* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: J 14,1-12  (Przeczytany 1759 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 377
J 14,1-12
« dnia: Maj 18, 2014, 18:58:04 »
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.

Odpowiedział mu Jezus: „Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: »Pokaż nam Ojca?«. Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Jezus mowi, ze Jego relacja z Ojcem nie jest tym co On sobie wymyslil. Jezus mowi o swojej jednosci z Ojcem i ta jednosc jest jednoscia natury . Slowa i dziela, ktore czyni Jezus ukazuja , ze On tak jak Ojciec posiada nature boska. Bog to nie tylko natura boska bez zadnej osbowej formy jak to wyrazaja  rozne formy panteizmu.
 Bog wyrazony w racjonalnej formie zwanej deizmem tez  nie jest odpowiedzia poprawna rozumu na to Kim jest Bog.
O Bogu mowi kosmos, mowi ze On jest jednak nie jest w stane powiedziec nic o zyciu wewnetrznym Boga.
O Bogu mowi na mocy wewnetrznego oswiecenia Buda, mowi, ze w Bogu jest przezwyciezenie smierci,czlowiek moze osiagnac stany wewnetrzne, ktore wyrazaja zycie Boga jednak to oswiecenie nie jest oswieceniem calkowitym.
Bog objawia siebie Mojzeszowi i daleko pozniej Mahometowi mowiac o swej osobowej naturze i w tej naturze osobowej jest w religii judaistycznej i islamie uznany za Ojca.
W Jezusie Chrystusie Bog nie ma zadnego posrednika. Osoba Syna sie Wciela i Bog mowi nie tylko to, ze Jestem ktory Jestem, mowi jakie jest Istnienie Boga. Istnienie Boga to wspolistnienie Trzech Osob. W Bogu jest abolutna pelnosc istnienia. Bog nie przezywa swego zycia w samotnosci w poszukiwaniu czegos co by go moglo wyrazic jak to sobie wyobraza Hegel i dialektyka ma odtworzyc proces na przezwyciezenie samotnosci w Bogu. Bog w Ojciec w Logosie czyli w drugiej Osobie odnajduje pelna afirmacje poniewaz Slowo jest pelnym Odbiciem Ojca i Jego uwielbieniem i pelnia milosci Boga realizuje sie w Duchu Swietym.Ojciec  Syn i Duch Swiety zyja taka miloscia, takim szczesciem i taka radoscia w ktorej nie ma nic z tego co my mozemy nazwac rutyna, nie nudza sie swoja ciagla obecnoscia bo w tej obecnosci jest zawsze nowosc, niezwyklosc bo ta relacja Trzech Osob jest w boskosci i sama boskoscia. Ojciec Syn i Duch Swiety to nie trzej bogowie tylko Jeden Bog.
To wszystko nie jest w stanie ukazac kosmos, to nie jest mozliwe zrozumiec przez swiatlo naturalne rozumu.
Objawienie tej prawdy zostalo zarezerwowane tylko Jezusowi i ta prawda objawia sie bezposredni z boskiej natury Jezusa Chrystusa tak ja wierze i ta wiara pragne podzielic sie z moimi bracimi i siostrami w wierze, ktora nie tylko mowi cos o bogactwie zycie wewnetrznego Boga ale w nie jest tez obietnica. Te obietnice zlozyl  Jezus i ja moge powiedziec to co mowi Kosciol "Twe slowo mylic nie moze."W obietnicy Jezusa Chrystusa jest prawda, prawda ktora nie tylko odslania istnienie Boga ale jest prawda takze o moim istnieniu, istnieniu ktore dla tej konkretnej osoby jaka jestem ja oznacza wiecznosc nie w jakiejs bezosobowej formie ale wiecznosc tej osoby ktora ma wlasna swiadomosci wlasny sposob przezywania Boga i tej swiadomosci i swej identycznosci nie zostanie  pozbawiona w domu Ojca jak obiecuje Jezus.

Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2014, 21:52:47 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi. 
Chyba że przez objawienie rozumieć elementarne poczucie dane wszystkim ludziom.
Koran w żaden sposób nie kojarzy mi się z dziełem Boga...

