* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: J 14,1-12  (Przeczytany 1546 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 342
J 14,1-12
« dnia: Maj 18, 2014, 18:58:04 »
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.

Odpowiedział mu Jezus: „Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: »Pokaż nam Ojca?«. Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Jezus mowi, ze Jego relacja z Ojcem nie jest tym co On sobie wymyslil. Jezus mowi o swojej jednosci z Ojcem i ta jednosc jest jednoscia natury . Slowa i dziela, ktore czyni Jezus ukazuja , ze On tak jak Ojciec posiada nature boska. Bog to nie tylko natura boska bez zadnej osbowej formy jak to wyrazaja  rozne formy panteizmu.
 Bog wyrazony w racjonalnej formie zwanej deizmem tez  nie jest odpowiedzia poprawna rozumu na to Kim jest Bog.
O Bogu mowi kosmos, mowi ze On jest jednak nie jest w stane powiedziec nic o zyciu wewnetrznym Boga.
O Bogu mowi na mocy wewnetrznego oswiecenia Buda, mowi, ze w Bogu jest przezwyciezenie smierci,czlowiek moze osiagnac stany wewnetrzne, ktore wyrazaja zycie Boga jednak to oswiecenie nie jest oswieceniem calkowitym.
Bog objawia siebie Mojzeszowi i daleko pozniej Mahometowi mowiac o swej osobowej naturze i w tej naturze osobowej jest w religii judaistycznej i islamie uznany za Ojca.
W Jezusie Chrystusie Bog nie ma zadnego posrednika. Osoba Syna sie Wciela i Bog mowi nie tylko to, ze Jestem ktory Jestem, mowi jakie jest Istnienie Boga. Istnienie Boga to wspolistnienie Trzech Osob. W Bogu jest abolutna pelnosc istnienia. Bog nie przezywa swego zycia w samotnosci w poszukiwaniu czegos co by go moglo wyrazic jak to sobie wyobraza Hegel i dialektyka ma odtworzyc proces na przezwyciezenie samotnosci w Bogu. Bog w Ojciec w Logosie czyli w drugiej Osobie odnajduje pelna afirmacje poniewaz Slowo jest pelnym Odbiciem Ojca i Jego uwielbieniem i pelnia milosci Boga realizuje sie w Duchu Swietym.Ojciec  Syn i Duch Swiety zyja taka miloscia, takim szczesciem i taka radoscia w ktorej nie ma nic z tego co my mozemy nazwac rutyna, nie nudza sie swoja ciagla obecnoscia bo w tej obecnosci jest zawsze nowosc, niezwyklosc bo ta relacja Trzech Osob jest w boskosci i sama boskoscia. Ojciec Syn i Duch Swiety to nie trzej bogowie tylko Jeden Bog.
To wszystko nie jest w stanie ukazac kosmos, to nie jest mozliwe zrozumiec przez swiatlo naturalne rozumu.
Objawienie tej prawdy zostalo zarezerwowane tylko Jezusowi i ta prawda objawia sie bezposredni z boskiej natury Jezusa Chrystusa tak ja wierze i ta wiara pragne podzielic sie z moimi bracimi i siostrami w wierze, ktora nie tylko mowi cos o bogactwie zycie wewnetrznego Boga ale w nie jest tez obietnica. Te obietnice zlozyl  Jezus i ja moge powiedziec to co mowi Kosciol "Twe slowo mylic nie moze."W obietnicy Jezusa Chrystusa jest prawda, prawda ktora nie tylko odslania istnienie Boga ale jest prawda takze o moim istnieniu, istnieniu ktore dla tej konkretnej osoby jaka jestem ja oznacza wiecznosc nie w jakiejs bezosobowej formie ale wiecznosc tej osoby ktora ma wlasna swiadomosci wlasny sposob przezywania Boga i tej swiadomosci i swej identycznosci nie zostanie  pozbawiona w domu Ojca jak obiecuje Jezus.

Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2014, 21:52:47 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi. 
Chyba że przez objawienie rozumieć elementarne poczucie dane wszystkim ludziom.
Koran w żaden sposób nie kojarzy mi się z dziełem Boga...

Choćby ten werset:
5:51   O wy, którzy wierzycie! Nie bierzcie sobie za przyjaciół żydów i chrześcijan; oni są przyjaciółmi jedni dla drugich. A kto z was bierze ich sobie za przyjaciół, to sam jest spośród nich. Zaprawdę, Bóg nie prowadzi drogą prostą ludu niesprawiedliwych!

