* Info

* Inspiracje

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Hobby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.
Ze względu na brak oznaczeń kategorii wiekowych w zamieszczanych materiałach z Youtube itp., aby chronić dzieci przed nieodpowiednią treścią, zalecamy rodzicom sprawdzenie dopuszczalnej kategorii wiekowej i samodzielne podjęcie decyzji. Dzieci zapraszamy do odwiedzenia działu:

Autor Wątek: Cirque du Soleil - KĂ   (Przeczytany 2799 razy)

Offline marylaossowska

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2240
Cirque du Soleil - KĂ 
« dnia: Czerwiec 10, 2013, 02:44:09 »

KÀ from Cirque du Soleil - Official Preview
_
Niestety cały spektakl, który był umieszczony na YouTube został usunięty. Cirque du Soleil systematycznie usuwa z YouTube filmy z ich przedstawień. Z KĂ  pozostały jedynie bardzo krótkie fragmenty oraz oficjalna zapowiedź przedstawienia. Jeśli spektakl pojawi się ponownie - nie omieszkam go tutaj umieścić, bo naprawdę wart jest obejrzenia w całości!
_

„Kà” jest spektaklem Cirque du Soleil wystawiany na scenie hotelu MGM Grand w Las Vegas. Jest to olśniewające i zapierające dech widowisko - połączenie spektaklu teatralnego z musicalem i akrobacją, efektami świetlnymi i pirotechniką. Wyszłam z „Kà” oszołomiona i oczarowana, z jedną myślą – że nigdy wcześniej nie widziałam spektaklu, który działałby tak jednocześnie i mocno na wszystkie zmysły, spektaklu tak absorbującego, że chciałoby się, by nigdy się nie kończył.

Scena

 â€žKà” nie ma klasycznej sceny ze stałą podłogę. Została ona zastąpiona dwoma ogromnymi, ruchomymi, zawieszonymi w przestrzeni platformami oraz kilkoma mniejszymi, które będąc w ciągłym ruchu, wydają się płynąć w w jakiejś głębinie bez dna. Wąskie przejście oddziela widownię od - wydawałoby się - bezdennej otchłani w miejscu, gdzie w teatrze jest zwyczajowo scena. Przestrzeń sceniczna w  „Kà” jest gigantyczna. Jej wysokość to 30 metrów, a szerokość i głębokość – po 37 metrów. Największa z ruchomych platform waży 150 ton, obraca się o 360 stopni, a odchyla o 100 stopni, co można dokładnie zaobserwować tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=widIwgzEc0w, poczynając od 2:38. Druga wielka platforma wysuwa się i wsuwa, jak szuflada, tworząc poziomą scenę. Obie te olbrzymie platformy są widoczne czasem razem, a czasem osobno, a niekiedy znikają zupełnie z pola widzenia. Mogą też poruszać się jedna nad drugą, z tyłu lub obok siebie. Jest to cud inżynierii wykorzystany w niezwykłym, zapierającym dech teatrze.



Muzyka

Muzyka w  „Kà” wydaje się nie należeć do żadnego określonego czasu – równie dobrze mogłaby pochodzić ze średniowiecza, jak i z przyszłości. Tak samo jak i nieistniejący w rzeczywistości,  wyimaginowany język, którego używają aktorzy, muzyka „Kà” żyje ponad czasem i ponad przestrzenią. Za sceną, aktorom-akrobatom akompaniuje cały zespół muzyczny i dwie śpiewaczki – alt i mezzosopran. W niektórych częściach spektaklu muzycy pojawiają się w kostiumach bezpośrednio na scenie. Muzyka „Kà”, skomponowana przez RenĂŠ DupĂŠrĂŠ podkreśla dramaturgię spektaklu i pobudza nasze emocje.

Historia

"Kà” to historia miłości i konfliktu,  opowieść  o dwojgu bliźniaków królewskiego pochodzenia, którzy zostali rozdzieleni we wczesnej młodości i muszą przejść przez rytuał wzajemnego odnalezienia, łącząc się w swej podróży z KĂ  - ogniem, który ma władzę oświecenia umysłów, ale niesie też i zniszczenie.

