* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: J 14,1-12  (Przeczytany 1659 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 357
J 14,1-12
« dnia: Maj 18, 2014, 18:58:04 »
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.

Odpowiedział mu Jezus: „Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: »Pokaż nam Ojca?«. Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Jezus mowi, ze Jego relacja z Ojcem nie jest tym co On sobie wymyslil. Jezus mowi o swojej jednosci z Ojcem i ta jednosc jest jednoscia natury . Slowa i dziela, ktore czyni Jezus ukazuja , ze On tak jak Ojciec posiada nature boska. Bog to nie tylko natura boska bez zadnej osbowej formy jak to wyrazaja  rozne formy panteizmu.
 Bog wyrazony w racjonalnej formie zwanej deizmem tez  nie jest odpowiedzia poprawna rozumu na to Kim jest Bog.
O Bogu mowi kosmos, mowi ze On jest jednak nie jest w stane powiedziec nic o zyciu wewnetrznym Boga.
O Bogu mowi na mocy wewnetrznego oswiecenia Buda, mowi, ze w Bogu jest przezwyciezenie smierci,czlowiek moze osiagnac stany wewnetrzne, ktore wyrazaja zycie Boga jednak to oswiecenie nie jest oswieceniem calkowitym.
Bog objawia siebie Mojzeszowi i daleko pozniej Mahometowi mowiac o swej osobowej naturze i w tej naturze osobowej jest w religii judaistycznej i islamie uznany za Ojca.
W Jezusie Chrystusie Bog nie ma zadnego posrednika. Osoba Syna sie Wciela i Bog mowi nie tylko to, ze Jestem ktory Jestem, mowi jakie jest Istnienie Boga. Istnienie Boga to wspolistnienie Trzech Osob. W Bogu jest abolutna pelnosc istnienia. Bog nie przezywa swego zycia w samotnosci w poszukiwaniu czegos co by go moglo wyrazic jak to sobie wyobraza Hegel i dialektyka ma odtworzyc proces na przezwyciezenie samotnosci w Bogu. Bog w Ojciec w Logosie czyli w drugiej Osobie odnajduje pelna afirmacje poniewaz Slowo jest pelnym Odbiciem Ojca i Jego uwielbieniem i pelnia milosci Boga realizuje sie w Duchu Swietym.Ojciec  Syn i Duch Swiety zyja taka miloscia, takim szczesciem i taka radoscia w ktorej nie ma nic z tego co my mozemy nazwac rutyna, nie nudza sie swoja ciagla obecnoscia bo w tej obecnosci jest zawsze nowosc, niezwyklosc bo ta relacja Trzech Osob jest w boskosci i sama boskoscia. Ojciec Syn i Duch Swiety to nie trzej bogowie tylko Jeden Bog.
To wszystko nie jest w stanie ukazac kosmos, to nie jest mozliwe zrozumiec przez swiatlo naturalne rozumu.
Objawienie tej prawdy zostalo zarezerwowane tylko Jezusowi i ta prawda objawia sie bezposredni z boskiej natury Jezusa Chrystusa tak ja wierze i ta wiara pragne podzielic sie z moimi bracimi i siostrami w wierze, ktora nie tylko mowi cos o bogactwie zycie wewnetrznego Boga ale w nie jest tez obietnica. Te obietnice zlozyl  Jezus i ja moge powiedziec to co mowi Kosciol "Twe slowo mylic nie moze."W obietnicy Jezusa Chrystusa jest prawda, prawda ktora nie tylko odslania istnienie Boga ale jest prawda takze o moim istnieniu, istnieniu ktore dla tej konkretnej osoby jaka jestem ja oznacza wiecznosc nie w jakiejs bezosobowej formie ale wiecznosc tej osoby ktora ma wlasna swiadomosci wlasny sposob przezywania Boga i tej swiadomosci i swej identycznosci nie zostanie  pozbawiona w domu Ojca jak obiecuje Jezus.

Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2014, 21:52:47 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi. 
Chyba że przez objawienie rozumieć elementarne poczucie dane wszystkim ludziom.
Koran w żaden sposób nie kojarzy mi się z dziełem Boga...

Choćby ten werset:
5:51   O wy, którzy wierzycie! Nie bierzcie sobie za przyjaciół żydów i chrześcijan; oni są przyjaciółmi jedni dla drugich. A kto z was bierze ich sobie za przyjaciół, to sam jest spośród nich. Zaprawdę, Bóg nie prowadzi drogą prostą ludu niesprawiedliwych!

Co nie zmienia w żaden sposób mojej zgodności z Tobą w innych kwestiach Twojej wypowiedzi.

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 357
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 16:24:20 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi.

