* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2013-03-02_ Czytania na każdy dzień - sobota, 2 marca 2013  (Przeczytany 1333 razy)

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
2013-03-02_ Czytania na każdy dzień - sobota, 2 marca 2013
« dnia: Marzec 02, 2013, 23:21:13 »
(Mi 7,14-15.18-20)
Paś lud Twój, Panie, laską Twoją, trzodę dziedzictwa Twego, co mieszka samotnie w lesie - pośród ogrodów. Niech wypasają Baszan i Gilead jak za dawnych czasów. Jak za dni Twego wyjścia z ziemi egipskiej ukaż nam dziwy! Któryż Bóg podobny Tobie, co oddalasz nieprawość, odpuszczasz występek Reszcie dziedzictwa Twego? Nie żywi On gniewu na zawsze, bo upodobał sobie miłosierdzie. Ulituje się znowu nad nami, zetrze nasze nieprawości i wrzuci w głębokości morskie wszystkie nasze grzechy. Okażesz wierność Jakubowi, Abrahamowi łaskawość, co poprzysiągłeś przodkom naszym od najdawniejszych czasów.

(Ps 103,1-4.9-12)
REFREN: Pan jest łaskawy, pełen miłosierdzia

Błogosław, duszo moja, Pana
i wszystko, co jest we mnie, święte imię Jego.
Błogosław, duszo moja, Pana
i nie zapominaj o wszystkich Jego dobrodziejstwach.

On odpuszcza wszystkie twoje winy
i leczy wszystkie choroby,
On twoje życie ratuje od zguby
obdarza cię łaską i miłosierdziem.

Nie zapamiętuje się w sporze,
nie płonie gniewem na wieki.
Nie postępuje z nami według naszych grzechów
ani według win naszych nam nie odpłaca.

Bo jak wysoko niebo wznosi się nad ziemią,
tak wielka jest taska Pana dla Jego czcicieli.
Jak odległy jest wschód od zachodu,
tak daleko odsunął od nas nasze winy.

(Łk 15,18)
Powstanę i pójdę do mego ojca, i powiem mu: "Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie".

(Łk 15,1-3.11-32)
W owym czasie zbliżali się do Jezusa wszyscy celnicy i grzesznicy, aby Go słuchać. Na to szemrali faryzeusze i uczeni w Piśmie. Ten przyjmuje grzeszników i jada z nimi. Opowiedział im wtedy następującą przypowieść: Powiedział też: Pewien człowiek miał dwóch synów. Młodszy z nich rzekł do ojca: Ojcze, daj mi część majątku, która na mnie przypada. Podzielił więc majątek między nich. Niedługo potem młodszy syn, zabrawszy wszystko, odjechał w dalekie strony i tam roztrwonił swój majątek, żyjąc rozrzutnie. A gdy wszystko wydał, nastał ciężki głód w owej krainie i on sam zaczął cierpieć niedostatek. Poszedł i przystał do jednego z obywateli owej krainy, a ten posłał go na swoje pola żeby pasł świnie. Pragnął on napełnić swój żołądek strąkami, którymi żywiły się świnie, lecz nikt mu ich nie dawał. Wtedy zastanowił się i rzekł: Iluż to najemników mojego ojca ma pod dostatkiem chleba, a ja tu z głodu ginę. Zabiorę się i pójdę do mego ojca, i powiem mu: Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie; już nie jestem godzien nazywać się twoim synem: uczyń mię choćby jednym z najemników. Wybrał się więc i poszedł do swojego ojca. A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go. A syn rzekł do niego: Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem. Lecz ojciec rzekł do swoich sług: Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi. Przyprowadźcie utuczone cielę i zabijcie: będziemy ucztować i bawić się, ponieważ ten mój syn był umarły, a znów ożył; zaginął, a odnalazł się. I zaczęli się bawić. Tymczasem starszy jego syn przebywał na polu. Gdy wracał i był blisko domu, usłyszał muzykę i tańce. Przywołał jednego ze sług i pytał go, co to ma znaczyć. Ten mu rzekł: Twój brat powrócił, a ojciec twój kazał zabić utuczone cielę, ponieważ odzyskał go zdrowego. Na to rozgniewał się i nie chciał wejść; wtedy ojciec jego wyszedł i tłumaczył mu. Lecz on odpowiedzał ojcu: Oto tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu; ale mnie nie dałeś nigdy koźlęcia, żebym się zabawił z przyjaciółmi. Skoro jednak wrócił ten syn twój, który roztrwonił twój majątek z nierządnicami, kazałeś zabić dla niego utuczone cielę. Lecz on mu odpowiedział: Moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy. A trzeba się weselić i cieszyć z tego, że ten brat twój był umarły, a znów ożył, zaginął a odnalazł się.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2013, 22:57:00 wysłana przez Teofil »

