* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Mt 5,17-3  (Przeczytany 1380 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 358
Mt 5,17-3
« dnia: Luty 16, 2014, 18:47:52 »
"Słyszeliście, że powiedziano przodkom: „Nie zabijaj”; a kto by się dopuścił zabójstwa, podlega sądowi. A Ja wam powiadam: Każdy, kto się gniewa na swego brata, podlega sądowi. A kto by rzekł swemu bratu «Raka», podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł «Bezbożniku», podlega karze piekła ognistego. Jeśli więc przyniesiesz dar swój przed ołtarz i tam wspomnisz, że brat twój ma coś przeciw tobie, zostaw tam dar twój przed ołtarzem, a najpierw idź i pojednaj się z bratem swoim. Potem przyjdź i dar swój ofiaruj. "

Tak sobie myślę, że tutaj mamy dowód na boskie pochodzenie  nauczania Jezusa.Takiego wymogu nie znajdziemy w żadnym systemie filozoficznym, nawet ci, którzy czuli w się oświeceni przez Boga nie mieli odwagi na powiedzenie tego co powiedział Jezus. To" ja wam powiadam "jest ukazaniem woli Boga. Bóg chce aby tak wyglądała moja relacja z bliźnim. Tutaj ma się ochote szukać jakiegoś usprawiedliwienia, jakiejś interpretacji słów Jezusa. Osobiście wierzę, że nie jest ważne żadne usprawiedliwienie a słowa te trzeba rozmieć dosłownie to znaczy tak jak zostały wypowiedziane



Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: Mt 5,17-3
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2014, 19:34:54 »
Słowa Jezusa idą pod prąd naturalnym ludzkim skłonnościom, by nazywać bliźnich upośledzonymi umysłowo i nawet wrogami Boga. Nie mówiąc już o przykazaniu miłości nieprzyjaciół, czyli czymś nawet więcej niż rezygnacji z gniewu! Tak wygląda objawienie  się Boga nam. Nasze drogi nie są jego drogami.
To bardzo trudne również dla mnie. Współczesny wojujący ateizm wobec nas robi wszystko odwrotnie.
Wrzeszczy,  że trzeba być þógłówkiem by wierzyć ( czyli mówi o nas raka).
Oskarża nas o inicjowanie wojen i stawia jako przyczynę zła zła na świecie ( bezbożniku).
Wzywa do zwalczania w społeczeństwie, ustawienia w roli zepchniętej do podziemia mniejszości...
 Kiedy widzi się niesłychaną głupotę i kłamstwo tych przewrotnych wrzasków, naprawdę trudno nie odpowiedzieć nazywając rzeczy po imieniu, ale powinniśmy nazywać słowa i czyny, a nie ludzi ... Wcale nie jest łatwe.
Pozdrawiam Iskro:)
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2014, 01:39:12 wysłana przez Uczeń Sokratesa »

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na niedzielę, 21 stycznia 2018 - 21 Styczeń
  • Trzecia Niedziela zwykła

    (Jon 3,1-5. 10)Pan przemówił do Jonasza po raz drugi tymi słowami: „Wstań, idź do Niniwy, wielkiego miasta, i głoś jej upomnienie, które Ja ci zlecam”. Jonasz wstał i poszedł do Niniwy, jak powiedział Pan. Niniwa była miastem bardzo rozległym – na trzy dni drogi. Począł więc Jonasz iść przez miasto jeden dzień drogi i wołał, i głosił: „Jeszcze czterdzieści dni, a Niniwa zostanie zburzona”. I uwierzyli mieszkańcy Niniwy Bogu, ogłosili post i przyoblekli się w wory od najstarszego do najmłodszego. Zobaczył Bóg ich czyny, że odwrócili się od złego postępowania. I ulitował się Bóg nad niedolą, którą postanowił na nich sprowadzić, i nie zesłał jej.

    Psalm (Ps 25 (24), 4-5. 6 i 7bc. 8-9)REFREN: Naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkamiDaj mi poznać Twoje drogi, Panie,naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.Prowadź mnie w prawdzie według swych pouczeń,Boże i zbawco, w Tobie mam nadzieję.Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,na swoją miłość, która trwa od wieków.Tylko o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,ze względu na dobroć Twą, Panie.Dobry jest Pan i łaskawy,dlatego wskazuje drogę grzesznikom.Pomaga pokornym czynić dobrze,uczy ubogich dróg swoich.

    (1 Kor 7, 29-31)Mówię wam, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci, a ci, którzy płaczą, tak jakby nie płakali, ci zaś, którzy się radują, tak jakby się nie radowali; ci zaś, którzy nabywają, jak gdyby nie posiadali; ci, którzy używają tego świata, tak jakby z niego nie korzystali. Przemija bowiem postać tego świata.

    (Mk 1, 15)Bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.(Mk 1, 14-20)Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!” Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. I rzekł do nich Jezus: „Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi”. A natychmiast, porzuciwszy sieci, poszli za Nim. Idąc nieco dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci. Zaraz ich powołał, a oni, zostawiwszy ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi, poszli za Nim.