Choćby ten werset:
5:51   O wy, którzy wierzycie! Nie bierzcie sobie za przyjaciół żydów i chrześcijan; oni są przyjaciółmi jedni dla drugich. A kto z was bierze ich sobie za przyjaciół, to sam jest spośród nich. Zaprawdę, Bóg nie prowadzi drogą prostą ludu niesprawiedliwych!

Co nie zmienia w żaden sposób mojej zgodności z Tobą w innych kwestiach Twojej wypowiedzi.

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 377
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 16:24:20 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi.

Mahomet i Ksiegi Koranu mowia o Jedynm osobowym Bogu jakim jest ALLAH.Ja osobiscie przyjmuje nauke dokumentu Soborowego Lumen Gentium.
Na Koran podobnie jak na Stary Testament w moim rozumieniu trzeba patrzec przez pryzmat objawienia Jezusa Chrystusa. Punktem odniesienia dla wszystkich Ksiag  innych religii jest objawienie dane w Jezusie Chrystusie na mocy tego objawienia mozna zobaczyc gdzie inne religie sa wszystkie w absolutnej zgodnosci, na porzyklad nie ma zadnej niezgodnosci miedzy religiami w sprawie aborcji zadna religia nie sankcjonuje zabijanie nienarodzonych dzieci.Mozna zobaczyc gdzie choc szanuje sie instytucje malzenstwa jednak ma sie na nia rozne spojrzenie. Dawid i Salomon osoby niezwykle bliskie Bogu sa osobami, ktore zyja w zwiazkach poligamicznych.
Jesli porownamy Dawida z Mahometem nie znajdziemy glebszych roznic a jesli jakies istnieja to na korzysc Mahometa. Ten nie kazal zabic swojego wiernego slugi aby posiasc jego zone. Dawida uznajemy za meza bozego ciezko to powiedziec z naszej pozycji jednak nie widze przeszkod aby Mahometa tez uznac za takiego meza.
 Nauka Mahometa w porownaniu z objawieniem stoi daleko nizej na co Twoj tekst jest bardzo dobrym przykladem. Jezus propne isc do grzesznikow, propone isc do kazdego czlowieka i nikogo nie nazywa wrogiem z racji jego przekonan. W Ksiegach Koranu ten typ mysilenia nie wystepuje.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na wtorek, 19 czerwca 2018 - 19 Czerwiec
  • Wtorek XI tygodnia okresu zwykłego - wspomnienie dowolne świętego Romualda z Camaldoli, opata

    (1 Krl 21, 17-29)Po śmierci Nabota Pan skierował słowo do Eliasza z Tiszbe: "Wstań i zejdź na spotkanie Achaba, króla izraelskiego. Jest on właśnie w Samarii, w winnicy Nabota, do której zszedł, aby wziąć ją w posiadanie. I powiesz mu: Tak mówi Pan: Czyż nie dokonałeś mordu, a nadto zagrabiłeś winnicę? Potem powiesz mu: Tak mówi Pan: Tam, gdzie psy wylizały krew Nabota, będą lizały psy również i twoją krew". Achab odpowiedział na to Eliaszowi: "Już znalazłeś mnie, mój wrogu". Wówczas Eliasz rzekł: "Znalazłem, bo zaprzedałeś się, żeby czynić to, co jest złe w oczach Pana. Oto Ja sprowadzę na ciebie nieszczęście, gdyż wymiotę i wytępię z domu Achaba nawet malca, niewolnika i wolnego w Izraelu, i postąpię z twoim rodem, jak z rodem Jeroboama, syna Nebata, i jak z rodem Baszy, syna Achiasza, za to, że Mnie pobudziłeś do gniewu i ponadto doprowadziłeś do grzechu Izraela. Również i o Izebel tak mówi Pan: Psy będą żarły Izebel pod murem Jizreel. Zmarłego z rodu Achaba w mieście będą żarły psy, a zmarłego w polu będą żarły ptaki podniebne". Naprawdę nie było nikogo, kto by tak, jak Achab, zaprzedał się, aby czynić to, co jest złe w oczach Pana. Albowiem do tego skłoniła go jego żona, Izebel. Bardzo haniebnie postępował, służąc bożkom; zupełnie tak, jak to czynili Amoryci, których Pan wydziedziczył na rzecz Izraelitów. Kiedy Achab usłyszał te słowa, rozdarł szaty i włożył wór na ciało oraz pościł. Kładł się też spać w worze i chodził powoli. Wtedy Pan skierował słowo do Eliasza z Tiszbe: "Zapewne zobaczyłeś, że Achab upokorzył się przede Mną? Dlatego że upokorzył się przede Mną, nie sprowadzę niedoli za jego życia. Niedolę sprowadzę na jego ród za życia jego syna".

