* Info

* Inspiracje

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Hobby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Prosba o smierc  (Przeczytany 1581 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 405
Prosba o smierc
« dnia: Czerwiec 05, 2013, 17:10:27 »
Tb 3,1-11.16-17 - Wlg
Ponieważ śmierć jest lepsza dla mnie niż życie, albowiem słuchać muszę wyrzutów niesłusznych i ogarnia mnie wielka boleść. Panie, rozkaż, niech będę uwolniony od tej niedoli! Pozwól mi udać się na miejsce wiecznego pobytu, nie odwracaj Twego oblicza ode mnie, Panie, ponieważ dla mnie lepiej jest umrzeć, aniżeli przyglądać się wielkiej niedoli w moim życiu i słuchać szyderstw.


 
W Pismie sw. ukazane sa modlitwy w ktorych zawarta jest prosba o wlasna smierc.Tutaj czlowiek staje z cala prostota wobec Boga mowiac ,ze cierpienie przerasta zdolnosc do jego znoszenia i w takiej sytuacji smierc jako uwolnienie z cierpienia jest wyborem. W takiej modlitwie mamy jakbysmy to mogli powiedziec dzisiejszym jezykiem prosbe o eutanazje. Tobiasz nie uwaza, ze sam moze rozwiazac problem cierpienia w jakims samobojczym akcie,prosi aby Bog w jakis sposob polzyl kres jego ziemskiemu istnieniu. Tutaj jestesmy swiadkami jak bardzo glebokie jest cierpienie czlowieka sprawiedliwego jednak w tym cierpieniu czlowiek swiety rozpoznaje,ze ten,ktory daje zycie ten ma rowniez wladze odebrania go.Bog jest wladca zycia takie jest wyznanie Tobiasza  i Tobiasz nie uczyni nic aby tej wladzy pozbawic Boga i samemu zadecydowac o wlasnym zyciu.Tutaj jest jakis paradoks poniewaz w prosbie o smierc znajduje sie gleboka afirmacja zycia i uznanie w Bogu tego,ktory decyduje o tym kiedy nasze ziemskie istnienie dobiegnie kresu.Tobiasz ukazuje ,ze nie wazne jak od strony psychologicznej ocenia sie cierpienie nie mozna samemu polozyc  kres swemu istnieniu uzasadniajac ,ze cierpienie bylo nie do zniesienia. Czlowiek wierzacy w zadnym wypadku nie moze targnac sie na wlasne zycie. Moje zycie nalezy do Pana i tutaj tylko moge prosic Panie daj nam taka ufnosc abysmy bez wzgledu na okolicznosci w jakich przychodzi zyc uznali Ciebie jako jedynego wladce  naszego zycia, ktory decyduje o naszym zyciu tu na ziemi i takze Ty decydujesz kiedy to ziemskie istnienie dobiegnie kresu. Ty jestes tym dzieki ktoremu zaistnialo moje zycie rob z nim co chce tak odczytuje modlitwe Tobiasza i pragne aby ona byla takze czyms co ja rowniez pragnalbym wyznac Bogu.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na wtorek, 30 listopada 2021 - 30 Listopad
  • Święto świętego Andrzeja, apostoła

    (Iz 49, 1-6)

    Wyspy, posłuchajcie Mnie! Ludy najdalsze, uważajcie! Powołał Mnie Pan już z łona mej matki, od jej wnętrzności wspomniał moje imię. Ostrym mieczem uczynił me usta, w cieniu swej ręki Mnie ukrył. Uczynił ze mnie strzałę zaostrzoną, utaił mnie w swoim kołczanie. I rzekł mi: "Tyś Sługą moim, w tobie się rozsławię". Ja zaś mówiłem: "Próżno się trudziłem, na darmo i na nic zużyłem me siły. Lecz moje prawo jest u Pana i moja nagroda u Boga mego. Wsławiłem się w oczach Pana, Bóg mój stał się moją siłą". A teraz przemówił Pan, który mnie ukształtował od urodzenia na swego Sługę, bym nawrócił do Niego Jakuba i zgromadził Mu Izraela. I rzekł mi: "To zbyt mało, iż jesteś mi sługą dla podźwignięcia pokoleń Jakuba i sprowadzenia ocalałych z Izraela. Ustanowię cię światłością dla pogan, aby moje zbawienie dotarło aż do krańców ziemi".

