* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2013-03-01_ Czytania na każdy dzień - piątek, 1 marca 2013  (Przeczytany 1318 razy)

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
(Rdz 37,3-4.12-13a.17b-28)
Izrael miłował Józefa najbardziej ze wszystkich swych synów, gdyż urodził mu się on w podeszłych jego latach. Sprawił mu też długą szatę z rękawami. Bracia Józefa widząc, że ojciec kocha go bardziej niż ich wszystkich, tak go znienawidzili, że nie mogli zdobyć się na to, aby przyjaźnie z nim porozmawiać. Kiedy bracia Józefa poszli paść trzody do Sychem, Izrael rzekł do niego: Wiesz, że bracia twoi pasą trzodę w Sychem. Chcę cię więc posłać do nich. Józef zatem udał się za swymi braćmi i znalazł ich w Dotain. Oni ujrzeli go z daleka i zanim się do nich zbliżył, postanowili podstępnie go zgładzić, mówiąc między sobą: Oto nadchodzi ten, który miewa sny! Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł. Zobaczymy, co będzie z jego snów! Gdy to usłyszał Ruben, [postanowił] ocalić go z ich rąk; rzekł więc: Nie zabijajmy go! I mówił Ruben do nich: Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego. Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. Gdy Józef przybył do swych braci, oni zdarli z niego jego odzienie - długą szatę z rękawami, którą miał na sobie. I pochwyciwszy go, wrzucili do studni: studnia ta była pusta, pozbawiona wody. Kiedy potem zasiedli do posiłku, ujrzeli z dala idących z Gileadu kupców izmaelskich, których wielbłądy niosły wonne korzenie, żywicę i olejki pachnące; szli oni do Egiptu. Wtedy Juda rzekł do swych braci: Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem! I usłuchali go bracia. I gdy kupcy madianiccy ich mijali, wyciągnąwszy spiesznie Józefa ze studni, sprzedali go Izmaelitom za dwadzieścia [sztuk] srebra, a ci zabrali go z sobą do Egiptu.

(Ps 105,16-21)
REFREN: Wspomnijcie cuda, które Pan Bóg zdziałał

Pan przywołał głód na ziemię
i odebrał cały zapas chleba.
Wysłał przed nimi męża:
Józefa, którego sprzedano w niewolę.

Kajdanami ścisnęli mu nogi,
jego kark zakuto w żelazo,
aż się spełniła jego przepowiednia
i poświadczyło ją słowo Pana.

Król posłał, aby go uwolnić,
wyzwolił go władca ludów.
Ustanowił go panem nad twoim domem,
władcą nad całą swą posiadłości.

(J 3,16)
Tak Bóg umiłował świat, że dał swojego Syna Jednorodzonego; każdy, kto w Niego wierzy ma życie wieczne.

(Mt 21,33-43.45-46)
Jezus powiedział do Arcykapłanów i starszych ludu: Posłuchajcie innej przypowieści! Był pewien gospodarz, który założył winnicę. Otoczył ją murem, wykopał w niej tłocznię, zbudował wieżę, w końcu oddał ją w dzierżawę rolnikom i wyjechał. Gdy nadszedł czas zbiorów, posłał swoje sługi do rolników, by odebrali plon jemu należny. Ale rolnicy chwycili jego sługi i jednego obili, drugiego zabili, trzeciego zaś ukamienowali. Wtedy posłał inne sługi, więcej niż za pierwszym razem, lecz i z nimi tak samo postąpili. W końcu posłał do nich swego syna, tak sobie myśląc: Uszanują mojego syna. Lecz rolnicy zobaczywszy syna mówili do siebie: To jest dziedzic; chodźcie zabijmy go, a posiądziemy jego dziedzictwo. Chwyciwszy go, wyrzucili z winnicy i zabili. Kiedy więc właściciel winnicy przyjdzie, co uczyni z owymi rolnikami? Rzekli Mu: Nędzników marnie wytraci, a winnicę odda w dzierżawę innym rolnikom, takim, którzy mu będą oddawali plon we właściwej porze. Jezus im rzekł: Czy nigdy nie czytaliście w Piśmie: Właśnie ten kamień, który odrzucili budujący, stał się głowicą węgła. Pan to sprawił, i jest cudem w naszych oczach. Dlatego powiadam wam: Królestwo Boże będzie wam zabrane, a dane narodowi, który wyda jego owoce. Arcykapłani i faryzeusze, słuchając Jego przypowieści, poznali, że o nich mówi. Toteż starali się Go pochwycić, lecz bali się tłumów, ponieważ miały Go za proroka.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2013, 22:59:32 wysłana przez Teofil »

