* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: J 14,1-12  (Przeczytany 1728 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 368
J 14,1-12
« dnia: Maj 18, 2014, 18:58:04 »
Rzekł do Niego Filip: „Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy”.

Odpowiedział mu Jezus: „Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: »Pokaż nam Ojca?«. Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.

Jezus mowi, ze Jego relacja z Ojcem nie jest tym co On sobie wymyslil. Jezus mowi o swojej jednosci z Ojcem i ta jednosc jest jednoscia natury . Slowa i dziela, ktore czyni Jezus ukazuja , ze On tak jak Ojciec posiada nature boska. Bog to nie tylko natura boska bez zadnej osbowej formy jak to wyrazaja  rozne formy panteizmu.
 Bog wyrazony w racjonalnej formie zwanej deizmem tez  nie jest odpowiedzia poprawna rozumu na to Kim jest Bog.
O Bogu mowi kosmos, mowi ze On jest jednak nie jest w stane powiedziec nic o zyciu wewnetrznym Boga.
O Bogu mowi na mocy wewnetrznego oswiecenia Buda, mowi, ze w Bogu jest przezwyciezenie smierci,czlowiek moze osiagnac stany wewnetrzne, ktore wyrazaja zycie Boga jednak to oswiecenie nie jest oswieceniem calkowitym.
Bog objawia siebie Mojzeszowi i daleko pozniej Mahometowi mowiac o swej osobowej naturze i w tej naturze osobowej jest w religii judaistycznej i islamie uznany za Ojca.
W Jezusie Chrystusie Bog nie ma zadnego posrednika. Osoba Syna sie Wciela i Bog mowi nie tylko to, ze Jestem ktory Jestem, mowi jakie jest Istnienie Boga. Istnienie Boga to wspolistnienie Trzech Osob. W Bogu jest abolutna pelnosc istnienia. Bog nie przezywa swego zycia w samotnosci w poszukiwaniu czegos co by go moglo wyrazic jak to sobie wyobraza Hegel i dialektyka ma odtworzyc proces na przezwyciezenie samotnosci w Bogu. Bog w Ojciec w Logosie czyli w drugiej Osobie odnajduje pelna afirmacje poniewaz Slowo jest pelnym Odbiciem Ojca i Jego uwielbieniem i pelnia milosci Boga realizuje sie w Duchu Swietym.Ojciec  Syn i Duch Swiety zyja taka miloscia, takim szczesciem i taka radoscia w ktorej nie ma nic z tego co my mozemy nazwac rutyna, nie nudza sie swoja ciagla obecnoscia bo w tej obecnosci jest zawsze nowosc, niezwyklosc bo ta relacja Trzech Osob jest w boskosci i sama boskoscia. Ojciec Syn i Duch Swiety to nie trzej bogowie tylko Jeden Bog.
To wszystko nie jest w stanie ukazac kosmos, to nie jest mozliwe zrozumiec przez swiatlo naturalne rozumu.
Objawienie tej prawdy zostalo zarezerwowane tylko Jezusowi i ta prawda objawia sie bezposredni z boskiej natury Jezusa Chrystusa tak ja wierze i ta wiara pragne podzielic sie z moimi bracimi i siostrami w wierze, ktora nie tylko mowi cos o bogactwie zycie wewnetrznego Boga ale w nie jest tez obietnica. Te obietnice zlozyl  Jezus i ja moge powiedziec to co mowi Kosciol "Twe slowo mylic nie moze."W obietnicy Jezusa Chrystusa jest prawda, prawda ktora nie tylko odslania istnienie Boga ale jest prawda takze o moim istnieniu, istnieniu ktore dla tej konkretnej osoby jaka jestem ja oznacza wiecznosc nie w jakiejs bezosobowej formie ale wiecznosc tej osoby ktora ma wlasna swiadomosci wlasny sposob przezywania Boga i tej swiadomosci i swej identycznosci nie zostanie  pozbawiona w domu Ojca jak obiecuje Jezus.

Offline Uczen_Sokratesa

  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1240
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2014, 21:52:47 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi. 
Chyba że przez objawienie rozumieć elementarne poczucie dane wszystkim ludziom.
Koran w żaden sposób nie kojarzy mi się z dziełem Boga...