    (Iz 49, 1-6)

    Wyspy, posłuchajcie Mnie! Ludy najdalsze, uważajcie! Powołał Mnie Pan już z łona mej matki, od jej wnętrzności wspomniał moje imię. Ostrym mieczem uczynił me usta, w cieniu swej ręki Mnie ukrył. Uczynił ze mnie strzałę zaostrzoną, utaił mnie w swoim kołczanie. I rzekł mi: "Tyś Sługą moim, w tobie się rozsławię". Ja zaś mówiłem: "Próżno się trudziłem, na darmo i na nic zużyłem me siły. Lecz moje prawo jest u Pana i moja nagroda u Boga mego. Wsławiłem się w oczach Pana, Bóg mój stał się moją siłą". A teraz przemówił Pan, który mnie ukształtował od urodzenia na swego Sługę, bym nawrócił do Niego Jakuba i zgromadził Mu Izraela. I rzekł mi: "To zbyt mało, iż jesteś mi sługą dla podźwignięcia pokoleń Jakuba i sprowadzenia ocalałych z Izraela. Ustanowię cię światłością dla pogan, aby moje zbawienie dotarło aż do krańców ziemi".

    (Iz 49, 1-6)

    Wyspy, posłuchajcie Mnie! Ludy najdalsze, uważajcie! Powołał Mnie Pan już z łona mej matki, od jej wnętrzności wspomniał moje imię. Ostrym mieczem uczynił me usta, w cieniu swej ręki Mnie ukrył. Uczynił ze mnie strzałę zaostrzoną, utaił mnie w swoim kołczanie. I rzekł mi: "Tyś Sługą moim, w tobie się rozsławię". Ja zaś mówiłem: "Próżno się trudziłem, na darmo i na nic zużyłem me siły. Lecz moje prawo jest u Pana i moja nagroda u Boga mego. Wsławiłem się w oczach Pana, Bóg mój stał się moją siłą". A teraz przemówił Pan, który mnie ukształtował od urodzenia na swego Sługę, bym nawrócił do Niego Jakuba i zgromadził Mu Izraela. I rzekł mi: "To zbyt mało, iż jesteś mi sługą dla podźwignięcia pokoleń Jakuba i sprowadzenia ocalałych z Izraela. Ustanowię cię światłością dla pogan, aby moje zbawienie dotarło aż do krańców ziemi".

    (Iz 49, 1-6)

    Wyspy, posłuchajcie Mnie! Ludy najdalsze, uważajcie! Powołał Mnie Pan już z łona mej matki, od jej wnętrzności wspomniał moje imię. Ostrym mieczem uczynił me usta, w cieniu swej ręki Mnie ukrył. Uczynił ze mnie strzałę zaostrzoną, utaił mnie w swoim kołczanie. I rzekł mi: "Tyś Sługą moim, w tobie się rozsławię". Ja zaś mówiłem: "Próżno się trudziłem, na darmo i...

Robert Nowak
Styczeń 20, 2019, 14:28:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1586 | Komentarze: 0

Ten tekst nie jest tekstem nbsp dla ktorego trzeba szukac, jakis specjalnych srodkow nbsp aby go zrozumiec. Tutaj Bog mowi jasno, ten Bog , ktory nbsp wyprowadzil Izraelitow z Egiptu, nie jest Bogiem tylko dla Izraelitow. Ten Bog nie jest jakims lokalnym bostwem, ten Bog jest nbsp Bogiem, Jedynym.
 Nie ma zadnej boskosci atomizowanej na rozne bostwa. Nie istnieje cos takiego jak boskosc nieosobowa, zrodlo energii nbsp kosmicznej nbsp czy nbsp jakas nbsp kosmiczna bezoosbowa rozumnosc, jak to na przyklad uwazal Arystoteles, czy jakas Mojra, ktora dyktuje przeznaczenie bogow i ludzi , jak to sobie wyobrazano w nbsp spolecznosci greckiej.
 Wszystkie wierzenia w Boga, jakie znamy maja za nbsp podstawe nbsp znaki z ktorych sie wyczytuje nbsp istnienie czegos co stoi za tym istnieniem jakim jest nasze istnienie nbsp i istnienie tego wszystkiego co nas otacza. Jednak my nbsp z tym istnieniem nie mielismy zadnego nbsp kontaktu bezposredniego, nie mielismy zadnej nbsp intuicji.
Pismo swiete wyjasnia powod nie posiadania takie...
Robert Nowak
Styczeń 06, 2019, 13:20:58 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1386 | Komentarze: 0


Wyj 19:1-24

 Niesamowite wydarzenie Bog wychodzi z ukrycia i daje materialne znaki swojej obecnosci. Te materialne znaki wzywaja do szacunku. Obecnosc Boga wymaga szacunku. nbsp Ten szacunek wyraza sie w odpowiednim ubraniu i tym wszystkim co my nazywamy zasadami higienicznymi. To wszystko podyktowane jest tym, gdyz ma nastapic wielkie wydarzenie. To wydarzenie nie jest tylko wielkie dla Izraelitow, to jest wydarzenie , ktore dotyczy calej ludzkosci. Narod Izraelski jest nasieniem nbsp Narodu Wybranego poniewaz w tym nasieniu nbsp narodzi sie Jezus Chrystus ,ktory przez swoja meke Krzyzowa , Smierc i Zmartwychwstanie z tego nasienia uczyni cos co mozemy nazwac wielkim wybuchem, ktory daje poczatek Nowego Uniwersalnego Kosmopolitycznego Narodu. Ten narod to nie jakas jedna kultura to narod Wybrany z Ludzkosci ale nie Ludzkosc jako taka.
Bog swojemu narodowi stawia wymagania istnieja jakies wyrazy zewnetrznego szacunku i wewnetrznej postawy:"quot ... jeśli pilnie słuchać będzi...
Robert Nowak
Grudzień 30, 2018, 22:47:47 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1722 | Komentarze: 0

