* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2013-02-28_Czytania na każdy dzień - czwartek, 28 lutego 2013  (Przeczytany 1706 razy)

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
(Jr 17,5-10)
To mówi Pan Bóg: Przeklęty mąż, który pokłada nadzieję w człowieku i który w ciele upatruje swą siłę, a od Pana odwraca swe serce. Jest on podobny do dzikiego krzaka na stepie, nie dostrzega, gdy przychodzi szczęście; wybiera miejsca spalone na pustyni, ziemię słoną i bezludną. Błogosławiony mąż, który pokłada ufność w Panu, i Pan jest jego nadzieją. Jest on podobny do drzewa zasadzonego nad wodą, co swe korzenie puszcza ku strumieniowi; nie obawia się, skoro przyjdzie upał, bo utrzyma zielone liście; także w roku posuchy nie doznaje niepokoju i nie przestaje wydawać owoców. Serce jest zdradliwsze niż wszystko inne i niepoprawne - któż je zgłębi? Ja, Pan, badam serce i doświadczam nerki, bym mógł każdemu oddać stosownie do jego postępowania, według owoców jego uczynków.

(Ps 1,1-4.6)
REFREN: Błogosławiony, kto zaufał Panu

Błogosławiony człowiek, który nie idzie za radą występnych,
nie wchodzi na drogę grzeszników
i nie zasiada w gronie szyderców,
lecz w prawie Pańskim upodobał sobie
i rozmyśla nad nim dniem i nocą.

On jest jak drzewo zasadzone nad płynącą wodą,
które wydaje owoc w swoim czasie,
liście jego nie więdną,
a wszystko, co czyni, jest udane.

Co innego grzesznicy:
są jak plewa, którą wiatr rozmiata.
Albowiem znana jest Panu droga sprawiedliwych,
a droga występnych zaginie.

(Łk 8,15)
Błogosławieni, którzy w sercu dobrym i szlachetnym zatrzymują słowo Boże i wydają owoc przez swą wytrwałość.

(Łk 16,19-31)
Jezus powiedział do faryzeuszów: Żył pewien człowiek bogaty, który ubierał się w purpurę i bisior i dzień w dzień świetnie się bawił. U bramy jego pałacu leżał żebrak okryty wrzodami, imieniem Łazarz. Pragnął on nasycić się odpadkami ze stołu bogacza; nadto i psy przychodziły i lizały jego wrzody. Umarł żebrak, i aniołowie zanieśli go na łono Abrahama. Umarł także bogacz i został pogrzebany. Gdy w Otchłani, pogrążony w mękach, podniósł oczy, ujrzał z daleka Abrahama i Łazarza na jego łonie. I zawołał: Ojcze Abrahamie, ulituj się nade mną i poślij Łazarza; niech koniec swego palca umoczy w wodzie i ochłodzi mój język, bo strasznie cierpię w tym płomieniu. Lecz Abraham odrzekł: Wspomnij, synu, że za życia otrzymałeś swoje dobra, a Łazarz przeciwnie, niedolę; teraz on tu doznaje pociechy, a ty męki cierpisz. A prócz tego między nami a wami zionie ogromna przepaść, tak że nikt, choćby chciał, stąd do was przejść nie może ani stamtąd do nas się przedostać. Tamten rzekł: Proszę cię więc, ojcze, poślij go do domu mojego ojca. Mam bowiem pięciu braci: niech ich przestrzeże, żeby i oni nie przyszli na to miejsce męki. Lecz Abraham odparł: Mają Mojżesza i Proroków, niechże ich słuchają. Nie, ojcze Abrahamie - odrzekł tamten - lecz gdyby kto z umarłych poszedł do nich, to się nawrócą. Odpowiedział mu: Jeśli Mojżesza i Proroków nie słuchają, to choćby kto z umarłych powstał, nie uwierzą.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2013, 22:55:55 wysłana przez Teofil »

