* Info

* Inspiracje

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Hobby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Prywatyzacja PKP Cargo to gospodarczy sabotaż - twierdzi dr Janusz Szewczak  (Przeczytany 2399 razy)

Offline Puella Clara

  • Moderatorzy
  • *****
  • Wiadomości: 1353
____Na temat planowanej prywatyzacji PKP Cargo wypowiadał się główny ekonomista SKOK, dr Janusz Szewczak. Jego zdaniem cała sytuacja nosi znamiona "gospodarczego sabotażu". - Nie mamy szans wyjść z kryzysu, jeśli nie będziemy rozwijali transportu towarowego – mówił.

PKP Cargo SA są publicznym operatorem kolejowych przewozów towarowych. Spółka utworzona została przez Polskie Koleje Państwowe. Jest drugim po niemieckim DB Schenker przewoźnikiem w Europie. Przynosi państwu polskiemu duże zyski, a mimo to planowana jest jej prywatyzacja. W IV kwartale br. PKP Cargo zadebiutuje na giełdzie. Sprzedane ma być do 50 proc. akcji spółki! Początkowo mówiło się o 50% plus jednej akcji, teraz o 50% minus jednej akcji, więc teoretycznie spółka nadal będzie udziałowcem większościowym...
____

Oto, co powiedział o tej sprawie główny ekonomista SKOK, dr Janusz Szewczak na konferencji 30.09.2013 r.

- Moim zdaniem szykuje się gigantyczny skandal prywatyzacyjny. Jest to ewidentny przekręt i można powiedzieć kompletny bezsens ekonomiczny. Polskie koleje mają długi, około cztery mld zł i jedynym sposobem jaki wymyślili w tej chwili szefowie PKP i rząd, to jest pokrycie długów poprzez wyprzedaż majątku. PKP Cargo to jest jedyna firma kolejowa PKP, która przynosi zyski. Przychody PKP Cargo to jest około czterech i pół miliarda zł rocznie i prawie dwieście milionów czystego zysku. Czyli właściwy kierunek, dobra firma, firma, która jest drugim największym przewoźnikiem towarowym w Europie po niemieckim Deutsche Bahn Schenker. Jest to kompletny absurd, wyprzedać majątek narodowy, za niewielką kwotę, tylko po to, by pokryć długi. Trochę to przypomina skandaliczną prywatyzację Polskich Hut Stali, które były dokonane za prezydentury prezydenta Kwaśniewskiego, kiedy sprzedaliśmy polskie huty stali wraz z wszystkimi możliwymi nieruchomościami, w dużych miastach, centrach Katowic, Częstochowy, Warszawy za sześć milionów złotych. Te pieniądze poszły na długi na rzecz hinduskiego właściciela Mittala.

- PKP chce kupić tabor kolejowy za blisko pięć miliardów zł po to, by go sprzedać i oddać kolejne dwa miliardy długu, które ciążą na PKP. Działanie to może być oceniane jako sabotaż gospodarczy. Nie mamy szans wyjść z kryzysu, jeśli nie będziemy rozwijali transportu towarowego. Prywatyzacja w takim sektorze może oznaczać, że pociągi przestaną jeździć do niektórych regionów Polski, tych na peryferiach, bo może nie będzie się już opłacało wozić czegokolwiek do Białegostoku, bo nowy właściciel uzna, że na trasie Warszawa-Poznań i Warszawa-Gdańsk są większe dochody. Nie będzie uwzględniał tego, że rozwój gospodarczy również na peryferiach Polski powinien się odbywać. Wyprzedaż przedsiębiorstwa z perspektywami i z pieniędzmi unijnymi trafią do nowego właściciela. Jest jeszcze jedna rzecz. Kto kupi PKP Cargo natychmiast wystąpi o odszkodowanie do skarbu państwa w związku z zawyżonymi kosztami związanymi z dostępem do polskich torów, za co mniej więcej może otrzymać około dwóch miliardów złotych, czyli tyle, za ile kupi ewentualnie te akcje

Istnieją obawy, że w podobny sposób będzie również prywatyzowany kolejny znaczący podmiot PKP, czyli PKP Intercity. Należy to traktować jako "koncepcję zwijania polskich torów", likwidacji polskości na torach - powiedział dr Janusz Szewczak.

Jak się tłumaczy PKP Cargo?
Jeżeli debiutu giełdowego PKP Cargo nie będzie, to nie będzie też związanych z nim korzyści dla pracowników i spółki, więc zatrzymanie tego procesu nie leży w niczyim interesie - powiedział członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych Adam Purwin.

Za niezależna.pl
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2013, 21:50:00 wysłana przez Puella Clara »

 


Poniżej przegląd wątków w tym dziale

Jeśli nie wyświetlają się filmy z YouTube, odśwież, wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, sprawdź aktualność wtyczki Flashplayera :)
Maj 13, 2014, 15:10:41 wysłana przez Teofil | Wyświetleń: 3467 | Komentarze: 0


Fot. www.portalspozywczy.pl
___
Wg doniesień PAP Ukraina wyraziła gotowość do ponownego otwarcia swojego rynku dla Polskiej wieprzowiny. Wprowadzone 17 lutego embargo, gdy wykryto u dwóch dzików, blisko granicy z Białorusią, wirusa afrykańskiego pomoru świń, z powodów politycznych nie dotyczyło handlu z Rosją i Białorusią, gdzie występuje ta choroba. Również od 2008 r. Ukraina nie kupuje polskiej wołowiny.

