* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Nauka Krzyza  (Przeczytany 938 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 381
Nauka Krzyza
« dnia: Maj 16, 2013, 14:02:11 »
Nauka bowiem krzyża głupstwem jest dla tych, co idą na zatracenie, mocą Bożą zaś dla nas, którzy dostępujemy zbawienia.


 


Nauka krzyza. Tutaj mysle, ze niechodzi o tworzenie jakiejs teorii na temat Krzyza.  W mojej opinii  ta nauka nie jest gloszona przez wyznawce Jezusa Chrystusa tylko w nim sie glosi. Swiety Andrzej Bobola z ktorego zdzierali kozacy skore  moze byc profesorem tytularnym tej nauki. Ta nauka sie glosi w wyznawcy jesli pojscie za Chrystusem traktuje jako projekt swojego zycia, ktory poprostu realizuje wtedy tez pojawia sie i Golgota no ale Golgota nie jest tym na czym ta nauka sie konczy jest pewnym etapem dojrzalego zycia chrzescijanskiego bez niej w moim odzcuciu wyznawca Jezusa Chrystusa nie wychodzi z infantylizmu to znaczy nie osiaga dojrzalosci.


 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 21 lipca 2018 - 21 Lipiec
  • Sobota XV tygodnia okresu zwykłego - wspomnienie dowolne św. Wawrzyńca z Brindisi, doktora Kościoła

    (Mi 2, 1-5)Biada tym, którzy planują nieprawość i obmyślają zło na swych łożach! Gdy świta poranek, wykonują je, bo jest ono w ich rękach. Gdy pożądają pól, zagarniają je, gdy domów – to je zabierają; biorą w niewolę gospodarza wraz z jego domem, człowieka z jego dziedzictwem. Przeto tak mówi Pan: "Oto Ja obmyślam dla tego plemienia niedolę, od której nie uchylicie karków i nie będziecie dumnie kroczyć, bo będzie to czas niedoli. W owym dniu wygłoszą przeciw wam satyrę, podniosą wielki lament, mówiąc: „Jesteśmy ograbieni do szczętu!” Odmierzono sznurem dział mojego ludu, i nikt mu go nie zwrócił; pola nasze przydzielono grabieżcy. Przeto nie będzie u was nikogo, kto by odmierzał sznurem dział w zgromadzeniu Pańskim".

    (Ps 10, 1-2. 3-4. 7-8. 14)

    REFREN: Nie zapominaj o ubogich, Panie

    Dlaczego z dala stoisz, o Panie,ukrywasz się w czasach ucisku,gdy występny się pyszni, biedny jest w udręcei ulega podstępom, które tamten uknuł?

    Bo chełpi się grzesznik swą pożądliwością,bluźni drapieżca i pogardza Panem.Pyszniąc się, mówi występny:"Nie pomści, nie ma Boga".Oto całe jego myślenie.

    Jego usta pełne przekleństwa, zdrady i podstępu,a pod jego językiem złość i krzywda.Czai się w zasadzkach przy drogachi zabija niewinnego z ukrycia,oczy jego wypatrują biedaka.

    A Ty to widzisz: i trud, i cierpienie,patrzysz, by wziąć je w swe ręce.Tobie poleca się biedny,Ty jesteś opiekunem sieroty.

    (2 Kor 5, 19)W Chrystusie Bóg pojednał świat z sobą, nam zaś przekazał słowo jednania.

    (Mt 12, 14-21)Faryzeusze wyszli i odbyli naradę przeciw Jezusowi, w jaki sposób Go zgładzić. Gdy się Jezus dowiedział o tym, oddalił się stamtąd. A wielu poszło za Nim i uzdrowił ich wszystkich. Lecz zabronił im surowo, żeby Go nie ujawniali. Tak miało się spełnić słowo proroka Izajasza: "Oto mój Sługa, którego wybrałem; Umiłowany mój, w którym moje serce ma upodobanie. Położę ducha mojego na Nim, a On zapowie Prawo narodom. Nie będzie się spierał ani krzyczał i nikt nie usłyszy na ulicach Jego głosu. Trzciny zgniecionej nie złamie ani knota tlejącego nie dogasi, aż zwycięsko sąd przeprowadzi. W Jego imieniu narody nadzieję pokładać będą".

Robert Nowak
Lipiec 15, 2018, 19:40:41 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 4 | Komentarze: 0

 Wj 6:28- 7:5

A Mojżesz tak się tłumaczył przed Panem: «Oto mówienie sprawia mi trudność6. Jakże więc faraon zechce mię słuchać?»
 
Po pierwszej audiencji u faraona proszenie ponownego spotkania z kims  o kim z gory wiemy jaka bedzie reakcja, nie czyni sie z wielkim optymizmem. Widzimy zatem wymowki Mojzesza, ktory czuje, ze misja jaka chce mu sie powierzyc przerasta jego mozliwosci. Mojzesz ukazuje cala swoja  ludzka slabosc i Bog , ktory widzi serce czlowieka, nie unosi sie gniewem, nie czyni wymowek Mojzeszowi.   Na te wymowki  Mojzesza:" Pan odpowiedział Mojżeszowi: «Oto «Jeśli faraon powie wam tak: "Uczyńcie cud na waszą korzyść"2, wtedy powiesz Aaronowi: Weź laskę i rzuć ją przed faraonem, a przemieni się w węża»2 faraona1, a Aaron, brat twój, będzie twoim prorokiem. 2 Ty powiesz mu wszystko, co ci rozkażę, a Aaron, brat twój, będzie przemawiał do faraona, ażeby wypuścił Izraelitów ze swego kraju...«Jeśli faraon powie wam tak: "Uczyńcie cud na waszą korzyść"2...
Robert Nowak
Lipiec 08, 2018, 17:18:19 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 9 | Komentarze: 0

