* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: J 14,1-12  (Przeczytany 1600 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 350
J 14,1-12
« dnia: Maj 18, 2014, 18:58:04 »
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.

Odpowiedział mu Jezus: „Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: »Pokaż nam Ojca?«. Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Jezus mowi, ze Jego relacja z Ojcem nie jest tym co On sobie wymyslil. Jezus mowi o swojej jednosci z Ojcem i ta jednosc jest jednoscia natury . Slowa i dziela, ktore czyni Jezus ukazuja , ze On tak jak Ojciec posiada nature boska. Bog to nie tylko natura boska bez zadnej osbowej formy jak to wyrazaja  rozne formy panteizmu.
 Bog wyrazony w racjonalnej formie zwanej deizmem tez  nie jest odpowiedzia poprawna rozumu na to Kim jest Bog.
O Bogu mowi kosmos, mowi ze On jest jednak nie jest w stane powiedziec nic o zyciu wewnetrznym Boga.
O Bogu mowi na mocy wewnetrznego oswiecenia Buda, mowi, ze w Bogu jest przezwyciezenie smierci,czlowiek moze osiagnac stany wewnetrzne, ktore wyrazaja zycie Boga jednak to oswiecenie nie jest oswieceniem calkowitym.
Bog objawia siebie Mojzeszowi i daleko pozniej Mahometowi mowiac o swej osobowej naturze i w tej naturze osobowej jest w religii judaistycznej i islamie uznany za Ojca.
W Jezusie Chrystusie Bog nie ma zadnego posrednika. Osoba Syna sie Wciela i Bog mowi nie tylko to, ze Jestem ktory Jestem, mowi jakie jest Istnienie Boga. Istnienie Boga to wspolistnienie Trzech Osob. W Bogu jest abolutna pelnosc istnienia. Bog nie przezywa swego zycia w samotnosci w poszukiwaniu czegos co by go moglo wyrazic jak to sobie wyobraza Hegel i dialektyka ma odtworzyc proces na przezwyciezenie samotnosci w Bogu. Bog w Ojciec w Logosie czyli w drugiej Osobie odnajduje pelna afirmacje poniewaz Slowo jest pelnym Odbiciem Ojca i Jego uwielbieniem i pelnia milosci Boga realizuje sie w Duchu Swietym.Ojciec  Syn i Duch Swiety zyja taka miloscia, takim szczesciem i taka radoscia w ktorej nie ma nic z tego co my mozemy nazwac rutyna, nie nudza sie swoja ciagla obecnoscia bo w tej obecnosci jest zawsze nowosc, niezwyklosc bo ta relacja Trzech Osob jest w boskosci i sama boskoscia. Ojciec Syn i Duch Swiety to nie trzej bogowie tylko Jeden Bog.
To wszystko nie jest w stanie ukazac kosmos, to nie jest mozliwe zrozumiec przez swiatlo naturalne rozumu.
Objawienie tej prawdy zostalo zarezerwowane tylko Jezusowi i ta prawda objawia sie bezposredni z boskiej natury Jezusa Chrystusa tak ja wierze i ta wiara pragne podzielic sie z moimi bracimi i siostrami w wierze, ktora nie tylko mowi cos o bogactwie zycie wewnetrznego Boga ale w nie jest tez obietnica. Te obietnice zlozyl  Jezus i ja moge powiedziec to co mowi Kosciol "Twe slowo mylic nie moze."W obietnicy Jezusa Chrystusa jest prawda, prawda ktora nie tylko odslania istnienie Boga ale jest prawda takze o moim istnieniu, istnieniu ktore dla tej konkretnej osoby jaka jestem ja oznacza wiecznosc nie w jakiejs bezosobowej formie ale wiecznosc tej osoby ktora ma wlasna swiadomosci wlasny sposob przezywania Boga i tej swiadomosci i swej identycznosci nie zostanie  pozbawiona w domu Ojca jak obiecuje Jezus.

Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2014, 21:52:47 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi. 
Chyba że przez objawienie rozumieć elementarne poczucie dane wszystkim ludziom.
Koran w żaden sposób nie kojarzy mi się z dziełem Boga...

Choćby ten werset:
5:51   O wy, którzy wierzycie! Nie bierzcie sobie za przyjaciół żydów i chrześcijan; oni są przyjaciółmi jedni dla drugich. A kto z was bierze ich sobie za przyjaciół, to sam jest spośród nich. Zaprawdę, Bóg nie prowadzi drogą prostą ludu niesprawiedliwych!

Co nie zmienia w żaden sposób mojej zgodności z Tobą w innych kwestiach Twojej wypowiedzi.

