* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Wola Boga  (Przeczytany 1093 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 351
Wola Boga
« dnia: Lipiec 04, 2013, 02:10:32 »
Rdz 22,1-19
Bóg wystawił Abrahama na próbę. Rzekł do niego: Abrahamie! A gdy on odpowiedział: Oto jestem - powiedział: weź twego syna jedynego, którego miłujesz, Izaaka, idź do kraju Moria i tam złóż go w ofierze na jednym z pagórków, jakie ci wskażę. Nazajutrz rano Abraham osiodłał swego osła, zabrał z sobą dwóch swych ludzi i syna Izaaka, narąbał drzewa do spalenia ofiary i ruszył w drogę do miejscowości, o której mu Bóg powiedział. Na trzeci dzień Abraham, spojrzawszy, dostrzegł z daleka ową miejscowość. I wtedy rzekł do swych sług: Zostańcie tu z osłem, ja zaś i chłopiec pójdziemy tam, aby oddać pokłon Bogu, a potem wrócimy do was. Abraham, zabrawszy drwa do spalenia ofiary, włożył je na syna swego Izaaka, wziął do ręki ogień i nóż, po czym obaj się oddalili. Izaak odezwał się do swego ojca Abrahama: Ojcze mój! A gdy ten rzekł: Oto jestem, mój synu - zapytał: Oto ogień i drwa, a gdzież jest jagnię na całopalenie? Abraham odpowiedział: Bóg upatrzy sobie jagnię na całopalenie, synu mój. I szli obydwaj dalej. A gdy przyszli na to miejsce, które Bóg wskazał, Abraham zbudował tam ołtarz, ułożył na nim drwa i związawszy syna swego Izaaka położył go na tych drwach na ołtarzu. Potem Abraham sięgnął ręką po nóż, aby zabić swego syna. Ale wtedy Anioł Pański zawołał na niego z nieba i rzekł: Abrahamie, Abrahamie! A on rzekł: Oto jestem. Anioł powiedział mu: Nie podnoś ręki na chłopca i nie czyń mu nic złego! Teraz poznałem, że boisz się Boga, bo nie odmówiłeś Mi nawet twego jedynego syna. Abraham, obejrzawszy się poza siebie, spostrzegł barana uwikłanego rogami w zaroślach. Poszedł więc, wziął barana i złożył w ofierze całopalnej zamiast swego syna. I dał Abraham miejscu temu nazwę "Pan widzi". Stąd to mówi się dzisiaj: Na wzgórzu Pan się ukazuje. Po czym Anioł Pański przemówił głośno z nieba do Abrahama po raz drugi: Przysiągam na siebie, wyrocznia Pana, że ponieważ uczyniłeś to, a nie oszczędziłeś syna twego jedynego, będę ci błogosławił i dam ci potomstwo tak liczne jak gwiazdy na niebie i jak ziarnka piasku na wybrzeżu morza; potomkowie twoi zdobędą warownie swych nieprzyjaciół. Wszystkie ludy ziemi będą sobie życzyć szczęścia takiego, jakie jest udziałem twego potomstwa, dlatego że usłuchałeś mego rozkazu. Abraham wrócił do swych sług i wyruszywszy razem z nimi w drogę, poszedł do Beer-Szeby. I mieszkał Abraham nadal w Beer-Szebie.


 
Ciezko sie czyta to co zawiera to czytanie. Bog wystawia na probe wiare Abrahama i to na jaka probe.Abraham nalezy do tych , ktorzy z tej proby wychodza zwyciesko.

Czy potrzebna byla taka proba?Bog uznal, ze tak i poprostu postawil Abrahama w takiej sytuacji aby wybral albo posluszenstwo Jemu albo posluszentwo swjemu instnktowi bycia ojcem. Abraham ukazal , ze Bog ma pierwszenstwo w jego zyciu i nic nie moze przeszkodzic wypelnieniu Jego woli.My wiele razy wybieramy wole Boga kiedy odpowiada naszej woli i choc mowimy badz wola  Twoja to tak naprawde chcemy aby wola moja byla ta, ktorz Bog uzna za swoja.
Wola  Boga moze oznaczac pogodzenie sie ze smiercia osoby nam najdrozszej, moze oznaczac zgode na wlasna smierc i umieranie takie jakie poprostu moze nas spotkac. Badz wola Twoja oby tak wlasnie moglo byc w moim zyciu a nie tylko w delaracjach. Abraham ukazuje, ze to jest mozliwe