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Czytania na każdy dzień - piątek, 1 marca 2013
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2013, 23:15:11 »
Myślę, że wielu z nas mogłoby zobaczyć siebie w tym fragmencie Księgi Rodzaju, jako ojca czy matkę w osobie  Jakuba, jako syna czy córkę w osobie Józefa-syna umiłowanego i jako brata czy siostrę w osobach braci tego syna. Można by też wziąć pod uwagę coś, o czym w tym fragmencie nie ma, a mianowicie , że Józef nie pochodził od tej samej matki. I ten fragment Pisma może doskonale służyć nauce rozeznawania duchowego, wybrania drogi a tego ja uczyłam się akurat na przykładzie przypowieści o synu marnotrawnym, która ma podobny przebieg.
Droga do życia , życia prawdziwego czy droga donikąd...
Pójście za Chrystusem czy za złem...
I choć w tej historii nie ma nic o Bogu , nikt tu się nie modli,nie wzywa Go , nie ma żadnych objawień, jedynie sny Jakuba , można by tę historię nazwać świecką wręcz, to Bóg w niej jest, poprzez ludzi , poprzez wydarzenia. Józef , choć bezwiednie opowiada swoje sny swoim braciom czuje jednak Opatrzność Boską, o czym w dalszej części Księgi.
Miłość, miłość , która niszczyć może , emocje , które stają się grzechem , zazdrość, nienawiść , która prowadzi do zabójstwa. To wszystko staje się też udziałem współczesnych ludzi. 
I wspomnę me słowa  z wczorajszego rozważania Księgi Jeremiasza , że serce może zawieść- ""Serce jest zdradliwsze niż wszystko inne i niepoprawne - któż je zgłębi? ", bo nasze serca mogą nas zwodzić , ale nie zwiodą Pana.Bo to On jedynie   może mnie przeniknąć i ukazać całą prawdę o mnie.- to moje ostatnie z wczorajszego rozważania. 
Możemy jedynie prosić Ducha Świętego  , by nam to wszystko pokazał, a refleksja z kontemplacji tego fragmentu może nas nieźle zaskoczyć.


Offline admin

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 221
Odp: Czytania na każdy dzień - piątek, 1 marca 2013
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2013, 23:22:02 »
:)))

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Czytania na każdy dzień - piątek, 1 marca 2013
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2013, 23:30:49 »
Przyszedł ten Twój uśmiech na pocztę, więc wszystko jest okey, pozdrawiam:)

Offline admin

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 221
Odp: Czytania na każdy dzień - piątek, 1 marca 2013
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2013, 23:38:26 »
Przyszedł ten Twój uśmiech na pocztę, więc wszystko jest okey, pozdrawiam:)
Witaj Xajdo :))) Mam strasznie dużo dłubania z tym forum, ale jak widać coraz lepiej to wygląda graficznie, choć jeszcze myślę nad poprawkami. Testuję aktualizacje i jak dobrze pójdzie wkrótce forum będzie na najnowszym silniku. Nikt tego nie zauważy, kosmetyka, ale ponoć bardziej bezpieczny. Chcę poprawić kilka ikonek na fajniejsze, bo te systemowe są jakieś niedzisiejsze :) I polecam też korzystanie z nowej funkcji obok Chatu, "Ostatnie wiadomości". Wyświetlają się chronologicznie ostatnie posty i nie trzeba ich szukać po forum :)))

Pozdrawiam serdecznie :)))

Marcin
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2013, 01:32:29 wysłana przez admin »

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na wtorek, 22 maja 2018 - 22 Maj
  • Dzień powszedni - wspomnienie dowolne św. Rity z Cascia, zakonnicy

    (Jk 4, 1-10)Najmilsi: Skąd się biorą wojny i skąd kłótnie między wami? Nie skądinąd, tylko z waszych żądz, które walczą w członkach waszych. Pożądacie, a nie macie, żywicie morderczą zazdrość, a nie możecie osiągnąć. Prowadzicie walki i kłótnie, a nic nie posiadacie, gdyż się nie modlicie. Modlicie się, a nie otrzymujecie, bo się źle modlicie, starając się jedynie o zaspokojenie swych żądz. Cudzołożnicy, czy nie wiecie, że przyjaźń ze światem jest nieprzyjaźnią z Bogiem? Jeżeli więc ktoś zamierzałby być przyjacielem świata, staje się nieprzyjacielem Boga. A może utrzymujecie, że na próżno Pismo mówi: "Zazdrośnie pożąda On ducha, którego w nas utwierdził"? Daje zaś tym większą łaskę. Dlatego mówi: "Bóg sprzeciwia się pysznym, pokornym zaś daje łaskę". Bądźcie więc poddani Bogu, przeciwstawiajcie się natomiast diabłu, a ucieknie od was. Przystąpcie bliżej do Boga, to i On przybliży się do was. Oczyśćcie ręce, grzesznicy, uświęćcie serca, ludzie chwiejni! Uznajcie waszą nędzę, smućcie się i płaczcie! Śmiech wasz niech się obróci w smutek, a radość w przygnębienie. Uniżcie się przed Panem, a wywyższy was.