Choćby ten werset:
5:51   O wy, którzy wierzycie! Nie bierzcie sobie za przyjaciół żydów i chrześcijan; oni są przyjaciółmi jedni dla drugich. A kto z was bierze ich sobie za przyjaciół, to sam jest spośród nich. Zaprawdę, Bóg nie prowadzi drogą prostą ludu niesprawiedliwych!

Co nie zmienia w żaden sposób mojej zgodności z Tobą w innych kwestiach Twojej wypowiedzi.

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: J 14,1-12
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2014, 16:24:20 »
Przyznam się Robercie, że nie potrafię zgodzić się na obraz Boga objawiającego coś Mahometowi.

Mahomet i Ksiegi Koranu mowia o Jedynm osobowym Bogu jakim jest ALLAH.Ja osobiscie przyjmuje nauke dokumentu Soborowego Lumen Gentium.
Na Koran podobnie jak na Stary Testament w moim rozumieniu trzeba patrzec przez pryzmat objawienia Jezusa Chrystusa. Punktem odniesienia dla wszystkich Ksiag  innych religii jest objawienie dane w Jezusie Chrystusie na mocy tego objawienia mozna zobaczyc gdzie inne religie sa wszystkie w absolutnej zgodnosci, na porzyklad nie ma zadnej niezgodnosci miedzy religiami w sprawie aborcji zadna religia nie sankcjonuje zabijanie nienarodzonych dzieci.Mozna zobaczyc gdzie choc szanuje sie instytucje malzenstwa jednak ma sie na nia rozne spojrzenie. Dawid i Salomon osoby niezwykle bliskie Bogu sa osobami, ktore zyja w zwiazkach poligamicznych.
Jesli porownamy Dawida z Mahometem nie znajdziemy glebszych roznic a jesli jakies istnieja to na korzysc Mahometa. Ten nie kazal zabic swojego wiernego slugi aby posiasc jego zone. Dawida uznajemy za meza bozego ciezko to powiedziec z naszej pozycji jednak nie widze przeszkod aby Mahometa tez uznac za takiego meza.
 Nauka Mahometa w porownaniu z objawieniem stoi daleko nizej na co Twoj tekst jest bardzo dobrym przykladem. Jezus propne isc do grzesznikow, propone isc do kazdego czlowieka i nikogo nie nazywa wrogiem z racji jego przekonan. W Ksiegach Koranu ten typ mysilenia nie wystepuje.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na piątek, 20 kwietnia 2018 - 20 Kwiecień
  • Dzień powszedni

    (Dz 9, 1-20)Szaweł ciągle jeszcze siał grozę i dyszał żądzą zabijania uczniów Pańskich. Udał się do arcykapłana i poprosił go o listy do synagog w Damaszku, aby mógł uwięzić i przyprowadzić do Jeruzalem mężczyzn i kobiety, zwolenników tej drogi, jeśliby jakichś znalazł. Gdy zbliżał się już w swojej podróży do Damaszku, olśniła go nagle światłość z nieba. A gdy upadł na ziemię, usłyszał głos, który mówił: "Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz?" "Kto jesteś, Panie?" – powiedział. A On: "Ja jestem Jezus, którego ty prześladujesz. Wstań i wejdź do miasta, tam ci powiedzą, co masz czynić". Ludzie, którzy mu towarzyszyli w drodze, oniemieli ze zdumienia, słyszeli bowiem głos, lecz nie widzieli nikogo. Szaweł podniósł się z ziemi, a kiedy otworzył oczy, nic nie widział. Zaprowadzili go więc do Damaszku, trzymając za ręce. Przez trzy dni nic nie widział i ani nie jadł, ani nie pił. W Damaszku znajdował się pewien uczeń, imieniem Ananiasz. "Ananiaszu!" – przemówił do niego Pan w widzeniu. A on odrzekł: "Jestem, Panie!" A Pan do niego: "Idź na ulicę Prostą i zapytaj w domu Judy o Szawła z Tarsu, bo właśnie się tam modli". (I ujrzał Szaweł w widzeniu, jak człowiek imieniem Ananiasz wszedł i położył na niego ręce, aby przejrzał). "Panie – odpowiedział Ananiasz – słyszałem z wielu stron, jak dużo złego wyrządził ten człowiek świętym Twoim w Jerozolimie. I ma on tutaj władzę od arcykapłanów, aby więzić wszystkich, którzy wzywają Twego imienia". "Idź – odpowiedział mu Pan – bo wybrałem sobie tego człowieka jako narzędzie. On zaniesie imię moje do pogan i królów, i do synów Izraela. I ukażę mu, jak wiele będzie musiał wycierpieć dla mego imienia". Wtedy Ananiasz poszedł. Wszedł do domu, położył na niego ręce i powiedział: "Szawle, bracie, Pan Jezus, Ten, co ukazał ci się na drodze, którą szedłeś, przysłał mnie, abyś przejrzał i został napełniony Duchem Świętym". Natychmiast jakby łuski spadły z jego oczu i odzyskał wzrok, i został ochrzczony. A gdy spożył posiłek, wzmocnił się. Jakiś czas spędził z uczniami w Damaszku i zaraz zaczął głosić w synagogach, że Jezus jest Synem Bożym.