Mahomet i Ksiegi Koranu mowia o Jedynm osobowym Bogu jakim jest ALLAH.Ja osobiscie przyjmuje nauke dokumentu Soborowego Lumen Gentium.
Na Koran podobnie jak na Stary Testament w moim rozumieniu trzeba patrzec przez pryzmat objawienia Jezusa Chrystusa. Punktem odniesienia dla wszystkich Ksiag  innych religii jest objawienie dane w Jezusie Chrystusie na mocy tego objawienia mozna zobaczyc gdzie inne religie sa wszystkie w absolutnej zgodnosci, na porzyklad nie ma zadnej niezgodnosci miedzy religiami w sprawie aborcji zadna religia nie sankcjonuje zabijanie nienarodzonych dzieci.Mozna zobaczyc gdzie choc szanuje sie instytucje malzenstwa jednak ma sie na nia rozne spojrzenie. Dawid i Salomon osoby niezwykle bliskie Bogu sa osobami, ktore zyja w zwiazkach poligamicznych.
Jesli porownamy Dawida z Mahometem nie znajdziemy glebszych roznic a jesli jakies istnieja to na korzysc Mahometa. Ten nie kazal zabic swojego wiernego slugi aby posiasc jego zone. Dawida uznajemy za meza bozego ciezko to powiedziec z naszej pozycji jednak nie widze przeszkod aby Mahometa tez uznac za takiego meza.
 Nauka Mahometa w porownaniu z objawieniem stoi daleko nizej na co Twoj tekst jest bardzo dobrym przykladem. Jezus propne isc do grzesznikow, propone isc do kazdego czlowieka i nikogo nie nazywa wrogiem z racji jego przekonan. W Ksiegach Koranu ten typ mysilenia nie wystepuje.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na niedzielę, 21 stycznia 2018 - 21 Styczeń
  • Trzecia Niedziela zwykła

    (Jon 3,1-5. 10)Pan przemówił do Jonasza po raz drugi tymi słowami: „Wstań, idź do Niniwy, wielkiego miasta, i głoś jej upomnienie, które Ja ci zlecam”. Jonasz wstał i poszedł do Niniwy, jak powiedział Pan. Niniwa była miastem bardzo rozległym – na trzy dni drogi. Począł więc Jonasz iść przez miasto jeden dzień drogi i wołał, i głosił: „Jeszcze czterdzieści dni, a Niniwa zostanie zburzona”. I uwierzyli mieszkańcy Niniwy Bogu, ogłosili post i przyoblekli się w wory od najstarszego do najmłodszego. Zobaczył Bóg ich czyny, że odwrócili się od złego postępowania. I ulitował się Bóg nad niedolą, którą postanowił na nich sprowadzić, i nie zesłał jej.

    Psalm (Ps 25 (24), 4-5. 6 i 7bc. 8-9)REFREN: Naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkamiDaj mi poznać Twoje drogi, Panie,naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.Prowadź mnie w prawdzie według swych pouczeń,Boże i zbawco, w Tobie mam nadzieję.Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,na swoją miłość, która trwa od wieków.Tylko o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,ze względu na dobroć Twą, Panie.Dobry jest Pan i łaskawy,dlatego wskazuje drogę grzesznikom.Pomaga pokornym czynić dobrze,uczy ubogich dróg swoich.

    (1 Kor 7, 29-31)Mówię wam, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci, a ci, którzy płaczą, tak jakby nie płakali, ci zaś, którzy się radują, tak jakby się nie radowali; ci zaś, którzy nabywają, jak gdyby nie posiadali; ci, którzy używają tego świata, tak jakby z niego nie korzystali. Przemija bowiem postać tego świata.

    (Mk 1, 15)Bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.(Mk 1, 14-20)Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!” Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. I rzekł do nich Jezus: „Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi”. A natychmiast, porzuciwszy sieci, poszli za Nim. Idąc nieco dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci. Zaraz ich powołał, a oni, zostawiwszy ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi, poszli za Nim.

Robert Nowak
Styczeń 14, 2018, 13:04:46 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 9 | Komentarze: 0


Rdz 39:1-20

Czasem sie slyszy takie narzekanie co ja mam za uczciwosc? Mysle, ze tutaj mozna popatrzec na Jozefa. Jozef  sprzedany dowodcy strazy przybocznej faraona staje sie zarzadca majatku swego pana.
Jozef uczciwie troszczy sie o majatek. Pan jest zadowolony widzac jak jego dobra rosna. Tutaj Jozef mogl z biegiem czasu odzyskac swoja wolnosc i zalozyc wlasny dom , wlasna rodzine z biegiem czasu moglby dostac obywatelstwo egipskie. Tak by wygladal scenariusz powiesci Dickensa, gdzie to ubodzy dochodza do wielkich majatkow dzieki swej uczciwosci. Nie jest to scenariusz z zycia Jozefa.
Jozef poza uczciwoscia.. "miał piękną postać i miłą powierzchowność." Putifar do tego nie przywiazywal wiekszej uwagi jednak jego zona miala tutaj inne stanowisko. Jozef byl niewolnikiem moglibysmy powiedziec w jezyku dzisiejszym" zwierzakiem domowym". Spanie z niewolnikiem bylo normalnoscia tamtych czasow  dlatego tez zona Putifara zapragnela innych uslug Jozefa.
Gdyb...
Robert Nowak
Styczeń 07, 2018, 13:45:48 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 14 | Komentarze: 0