    (Ps 51 (50), 3-4. 5-6b. 11 i 16)

    Refren: Zmiłuj się, Panie, bo jesteśmy grzeszni

    Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej,w ogromie swej litości zgładź moją nieprawość.Obmyj mnie zupełnie z mojej winyi oczyść mnie z grzechu mojego.

    Uznaję bowiem nieprawość moją,a grzech mój jest zawsze przede mną.Przeciwko Tobie samemu zgrzeszyłemi uczyniłem, co złe jest przed Tobą.

    Odwróć swe oblicze od moich grzechówi zmaż wszystkie moje przewinienia.Uwolnij mnie, Boże, od kary za krew przelaną,Boże, mój Zbawco,niech sławi mój język sprawiedliwość Twoją.

    (J 13, 34)Daję wam przykazanie nowe, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem.

    (Mt 5, 43-48)Jezus powiedział do swoich uczniów: "Słyszeliście, że powiedziano: „Będziesz miłował swego bliźniego”, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził. A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują, abyście się stali synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie...

Robert Nowak
Czerwiec 17, 2018, 20:58:20 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 2 | Komentarze: 0

 Wj 5:20-23

 Mojzesz uczynil wszystko tak jak mu bylo polecone przez Boga. Poprosil o audiencje u faraona i przedstwil mu wole Boga. Faraon kierujac sie wlasnymi rozumowaniami   nie tylko odmowil spelnienie woli Boga, ale uznal, ze to co przedstawia Mojzesz, pochodzi wylacznie od jego idei przejecia wladzy nad etnia hebrajska i oderwanie tej etni od wladzy  faraona, stad tez po audiencji u faraona przychodza sankcje karne na Hebrajczykow. W tej sytuacji rozpoczynaja sie szemrania. Starszyzna, odsunieta od wladzy  podgrzewa te szemrania i stawia zarzut  Aaronowi i Mojzeszowi:"Niechaj wejrzy Pan na was i osądzi, gdyż naraziliście nas na niesławę u faraona i jego dworzan. Wy to podaliście miecz w ich rękę, aby nas zabijali»"
W tych okolicznosciach Mojzesz przygnieciony fiaskiem swej misji zwraca sie do Boga.Panie, czemu zezwoliłeś wyrządzić zło temu ludowi? Czemu mnie wysłałeś? 23 Wszak od tej chwili, gdy poszedłem do faraona, by przemawiać w Twoim imieniu, gorzej się on o...
Robert Nowak
Czerwiec 10, 2018, 14:46:59 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 9 | Komentarze: 0

Wj 5:6-23

Widzimy, ze faraon prosbe  wyrazona przez Mojzesza i Aarona potraktowal  jako wymowke od pracy i uczynienie jej bardziej uciazliwa mialo byc sposobem aby Izraelici poznali swego "prawdziwego boga" to jest faraona. Tutaj mamy ukazany problem pracy. Praca jest czyms co ma odciagnac od Boga. Uciazliwosc w pracy ma uczynic to aby Izraelici zapomnieli o Bogu.
Na bramie obozu oswiecimskiego widnial napis "Arbeit macht freit. " "Praca czyni  wolnym" napis piekny jednak nic pieknego nie oznaczal. Faraon moze byc uznany za inwentora idei tego napisu. Praca ma cie uczynic wolnym od myslenia o Bogu.Tak oto ziemia egipska stala sie wielkim obozem pracy. Gdyby w tamtych czasach istnieli dziennikarze i  krecili reportaze z obozu pracy Izraelitow  twarze ktore bysmy widzieli nie wiele by sie roznily od tych jakie mieli wiezniowie Oswiecimia, Dachau czy innego z tysiecy obozow pracy jakie istnialy w czasie II wojny swiatowej.Oczywiscie takie twarze w ktorych widac wycieczenie...
Robert Nowak
Czerwiec 03, 2018, 18:57:59 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 13 | Komentarze: 0