Offline Xajda

  • Xajda
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Czytania na każdy dzień - sobota, 2 marca 2013
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2013, 23:26:40 »
Dziś mamy również w Czytaniach przypowieść o synu marnotrawnym, którą wspomniałam wczoraj....

I nie pod katem rozeznawania drogi życiowej  dziś do tego podchodzę, ale zwracam uwagę na pewne słowa ...

Słowa syna marnotrawnego , które znajdują się w dzisiejszej Aklamacji i Ewangelii :

"Powstanę i pójdę do mego ojca, i powiem mu: "Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie".

I słowa refrenu Psalmu responsoryjnego :

"Pan jest łaskawy, pełen miłosierdzia"

Myślę , że słowa syna marnotrawnego , wypowiedziane w skrusze , czystym sercem, choćby nawet przed samą  śmiercią mogą sprawić , że Bóg spojrzy inaczej  i nie zapłonie gniewem.
Czas nasz  jednak może się nagle skończyć , niespodziewanie, możemy nie zdążyć z takim pojednaniem, więc bardzo cenię to, co dał mi kościół nasz, a mianowicie spowiedź, w której też zresztą wspominamy Miłosierdzie Boga, bo kiedy kapłan wypowiada po wyznaniu grzechów  do nas słowa "Wychwalajmy Pana, bo jest dobry" my odpowiadamy "Bo Jego miłosierdzie trwa na wieki" .

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 22 września 2018 - 22 Wrzesień
  • Sobota XXIV tygodnia okresu zw. - wsp. do. bł. Jana M. od Krzyża Mendeza, prezbitera i męczennika

    (1 Kor 15, 35-37. 42-49)Bracia: Powie ktoś: A jak zmartwychwstają umarli? W jakim ukazują się ciele? O, niemądry! Przecież to, co siejesz, nie ożyje, jeżeli wprzód nie obumrze. To, co zasiewasz, nie jest od razu ciałem, którym ma się stać potem, lecz zwykłym ziarnem, na przykład pszenicznym lub jakimś innym. Podobnie rzecz się ma ze zmartwychwstaniem. Zasiewa się zniszczalne – powstaje zaś niezniszczalne; sieje się niechwalebne – powstaje chwalebne; sieje się słabe – powstaje mocne; zasiewa się ciało zmysłowe – powstaje ciało duchowe. Jeżeli jest ciało zmysłowe, jest też ciało duchowe. Tak też jest napisane: "Stał się pierwszy człowiek, Adam, duszą żyjącą", a ostatni Adam duchem ożywiającym. Nie było jednak wpierw tego, co duchowe, ale to, co ziemskie; duchowe było potem. Pierwszy człowiek z ziemi – ziemski, Drugi Człowiek – z nieba. Jaki ów ziemski, tacy i ziemscy; jaki Ten niebieski, tacy i niebiescy. A jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak też nosić będziemy obraz Człowieka niebieskiego.

    (Ps 56 (55), 3 i 10. 11-12. 13-14)

    REFREN: W światłości wiecznej będę widział Boga

    Wrogowie moi wciąż mnie prześladują,liczni są ci, którzy ze mną walczą.Odstąpią moi wrogowie w dniu, gdy Cię wezwę,po tym poznam, że Bóg jest ze mną.

    W Bogu, którego słowo wielbię,w Panu, którego słowo wychwalam,w Bogu pokładam nadzieję, nie będę się lękał,cóż może uczynić mi człowiek?

    Wiążą mnie, Boże, śluby, które Ci złożyłem,Tobie oddam ofiary pochwalne,bo od śmierci ocaliłeś me życie,a nogi moje od upadku,abym w światłości życia chodził przed Bogiem.

    (Łk 8, 15)Błogosławieni, którzy w sercu dobrym i szlachetnym zatrzymują słowo Boże i wydają owoc dzięki swojej wytrwałości.