Co nie zmienia w żaden sposób mojej zgodności z Tobą w innych kwestiach Twojej wypowiedzi.

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 342
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 16:24:20 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi.

Mahomet i Ksiegi Koranu mowia o Jedynm osobowym Bogu jakim jest ALLAH.Ja osobiscie przyjmuje nauke dokumentu Soborowego Lumen Gentium.
Na Koran podobnie jak na Stary Testament w moim rozumieniu trzeba patrzec przez pryzmat objawienia Jezusa Chrystusa. Punktem odniesienia dla wszystkich Ksiag  innych religii jest objawienie dane w Jezusie Chrystusie na mocy tego objawienia mozna zobaczyc gdzie inne religie sa wszystkie w absolutnej zgodnosci, na porzyklad nie ma zadnej niezgodnosci miedzy religiami w sprawie aborcji zadna religia nie sankcjonuje zabijanie nienarodzonych dzieci.Mozna zobaczyc gdzie choc szanuje sie instytucje malzenstwa jednak ma sie na nia rozne spojrzenie. Dawid i Salomon osoby niezwykle bliskie Bogu sa osobami, ktore zyja w zwiazkach poligamicznych.
Jesli porownamy Dawida z Mahometem nie znajdziemy glebszych roznic a jesli jakies istnieja to na korzysc Mahometa. Ten nie kazal zabic swojego wiernego slugi aby posiasc jego zone. Dawida uznajemy za meza bozego ciezko to powiedziec z naszej pozycji jednak nie widze przeszkod aby Mahometa tez uznac za takiego meza.
 Nauka Mahometa w porownaniu z objawieniem stoi daleko nizej na co Twoj tekst jest bardzo dobrym przykladem. Jezus propne isc do grzesznikow, propone isc do kazdego czlowieka i nikogo nie nazywa wrogiem z racji jego przekonan. W Ksiegach Koranu ten typ mysilenia nie wystepuje.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

Błędny informator (feed).
Robert Nowak
Wrzesień 16, 2017, 18:42:26 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 25 | Komentarze: 0

Rdz 27:1-42
Abraham zapocztkowal kult jednego Boga w swej rodzinie. Wiara Abrahama jest utrzymana przez Izaaka. Jednak w trzecim pokoleniu pojawia sie powazne zagrozenie dla tej  wiary, poniewaz Ezaw powraca do tradycji politeistycznej przez swoj zwiazek poligamiczny. Zeni sie z dwoma kobietami o wyznaniach politeistycznych i sam w relacji z Bogiem jest oziebly.Tutaj mogla zakonczyc sie religia monoteistyczna, gdzie uznaje sie Jedynego Boga, nieidentyfikowanego z zadna sila natury.
Taki Bog mogl stac sie czyms co przechodzi do tradycji rodzinnej i oczywiscie moze byc  uznany przez potomkow Ezawa jako jeden z wielu bogow.
Jednak taka sytuacja nie ma miejsca.Rebeka , ktora zawsze w swym sercu miala wiecej uczucia dla Jakuba jak dla Ezawa, przygotowuje plan aby na czele   klanu rodzinnego stanal Jakub.
 Jakub widzial, ze pomysly mamy funkcjonuja dobrze tak jak to bylo z pierworodztwem, teraz   Rebeka wymyslila cos aby pozbawic Ezawa blogoslawienstwa. Plan zostal zrea...
Robert Nowak
Wrzesień 09, 2017, 18:47:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 36 | Komentarze: 0

Rdz 26: 1-35
Dla mnie jest czyms fascynujacym widziec jak dziala Opatrznosc Boga w rodzinie Abrahama. Bog to co obiecal Abrahamowi potwierdza w objawieniu jakie ma Izaak. "rozmnożę potomstwo twe jak gwiazdy na niebie oraz dam twojemu potomstwu wszystkie te ziemie. Wszystkie ludy ziemi będą sobie życzyć szczęścia [takiego, jakie jest udziałem] twego potomstwa"
Bog kieruje ta pierwsza rodzine monoteistyczna na ziemie filistynska.
Familia Izaaka to emigranci, ktorzy przebywaja na ziemie filistynskie, poniewaz taki rozkaz otrzymali od Boga,aby ratowac sie przed sytuacja jaka zaistniala w kraju , w ktorym mieszkali.
Bog tym emigrantom blogoslawi: "Przebywając w tym kraju, zasiał Izaak ziarno i doczekał się w owym roku stokrotnego plonu, gdyż Pan mu pobłogosławił. 13 I tak stawał się on coraz bardziej zasobny, aż dorobił się wielkiej majętności. 14 Miał liczne stada owiec i wołów i wiele służby."
Bogactwo Izaaka wzbudzalo zawisc i stalo sie klopotliwe dla niego i rod...
Robert Nowak
Wrzesień 03, 2017, 07:35:36 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 50 | Komentarze: 0