Minister rolnictwa Ukrainy Igor Szwajka po wcześniejszych zabiegach dyplomatycznych polskiego ambasadora na Ukrainie, Henryka Litwina oświadczył, że nie ma już powodu do przedłużania zakazu, który będzie odwołany jeśli specjaliści z obu krajów potwierdzą, że nie ma już zagrożenia dla ukraińskich hodowli. Równocześnie podkreślił, że zamknięcie rynku dla polsk
...
Kwiecień 14, 2014, 01:45:11 wysłana przez Cytaty | Wyświetleń: 4066 | Komentarze: 1

__Na celowniku nieuczciwych dostawców energii są przede wszystkim osoby w podeszłym wieku. Konsumenci na rynku energii elektrycznej są bezbronni – mogą podpisać umowę z nowym dostawcą energii, mimo wciąż obowiązującej umowy z dotychczasowym operatorem. I płacą dwa razy za tę samą usługę.
_

"quotMiła pani zapewniała babcię, że jest z zakładu energetycznego i że jeśli babcia podpisze umowę, to będzie płaciła mniej za prąd. Ale wcale z zakładu energetycznego nie była. Nie wspomniała też, że teraz babcia zapłaci dwa rachunki. Kiedy chciałyśmy się z tej umowy wycofać, rzuciła słuchawką"quot - skarży się jedna z czytelniczek Gazety Płockiej. „Moja mama podpisała pod wpływem nagabywania przez przedstawiciela firmy X umowę na tańszą energię e...
Marzec 10, 2014, 04:06:42 wysłana przez marylaossowska | Wyświetleń: 2887 | Komentarze: 1

__Na początku kwietnia NBP zacznie stopniowo wprowadzać do obiegu zmodernizowane banknoty 10, 20, 50 i 100 zł. Nie ulega zmianie nbsp projekt graficzny, a różnica polega jedynie na zastosowaniu dodatkowych zabezpieczeń. Wszystkie obecnie używane banknoty pozostaną bezterminowo prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Banknot o nominale 200 zł na razie pozostaje bez zmian.
_

Najważniejsze zmiany jakie Polacy zobaczą na banknotach w kwietniu tego roku, to odkryte pole znaku wodnego, wprowadzenie farby opalizującej i ulepszone zabezpieczenie recto-verso, czyli uzupełniający się druk obustronny. Projekty graficzne banknotów nie ulegają zmianie, ale zastosowanie nowych zabezpieczeń powoduje, że różnice pomiędzy zmodernizowanymi banknotami, a dotychczas używany...
Luty 18, 2014, 02:27:51 wysłana przez Teofil | Wyświetleń: 2740 | Komentarze: 0


Screen z Youtube
____
Ministerstwo Środowiska oddało w niejasnych okolicznościach warte miliard dolarów złoże miedzi w ręce kanadyjskiej firmy. KGHM złożyło skargę do ABW i odwołanie od decyzji. Czyżby kolejna afera, przy której Amber Gold to pestka?
____


Według wczorajszych doniesień "quotWprost"quot ABW zbada, sprawę przyznania przez Ministerstwo Środowiska koncesji na warte blisko miliard dolarów złoże miedzi kanadyjskiej firmie reprezentowanej przez byłego prezesa KGHM. Złoże Bytom Odrzański znajdujące się na terenie Głogowa obejmujące obszar ok. 9x19 km i może zawierać złoża miedzi szacowane na 8 mln ton. Stanowi to wartość od 700 milionów do ponad miliarda dolarów. O wartości tego terenu wiadomo na podstawie wykonanych przez państw
...
Luty 17, 2014, 22:11:44 wysłana przez Teofil | Wyświetleń: 2680 | Komentarze: 0


Screen z http://www.youtube.com/watch?v=u2cDFjYbLtA
____
Katarski dostawca gazu żąda od PGNiG wskazania do końca marca miejsca dostaw gazu. Tymczasem gazoport w Świnoujściu nie jest gotowy.
____


Jak poinformował "quotPuls Biznesu"quot Katar żąda od Polski przekazania do końca marca wszystkich informacji technicznych dotyczących dostawy. Pierwsze tankowce z gazem miały według umów trafić do Świnoujścia już w lipcu tego roku, jednak na skutek opieszałości i zlekceważenia przez rząd Tuska oraz jak sugeruje gazeta utrudnień ze strony Rosji, gazoport ma znaczne opóźnienie i może być gotowy dopiero pod koniec roku. W tej sytuacji Polska stara się wynegocjować z Katarem opóźnienie dla pierwszej dostawy o pół roku, aby terminal był w peł
...
Strony: [1] 2 3 4 5 6
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.