„Kà” wprowadza w swoją magię już od wejścia do teatru, na wiele minut wcześniej zanim zaczyna się właściwa historia. W drzwiach teatru  witają widzów mieszkańcy osady – Burmistrz z Żoną, Uzdrowiciel i Plotkarz. Dwadzieścia minut przed rozpoczęciem spektaklu do lobby wkraczają dwaj muzycy i wspinają się po ścianie w kierunku instrumentów smyczkowych wkomponowanych w architekturę teatru.  Już na widowni, na kilka minut przed początkiem przedstawienia, ponad głowami widzów pojawiają się - jakby znikąd - aktorzy na linach i pikując w kierunku siedzących wywołują okrzyki przestrachu,  by potem równie nagle zniknąć.  Tuż przed spektaklem zabawna i bardzo pomysłowa pantomima pokazuje widzom, że zabronione jest nagrywanie, robienie zdjęć, czy używanie telefonów komórkowych. 

Historia zaczyna się sceną, w której olbrzymia, jakby płynąca w powietrzu, platforma została zainscenizowana jako statek, którym królewskie bliźnięta – Brat i Siostra - powracają do domu. Uradowani rodzice i dworzanie celebrują ich przybycie wspaniałym, pełnym barw i muzyki widowiskiem. Bliźnięta urzekają wszystkich pogodnym koncertem na fletach. Radość i zabawę przerywa napaść grupy Łuczników z podniebnych galerii po obu stronach sceny.  Przerażone bliźnięta są świadkami śmierci swoich rodziców i pożaru pałacu.  Niedobitki dworzan pierzchają w różne strony, a królewskie dzieci w towarzystwie Niani próbują uciec na statku.  Niestety, Brat Bliźniak, zraniony strzałą łuczników, nie zdołał się tam przedostać.  Od niechybnej śmierci ratuje go królewski Błazen.  Statek unoszący Siostrę Bliźniaczkę tonie w gwałtownym sztormie, a w głębinach rozszalałego morza znika Niania. Bliżniaczka nurkuje i ratując jej życie, wyciąga Nianię na powierzchnię. 



W ruinach spalonego pałacu, Wódz Łuczników i jego Wredny Doradca świętują zniszczenie królewskiej siedziby. Syn Wrednego Doradcy przedstawia Łucznikom model Maszyny Śmierci, skonstruowanej tak, by krusząc kości przeciwników, uwalniała nisząca siłę ognia KĂ . Maszyna ma zabijać i niszczyć wszystko, co stoi na drodze Łuczników do zawładnięcia całym Królestwem.
 
W następnej scenie Siostra Bliźniaczka, Niania i dwoje Dworzan odnajdują się, wyrzuceni przez morskie fale, na złotej piaszczystej plaży. Spotykają tam niezwykłe morskie stworzenia – gigantyczne i barwne kraby, żółwie, rozgwiazdy...Tragedia zamienia się na moment w figlarną i swawolną komedię.
https://www.youtube.com/watch?v=4d2BwT0A99A



W międzyczasie Brat Bliźniak i królewski Błazen ukrywają się w jaskini. Błazen opiekuje się rannym Bliźniakiem....aby odciągnąć jego myśli od strachu i cierpienia uczy go sztuki teatru cieni. Poetyczny moment przerwany jest niespodzianym pojawieniem się Łuczników, którzy z oddalenia planują jakby tu porwać ukrywającą się dwójkę. Błazen słyszy niepokojące głosy i idzie na zwiady, pozostawiając Brata Bliźniaka bez opieki. Nagle pojawia się Córka Wodza Łuczników...i jej spojrzenie tonie w oczach  chłopca. Romantyczna scena nie trwa długo, bowiem przerażona i bezradna dziewczyna obserwuje jak Brat Bliźniak zostaje brutalnie porwany przez Łuczników. 

Po opuszczeniu złocistej plaży Siostra Bliźniaczka i jej towarzysze wędrują wśród potężnych gór. Oni także zostają zaatakowani przez Łuczników. Tym razem jednak Łucznikom nie udaje się nikogo porwać, choć niestety grupa uciekinierów ulega rozproszeniu. Siostra Bliżniaczka i Niania odnajdują się, uratowane z zamieci przez górskie plemię, lecz Łucznicy wciąż depczą im po piętach. Górale ponownie ratują dziewczynę i jej Nianię, tym razem ofiarując im namiot,  który cudownie przeistacza się w maszynę latającą. Ucieczka udaje się, niestety dość szybko Siostra Bliźniaczka traci równowagę i spada z ogromnej wysokości w zieleniejący w dole las.