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Czytania na każdy dzień - czwartek, 28 lutego 2013
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2013, 22:30:16 »
Dziś na mszy  bardzo mocno utkwiły mi słowa Ewangelii :
"Jeśli Mojżesza i Proroków nie słuchają, to choćby kto z umarłych powstał, nie uwierzą."
To jest chyba nasz ludzki problem, że my nie umiemy słuchać, bo chcemy dotknąć. A dotknąć przecież mogę właśnie przez słuchanie....
I wrócę się do Jeremiasza, bo te słowa od rana  właśnie mnie "dręczyły"  : "Serce jest zdradliwsze niż wszystko inne i niepoprawne - któż je zgłębi? " i zastanawiam się, Słowo Boże  nie rozważam literalnie , ale właśnie sercem . I słowa wcześniejsze mogłabym poraktować jako kompletną odpowiedź - "Błogosławiony mąż, który pokłada ufność w Panu, i Pan jest jego nadzieją." -bo czyż serce z ufnością i nadzieją  zwrócone ku Bogu, może zawieść ....A jednak może, bo i tak  raz poczuję się wręcz świętą, a innym razem  upadam ...  Pan poprzez Jeremiasza  mówi jednak  dalej :"Ja, Pan, badam serce i doświadczam nerki, bym mógł każdemu oddać stosownie do jego postępowania, według owoców jego uczynków." . I to słuchanie Boga , nie tylko mówienie do Niego uważam za bardzo ważne. Bo to On jedynie   może mnie przeniknąć i ukazać całą prawdę o mnie.
"Mów do mnie Panie, bo sługa twój słucha" - te słowa zawsze pojawiają sie na mych ustach, gdy chcę z Bogiem rozmawiać, bo to On ma przede wszystkim mówić do mnie.

Offline Teofil

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 566
Odp: Czytania na każdy dzień - czwartek, 28 lutego 2013
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2013, 22:48:43 »
Dziękuję Ci Xajdo za refleksję i świadectwo. Zapraszam do kontynuowania. Jakby się jeszcze dało namówić Iskrę, żeby też wstawiał swoje refleksje to byłoby fajnie, zapraszam. Może Sokrates zauważy i też coś napisze. Pozdrawiam serdecznie  :) :)

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na piątek, 14 grudnia 2018 - 14 Grudzień
  • Piątek II tygodnia adwentu - wspomnienie obowiązkowe św. Jana od krzyża, prezbitera i doktora Kościoła

    (Iz 48,17-19)

    Tak mówi Pan, twój Odkupiciel, Święty Izraela: „Jam jest Pan, twój Bóg, pouczający cię w tym, co pożyteczne,kierujący tobą na drodze, którą kroczysz. O gdybyś zważał na me przykazania, stałby się twój pokój jak rzeka, a sprawiedliwość twoja jak morskie fale. Twoje potomstwo byłoby jak piasek, i jak jego ziarnka twoje latorośle. Nigdy by nie usunięto ani wymazano twego imienia sprzed mego oblicza!”

    (Iz 48,17-19)

    Tak mówi Pan, twój Odkupiciel, Święty Izraela: „Jam jest Pan, twój Bóg, pouczający cię w tym, co pożyteczne,kierujący tobą na drodze, którą kroczysz. O gdybyś zważał na me przykazania, stałby się twój pokój jak rzeka, a sprawiedliwość twoja jak morskie fale. Twoje potomstwo byłoby jak piasek, i jak jego ziarnka twoje latorośle. Nigdy by nie usunięto ani wymazano twego imienia sprzed mego oblicza!”

    (Ps 1,1-2,3,4.6)

    REFREN: Dasz światło życia idącym za Tobą

    Błogosławiony człowiek, który nie idzie za radą występnych, nie wchodzi na drogę grzeszników i nie zasiada w gronie szyderców. Lecz w prawie Pańskim upodobał sobie i rozmyśla nad nim dniem i nocą.

    On jest jak drzewo zasadzone nad płynącą wodą, które wydaje owoc w swoim czasie. Liście jego nie więdną, a wszystko, co czyni, jest udane.

    Co innego grzesznicy: są jak plewa, którą wiatr rozmiata. Albowiem znana jest Panu droga sprawiedliwych, a droga występnych zaginie.

    (Ps 1,1-2,3,4.6)

    REFREN: Dasz światło życia idącym za Tobą

    Błogosławiony człowiek, który nie idzie za radą występnych, nie wchodzi na drogę grzeszników i nie zasiada w gronie szyderców. Lecz w prawie Pańskim upodobał sobie i rozmyśla nad nim dniem i nocą.

