* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Prosba o smierc  (Przeczytany 748 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 346
Prosba o smierc
« dnia: Czerwiec 05, 2013, 17:10:27 »
Tb 3,1-11.16-17 - Wlg
Ponieważ śmierć jest lepsza dla mnie niż życie, albowiem słuchać muszę wyrzutów niesłusznych i ogarnia mnie wielka boleść. Panie, rozkaż, niech będę uwolniony od tej niedoli! Pozwól mi udać się na miejsce wiecznego pobytu, nie odwracaj Twego oblicza ode mnie, Panie, ponieważ dla mnie lepiej jest umrzeć, aniżeli przyglądać się wielkiej niedoli w moim życiu i słuchać szyderstw.


 
W Pismie sw. ukazane sa modlitwy w ktorych zawarta jest prosba o wlasna smierc.Tutaj czlowiek staje z cala prostota wobec Boga mowiac ,ze cierpienie przerasta zdolnosc do jego znoszenia i w takiej sytuacji smierc jako uwolnienie z cierpienia jest wyborem. W takiej modlitwie mamy jakbysmy to mogli powiedziec dzisiejszym jezykiem prosbe o eutanazje. Tobiasz nie uwaza, ze sam moze rozwiazac problem cierpienia w jakims samobojczym akcie,prosi aby Bog w jakis sposob polzyl kres jego ziemskiemu istnieniu. Tutaj jestesmy swiadkami jak bardzo glebokie jest cierpienie czlowieka sprawiedliwego jednak w tym cierpieniu czlowiek swiety rozpoznaje,ze ten,ktory daje zycie ten ma rowniez wladze odebrania go.Bog jest wladca zycia takie jest wyznanie Tobiasza  i Tobiasz nie uczyni nic aby tej wladzy pozbawic Boga i samemu zadecydowac o wlasnym zyciu.Tutaj jest jakis paradoks poniewaz w prosbie o smierc znajduje sie gleboka afirmacja zycia i uznanie w Bogu tego,ktory decyduje o tym kiedy nasze ziemskie istnienie dobiegnie kresu.Tobiasz ukazuje ,ze nie wazne jak od strony psychologicznej ocenia sie cierpienie nie mozna samemu polozyc  kres swemu istnieniu uzasadniajac ,ze cierpienie bylo nie do zniesienia. Czlowiek wierzacy w zadnym wypadku nie moze targnac sie na wlasne zycie. Moje zycie nalezy do Pana i tutaj tylko moge prosic Panie daj nam taka ufnosc abysmy bez wzgledu na okolicznosci w jakich przychodzi zyc uznali Ciebie jako jedynego wladce  naszego zycia, ktory decyduje o naszym zyciu tu na ziemi i takze Ty decydujesz kiedy to ziemskie istnienie dobiegnie kresu. Ty jestes tym dzieki ktoremu zaistnialo moje zycie rob z nim co chce tak odczytuje modlitwe Tobiasza i pragne aby ona byla takze czyms co ja rowniez pragnalbym wyznac Bogu.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na środę, 18 października 2017 - 18 Październik
  • Święto św. Łukasza Ewangelisty

    (2 Tm 4,9-17a)Najmilszy: Pośpiesz się, by przybyć do mnie szybko. Demas bowiem mię opuścił umiłowawszy ten świat i podążył do Tesaloniki, Krescens do Galacji, Tytus do Dalmacji. Łukasz sam jest ze mną. Weź Marka i przyprowadź ze sobą; jest mi bowiem przydatny do posługiwania. Tychika zaś posłałem do Efezu. Opończę, którą pozostawiłem w Troadzie u Karpa, przynieś idąc po drodze, a także księgi, zwłaszcza pergaminy. Aleksander, brązownik, wyrządził mi wiele zła: odda mu Pan według jego uczynków. I ty się go strzeż, albowiem sprzeciwiał się bardzo naszym słowom. W pierwszej mojej obronie nikt przy mnie nie stanął, ale mię wszyscy opuścili: niech im to nie będzie policzone! Natomiast Pan stanął przy mnie i wzmocnił mię, żeby się przeze mnie dopełniło głoszenie [Ewangelii] i żeby wszystkie narody [je] osłyszały.

    (Ps 145,10-13.17-18)REFREN: Królestwo Pana głoszą Jego święci

    Niech Cię wielbią, Panie, wszystkie Twoje dziełai niech Cię błogosławią Twoi święci.Niech mówią o chwale Twojego królestwai niech głoszą Twoją potęgę.