    (Łk 8, 4-15)Gdy zebrał się wielki tłum i z poszczególnych miast przychodzili do Jezusa, opowiedział im przypowieść: "Siewca wyszedł siać swoje ziarno. A gdy siał, jedno padło na drogę i zostało podeptane, a ptaki podniebne wydziobały je. Inne padło na skałę i gdy wzeszło, uschło, bo nie miało wilgoci. Inne znowu padło między ciernie, a ciernie razem z nim wyrosły i zagłuszyły je. Inne w końcu padło na ziemię żyzną i gdy wzrosło, wydało plon stokrotny". To mówiąc, wołał: "Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha!" Pytali Go więc Jego uczniowie, co oznacza ta przypowieść. On rzekł: "Wam dano poznać wprost tajemnice królestwa Bożego, innym zaś w przypowieściach, „aby patrząc, nie widzieli, i słuchając, nie rozumieli”. Takie jest znaczenie przypowieści: Ziarnem jest słowo Boże. Tymi zaś na drodze są ci, którzy słuchają słowa; potem przychodzi diabeł i zabiera słowo z ich serca, żeby nie uwierzyli i nie byli zbawieni. Na skałę pada u tych, którzy gdy usłyszą, z radością przyjmują słowo, lecz nie mają korzenia: wierzą do czasu, a w chwili pokusy odstępują. To, które padło między ciernie, oznacza tych, którzy słuchają słowa, lecz potem odchodzą, a zagłuszeni p...

Robert Nowak
Wrzesień 16, 2018, 14:44:19 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 7 | Komentarze: 0

Wj 12: 43-51

Wydarzenie historyczne tutaj  staje sie fundamentem  kultu, ktory ma swoj sposob  realizacji.Liturgia, obrzedy,  kultyczne nie sa jakims sposobem  przedstawiania mitu, ktory nie ma  odnosnika w tym co dzialo sie w swiecie realnym. Niewola w Egipcie i wyjscie z Egiptu nie ma wzmianek historycznych ma  za to odnosnik kultuczny. To wydarzenie jest zapisane w kulcie, ktory znamy pod nazwa Pascha.
Ta Pascha bezposrednio dotyczy narod Izraelski. Tutaj jest sie wspomina wydarzenia jakie mialo miejsce w tym narodzie.Wydarzenie jest narodowe, jednak znaczenie jego jest  jest znacznie wieksze niz tylko  narodowe swieto zydowskie. Tutaj jest wspomnienie Boga nie tylko dzialajacego w historii jednego czlowieka jak to bylo z Abrahamem, w historii jednej rodziny jak to bylo z rodzina Jakuba. Tutaj dzialanie Boga obejmuje narod. W Jezusie  Chrystusie dzialanie Boga obejmuje cala ludzkosc. Pascha Jezusa Chrystusa jest swietem, w ktorym  cala ludzkosc wspomina  zbawcza dzi...
Robert Nowak
Wrzesień 13, 2018, 00:33:44 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 10 | Komentarze: 0

Wj 12: 37-42
Tak oto co niemozliwe stalo sie mozliwe. Izraelici wychodza z Egiptu. Co oznacza to wyjscie? Oznacza opuszczenie obozu pracy w , ktorym chciano dokonac eksterminacji jednego narodu. Oznacza odzyskanie wolnosci . Odzyskanie wolnosci tutaj, nie jest wynikiem jakiegos zrywu powstanczego jest wynikiem bezposredniej interwencji Boga. Tutaj jest moment w ktorym Bog wkracza w historie. To wkroczenie w historie zawarte jest w Pismie, ktore tlumaczone jest na wszystkie jezyki swiata i ktore nazwamy Pismem Swietym.
Swietosc tego Pisma nie pochodzi z opisu ludzkich dzialan, w nim jest wyrazona swietosc Boga. Tutaj nie ma mowy o wielkosci tworzonej na sposob ludzki, tutaj wielkosc sie ujawnia w swietosci dzialan Boga i On sam sie ujawnia jako Bog swiety.
Aby zrozumiec swietosc dzialania Boga, nie mozna tylko ograniczac sie do wyjasniania pojec. Trzeba to widziec z jakiegos typu doswiadczenia.Narod Izraelski ma doswiadczenie opresji w Egipcie. Istnieja inne typy doswiad...
Robert Nowak
Wrzesień 02, 2018, 16:00:12 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 16 | Komentarze: 0