 
Pismo swiete tutaj nijako ukazuje  uzasadnienie swej swietosci. Ta swietosc nie pochodzi od autorow, ktorzy go  redaguja. Swietosc pochodzi od Boga. Tutaj sa spisane nakazy i dzialania samego Boga. Boga, ktory nie jest tworem kultury, tworem ludzkiej wyobrazn. Jest Bogiem, ktory podejmuje decyzjei dziala w ludzkiej historii.
Wjscie z Egiptu nie jest czyms co sobie wymyslil Mojzesz i Aaron i do tego celu stworzyli ideologie, ktora ma w jakis sposob motywowac narod do  opuszczenia Egiptu. Tutaj mamy jasno napisane :
"rzekł Pan: «Wyprowadźcie synów Izraela z Egiptu według ich zastępów"

"Pan powiedział do Mojżesza i Aarona i dał im rozkaz dla Izraelitów i dla faraona, króla egipskiego, aby pozwolił wyjść Izraelitom z ziemi egipskiej."
Mojzesz i Aaron maja realizowac rozkaz Boga i z tym rozkazem Mojzesz i Aaron maja udac sie do faraona.
O tym, ze Pismo swiete nie dziala w swiecie fikcji w jakims narodzie fikcyjnym, ukazuje nam sie historia narodu wyra...
Robert Nowak
Lipiec 01, 2018, 17:28:15 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 15 | Komentarze: 0

  Wj 6:6-12

W tym fragmencie mamy z jednej strony obietnice   Boga i reakcja Izraelitow na te obietnice.Bog obiecuje:
1.Uwolnienie z obozu  koncentracyjnego jaki zostal stworzony dla Izraelitow w celu biologicznego wyniszczenia przez prace.
2. Bezposrednia protekcja Boga nad narodem
3. Ofiarowanie ziemi, która zepewni  utrzymanie narodu.
Mozemy zobaczyc , ze kiedy:"Mojżesz oznajmił te słowa Izraelitom, którzy nie chcieli ich słuchać z powodu udręki ducha i z powodu ciężkich robót.
To co mowil Mojzesz  Izraelitom te obietnice Boga wydawaly sie czyms co nasze przyslowie mowi  " o gruszkach na wierzbie". Osobiscie mysle, ze Izraelici nie zaprzeczyli  obietnicom Boga, jednak mieli tego "BOGA" za kogos  kto nie ma takiej sily jak bogowie faraona i caly aparat prawno-administracyjny jaki  stal za faraonem.
Stalin kiedys mial zapytac iloma dywizjami dysponuje papiez. Izraelici  nie o dywizje pytali ale o sile Boga. Doswiadczenie jakie mieli to  audie...
Robert Nowak
Czerwiec 24, 2018, 18:02:06 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 21 | Komentarze: 0

Wj 6:1-5
Tutaj osobiscie wierze , ze sa spisane slowa Boga.
Tylko Bog , moze mowic o przyszlosci , przeszlosci i terazniejszosci w taki sposob jak to slyszy Mojzesz. Slowa wypowiedziane przez Boga dokladnie odbijaja fakty i obietnice nie maja nic wspolnego z tym co mozemy nazwac polowicznoscia to znaczy spelniaja sie w pewnym stopniu lecz nie w 100% jak to bywa z obietnicami politycznymi, roznych kampanii wyborczych. Obietnice Boga realizuja sie w 100%.
W tym opisie biblijnym widzimy ,ze Bog rozumiany jako bezosobowe istnienie to jest jakas konstrukcja mysli ludzkiej, ktora z orginalnej intuicji Boga zachowala jego niestworzonosc i z niej stworzyla mysl pewna pochodna w ktorej zachowuje sie istnienie Boga lecz gubi sie to wszystko co nalezy do Boga jako tego, ktory jest swiadom samego siebie i Jego zdolnosc komunikacji ze stworzeniem, ktora moze realizowac od siebie samego.
Tutaj tez zostaje ukazany blad deizmu, ktory czyni z Boga stworce, ktory swoje stworzenie poz...
Robert Nowak
Czerwiec 17, 2018, 20:58:20 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 32 | Komentarze: 0

 Wj 5:20-23

 Mojzesz uczynil wszystko tak jak mu bylo polecone przez Boga. Poprosil o audiencje u faraona i przedstwil mu wole Boga. Faraon kierujac sie wlasnymi rozumowaniami   nie tylko odmowil spelnienie woli Boga, ale uznal, ze to co przedstawia Mojzesz, pochodzi wylacznie od jego idei przejecia wladzy nad etnia hebrajska i oderwanie tej etni od wladzy  faraona, stad tez po audiencji u faraona przychodza sankcje karne na Hebrajczykow. W tej sytuacji rozpoczynaja sie szemrania. Starszyzna, odsunieta od wladzy  podgrzewa te szemrania i stawia zarzut  Aaronowi i Mojzeszowi:"Niechaj wejrzy Pan na was i osądzi, gdyż naraziliście nas na niesławę u faraona i jego dworzan. Wy to podaliście miecz w ich rękę, aby nas zabijali»"
W tych okolicznosciach Mojzesz przygnieciony fiaskiem swej misji zwraca sie do Boga.Panie, czemu zezwoliłeś wyrządzić zło temu ludowi? Czemu mnie wysłałeś? 23 Wszak od tej chwili, gdy poszedłem do faraona, by przemawiać w Twoim imieniu, gorzej się on o...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.