* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Kol 1,12-20  (Przeczytany 845 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 319
Kol 1,12-20
« dnia: Listopad 24, 2013, 18:11:17 »
(Kol 1,12-20)Dziękujcie Ojcu, który was uzdolnił do uczestnictwa w dziale świętych w światłości. On uwolnił nas spod władzy ciemności i przeniósł do królestwa swego umiłowanego Syna, w którym mamy odkupienie - odpuszczenie grzechów

Każdy z nas w swoim dowodzie osobistym ma zapisane miejsce swego urodzenia tam zapisane jest państwo z którego się wywodzi,św.Paweł mówi do jakiego mamy zmierzać.Jest to Królestwo Syna.Jezus Chrystus jest Tym,który posiada władzę uznanie tej władzy nie jest czymś co się komuś narzuca jest czymś co się uznaje kiedy rozpoznaje się we własnym życiu to,że jest się odkupionym to znaczy wyrwanym z tego co jest pozbawieniem naszej godności,co odbiera radość i poczucie szczęścia. Moim głębokim pragnieniem jest aby zaistniał gdzieś taki zapis odkupiony i uznany z dniem ....za obywatela  Królestwa  mego umiłowanego Syna.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na poniedziałek, 27 marca 2017 - 27 Marzec
  • (Iz 65,17-21)Albowiem oto Ja stwarzam nowe niebiosa i nową ziemię; nie będzie się wspominać dawniejszych dziejów ani na myśl one nie przyjdą. Przeciwnie, będzie radość i wesele na zawsze z tego, co Ja stworzę; bo oto Ja uczynię z Jerozolimy wesele i z jej ludu - radość. Rozweselę się z Jerozolimy i rozraduję się z jej ludu. Już się nie usłyszy w niej odgłosów płaczu ni krzyku narzekania. Nie będzie już w niej niemowlęcia, mającego żyć tylko kilka dni, ani starca, który by nie dopełnił swych lat; bo najmłodszy umrze jako stuletni, a nie osiągnąć stu lat będzie znakiem klątwy. Zbudują domy i mieszkać w nich będą, zasadzą winnice i będą jedli z nich owoce.

    (Ps 30,2.4-6.11-12a.13b)REFREN: Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeś

    Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeśi nie pozwoliłeś mym wrogom naśmiewać się ze mnie.Panie, mój Boże, z krainy umarłych wywołałeś moją duszęi ocaliłeś mi życie spośród schodzących do grobu.

    Śpiewajcie psalm wszyscy miłujący Panai pamiętajcie o Jego świętości.Gniew Jego trwa tylko przez chwilę,a Jego łaska przez całe życie.Płacz nadchodzi z wieczora, a rankiem wesele.

    Wysłuchaj mnie, Panie, zmiłuj się nade mną,Panie, bądź moją pomocą.Zamieniłeś w taniec mój żałobny lament;Boże mój i Panie, będę Cię sławił na wieki.

    (Ps 130,5.7)Pokładam nadzieję w Panu i w Jego słowie, u Pana bowiem jest łaska i obfite odkupienie.