Wj 5:1-5
Ten rodzial Pisma Swietego zaczyna sie od  pierwszej audiencji Mojzesza i Aarona u faraona.  Tam zostaje przedstawiona prosba faraonowi w imieniu Boga Izraela.
Dla mnie zastanawiajace jest, ze faraon mówi : "Nie znam Pana...". Bog Izraela dla faraona jest Bogiem nieznanym.
 W historii Egiptu sa takie momenty, ktore egipcjanie chcieli puscic w niepamiec. Pierwszy taki moment to rzady wladcow z plemiena Hyksosow.  Za czasow tych wladcow Jozef osiagnal tak wysoka pozycje w Egipcie i sprowadzil cala swoja rodzine do Egiptu, ktora teraz stala sie czyms co  ja bym nazwal grupa etniczna , ktora nie zintegrowala sie z narodem egipskim.
Faraon , ktory przyjal Mojzesza i Aarona calkowicie sie odcinal od historii Egiptu z czasow Hyksosow.
Drugi moment w historii Egiptu to reforma religijna ktora chcial przeprowadzic Amenhotep IV  , ktory zmienil swoje imie na Echnaton. On chcial skonczyc z wierzeniami starozytnego Egiptu i wprowadzic kult Atona , ktory byl pewna...
Robert Nowak
Maj 27, 2018, 15:03:30 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 19 | Komentarze: 0

Wj 4:27-31
Mozemy zobaczyc, ze dwie osoby bez  zadnej komunikacji podejmuja dzialania pod wplywem impulsu ktory nie jest  czyms co sie rodzi z ich wlasnej swiadomosci. W swej  swiadomosci  otrzymuja instrukcje i polecenia od Boga. Mojzesz i Aaron maja dzialac wspolnie i w pewnym sensie oni maja stac sie najwyzszym autorytetem wladzy wsrod  Izraelitow, ktorzy w tej chwili nie tyle sa narodem ile pewna etnia. W tej etni wladza opierarala sie  poczatkowo na autorytecie Izaaka potem Jakuba a teraz nalezala do starszyzny.
Pismo swiete mowi, ze ta zmiana  wladzy i zmiana autorytetu dokonala sie bez zadnych  wewnetrznych wstrzasow. To stalo sie dzieki autorytetowi Boga, ktory sie zamanifestowal w znakach i cudach jakimi Mojzesz sie wylegitymowal w swej etni. "Poszli więc Mojżesz i Aaron. A gdy zebrali całą starszyznę Izraelitów,  powiedział Aaron wszystko to, co Pan mówił Mojżeszowi, ten zaś wykonywał znaki na oczach ludu."
Wobec slow Aarona i cudow Mojzesza ..."uwierzył lud, ...
Robert Nowak
Maj 20, 2018, 14:51:10 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 29 | Komentarze: 0

 Wj 4:21

Pan rzekł do Mojżesza: «Gdy będziesz zbliżał się do Egiptu, pamiętaj o władzy czynienia wszelkich cudów, jaką ci dałem do ręki, i okaż ją przed faraonem. Ja zaś uczynię upartym jego serce, że nie zechce zezwolić na wyjście ludu. Wj 4:21

Pismo swiete ukazuje tutaj poczatek interwencji Boga w zyciu publicznym.
 Mojżesz nie jest kims kto z wlasnej woli bedzie chcial wyzwolic narod izraelski z Egiptu. On juz mial swoje zycie urzadzone, dobry tesc piekna i madra zona i dziecko zrodzone z pieknej malzenskiej milosci.
Z pewnoscia Mojżesz mial bardzo dobra sprawnosc fizyczna  w Egipcie tez otrzymal wysokie wyksztalcenie mial jednak bardzo powazna wade wymowy.Oczywiscie z tym mozna by walczyc. Temistokles jeden znajlepszych mowcow greckich tez mial problem z jakaniem co nie przeszkodzilo mu byc bardzo dobrym demagogiem.
Temistokles byl tym, ktory przeciwstawil sie potedze Persow i w swych  mowach wzywal do wojny Ateny aby staly sie polis , ktore be...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.