    Aby synom ludzkim oznajmić Twoją potęgęi wspaniałość chwały Twojego królestwa.Królestwo Twoje królestwem wszystkich wieków,przez wszystkie pokolenia Twoje panowanie.

    Pan jest sprawiedliwy na wszystkich swych drogachi łaskawy we wszystkich swoich dziełach.Pan jest blisko wszystkich, którzy Go wzywają,wszystkich wzywających Go szczerze.

    (J 15,16)Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem abyście szli i owoc przynosili.

    (Łk 10,1-9)Następnie wyznaczył Pan jeszcze innych siedemdziesięciu dwóch i wysłał ich po dwóch przed sobą do każdego miasta i miejscowości, dokąd sam przyjść zamierzał. Powiedział też do nich: żniwo wprawdzie wielkie, ale robotników mało; proście więc Pana żniwa, żeby wyprawił robotników na swoje żniwo. Idźcie, oto was posyłam jak owce między wilki. Nie noście z sobą trzosa ani torby, ani sandałów; i nikogo w drodze nie pozdrawiajcie! Gdy do jakiego domu wejdziecie, najpierw mówcie: Pokój temu domowi! Jeśli tam mieszka człowiek godny pokoju, wasz pokój spocznie na nim; jeśli nie, powróci do was. W tym samym domu zostańcie, jedząc i pijąc, co mają: bo zasługuje robotnik na swoją zapłatę. Nie przechodźcie z domu do domu. Jeśli do jakiego miasta wejdziecie i przyjmą was, jedzcie, co wam podadzą; uzdrawiajcie chorych, którzy tam są, i mówcie im: Przybliżyło się do was królestwo Boże.

Robert Nowak
Październik 15, 2017, 15:18:25 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 10 | Komentarze: 0

Rdz 30: 1-24
W  Pismie Swietym jest ukazany projekt Boga, ktory zakladal malzenstwo monogamiczne. Bog stworzyl Adama i Ewe i nie jednego Adama i wiele Ew.
Jeden Adam i wiele Ew to jest wytwor kulturowy. Zycie w zwiazku poligamicznym ukazuje jak  czlowiek  pragnie realizowac to co plynie z jego natury. Zwiazek monogamiczny nie zawsze dawal gwarancje przedluzenie potomstwa.A zatem dla zachowania  rodziny stosowano rozne praktyki, niewolnica zony, ktora rodzi za zone,dzisiaj to mozna nazwac dzieci z probowki. Jakub jest ojcem swoich naturalnych dzieci i dzieci z  "probowki".Pismo Swiete nie dyskryminuje tych dzieci z "probowki"  one sa traktowane na rowni z dziecmi , ktore bezposrednio pochodza od Lei czt Racheli.
Dzieci z naturalnych" probowek"  jakimi byly niewolnice, zwiazki poligamiczne taki rzeczy wytwarza kultura, ktora chce sluzyc czlowiekowi.
Pismo swiete ukazuje, ze te wytwory kulturowe nie daja szczescia,ani Lea ani Rachela nie czuly sie szczesliwe, miedzy ...
Robert Nowak
Październik 08, 2017, 15:38:41 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 21 | Komentarze: 0

Rdz  29:31-35
W tym fragmencie Pisma Swietego widzimy jak spelnia sie obietnica Boga.Abraham mial jednego syna , ktory legalnie zgodnie ze zwyczjami przedluzal rodzine, Izaak mial juz dwoch synow o takiej pozycji.Jakub w tym momencie ma juz 4 synow i ta liczba nie jest ostateczna.
Jakub przez rozne uklady ma dwie zony.Jedna chciana i druga niechciana.Tak sie sklada, ze z tej niechcianej zony rodza sie te dzieci z ktorych w nastepnych pokoleniach utworzy sie narod o imieniu ich  ojca Jakuba, ktory tez mial imie dodatkowe Izrael albo tez o tym narodzie mowiono od  imienia Judy,  Jude znaczylo ci , ktorzy wywodza sie od Judy co w naszym jezyku oznaczalo zyd, i ten narod nazywamy zydami.
Sytuacja Lei ukazuje, ze w zwiazku poligamicznym istnieje problem chcianej i niechcianej zony.
Kobieta i mezczyzna maja byc  jednoscia w jednym ciele i do tego potrzeba  z woli Boga jednej  kobiety i jednego mezczyzny, gdyz godnosc kobiety i mezczyzny sa jednakowe.Nie mawiecej godnosc...
Robert Nowak
Październik 01, 2017, 16:58:51 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 36 | Komentarze: 0