W siedzibie Łuczników Brat Bliźniak został uwięziony w cylindrycznej klatce. Córka Wodza Łuczników obserwuje go z dala, trzymając w ręce flety, na których grały bliźnięta, zanim ich życie uległo tragicznej zmianie. Brat Bliźniak wydaje się nie rozpoznawać instrumentów, lecz gdy dziewczyna mu je ofiaruje – zaczyna grać jakże mu znajomą, fantazyjną melodię. Oczarowana Córka Wodza Łuczników wypuszcza chłopca z klatki, błagając go, by uciekał. Zanim zniknie, Brat Bliźniak wręcza dziewczynie zaczarowane flety, a ona wykonuje z nimi taniec radości i nadziei, że niedługo znowu spotka ukochanego.  Jej taniec obserwuje Syn Wrednego Doradcy. Od dawna jego pragnieniem jest związek z Córką Wodza. Oszałały z zazdrości przygotowywuje się do wojny.

Scena zamienia się w ogromny las zamieszkały przez niezwykłe owady i węże. Siostra Bliźniaczka - spadając z przestworzy - zostaje uratowana przed upadkiem przez Chłopca Świetlika, który mieszka w tym magicznym lesie. Razem, wysoko wśród olbrzymich pni i gałęzi, wykonują egzotyczny, miłosny taniec. Dziewczyna wie jednak, że musi znów ruszyć na poszukiwanie swojego zaginionego brata.

__Taniec miłości wraz z akompaniującą mu niesamowitą muzyką...
Cirque Du Soleil Ka ~ Love Dance
_
Budowa Maszyny Śmierci została zakończona, a przemienieni w niewolników mieszkańcy Królewstwa trudzą się w pocie czoła w siedzibie Łuczników. Wredny Doradca i jego Syn, obserwując admirację innych dla swojego dzieła, postanawiają  przejąć władzę i wtrącają Władcę Łuczników do więzienia. Maszyna Śmierci to kilka olbrzymich, cylindrycznych klatek, poruszanych wysoko nad sceną przez akrobatyczne ewolucje zniewolonych mieszkańców Królestwa. W zapieracych dech akrobacjach dwaj niewolnicy, ryzykując swe życie, uciekają z klatek tej pędzącej w przestworzach maszyny. Ich odwaga budzi podziw, ale i odwraca uwagę Łuczników od buntu innych mieszkańców Królestwa. Córka Wodza Łuczników uwalnia swojego ojca, a bliźnięta cudownie odnajdują się w powstałym tumulcie i zamieszaniu.



Armia Łuczników pod wodzą Wrednego Doradcy i jego Syna wyrusza by stłumić bunt. Z pomocą ukochanego Siostry Bliźniaczki - Chłopca Świetlika oraz  mieszkańców lasu - królewskie bliźnięta prowadzą mieszkańców Królestwa do zwycięstwa. Wspomaga ich magiczny ogień KĂ .

W finale, na rozświetlonej scenie, pokój i harmonia powrócają do Królestwa. Wódz Łuczników przyrzeka wieczny pokój, łamiąc strzałę na swym kolanie. Bliźnięta poślubiają spotkane w swych podróżach ukochane osoby: Siostra Bliźniaczka - Chłopca Świetlika, a Brat Bliźniak - Córkę Wodza Łuczników.  Powraca także oślepiony w bitwie Syn Wrednego Doradcy. Na znak, że zrozumiał wyrządzone innym zło, aranżuje wspaniały spektakl sztucznych ogni. „Kà” kończy się tak ja się zaczęło – radosną zabawą.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2014, 00:39:52 wysłana przez marylaossowska »

 


Poniżej przegląd wątków w tym dziale

Jeśli nie wyświetlają się filmy z YouTube, odśwież, wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, sprawdź aktualność wtyczki Flashplayera :)
Kwiecień 23, 2014, 18:48:14 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 17980 | Komentarze: 11

__Prorosyjscy separatyści ze wschodniej Ukrainy porwali pracującego dla telewizji informacyjnej Vice News amerykańskiego dziennikarza Simona Ostrovsky'ego. Od wielu tygodni reporter relacjonował kryzys na Krymie i we wschodniej Ukrainie.