    On jest jak drzewo zasadzone nad płynącą wodą, które wydaje owoc w swoim czasie. Liście jego nie więdną, a wszystko, co czyni, jest udane.

    Co innego grzesznicy: są jak plewa, którą wiatr rozmiata. Albowiem znana jest Panu droga sprawiedliwych, a droga występnych zaginie.

    Przyjdzie Pan, Książę pokoju, wyjdźcie mu na spotkanie.

    Przyjdzie Pan, Książę pokoju, wyjdźcie mu na spotkanie.

    (Mt 11,16-19)

    Jezus powiedział do tłumów: „Z kim mam porównać to pokolenie? Podobne jest ono do przebywających na rynku dzieci, które przymawiają swym rówieśnikom: "Przygrywaliśmy wam, a nie tańczyliście; biadaliśmy, a wyście nie zawodzili". Przyszedł bowiem Jan: nie jadł ani nie pił, a oni mówią: "Zły duch go opętał". Przyszedł Syn Człowieczy: je i pije, a oni mówią: "Oto żarłok i pijak, przyjaciel celników i grzeszników". A jednak mądrość usprawiedliwiona jest przez swe czyny”.

    (Mt 11,16-19)

    Jezus powiedział do tłumów: „Z kim mam porównać to pokolenie? Podobne jest ono do przebywających na rynku dzieci, które przymawiają swym rówieśnikom: "Przygrywaliśmy wam, a nie tańczyliście; biadaliśmy, a wyście nie zawodzili". Przyszedł b...

Robert Nowak
Grudzień 09, 2018, 13:41:57 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 12 | Komentarze: 0

Wyj 17:1-7

"Czy też Pan jest rzeczywiście wśród nas, czy nie?"

Ja osobiscie tutaj zastanawiam sie nad paczatkiem tego pytania. Gdzie narodzilo sie takie pytanie po fakcie wyjscia z Egiptu i tego wszystkiego co nastapilo z wojskiem  faraona.? To pytanie w moim odczuciu rodzi sie w swiadomosci spolecznej, nie jest to pytanie konkretnej osoby tylko spoleczenstwa.
Swiadomosc spoleczna nie jest czyms co spontanicznie zawierza sie Bogu. Swiadomosc spoleczna  tutaj nie zyje prawda historyczna, nie ma pamieci czy raczej ta pamiec jest bardzo wybiorcza.
Pismo Swiete ukazuje wiez z Bogiem na plaszczyznie osobowej i jest to relacja  z Bogiem jaka ma Mojzesz i z drugiej strony swiadomosc ludu , ktory  jest bardzo bliski buntu i ukamieniowaniu Mojzesza.
Jezus Chrystus, kory wyprowadzanas z niewoli grzechu  w tym procesie wyzwolenczym nie tylko stanal przed niebezpieczenstwem smierci  . On ja przyjal . Odpowiedzia na dzialalnosc Jezusa Chrystusa byl wyrok smier...
Robert Nowak
Grudzień 02, 2018, 13:50:12 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 11 | Komentarze: 0

Wyj 16:31-35

Narod  Izraelski po wyjsciu z Egiptu na pustyni bedzie przebywal  40 lat. Mamy zatem  na pustyni pewne panstwo z ktorym nie graniczy zadne inne. Nie ma wymiany handlowej, nie ma wymiany kulturalnej, nie ma konfliktow z sasiadami. Nie ma czegos takiego, co  my nazywamy spor o miedze. W narodzie Izraelskim na pustyni nie ma biednych. Przy 40 latach rzadow Boga, nikt z narodu Izraelskiego  nie cierpial niedozywienia. Tutaj pismo swiete tego jeszcze nie mowi, powie na innym miejscu. Nikt w narodzie izraelskim na pustyni nie cierpial  z powodu zniszczonego ubrania, butow i rzeczy codziennego uzytku. Narod  Izraelski cechowalo ubranie schludne i przestrzegane byly zasady higieny. To wszystko dzialo sie na pustyni.
Widzimy zatem troske Boga o rzeczy materialne. Roznice jakie istnialy w narodzie byly podyktowane bliskoscia Boga. Najblizej Boga byl Mojzesz i Aaron oni byli  przywodcami narodu na pustyni i oni majac do pomocy rade organizowali codzienne zycie w narod...
Robert Nowak
Listopad 25, 2018, 16:20:01 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 23 | Komentarze: 0