Wj 12:29-36
Po  wielu znakach i ostrzezeniach Bog przeprowadza bezposrednia ingerencje. Ta ingerencia pochodzi od mocy Boga i wyraza sie w tym, ze smierc dotknela wszystkich  pierworodnych mieszkancow Egiptu jednoczesnie niezaleznie od wieku i pochodzenia. Ja sobie wyobrazam,ze w tym czasie Egipt mogl miec jakies 8 mln mieszkancow smierc mogla dotknac  300000 osob.
300000  zgonow  jednej nocy. Nie dziwi  zatem , ze :" I podniósł się wielki krzyk w Egipcie, gdyż nie było domu, w którym nie byłoby umarłego." Ja osobiscie  mysle, Bog moglby zastosowac inne kryteria, gdyby norma bylo co 10 mieszkaniec, to oznaczalo by smierc 800000 osob, gdyby chcial zastowac kryterium co 4 to by oznaczalo smierc 2000000.
Smierc 300000; 800000 czy 2000000  miala by ten sam efekt. Bog w karaniu w moim odczuciu ogranicza sie do niezbednego minimum, ktore jest potrzebne aby wywolac zamierzony efekt.
Nie bylo zadnej mozliwosci doprowadzenia do wyjscia Izraelitow droga negocjacji i jakbysmy...
Robert Nowak
Sierpień 26, 2018, 14:27:29 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 18 | Komentarze: 0

Wj 11:1-10 ; 12:1-28

Tutaj mamy zapowiedziana ostania plage po ktorej Izrael bedzie mogl opuscic Egipt. Ta ostatnia plaga, nie jest plaga, ktora wynika ze zjawisk naturalnych. Tutaj ukarze sie potega Boga.
 W Bogu nie ma tak, ze mozna mowic o jego przymiotach w sposob odzielny od Jego soby. Przymiot Boga jest ukazaniem Boga i nie dziala w sposob niezalezny od Boga. Boskosc i Osobowosci w Bogu  sa jedno i nie ma zadnego Panteonu bogow w Bogu. Czlowiek w swej  wyobrazni, z kazdego przymiotu Boga czyni boga oddzielego. Takie jest zjawisko politeizmu. Czlowiek ze swoich przymiotow chce ucznic " boga jedynego"  , wykreowanego z wlasnej fantazji , ktory ogniskuje to co w mysli humanistycznej uwaza sie za najwartosciowsze takie jest zjawisko ateizmu humanistycznego.
Kiedy w Pismie Swietym Bog mowi o dzialaniu jakiegos swojego przymiotu mowi o swoim osobistym dzialaniu.
To osobiste  dzialanie Boga oznacza wyzwolenie Izraela i ponizenie faraona i wszystkich bogow Egipt...
Robert Nowak
Sierpień 19, 2018, 14:19:27 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 23 | Komentarze: 0

 Wj 10: 16- 29

Osobiscie kiedy patrze na plagi jakie dotknely Egipt widze  jak Bog ukazuje w tych plagach jaka jest Jego potega. W pierwszej serii plag mozemy zobaczyc , ze Bogu sa poddane sily natury. On ma calkowita wladze nad prawami natury. Zjawiska naturalne  maja swoja przyczyne w prawach jakie dzialaja w formach materialnych, w ich wlasciwosciach, wzajemnych relacjach. Tutaj mozemy mowic o masie, o ruchu o szybkosci tego ruchu o sile jaka wystepuje w odzialywanie roznych cial fizycznych.
Pierwsza seria plag ukazuje,ze Bog ma calkowita kontrol nad tymi zjawiskami fizycznymi jakimi poddana jest ziemia.
Plaga ciemnosci jest  czyms co jest wywolane przez zjawiska kosmiczne. Ciemnosc jest zwiazana z taka pozycja cial niebieskich, ze swiatlo sloneczne zostaje przesloniete. Bog zatem kontroluje zjawiska kosmiczne.
Kleski zywiolowe i skutki zjawisk kosmicznych dotykaja ziemie  egipska z wyjatkiem obszaru zamieszkalego przez Izraelitow. To ukazuje rowniez w moim...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.