Rdz 29:1-30
Ten fragment Pisma sw. ukazuje jak trudne bylo laczenie religii monoteistycznej z malzenstwem monogamicznym , tak jak to bylo  w zamierzeniu Boga, jak to ukazuje Ksiega Rodzaju.
Abraham i Izaak potrafili zyc w malzenstwie monogamicznym .Jednak trzecie pokolenie rodziny Abrahama wyznajace wiare w Jedynego Boga mialo problemy z zachowaniem malzenstwa monogamicznego. Tutaj widzimy, ze Jakub praktycznie zostaje skazany na zycie w poligami: Laban odpowiedział: «Nie ma tu u nas zwyczaju wydawania za mąż [córki] młodszej przed starszą." Jakub chcial ozenic sie z Rachela jednak aby to bylo mozliwe musial wczesniej poslubic Lee.
Laban okazal sie nie mniejszym intrygantem jak jego siostra Rebeka. To jego intryga sprawia ,ze za pomoca Jakuba rozwiazal problem ozenku dwoch corek i mial Jakuba za sluzacego  nie 7 ale 14 lat.
Z Jakubem zaszlo cos podobnego jak w znanym przyslowiu " trafila kosa na kamien". Jakub zrecznie oszukal Ezawa i tymi oszustwami zdolal pozba...
Robert Nowak
Wrzesień 24, 2017, 18:35:06 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 30 | Komentarze: 0

Rdz28: 1-22
W tym rozdziale Pisma Swietego  zaczyna sie historia  trzeciego pokolenia  rodziny monoteistycznej pochodzacej od Abrahama. To co Bog powiedzial Abrahamowi, Izaakowi  teraz to wszystko potwierdza Jakubowi:"Ja jestem Pan, Bóg Abrahama i Bóg Izaaka. Ziemię, na której leżysz, oddaję tobie i twemu potomstwu. 14 A potomstwo twe będzie tak liczne jak proch ziemi, ty zaś rozprzestrzenisz się na zachód i na wschód, na północ i na południe; wszystkie plemiona ziemi otrzymają błogosławieństwo przez ciebie i przez twych potomków. 15 Ja jestem z tobą i będę cię strzegł, gdziekolwiek się udasz; a potem sprowadzę cię do tego kraju. Bo nie opuszczę cię, dopóki nie spełnię tego, co ci obiecuję»."
Jakub ma objawienie  Boga, w ktorym, Bog mu sie przedstawia. Ta osobista wiez z Bogiem czyni , ze Jakub sam od siebie sklada pewne obietnice Bogu:"«Jeżeli Pan Bóg będzie ze mną, strzegąc mnie w drodze, w którą wyruszyłem, jeżeli da mi chleb do jedzenia i ubranie do okrycia się 21 i jeżel...
Robert Nowak
Wrzesień 16, 2017, 18:42:26 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 47 | Komentarze: 0

Rdz 27:1-42
Abraham zapocztkowal kult jednego Boga w swej rodzinie. Wiara Abrahama jest utrzymana przez Izaaka. Jednak w trzecim pokoleniu pojawia sie powazne zagrozenie dla tej  wiary, poniewaz Ezaw powraca do tradycji politeistycznej przez swoj zwiazek poligamiczny. Zeni sie z dwoma kobietami o wyznaniach politeistycznych i sam w relacji z Bogiem jest oziebly.Tutaj mogla zakonczyc sie religia monoteistyczna, gdzie uznaje sie Jedynego Boga, nieidentyfikowanego z zadna sila natury.
Taki Bog mogl stac sie czyms co przechodzi do tradycji rodzinnej i oczywiscie moze byc  uznany przez potomkow Ezawa jako jeden z wielu bogow.
Jednak taka sytuacja nie ma miejsca.Rebeka , ktora zawsze w swym sercu miala wiecej uczucia dla Jakuba jak dla Ezawa, przygotowuje plan aby na czele   klanu rodzinnego stanal Jakub.
 Jakub widzial, ze pomysly mamy funkcjonuja dobrze tak jak to bylo z pierworodztwem, teraz   Rebeka wymyslila cos aby pozbawic Ezawa blogoslawienstwa. Plan zostal zrea...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.