Rdz 25 :29-34
Rzekł Ezaw: «Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?» 
To umieram z glodu  jest raczej opis pewnego  chwilowego pragnienie glodu jak czegos realnego.  Ezaw nigdy nie byl w sytuacji , gdzie bylo zagrozone jego zycie, gdzie stal przed niebezpieczenstwem smierci z glodu.
Ta scena ukazuje, jak nie wiele dla Ezawa znaczyl przywilej pierworodztwa.
On z natury mysliwy, nie bardzo sie czul dobrze w roli pasterza owiec. Tak to widziala zona Izaaka i tak tez to widzial Jakub.
W moim osobistym przekonaniu ani Rebeka ani Jakub nie chcieli pozbawic Ezawa pierworodztwa, chcieli poprostu wyprobowac  jak wysoce Ezaw ceni sobie pierworodztwo. 
Gdyby Ezawowi zalezalo na pierworodztwie, nie musial by prosic Jakuba o soczewice, trudno sobie wyobrazic aby nic nie bylo do jedzenia tam gdzie sie hoduje tyle owiec. 
Ezaw zostal poddany probie i proba wykazala, jak nie wiele mu zalezalo na pierworodztwie.
Abraham mial problem, kto zac...
Robert Nowak
Sierpień 27, 2017, 16:07:45 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 49 | Komentarze: 0

Rdz 25: 19- 28
O Izaaku Pismo Swiete , nie mowi zbyt wiele.My jednak mozemy snuc pewne domysly o zyciu Izaaka.
Zycie Izaaka bylo zyciem w dobrobycie materialnym, zyciem spokojnym . Izaak zyl w cieniu slawy Abrahama.Ja sobie wyobrazam Izaaka jako czlowieka niezwykle lagodnego , ktory cieszyl sie glebokim zyciem z Bogiem, radoscia posiadania pieknej kochajacej zony i dwoch synow jednak nie wszystko bylo idealne.Izaak mial problem ze wzrokiem i praktycznie zostal niewidomym.
W rodzinie Izaaka istnialy pewne preferencje w traktowaniu dzieci. Rebeka byla o wiele bliszej wiezi z Jakubem , jak Ezawem. I Ezaw byl ulubiencem Izaaka.
Ezaw nie lubial siedziec w domu.Jego swiatem bylo zycie zewnetrzne. Interesowalo go szczegolnie zycie mysliwego. Pasterzowanie owiec, siedzenie w domu to nie bylo w stylu Ezawa.
Ezaw to taki ciagle nieobecny w domu.
 Dla Izaaka to nie bylo przeszkoda, on zyl zyciem kontemplacyjnym, rozwazajac o Bogu.
Izaak nie nalezal do tych, d...
Robert Nowak
Sierpień 19, 2017, 15:14:41 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 72 | Komentarze: 0

Rdz 25: 1-18
Abraham umiera w bardzo podeszlej starosci, zostawiajac  siedmiu synow. Pismo swiete, nie wiele mowi o synach Ketury o Izmalu synu Abrahama z niewolnicy Hagar mowi, ze mial 12 synow i sa podane imiona synow Izmaela.
Izaak podobnie jak ojciec, ozenil sie z kobieta bezplodna jednak to nie bylo przeszkoda aby mogl miec dwoch synow Ezawa i Jakuba.
Izaak i Izmael kiedy wspolnie pochowali  ojca, ich drogi sie rozeszly.
W Pismie swietym mamy przekonanie o tym,ze za wszystkimi narodami ziemi, stoi jedna para,pierwsza para jest ta, z ktorej wywodzi sie cala ludzkosc.
Kolejne przekonanie  ktore wyraza Pismo Swiete to to, ze  Ludy z Azji Mniejszej sa przodkami syna Noego Sema,a zatem maja miedzy soba wiezy rodzinne.
Jezus Chrystus potwierdza ,ze ludzkosc to jedna rodzina Jego nauczanie jest takze tym, ktore opiera sie na rodzinnosci ludzkosci. Jezus Chrystus nie wyklucza zadnego narodu, zadnej rodziny ludzkiej z Dobrej Nowiny o Zbawieniu Czlowieka.
...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.