 nbsp Wyj 18: 1- 27

Osobiscie jestem zafascynowany tym obrazkiem z zycia Mojzesza. Tutaj nastepuje cos takiego co w jezyku wspolczesnym mozemy nazwac polaczeniem rodzin. Mojzesz na pustyni odzyskuje kontakt ze swoja zona I dziecmi od ktorych byl oddalony w moim mniemaniu ze wzgledow bezpieczenswa dla swojej rodziny.
Z drugiej strony ukazana jest madrosc ludzka I otwrtosc Mojzesza na dobre rady. Tesc Mojzesza daje Mojzeszowi rada aby lud I mojzesz nbsp nie czuli sie za bardzo obciazeni wszystkimi konfliktami jakie przezywa wspolnota. Mojzesz rade starcow, ktora byla w Egipcie zastepuje nowa forma organizacyjna. nbsp Ustanawia przelozonych nad kazda dziesiatka, setka y tysiacem . Izraelitow.
Tak wiec wszystkie bierzace sprawy byly zalatwiane przez nbsp tych ktorych Mojzesz ustanowil jako przelozonych nbsp  waga sprawy decydowala do jakiego przelozonego trzeba sie zwrocic. Mojzesz zalatwial sprawy najistotniejsze I byl w pozycji nbsp  najwyzszejw wladzy nbsp wykonawczej , sadowniczej I ...
Robert Nowak
Grudzień 23, 2018, 13:58:16 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1496 | Komentarze: 0

 Wyj 17:8-16

Oto pojawia sie nowa grozba przed nbsp Izraelitami w Refidim nbsp pojawiaja sie Amalekici gotowi do bitwy. Ja sobie wyobrazam, ze kosztownosci jakie otrzymali Izraelici w Egipcie, byly nbsp przyczyna pojawienia sie Amalekitow. Do tego czasu Izraelici nie stoczyli zadnej bitwy, nie maja zadnego doswiadczenia nbsp wojennego. Nie jest to pierwsza sytuacja , ktora nbsp stawia nbsp lud izraelski przed nbsp zaglada. Amalekici mieli plan prosty zlupic nbsp kosztownosci, pozabijac tych , ktorych uznaja za bezuzytecznych i nbsp jencow wojennych zdrowych , mlodych i silnych sprzedac na targu niewolnikow.
 Lup wydawal sie latwy.
 Izraelici nie maja zadnego wyjscia, tutaj nbsp trzeba podjac walke. Mojzesz nbsp wybiera na przywodce mlodego Jozuego nbsp i on prowadzi do bitwy na predce utworzone wojsko.
Pismo Swiete mowi, ze zwyciestwo w bitwie nalezalo do Izraelitow, natomiast nbsp dla Amalekitow ta bitwa znaczyla koniec ich istnienia to co chcieli uczynic z Izraelem to spotkalo ich jednak zwyciest...
Robert Nowak
Grudzień 09, 2018, 13:41:57 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1502 | Komentarze: 0

Wyj 17:1-7

"quotCzy też Pan jest rzeczywiście wśród nas, czy nie?"quot

Ja osobiscie tutaj zastanawiam sie nad paczatkiem tego pytania. Gdzie narodzilo sie takie pytanie po fakcie wyjscia z Egiptu i tego wszystkiego co nastapilo z wojskiem nbsp faraona.? To pytanie w moim odczuciu rodzi sie w swiadomosci spolecznej, nie jest to pytanie konkretnej osoby tylko spoleczenstwa.
Swiadomosc spoleczna nie jest czyms co spontanicznie zawierza sie Bogu. Swiadomosc spoleczna nbsp tutaj nie zyje prawda historyczna, nie ma pamieci czy raczej ta pamiec jest bardzo wybiorcza.
Pismo Swiete ukazuje wiez z Bogiem na plaszczyznie osobowej i jest to relacja nbsp z Bogiem jaka ma Mojzesz i z drugiej strony swiadomosc ludu , ktory nbsp jest bardzo bliski buntu i ukamieniowaniu Mojzesza.
Jezus Chrystus, kory wyprowadzanas z niewoli grzechu nbsp w tym procesie wyzwolenczym nie tylko stanal przed niebezpieczenstwem smierci nbsp . On ja przyjal . Odpowiedzia na dzialalnosc Jezusa Chrystusa byl wyr...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.