    (Ps 117 (116), 1b-2)

    Refren: Całemu światu głoście Ewangelię

    Chwalcie Pana, wszystkie narody,wysławiajcie Go, wszystkie ludy,bo potężna nad nami Jego łaska,a wierność Pana trwa na wieki.

    (J 6, 56)Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim jestem.

    (J 6, 52-59)Żydzi sprzeczali się między sobą, mówiąc: "Jak On może nam dać swoje ciało do jedzenia?" Rzekł do nich Jezus: "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie jedli Ciała Syna Człowieczego ani pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kt...

Robert Nowak
Kwiecień 15, 2018, 16:51:52 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 14 | Komentarze: 0

Wj 3:1-12
Ten fragment  biblijny jest ukazuje objawienia Boga w sposob zewnetrzny. Bog  tutaj nie jest jakims glosem ,ktory mowi wewnatrz czowieka, nie jest jakims oswieceniem intelektualnym. Mojzesz  widzi pewne zjawisko i odczuwa normalna ciekawosc. Widzi jak krzew plonie i sie nie spala. Kiedy zblizasie do krzewu efekt jest piorunujacy,z krzewu wydobywa sie glos. Ten glos to glos Boga.Ten krzew to forma w jaki sposob Bog objawia swoje istnienie. Bog w tym objawieniu ukazuje,ze  nie przychodzi aby rozwiazywac osobiste problemy Mojzesza.
Kim jest Mojzesz? To nie jest glowa pierwszej monoteistycznej rodziny, ktora oddaje kult Bogu prawdziwemu jak to bylo w przypadku Abrahama, nie chodzi tez o pierworodnego syna jak to bylo w przypadku Izaaka. Bog objawia sie jednemu z izraelitow, zyjacemu na wygnaniu.
 Bog tutaj ukazuje swoja troske o narod i celem objawienia jest ukazanie mozliwosci bycia wolnym narodem w momencie kiedy  ten narod jest w pozycji niewolniczej.Mojzesz je...
Robert Nowak
Marzec 25, 2018, 15:28:39 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 844 | Komentarze: 0

 Wj 2:23-25
Dla mnie tutaj  nastepuje krotkie ukazanie dobra Boga.
Bog lituje sie na Izraelitami:  "wysłuchał Bóg ich jęku"
Bog to nie tylko istnienie inteligente ale rowniez istnienie dobre.
W Bogu nie  mozna widziec zlozonosci wyrazanej w procentach 30% dobroci i 70 % inteligencji.  80% sprawiedliwosci 20% milosierdzia.
Elementy materialne cechuje zlozonosc w pierwiastkach chemicznych ta zlozonosc wyraza sie wzorami.
W Bogu nie ma skladnikow procentowych  wszystko jest w 100% procentach.To wszystko jest jednoscia ta jednosc jest jak to ukazuje Jezus Chrystus  i Duch swiety troistosc osobowa, trzy osoby w jednosci Boga. Nie jest tak , ze Jezus jest bardziej milosierny jak Ojciec, Ojciec jest bardziej sprawiedliwy jak milosierny, Duch  swiety to tylko czysta milosc bez bycia wszechpoteznym i wszechmocnym Bogiem. Nic takiego nie istnieje. Jednosc w troistosci bostwa, jednosc przymiotow i wszystkie przymioty w jednym Bogu bez zadnej proporcji.Taki Bog obja...
Robert Nowak
Marzec 18, 2018, 14:36:20 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 250 | Komentarze: 0