    (J 4,43-54)Po dwóch dniach wyszedł stamtąd do Galilei. Jezus wprawdzie sam stwierdził, że prorok nie doznaje czci we własnej ojczyźnie. Kiedy jednak przybył do Galilei, Galilejczycy przyjęli Go, ponieważ widzieli wszystko, co uczynił w Jerozolimie w czasie świąt. I oni bowiem przybyli na święto. Następnie przybył powtórnie do Kany Galilejskiej, gdzie przedtem przemienił wodę w wino. A w Kafarnaum mieszkał pewien urzędnik królewski, którego syn chorował. Usłyszawszy, że Jezus przybył z Judei do Galilei, udał się do Niego z prośbą, aby przyszedł i uzdrowił jego syna: był on bowiem już umierający. Jezus rzekł do niego: Jeżeli znaków i cudów nie zobaczycie, nie uwierzycie. Powiedział do Niego urzędnik królewski: Panie, przyjdź, zanim umrze moje dziecko. Rzekł do niego Jezus: Idź, syn twój żyje. Uwierzył człowiek słowu, które Jezus powiedział do niego, i szedł z powrotem. A kiedy był jeszcze w drodze, słudzy wyszli mu naprzeciw, mówiąc, że syn jego żyje. Zapytał ich o godzinę, o której mu się polepszyło. Rzekli mu: Wczoraj około godziny siódmej opuściła go gorączka. Poznał więc ojciec, że było to o tej godzinie, o której Jezus rzekł do niego: Syn twój żyje. I uwierzył on sam i cała jego rodzina. Ten już drugi znak uczynił Jezus od chwili przybycia z Judei do Galilei.

Robert Nowak
Marzec 25, 2017, 14:28:29 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 9 | Komentarze: 0

Rdz 11, 27- 32
Abram takie imie z rodzinnego domu wyniosl Abraham. Jest synem Teracha, ma dwoch braci, z ktorych jeden umiera. Haran zmarly brat Abrama, zostawia dwie corki i syna Lota .
 Nachor drugi brat Abrama zeni sie  z corka zmarlego brata i na razie jest bez potomstwa.
Abram zeni sie z Sara i ta jako kobieta bezplodna nie moze dac Abramowi zadnego dziecka.
Widzimy , ze w rodzinie Abrama byly rozne problemy. Brat Abrama umiera przedwczesnie, drugi brat zeni sie z corka swego brata zmarlego, co czyni, ze roznica wiekowa byla znaczna miedzy Milka i Nachorem. W takim zwiazku trudno mowic o milosci, to byl zwiazek na zasadzie pewnej konwencji rodzinnej.Byc moze Milka nie byla wzorem pieknosci i zeby ratowac corke ozeniono ja z bratem, ktory musial poddac sie zwyczjowi.
Wyobrazam sobie sytuacje Teracha ojca Abrama.Jeden syn Abram zyjacy z zona bezplodna drugi bezdzietny i wnuk   z dwoma corkami, przyszlosc rodziny calkowicie zagrozona,  ta rodzina po prostu ...
Robert Nowak
Marzec 18, 2017, 12:17:09 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 26 | Komentarze: 0

 Rdz 11, 9-26

Tutaj Pismo swiete zawiera liste nazwisk tych,ktorzy sa przodkami Abrahama.
Od tego momentu Pismo swiete bedzie opowiadalo historie jednej rodziny , ktora  przez  syna Abrahama Izaaka bedzie historia narodu wybranego.
Pismo Swiete mowi tutaj o historii jednej rodziny.W tej rodzinie sa dziadkowie,pradziadkowie i dalsi przodkowie.
Ta rodzina nie jest rodzina krolow.
 W tej epoce istnialy juz potezne rody dynastyczne,jak na przyklad w Egipcie, jednak nie one tworza historie Jezusa Chrystusa, ktorego rodzice Najswietsza Maryja Dziewica i  przybrany ojciec swiety Jozef w rodzinie Abrahama maja swoich przodkow i nie w dynastiach faraonow, czy wielkich rodow krolow chaldejskich maja swoj rodowod.
Kiedy sie czyta historie przodkow Abrahama, nie widzi sie nic innego jak liczbe lat y wzmianka ,ze kazdy przodek mial synow i corki.
Dla mnie taka jest historia ludzi zwyklych, ktorzy nie widnieja w swietle reflektorow, nie sa w centrum uwagi, ...
Robert Nowak
Marzec 12, 2017, 04:19:17 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 36 | Komentarze: 0

Rdz 11, 9
Dlatego to nazwano je Babel, tam bowiem Pan pomieszał mowę mieszkańców całej ziemi. Stamtąd też Pan rozproszył ich po całej powierzchni ziemi.