    (Ps 55 (54), 7-9. 10-11. 23)

    Refren: Zaufaj Panu, a On cię podtrzyma

    Mówię: "Gdybym miał skrzydła jak gołąb,uleciałbym i spoczął;uciekłbym daleko, zamieszkał na pustyn".Prędko bym sobie wyszukał schronienieod wichru i nawałnicy.

    Rozprosz ich, Panie, rozdziel ich języki,bo przemoc widzę w mieście i niezgodę.Obchodzą je murami w ciągu dnia i nocy,a złość i ucisk są we wnętrzu jego.

    Zrzuć swą troskę na Pana,a On cię podtrzyma,nigdy nie dopuści,aby się zachwiał sprawiedliwy.

    (Ga 6, 14)Nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z krzyża Pana naszego, Jezusa Chrystusa, dzięki któremu świat stał się ukrzyżowany dla mnie, a ja dla świata.

    (Mk 9, 30-37)Jezus i Jego uczniowie przemierzali Galileę, On jednak nie chciał, żeby ktoś o tym wiedział. Pouczał bowiem swoich uczniów i mówił im: "Syn Człowieczy będzie wydany w ręce ludzi. Ci Go zabiją, lecz zabity, po trzech dniach zmartwychwstanie". Oni jednak nie rozumieli tych słów, a bali się Go pytać. Tak przyszli do Kafarnaum. Gdy był już w domu, zapytał ich: "O czym to rozprawialiście w drodze?" Lecz oni milczeli, w drodze bowiem posprzeczali się między sobą o to, kto z nich jest największy. On usiadł, przywołał Dwunastu i rzekł do nich: "Jeśli ktoś chce być pierwszym, niech będzie ostatnim ze wszystkich i sługą wszystkich". Potem wziął dziecko, postawił je przed nimi i objąwszy je ramionami, rzekł do nich: "Kto jedno z tych dzieci przyjmuje w imię moje, Mnie przyjmuje; a kto Mnie przyjmuje, nie przyjmuje Mnie, lecz Tego, który Mnie posłał".

Robert Nowak
Maj 20, 2018, 14:51:10 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1 | Komentarze: 0

 Wj 4:21

Pan rzekł do Mojżesza: «Gdy będziesz zbliżał się do Egiptu, pamiętaj o władzy czynienia wszelkich cudów, jaką ci dałem do ręki, i okaż ją przed faraonem. Ja zaś uczynię upartym jego serce, że nie zechce zezwolić na wyjście ludu. Wj 4:21

Pismo swiete ukazuje tutaj poczatek interwencji Boga w zyciu publicznym.
 Mojżesz nie jest kims kto z wlasnej woli bedzie chcial wyzwolic narod izraelski z Egiptu. On juz mial swoje zycie urzadzone, dobry tesc piekna i madra zona i dziecko zrodzone z pieknej malzenskiej milosci.
Z pewnoscia Mojżesz mial bardzo dobra sprawnosc fizyczna  w Egipcie tez otrzymal wysokie wyksztalcenie mial jednak bardzo powazna wade wymowy.Oczywiscie z tym mozna by walczyc. Temistokles jeden znajlepszych mowcow greckich tez mial problem z jakaniem co nie przeszkodzilo mu byc bardzo dobrym demagogiem.
Temistokles byl tym, ktory przeciwstawil sie potedze Persow i w swych  mowach wzywal do wojny Ateny aby staly sie polis , ktore be...
Robert Nowak
Maj 13, 2018, 15:26:20 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 5 | Komentarze: 0

Wj 4:18-27
 Po objawieniu jaki  mial Mojzesz na pustyni, Pismo swiete ukazuje jak zaczyna wypelniac sie, to co Bog nakazal Mojzeszowi.
Mojzesz opuszcza domo swego tescia i powraca do Egiptu. Tutaj nastepuje  opis pewnego wydarzenia, ktore sprawia wrazenie jakoby Bog chcial zabic Mojzesza."W czasie podróży w miejscu noclegu spotkał Pan Mojżesza i chciał go zabić."
Ja osobiscie tutaj widze ukazanie mocy nadprzyrodzonej, ktore stoja w opozycji do Boga i pragna niweczyc plany Boga. Te sily dzialaja jawnie i w sposob ukryty. Sowo "Pan" dla mnie oznacza, ze moc tych sil nadprzyrodzonych , nie jest bezosobowa, ma swojego przedstawiciela osobowego, ktorym jest aniol upadly.
Tutaj Mojzesz otrzymuje pelna obrone i atak sily anielskiej  pozwala na glebszy zwiazek rodzinny. Sefora corka kaplana madianickiego, osobiscie dokonuje obrzezania swojego syna i wyznaje przed Bogiem Izraela swoja milosc malzenska. Sefora , Mojzesz i syn Mojzesza sataja sie  w pelni rodzina  z domu  Abr...
Robert Nowak
Maj 06, 2018, 15:41:58 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 19 | Komentarze: 0