Rdz 38:1-30
Tutaj odrywamy sie troche od historii Jozefa i w tym przerywniku pojawia sie krotka historia Judy i jego synowej  Tamar, ktora jest ukazaniem  jak uczestniczy madrosc Boza w dzialaniu ludzkim.
Mamy czas przed prawami  Dekalogu co nie oznacza, ze przed Dekalogiem nie bylo prawa Bozego.Widzimy prawo do zachowania rodziny. Jesli glowa rodziny umierala odpowiedzialnoscia brata bylo wzbudzenie potomka. Mozemy zobaczyc co stalo sie z Onanem, ktory to prawo naturalne naruszyl".Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia, aby nie dać potomstwa swemu bratu.  Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć. "
Przed Dekalogiem istnialo  prawo , ktore w jakis sposob mialo sluzyc dobru rodziny,ale nie tylko rodziny ale dobru osoby ludzkiej.Kobieta miala prawo do pewnej pozycji w rodzinie. Ta pozycja byla zwiazana z macierzynstwem. Juda to prawo w jakis sposob zanegowal."Wtedy Juda...
Robert Nowak
Grudzień 24, 2017, 10:38:49 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 33 | Komentarze: 0

Tutaj  wchodzimy bezposrednio w historie Jozefa, ktora ukazuje plan zbrodni doskonalej.
Bracia Jozefa planuja zbrodnie doskonala." Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł."/20/
Ten zbrodniczy  plan zostaje jednak zmodyfikowany za sprawa Rubena.I mówił Ruben do nich: «Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego». Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. /22/
Plan Rubena tez jest modyfikowany przez Jude innego brata Jozefa.Wtedy Juda rzekł do swych braci: «Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? 2 Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem!3» I usłuchali go bracia./26-27/
Ten plan usuniecia Jozefa byl spowodwany "snami", ktore burzyly ustalony porzadek. Nie istnialo zadne prawo, ktore by nadawalo tak uprzywilejowana  pozycje Jozefa jaka wid...
Robert Nowak
Grudzień 17, 2017, 14:26:33 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz  37 :1-10
Po opisaniu rodowodu Ezawa, wracamy do historii Jakuba, protoplasty narodu izraelskiego.
 Rodowod Ismaela  i rodowod Ezawa ukazuje jak wierny jest Bog w swoich obietnicach, poniewaz te osoby sa protoplastami narodow.Tak oto spelnia sie obietnica dana Abrahamowi.
Wsrod tych narodow miejsce szczegolne ma narod , ktory bedzie sie wywodzil  z potomkow  Jakuba.Ten narod nie bierze poczatku z jednego syna Jakuba, ma on w swym poczatku wszystkich synow Jakuba. Tutaj narod to synowie Jakuba i pozniejsi  ich potomkowie. Ci synowie mimo, ze pochodza z roznych matek, niektore z nich sa sluzebnice a raczej niewolnice zon Jakuba jednak nie ma wewnetrzego rozczepienia w traktowaniu  dzieci, wszyscy sa legalnym synami Jakuba i rodowody  pozniejszych postaci wybitnych w narodzie zydowskim, beda w jakis sposob czynic odniesienie do ktoregos z synow  Jakuba.
Historia rodzinna w ktora wchodzimy opisuje doroslych synow Jakuba.Oni jako tako zachowuja jednosc miedzy soba. J...
Robert Nowak
Grudzień 10, 2017, 14:06:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 36:1-43
Ten fragment Pisma Swietego jest poswiecony Ezawowi.   
Ezaw nie chce miec konfliktu z bratem zatem opuszcza Kanaan. "Ezaw, zabrawszy swoje żony, synów i córki, całą czeladź swego domu, swoją trzodę i wszystkie zwierzęta oraz całe mienie, które sobie nabył w Kanaanie, udał się do ziemi [Seir] daleko od swego brata Jakuba,  gdyż zbyt liczne mieli stada, aby mogli być razem: kraj, w którym przebywali, nie mógł im wystarczyć ze względu na ich mienie. "
Pismo swiete, ukazuje Ezawa jako ojca jednego ze starozytnych narodow. W pokoleniu Ezawa beda rozni wladcy, ktorzy najpierw sa naczelnikami szczepow, a pozniej   z pokolenia Ezawa beda wywodzili sie krolowie.
Ten opis jest tez opisem blogoslawienstwa bozego jakie doznaje Ezaw. W tym opisie mozna zobaczyc szczodrosc Boga.Mozna tez zobaczyc odpowiedz czlowieka na szczodrosc Boga.
Ezaw w relacji do Boga swego ojca Izaaka wykazywal stosunek , ktory mozna nazwac indyferencja,byl wobec tego Boga obojetny.Poko...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.