Robert Nowak
Dzisiaj o 13:27:31 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1 | Komentarze: 0

Rdz 39:21-23

Ten fragment Pisma Swietego mowi o Jozefie wiezniu.Za co Jozef poszedl do wiezienia?
Jozef stal sie ofiara oszczerstw.Przestepstwo jakie mu zarzucono bylo klamstwem, dowody rzeczowe na to klamstwo to plaszcz Jozefa, ktory mial poswiadczyc o probie gwaltu.Nie mozna bylo w zaden sposob wykazac,gwaltu  jakiego rzekomo chcial dokonac Jozef jednak dowod rzeczowy jaki przedstawila zona Putifara  wskazywal na usilowanie gwaltu byl na tyle silny, ze Jozef znalazl sie w wiezieniu. Opis biblijny nic nie mowi o swiadkach o obronie Jozefa.
Slowo zony Putifara i plaszcz Jozefa  jaki posiadala bylo czyms wystarczajacym aby Jozef trafil do wiezienia.
 To , ze Jozef  znalazl sie w wiezieniu w mojej opinii jest dowodem, ze Putifar nie dowierzal zbytnio zonie, poniewaz Jozef moglb  natychmiast zostac zabity.Bedac  niewolnik nie strzeglo go zadne prawo i pan mogl robic zniewolnikiem to co uwazal za stosowne.
 W mojej opinii Putifar wiedzac o nieslusznym oskar...
Robert Nowak
Styczeń 14, 2018, 13:04:46 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 11 | Komentarze: 0


Rdz 39:1-20

Czasem sie slyszy takie narzekanie co ja mam za uczciwosc? Mysle, ze tutaj mozna popatrzec na Jozefa. Jozef  sprzedany dowodcy strazy przybocznej faraona staje sie zarzadca majatku swego pana.
Jozef uczciwie troszczy sie o majatek. Pan jest zadowolony widzac jak jego dobra rosna. Tutaj Jozef mogl z biegiem czasu odzyskac swoja wolnosc i zalozyc wlasny dom , wlasna rodzine z biegiem czasu moglby dostac obywatelstwo egipskie. Tak by wygladal scenariusz powiesci Dickensa, gdzie to ubodzy dochodza do wielkich majatkow dzieki swej uczciwosci. Nie jest to scenariusz z zycia Jozefa.
Jozef poza uczciwoscia.. "miał piękną postać i miłą powierzchowność." Putifar do tego nie przywiazywal wiekszej uwagi jednak jego zona miala tutaj inne stanowisko. Jozef byl niewolnikiem moglibysmy powiedziec w jezyku dzisiejszym" zwierzakiem domowym". Spanie z niewolnikiem bylo normalnoscia tamtych czasow  dlatego tez zona Putifara zapragnela innych uslug Jozefa.
Gdyb...
Robert Nowak
Styczeń 07, 2018, 13:45:48 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 16 | Komentarze: 0

Rdz 38:1-30
Tutaj odrywamy sie troche od historii Jozefa i w tym przerywniku pojawia sie krotka historia Judy i jego synowej  Tamar, ktora jest ukazaniem  jak uczestniczy madrosc Boza w dzialaniu ludzkim.
Mamy czas przed prawami  Dekalogu co nie oznacza, ze przed Dekalogiem nie bylo prawa Bozego.Widzimy prawo do zachowania rodziny. Jesli glowa rodziny umierala odpowiedzialnoscia brata bylo wzbudzenie potomka. Mozemy zobaczyc co stalo sie z Onanem, ktory to prawo naturalne naruszyl".Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia, aby nie dać potomstwa swemu bratu.  Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć. "
Przed Dekalogiem istnialo  prawo , ktore w jakis sposob mialo sluzyc dobru rodziny,ale nie tylko rodziny ale dobru osoby ludzkiej.Kobieta miala prawo do pewnej pozycji w rodzinie. Ta pozycja byla zwiazana z macierzynstwem. Juda to prawo w jakis sposob zanegowal."Wtedy Juda...
Robert Nowak
Grudzień 24, 2017, 10:38:49 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 33 | Komentarze: 0

Tutaj  wchodzimy bezposrednio w historie Jozefa, ktora ukazuje plan zbrodni doskonalej.
Bracia Jozefa planuja zbrodnie doskonala." Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł."/20/
Ten zbrodniczy  plan zostaje jednak zmodyfikowany za sprawa Rubena.I mówił Ruben do nich: «Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego». Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. /22/
Plan Rubena tez jest modyfikowany przez Jude innego brata Jozefa.Wtedy Juda rzekł do swych braci: «Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? 2 Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem!3» I usłuchali go bracia./26-27/
Ten plan usuniecia Jozefa byl spowodwany "snami", ktore burzyly ustalony porzadek. Nie istnialo zadne prawo, ktore by nadawalo tak uprzywilejowana  pozycje Jozefa jaka wid...
Robert Nowak
Grudzień 17, 2017, 14:26:33 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz  37 :1-10
Po opisaniu rodowodu Ezawa, wracamy do historii Jakuba, protoplasty narodu izraelskiego.
 Rodowod Ismaela  i rodowod Ezawa ukazuje jak wierny jest Bog w swoich obietnicach, poniewaz te osoby sa protoplastami narodow.Tak oto spelnia sie obietnica dana Abrahamowi.
Wsrod tych narodow miejsce szczegolne ma narod , ktory bedzie sie wywodzil  z potomkow  Jakuba.Ten narod nie bierze poczatku z jednego syna Jakuba, ma on w swym poczatku wszystkich synow Jakuba. Tutaj narod to synowie Jakuba i pozniejsi  ich potomkowie. Ci synowie mimo, ze pochodza z roznych matek, niektore z nich sa sluzebnice a raczej niewolnice zon Jakuba jednak nie ma wewnetrzego rozczepienia w traktowaniu  dzieci, wszyscy sa legalnym synami Jakuba i rodowody  pozniejszych postaci wybitnych w narodzie zydowskim, beda w jakis sposob czynic odniesienie do ktoregos z synow  Jakuba.
Historia rodzinna w ktora wchodzimy opisuje doroslych synow Jakuba.Oni jako tako zachowuja jednosc miedzy soba. J...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.