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na wtorek, 21 listopada 2017 - 21 Listopad
  • Wspomnienie Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny

    (2 Mch 6,18-31)W czasie prześladowań Izraela przez króla Antiocha Eleazar, jeden z pierwszych uczonych w Piśmie, mąż już w podeszłym wieku, szlachetnego oblicza, był zmuszony do otwarcia ust i jedzenia wieprzowiny. On jednak wybierając raczej chwalebną śmierć aniżeli godne pogardy życie, dobrowolnie szedł na miejsce kaźni, a wypluł mięso, jak powinni postąpić ci, którzy mają odwagę odrzucić to, czego nie wolno jeść nawet przez miłość do życia. Ci, którzy byli wyznaczeni do tej bezbożnej ofiarnej uczty, ze względu na bardzo dawną znajomość z tym mężem, wzięli go na osobne miejsce i prosili, aby zjadł przyniesione przez nich i przygotowane mięso, które wolno mu jeść. Niech udaje tylko, że je to, co jest nakazane przez króla, mianowicie mięso z ofiar. Tak postępując uniknie śmierci, a ze względu na dawną z nimi przyjaźń skorzysta z miłosierdzia. On jednak powziął szlachetne postanowienie, godne jego wieku, powagi jego starości, okrytych zasługą siwych włosów i postępowania doskonałego od dzieciństwa, przede wszystkim zaś świętego i od Boga pochodzącego prawodawstwa. Dał im jasną odpowiedź mówiąc, aby go zaraz posłali do Hadesu. Udawanie bowiem nie przystoi naszemu wiekowi. Wielu młodych byłoby przekonanych, że Eleazar, który już ma dziewięćdziesiąt lat, przyjął pogańskie obyczaje. Oni to przez moje udawanie, i to dla ocalenia maleńkiej resztki życia, przeze mnie byliby wprowadzeni w błąd, ja zaś hańbą i wstydem okryłbym swoją starość. Jeżeli bowiem teraz uniknę ludzkiej kary, to z rąk Wszechmocnego ani żywy, ani umarły nie ucieknę. Dlatego jeżeli mężnie teraz zakończę życie, okażę się godny swojej starości, młodym zaś pozostawię piękny przykład ochotnej i wspaniałomyślnej śmierci za godne czci i święte Prawa. To powiedziawszy, natychmiast wszedł na miejsce kaźni. Ci, którzy go przyprowadzili, na skutek wypowiedzianych przez niego słów zamienili miłosierdzie na surowość, sądzili bowiem, że one były szaleństwem. Mając już pod ciosami umrzeć, westchnął i powiedział: Bogu, który ma świętą wiedzę, jest jawne to, że mogłem uniknąć śmierci. Jako biczowany ponoszę wprawdzie boleść na ciele, dusza jednak cierpi to z radością, gdyż Jego się boję. W ten sposób więc zakończył życie, a swoją śmiercią pozostawił nie tylko dla młodzieży, lecz także dla większości narodu przykład szlachetnego usposobienia i pomnik cnoty.

    (Ps 3,2-7)REFREN: Pan mój i Bóg mój zawsze mnie wspomaga

    Panie, jak liczni są moi prześladowcy,jak wielu przeciw mnie powstaje.Mnóstwo jest tych, którzy mówią o mnie:„Nie znajdzie on w Bogu zbawienia”.

    Ty zaś, o Panie, jesteś moją tarcząi chwałą moją; Ty głowę mą wznosisz.Głośno wołam do Pana,a On mi odpowiada ze świętej swej góry.

    Kładę się, zasypiam i znowu się budzę,ponieważ Pan mnie wspomaga.I nie ulęknę się wcale tysięcy ludzi,którzy zewsząd na mnie nastają.

    (1 J 4,10b)Bóg pierwszy nas umiłował i posłał swojego Syna jako ofiarę przebłagalną za nasze grzechy...