 Po wydarzeniach burzliwych , ktore towarzyszyly wyprowadzeniu plemion  z rodziny Jakuba, ktore otrzymuja imie wspolne Izrael  co jest drugim imieniem Jakuba, tak jak drugim imieniem Saula jes Pawel, czy drugim imieniem Szymona bylo Piotr.
 Nie przez przypadek Jakub otrzymuje to imie, ktore nie bedzie oznaczalo wspolnoty plemion tylko   jednosc narodowa, bedzie oznaczalo pewien narod. Ten narod, nie zyje Bogiem ukrytym, zyje  Bogiem, ktory sie ujawnil.
 Bog w sposob ukryty dziala w kazdym narodzie jednak Jego jawne dzialania tutaj ograniczaja sie do Narodu Izraelskiego, ktory jest  Narodem Wybranym zewszystkich ludow ziemi .
 W   zalazku historii jawnego dzialani a Boga Narodem Wybranym jest narod z konkretna historia i kultura  ,dalsze dzialanie Boga na sposob jawny jest dzialaniem w narodzie , ktory uznaje  w Jezusie Chrystusie  swego Pana i Zbawce. Ten narod jest bardziej zlozony jak narod izraelski. Ten narod obejmuje wszystkie kultury, wszystkie ludy ziemi i poza ty...
Robert Nowak
Listopad 18, 2018, 13:15:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 56 | Komentarze: 0

 Narod Zydowski tak jak ukazuje Pismo  Swiete  jest tym miejscem gdzie dzialalnosc Boga wychodzi z ukrycia. Osobiscie wierze, ze Bog dzialal i dziala w kazdym narodzie jednak to dzialanie jest ukryte. Swiety Tomasz mowi o przyczynach dalszch , blizszych i pierwszej przyczynie wszystkiego. Ta pierwsza przycza byla w jakis sposob wyczuwana  przez filozofow greckich, szczegolnie przez Arystotelesa, ktory swoja filozofie buduje na modelu przyczyn. Tam przyczyny sa pojete na sposob intelektualny. Ruch ma swoja przyczyne i pierwsza przyczyna nie moze  byc ruchem i ta przyczyna
 jest rozumiana na wzor Zenona z Elei jako nieruchoma.
 Nieruchomy byt jest przyczyna, przyczyn.Ten nieruchomy byt zostaje nazwany Pierwsza Przyczyna.
Pismo Swiete w historii Ludu Wybranego ukazuje, ze :
1. Pierwsza Przyczyna, moze sie komunikowac z czlowiekiem tak jak to bylo w przypadku Abrahama; Jakuba; Jozefa, Mojzesza miedzy innymi.
2. Ta Przyczyna moze z  czegos bardzo niskiego uczynic c...
Robert Nowak
Listopad 11, 2018, 14:58:10 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 83 | Komentarze: 0

Wyj 15:21-27

Wyzwolenie Izraelitow z Egiptu  i zwycieska bitwa Boga z wojskiem faraona daje poczatek zwiazku Boga nie z jedna osoba, nie z jedna rodzina ale z jednym narodem. W historii ludzkosci mamy tutaj  zalazek ziemskiego Ludu Bozego. Tym ludem jest narod utworzony z rodziny /Izraela/ Jakuba . Historia poczatku tego narodu jest historia poczatku Ludu Bozego do ktorego przechodzi sie przez chrzest. Chrzest jest tym momentem gdzie zostaja gdzie opuszcza sie Egipt i staje sie czlonkiem Ludu Boga. Tutaj  historia Izraela nie jest tylko historia konkretnego narodu, jest historia ludzkosci, ktora chce byc Ludem Boga, chce byc spolecznoscia Boga, ktora w niebie jest formada przez   rozumne istoty nadprzyrodzone , ktore w godzinie proby okazaly wiernosc Bogu i tutaj na ziemi ta spolecznosc rozpoczyna sie od Ludu, ktory opuscil Egipt . Mozliwosc bycia czlonkiem tej spolecznosci dla calej ludzkosci zostala otworzona w Jezusie Chrystusie i ta spolecznoscia jest Kosciol.
Tutaj...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.