Wj 2:11-22
Mojżesz  pod opieka corki faraona ma swoje dziecinstwo wzglednie spokojne. Nie wiele zdaje sobie sprawy  z sytuacji swoich  rodakow. Wlasciwie Pismo  swiete  nic nie mowi o dziecinstwie Mojzesza. Wiemy, ze to dziecinstwo przebiegalo pod opieka corki faraona.
Mojżesz  jednak nie traci  swej swiadomosci narodowej jego matka , ktora w sposob ukryty mu towarzyszy z pewnoscia mowi mu kim  jest. O tym jak bardzo czul sie zwiazany ze swoin narodem  swiadczy pewien epizod":..Mojżesz dorósł, poszedł odwiedzić swych rodaków i zobaczył jak ciężko pracują. Ujrzał też Egipcjanina bijącego pewnego Hebrajczyka, jego rodaka.  Rozejrzał się więc na wszystkie strony, a widząc, że nie ma nikogo, zabił Egipcjanina i ukrył go w piasku."
Ten czyn  w obronie rodaka staje sie przyczyna, ze Mojzesz traci swoje przywileje z dziecinstwa za sprawa tego , ze inny rodak go wydaje.  "Także faraon usłyszał o tej sprawie i usiłował stracić Mojżesza."
Ja sobie wyobrazam, ze kiedy Mojzes...
Robert Nowak
Marzec 11, 2018, 14:00:35 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 82 | Komentarze: 0

Wj 2:1-10

Historia Mojzesza rozpoczyna sie od stwierdzenia, ze jego rodzice pochodza z pokolenia Lewiego to stwierdzenie mowi , ze w ziemi egipskiej uformowal sie narod. Tutaj nie tak wazne jest z jakiego pokolenia pochodzi tylko z jakiego narodu."Jest on spośród dzieci Hebrajczyków"». Kiedy mowimy o Mojzeszu mowimy o przywodcy narodu zydowskiego. Wczesniej ´poznalismy , ze narod ten zostal sakazany przez faraona na eksterminacje. Miala ona dokonywac sie stopniowo przez wyniszczenie biologiczne. Narodzone dzieci plci meskiej maja byc zabijane i  niemowleta plci zenskiej   wcielane do narodu egipskiego.
Ten plan narodzil sie w umysle Faraona, ktory aby mogl go realizowac mial do tego caly aparat wladzy, srodki prawne i administracyjne.
W Egipcie nikt nie byl zainteresowany aby w jakis sposob przekonac faraona o tym, jak  niesprawiedliwa jest decyzja jaka podjal wzgledem narodu zydowskiego.
W 1935  wyszly ustawy norymberskie, ktore w jakis sposob okreslaly poz...
Robert Nowak
Marzec 04, 2018, 15:55:27 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 91 | Komentarze: 0

Wj 1:1-22
 "A synowie Izraela rozradzali się, pomnażali, potężnieli i umacniali się coraz bardziej, tak że cały kraj się nimi napełnił. "
Wedlug danych historycznych do jakich mam dostep.Rodzina Jakuba osiedlila sie w Egipcie ok.1700 p.n.e. W 1500 p.n.e w Egipcie nastepuje zmiana dynastii. Dynastia XVII,ktorej faraon zyl w zazylosci z Jozefem i nastepni faranowie przez 200 lat byli przyjaznie nastawieni do rodziny Jakuba, ktora tutaj otrzymuje nazwe z drugiego imienia Jakuba Izrael.
Izraelici staja sie coraz bardziej znaczaca  wspolnata w Egipcie, ktora dochodzi do rangi narodu.Miedzy egipcjanami a izraelczykami sa znaczne roznice kulturowe, ktore czynia to ze nie ma integracji. Narod zydowski nie jest traktowany jako rodzaj egipskiej etni. Narod zydowski  dba o swoja jednosc.
W 1500 p.n.e w Egipcie wladze obejmuje Tutmosis III, pozniej Achenaton nastepnie Tutanchamon. Egipt po Tutenchamonie przezywa nastepna zmiane dynastyczna. Rzady obejmuje Set I a pozniej jego s...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.