Robert Nowak
Listopad 19, 2017, 13:49:28 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 3 | Komentarze: 0

Rdz 34:1-31
Tutaj mamy opis sytuacji czysto ludzkich. Dowiadujemy sie o gwalcie , pozniej widzimy gre podstepu. Synowie Jakuba morduja sprawce gwaltu swej siostry zabijajac gwlacicela,jego ojca i zabijaja wszystkich mezszczyzn miasta w ktorym mial miejsce czyn, ktory uznali za haniebny.
Tutaj mozna sie gorszyc obrazem biblijnym. Ludzie otoczeni opieka Boga ,robia rzez w miescie,ograbiaja, ukazuja sie jako osoby przepelnione uczuciem nienawisci i zemsty.
W moim odczuciu opis biblijny ukazuje prawde o ludzkiej naturze. W ludzkiej naturze leza takie mozliwosci jak zdolnosc do glebokiej osobowej relacji z Bogiem, jak rowniez mozliwosci ktore sa niszczycielskie.Ta niszczycielska moc jaka  zawarta jest w naturze realzuje sie takze w ludziach , ktorzy sa wybrani  przez Boga.A zatem mozna zobaczyc, ze Bog w swoim dzialaniu nie  kieruje sie naszymi zaslugami. Jestesmy grzesznikami i ta grzesznosc z cala wyrazistoscia uazuje sie w postepku synow Jakuba. Ta grzesznosc w jakis sposo...
Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 18 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Robert Nowak
Październik 29, 2017, 17:37:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 32 | Komentarze: 0

Rdz  31 :1-54

41 Takie były owe dwadzieścia lat w służbie u ciebie! Służyłem ci czternaście lat za dwie twoje córki, a sześć lat - za trzodę. Ty zaś wielokrotnie zmieniałeś mi zapłatę. 42 Gdyby Bóg ojca mego, Bóg Abrahama - Ten, którego z bojaźnią czci Izaak, nie wspomagał mnie, to puściłbyś mnie teraz z niczym.

Sklonnosc do wyzysku, szukanie wlasnych korzysci, taki obraz natury ludzkiej przedstawia sie w postaci Labana.
Bogactwo Jakuba, przez Labana jest interpretowane jako krzywda, ktora sie mu wyrzadzilo. 
Interwencja Boga sprawia, ze omínelo sie przelewu krwi rodzinnej.
Bog wyprowadzil Jakuba z domu Labana. Bog przestrzegl Labana przed  atakiem na Jakuba.
Laban to czlowiek niesamowicie sprytny. Dba o swoje interesy i zrozumial , ze w swoim interesie lezy nie zadzierac z Bogiem Jakuba.
Tutaj widzimy czlowieka, ktory wyznaje wiare w wielu bogow.Bog Jakuba jest dla Labana jednym zwielu bogow, dlatego tez sen Labana nie powoduje jego naw...
Robert Nowak
Październik 22, 2017, 18:04:13 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 30:25-43
Jakub rzekł do niego: «Ty sam wiesz, jak ci służyłem i jaki jest twój dobytek dzięki mnie. 30 Miałeś bowiem niewiele, zanim przyszedłem; odkąd zaś tu jestem, pomnożył się on bardzo i Pan ci błogosławi. Jednak teraz muszę się zatroszczyć i o moją rodzinę»
"Tak to stał się Jakub człowiekiem bardzo zamożnym; miał bowiem liczne trzody, a ponadto niewolnice, sługi, wielbłądy i osły. "

Tutaj mozna powiedziec, ze Jakub ukazuje sie jako czlowiek sukcesu. Pamietamy, ze do domu Labana przybyl jako ucieknier przed zemsta Ezawa. Po wielu latach pracy Jakub jest innym czlowiekiem.Ma wielodzietna rodzine, ktora jest w stanie utrzymac z pracy wlasnych rak.
Abraham, Izaak i Jakub sa przykladem, ze blogoslawienstwo boze oznacza zycie stabilne ,zabezpieczenie materialne i zycie z uczciwej pracy, ktora daje owoce.
Te postacie biblijne ukazuja jak osoby mile Bogu sa  tymi , ktore Bog otacza swa troska i opieka.
Stary Testament ukazuje w tym miejscu  dobroc...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.