Wj 4:1-17
 Rozne sa formy dzialania Boga. Bog ze swej woli chce dzialac w zyciu publicznym i prywatnym.
Mojzesz zostaje powolany do dzialalnosci publicznej. Bog chce dzialac w zyciu spolecznym, nie tylko chce byc Bogiem, Abrahama, Jakuba czy Mojzesza, chce byc Bogiem Israelitow. Bog jako ten , ktory dziala w spolecznosci, ksztaltuje  swoj lud, bedzie czynil z niego narod, ktory istnieje do dzis i bedzie istnial do konca swiata.
Jezus Chrystus w jakis sposob rzuca swiatlo na propozycje Boga, dzialanie Boga nie jest tylko aktem spolecznym, jest tez dzialaniem bardzo intymnym we wnetrzu czlowieka dlatego chrzescijanin przezywa swoja osobista wiez z Bogiem i tez w jakis sposob realizuje swoje zycie publiczne. Rozdzial zycia publicznego od prywatnego w relacji z Bogiem to cos  w moim odczucie antybiblijnego. Czlowiek wierzacy ma prawo wierzyc prywatnie i publicznie
Ja osobiscie mysle, ze Mojzesz jest swiadomy roznicy dzialania Boga w zyciu prywatnym i publicznym. W  zy...
Robert Nowak
Kwiecień 29, 2018, 15:41:06 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 123 | Komentarze: 0

Wj 3:16-19
Po tym Bog jak Bog sie przedstawil, ukazuje Mojzeszowi motyw swojego objawienia:"ujrzałem, co wam uczyniono w Egipcie"
Bog tutaj jasno daje znac, ze nie jest Bogiem zamknietym w sobie i nie jest obojetny na krzywde. W tym fragmencie  jest mowa o reakcji na krzywde narodu uciskanego przez Faraona.W moim  rozumieniu jest to figura reakcji Boga na krzywde ludzkosci jaka doznaje bedac zniewolona przez swoj grzech i szatana . Tutaj ma dzialac Mojzesz, w przypadku  wyzwolenia ludzkosci, dzialanie Boga bedzie sie  realizowalo przez Syna Jednorodzonego Jezusa Chrystusa.
¿Bog mowi Mojzeszowi , ze nie tylko ma wyrazy wspolczucia dla cierpiacego narodu ale takze chce podjac konkretne dzialania."Postanowiłem więc wywieść was z ucisku w Egipcie i zaprowadzić do ziem Kananejczyka, Chetyty, Amoryty, Peryzzyty, Chiwwity i Jebusyty, do ziemi opływającej w mleko i miód". To dzialanie Boga nie jest ograniczone do jednego natychmiastowego aktu i nie jest wylacznie dzialaniem same...
Robert Nowak
Kwiecień 22, 2018, 15:16:11 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 80 | Komentarze: 0

Wj 3:13-15

Jest to dla mnie niezwykly watek w Pismie Swietym. Tutaj Bog mowi o sobie.  Ukazuje caly plan wyjscia z Egiptu i daje instrukcje Mojzeszowi jak ma postepowac aby  plan  mogl sie pomyslnie zrealizowac.
Pismo swiete mowi, ze Bog jest ISTNIENIEM  ktore warunkuje wszystkie istnienia.  Z IMIENIA BOGA mozemy poznac, ze nie ma zadnego istnienia wczesniejszego od Boga.
Odwiecznosc materii jest idea filozoficzna , ktora  podlega falsyfikacji ze wzgledu na imie Boga, Bog jest bytem  swiadomym, ktory nie potrzebuje niczego aby byc swiadomym. W Bogu jest odwieczna swiadomosc siebie. I on jest stworca materii.
Odwiecznosc idei ta idea filozoficzna rowniez podlega falsyfikacji. Bog nie jest idea, nie jest bytem bezosobowym, jakas idealnoscia, czy bostwem w sobie bez swiadomosci samego siebie.Idee maja zwiazek z istnieniem Boga, sw. Agustyn uwaza je za  cos co przynalezy do swiadomosci Boga.
Ja sobie  moge wyobrazic, ze Bog nie musi stwarzac niczego. Cale s...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.