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 350
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 16:24:20 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi.

Mahomet i Ksiegi Koranu mowia o Jedynm osobowym Bogu jakim jest ALLAH.Ja osobiscie przyjmuje nauke dokumentu Soborowego Lumen Gentium.
Na Koran podobnie jak na Stary Testament w moim rozumieniu trzeba patrzec przez pryzmat objawienia Jezusa Chrystusa. Punktem odniesienia dla wszystkich Ksiag  innych religii jest objawienie dane w Jezusie Chrystusie na mocy tego objawienia mozna zobaczyc gdzie inne religie sa wszystkie w absolutnej zgodnosci, na porzyklad nie ma zadnej niezgodnosci miedzy religiami w sprawie aborcji zadna religia nie sankcjonuje zabijanie nienarodzonych dzieci.Mozna zobaczyc gdzie choc szanuje sie instytucje malzenstwa jednak ma sie na nia rozne spojrzenie. Dawid i Salomon osoby niezwykle bliskie Bogu sa osobami, ktore zyja w zwiazkach poligamicznych.
Jesli porownamy Dawida z Mahometem nie znajdziemy glebszych roznic a jesli jakies istnieja to na korzysc Mahometa. Ten nie kazal zabic swojego wiernego slugi aby posiasc jego zone. Dawida uznajemy za meza bozego ciezko to powiedziec z naszej pozycji jednak nie widze przeszkod aby Mahometa tez uznac za takiego meza.
 Nauka Mahometa w porownaniu z objawieniem stoi daleko nizej na co Twoj tekst jest bardzo dobrym przykladem. Jezus propne isc do grzesznikow, propone isc do kazdego czlowieka i nikogo nie nazywa wrogiem z racji jego przekonan. W Ksiegach Koranu ten typ mysilenia nie wystepuje.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 18 listopada 2017 - 18 Listopad
  • Wspomnienie bł. Karoliny Kózkówny, dziewicy i męczennicy

    (Mdr 18,14-16.19,6-9)Gdy głęboka cisza zalegała wszystko, a noc w swoim biegu dosięgała połowy, wszechmocne Twe słowo z nieba, z królewskiej stolicy, jak miecz ostry niosąc Twój nieodwołalny rozkaz, jak srogi wojownik runęło pośrodku zatraconej ziemi. I stanąwszy, napełniło wszystko śmiercią: nieba sięgało i rozchodziło się po ziemi. Całe stworzenie znów zostało przekształcone w swej naturze, powolne Twoim rozkazom, by dzieci Twe zachować bez szkody. Obłok ocieniający obóz i suchy ląd ujrzano, jak się wynurzał z wody poprzednio stojącej: drogą otwartą - Morze Czerwone i pole zielone - z burzliwej głębiny. Przeszli tędy wszyscy, których chroniła Twa ręka, ujrzawszy cuda godne podziwu. Byli jak konie na pastwisku i jak baranki brykali, wielbiąc Ciebie, Panie, któryś ich wybawił.

    (Ps 105,2-3.36-37.42-43)REFREN: Wspomnijcie cuda, które Pan Bóg zdziałał

    Śpiewajcie i grajcie Mu psalmy,rozsławiajcie wszystkie Jego cuda.Szczyćcie się Jego świętym imieniem,niech się weseli serce szukających Pana.

    Pobił wszystkich pierworodnych ich kraju,cały kwiat ich potęgi.A lud swój wyprowadził ze srebrem i złotemi nikt nie był słaby w jego pokoleniach.

    Pamiętał bowiem o swym świętym słowiedanym Abrahamowi, swojemu słudze.I wyprowadził swój lud wśród radości,z weselem swoich wybranych.

    (2 Tes 2,14)Bóg wezwał nas przez Ewangelię, abyśmy dostąpili chwały naszego Pana Jezusa Chrystusa.

    (Łk 18,1-8)Jezus opowiedział swoim uczniom przypowieść o tym, że zawsze powinni modlić się i nie ustawać: W pewnym mieście żył sędzia, który Boga się nie bał i nie liczył się z ludźmi. W tym samym mieście żyła wdowa, która przychodziła do niego z prośbą: Obroń mnie przed moim przeciwnikiem. Przez pewien czas nie chciał; lecz potem rzekł do siebie: Chociaż Boga się nie boję ani z ludźmi się nie liczę, to jednak, ponieważ naprzykrza mi się ta wdowa, wezmę ją w obronę, żeby nie przychodziła bez końca i nie zadręczała mnie. I Pan dodał: Słuchajcie, co ten niesprawiedliwy sędzia mówi. A Bóg, czyż nie weźmie w obronę swoich wybranych, którzy dniem i nocą wołają do Niego, i czy będzie zwlekał w ich sprawie? Powiadam wam, że prędko weźmie ich w obronę. Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?

Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 16 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Robert Nowak
Październik 29, 2017, 17:37:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 31 | Komentarze: 0

Rdz  31 :1-54

41 Takie były owe dwadzieścia lat w służbie u ciebie! Służyłem ci czternaście lat za dwie twoje córki, a sześć lat - za trzodę. Ty zaś wielokrotnie zmieniałeś mi zapłatę. 42 Gdyby Bóg ojca mego, Bóg Abrahama - Ten, którego z bojaźnią czci Izaak, nie wspomagał mnie, to puściłbyś mnie teraz z niczym.

Sklonnosc do wyzysku, szukanie wlasnych korzysci, taki obraz natury ludzkiej przedstawia sie w postaci Labana.
Bogactwo Jakuba, przez Labana jest interpretowane jako krzywda, ktora sie mu wyrzadzilo. 
Interwencja Boga sprawia, ze omínelo sie przelewu krwi rodzinnej.
Bog wyprowadzil Jakuba z domu Labana. Bog przestrzegl Labana przed  atakiem na Jakuba.
Laban to czlowiek niesamowicie sprytny. Dba o swoje interesy i zrozumial , ze w swoim interesie lezy nie zadzierac z Bogiem Jakuba.
Tutaj widzimy czlowieka, ktory wyznaje wiare w wielu bogow.Bog Jakuba jest dla Labana jednym zwielu bogow, dlatego tez sen Labana nie powoduje jego naw...
Robert Nowak
Październik 22, 2017, 18:04:13 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 40 | Komentarze: 0

Rdz 30:25-43
Jakub rzekł do niego: «Ty sam wiesz, jak ci służyłem i jaki jest twój dobytek dzięki mnie. 30 Miałeś bowiem niewiele, zanim przyszedłem; odkąd zaś tu jestem, pomnożył się on bardzo i Pan ci błogosławi. Jednak teraz muszę się zatroszczyć i o moją rodzinę»
"Tak to stał się Jakub człowiekiem bardzo zamożnym; miał bowiem liczne trzody, a ponadto niewolnice, sługi, wielbłądy i osły. "

Tutaj mozna powiedziec, ze Jakub ukazuje sie jako czlowiek sukcesu. Pamietamy, ze do domu Labana przybyl jako ucieknier przed zemsta Ezawa. Po wielu latach pracy Jakub jest innym czlowiekiem.Ma wielodzietna rodzine, ktora jest w stanie utrzymac z pracy wlasnych rak.
Abraham, Izaak i Jakub sa przykladem, ze blogoslawienstwo boze oznacza zycie stabilne ,zabezpieczenie materialne i zycie z uczciwej pracy, ktora daje owoce.
Te postacie biblijne ukazuja jak osoby mile Bogu sa  tymi , ktore Bog otacza swa troska i opieka.
Stary Testament ukazuje w tym miejscu  dobroc...
Robert Nowak
Październik 15, 2017, 15:18:25 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 48 | Komentarze: 0

Rdz 30: 1-24
W  Pismie Swietym jest ukazany projekt Boga, ktory zakladal malzenstwo monogamiczne. Bog stworzyl Adama i Ewe i nie jednego Adama i wiele Ew.
Jeden Adam i wiele Ew to jest wytwor kulturowy. Zycie w zwiazku poligamicznym ukazuje jak  czlowiek  pragnie realizowac to co plynie z jego natury. Zwiazek monogamiczny nie zawsze dawal gwarancje przedluzenie potomstwa.A zatem dla zachowania  rodziny stosowano rozne praktyki, niewolnica zony, ktora rodzi za zone,dzisiaj to mozna nazwac dzieci z probowki. Jakub jest ojcem swoich naturalnych dzieci i dzieci z  "probowki".Pismo Swiete nie dyskryminuje tych dzieci z "probowki"  one sa traktowane na rowni z dziecmi , ktore bezposrednio pochodza od Lei czt Racheli.
Dzieci z naturalnych" probowek"  jakimi byly niewolnice, zwiazki poligamiczne taki rzeczy wytwarza kultura, ktora chce sluzyc czlowiekowi.
Pismo swiete ukazuje, ze te wytwory kulturowe nie daja szczescia,ani Lea ani Rachela nie czuly sie szczesliwe, miedzy ...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.