Miasto Babel, to dla mnie opis ludzkiego pragnienia budowania jednosci. Wieza tego miasta oznacza pragnienie budowania takiej jednosci  w separacji od Boga .
 Zwiazek Radziecki to dla mnie przyklad biblijnego miasta Babel. Jednosc na podstawie jednej ideologii okazala sie jednoscia zludna.
Dla mnie czyms bolesnym bylo odrzucenie z konstytucji   Unii Europejskiej zapisu o chrescijanskich korzeniach Europy.Moj smutek byl tym wiekszy kiedy partie o chadeckie to jest chrzecijansko -demokratyczne w tej sprawie nabraly wody w usta co czyni Unie Europejska czyms w rodzaju kolejnego modelu biblijnego  miasta Babel.
 W moim odczuciu ludzkosc potrzebuje rozwizywac swoje problemy na bazie jakiejs jednosc jednak jednosc jako cos alternatywnego wobec Opatrznosci Boga nie jest dla mnie czyms do przyjecia.
 W spol...
Robert Nowak
Marzec 05, 2017, 12:49:18 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 38 | Komentarze: 0

Rdz 11,1-8
Dzieje ludzkie widziane z Pisma swietego sa dziejami ludzkosci, ktora zachowuje swa jednosc rodzaju. Z  czlowiekiem nie dzieje sie cos takiego jak naprzyklad malpkami, ktore dziela sie na liczne gatunki.Nie ma roznych gatunkow ludzkich, czlowiek zyjacy w cywilizacji miejskiej, zyjacy w kulturze rolnej, czy tez zyjacy z  lowiectwa, zachowuje jednosc rodzaju.Roznice jakie sie tworza miedzy nami to roznice o charakterze kulturowym.
Tutaj Biblia mowi o zroznicowaniu jezykowym i rozproszeniu ludzkosci. To zroznicownie jes dzialaniem Boga:" Pan rozproszył ich po całej powierzchni ziemi" ..."Pan pomieszał mowę mieszkańców całej ziemi".
Ja osobiscie widze w tym tekscie sprzeciw wobec budowania wiezy Babel, dla mnie jes to ideologia. Faszyzm to taka wieza Babel,  Komunizm to inna wieza Babel, Totalitarzm to tez wieza Babel. Te wieze wydawaly sie bardzo potezne i  byly wymierzone przeciw Bogu, dzis juz nie istnieja. Dla mnie spoleczosc roznych jezykow to spolecznosc pl...
Robert Nowak
Luty 26, 2017, 13:25:53 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 47 | Komentarze: 0

Rdz 6, 5 - Rodz 10,32
Roznie mozna patrzec na historie ludzkosci. Opis bibliny poczatkow ludzkosci, mowi , ze cala ludzkoscs bierze swoj poczatek z pierwszej ludzkiej pary z tej pary zaczely powstawac rodziny y wodrebniac sie narody. Opis biblijny  nie mowi  o tym jakie narody istnialy przed tym kataklizmem potopu.Mowi o czlowieku jako takim, ktory organizuje swoje zycie w spolecznosci . W tej organizacji zycia spolecznego, kult Boga prawdziwego zachowuja jednostki, natomiast w zyciu spolecznym  jest Bog prawdziwy opuszczony. W dzisiejszym jezyku mysle, ze  mozna te spolecznosci widziec, jako spolecznosci ideologiczne. Te spolecznosci tworza wlasna ideologie w ktorej bogi wytworzone z ludzkiej mysli pozwalaja na realizacje tych sklonnosci do jakich  ciazy natura dotknieta przez grzech. Te sklonnosci nie biora pod uwage prawa Boga, czlowiek ustanwia wlasne prawa aby zyc wedlug swej fantazji. Biblia tutaj nie zawiera szczegolowych opisow ludzkiego zepsucia ,one beda ukazywane poznie...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.