Kolejne odcinki jego reportaży zatytułowanych "Russian Roulette" umieszczaliśmy na portalu: http://www.rzeczysedno.pl/index.php/topic,4254.0.html

Na zdjęciu po lewej zrobionym 13 kwietnia, reporter Simon Ostrovsky stoi obok zamaskowanego i uzbrojonego separatysty prorosyjskiego przed budynkiem milicji w Słowiańsku, 25 km od ukraińskiej granicy z Rosją. 
_
foto: Efrem Lukatsky/The Associated Press

...
Kwiecień 12, 2014, 21:28:55 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 3170 | Komentarze: 1

__Pytanie o wolność mediów spotyka się w dzisiejszej Rosji z uśmieszkiem. Jeśli rozmawiasz ze zwyczajnym Rosjaninem będzie to uśmiech sceptycyzmu: "Wolność mediów? Wolność słowa? Nie bądź durny, nie ma czegoś takiego". Jeżeli rozmawiasz z dziennikarzem, szczególnie tym z prowincji, pracującym w państwowych mediach, uśmiech jest smutny i podszyty goryczą. Kryją się pod nim utracone zawodowe ideały i niemożność pisania o istotnych dla społeczeństwa sprawach, frustracja z powodu cenzury, wstyd ulegania nieustannej samocenzurze. Rosyjskie media technologicznie wkraczają w XXI wiek, ale telewizja cyfrowa, internetowe media czy błyszczące okładki czasopism ale mają bardzo mało wspólnego z wolnością słowa.
_

Dziennikarstwo w Rosji przeżywa poważny kryzys. Za...
Kwiecień 08, 2014, 22:04:51 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 3613 | Komentarze: 2

Film jest echem podróży do Polski, zarejestrowanym okiem kamery Maggie Okulskiej. Oto jej reminiscencje z wędrówki po naszym kraju:

"Droga Polsko! Co za wibracje!
Żyjemy w dziwnym świecie, nie uważasz? Każdy z nas ma własne opinie na temat innych krajów, nacji, języków… i większość z nich pochodzi z tego co “ktoś powiedziałâ€ lub “gdzieś to usłyszałem” - a nie z własnego doświadczenia. Podróżując po świecie, spotykałam się z wieloma różnymi opiniami o Polsce (o “mnie” jako Polce) - negatywnymi i pozytywnymi. Urodziłam się w Krakowie, jednak od dziecka przemieszczałam się i mieszkałam w wielu miejscach. Osobiście, widzę siebie jako obywatelkę świata. Zatem postanowiłam na własne oczy zobaczyć, a także zdokumentować - jak jest obecnie w Polsce? Mianowicie, w 2012 spakowałam moją kamerę i wyruszyłam do Polski. W ciągu 2-tygodni przejechałam ponad 1120 km pociągiem, od morza do gór. Odwiedziłam duże miasta jak Gdańsk, Kraków, Warszawa;
...
Kwiecień 08, 2014, 21:21:28 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 7893 | Komentarze: 18

_Wstrząsający artykuł Piotra Lisiewicza o genezie katastrofy smoleńskiej, zacieraniu śladów i przywracaniu Polakom godności. Artykuł poniższy został opublikowany w Gazecie Polskiej.

Jako dopełnienie artykułu Lisiewicza gorąco polecam film Anity Gargas Anatomia Upadku.

Obie części filmu można obejrzeć tutaj: http://www.rzeczysedno.pl/index.php/topic,4372.msg7380.html#msg7380
_
foto: Filip Klimaszewski/Agencja Gazeta

Anatomia zbrodni - no to opowiem Wam, co zdarzyło się w Smoleńsku

Pijany Wania z zepsutym traktorem słuchający ruskiego disco, zdolny do bezmyślnej brutal
...
Kwiecień 08, 2014, 20:00:50 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 3721 | Komentarze: 0

Rosyjska propaganda próbuje przekonywać cały świat, że mieszkańcy wschodniej Ukrainy są bardzo pro-rosyjscy. Kibice dwóch rywalizujących ze sobą klubów z tej części Ukrainy - Metalista Charków i Szachtara Donieck WSPÓLNIE pokazali co naprawdę myślą o Władimirze Putinie. Interesujące, jak ich wspólna przyśpiewka "Putin ch..." spodobała się władzom na Kremlu :) Okazuje się, że nie tylko w Polsce kibice piłkarscy są patriotami.



Źródło: http://censor.net.ua/video_news/279777/lozung_putin_hulo_stanovitsya_lyubimoyi_krichalkoyi_ukrainskih_futbolnyh_fanov_video
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 35
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.