* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Mt 10,26–33  (Przeczytany 809 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 351
Mt 10,26–33
« dnia: Czerwiec 23, 2014, 16:44:15 »

 Mt 10,26–33

 Jezus powiedział do swoich Apostołów: „Nie bójcie się ludzi. Nie ma bowiem nic zakrytego, co by nie miało być wyjawione, ani nic tajemnego, o czym by się nie miano dowiedzieć. Co mówię wam w ciemnościach, powtarzajcie jawnie, a co usłyszycie na ucho, rozgłaszajcie na dachach.

 Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej Tego, który duszę i ciało może za tracić w piekle.

Jezus mowi nie bojcie  sie. Te slowa kojarza mi sie ze slowami Jana Pawla II  nie lekajcie sie. Tutaj sobie mysle, ze lek jest czyms naturalnym w momencie kiedy trzeba pdjac decyzje trudne, kiedy stajemy przed roznymi wezwaniami w ktorych trzeba opowiedziec sie za jakas wartoscia, jakims dobrem, okazac nasza lojalnosc. To opowiedzenie nie oznacza naszej osobistej korzysci, co wiecej moze byc  utrata czegos co jest dla nas cenne, jednak w glebi serca czujemy , ze trzeba tak postapic , ze aby bronic  pewnych wartosci i idealow ktore  sa zwiazane z nasza wiara niestety za tym idzie  to ze cos mozemy stracic, mozemy stracic, pozycje, mozemy utracic prace moze nawet zycie . W tej sytuacji leku, trwogi pojawiaja sie slowa Jezusa "nie bojcie sie. "
Jezus mowi Bogu trzeba zaufac bezwzglednie, wiara nie jest kwestia kalkulacji. Nie mozemy miec leku przed dawaniem swiadectwa o dobru o tym , ze jestesmy uczniami Jezusa Chrystusa. Tutaj osobiscie wierze, ze nie chodzi o pokazanie swojej osobistej odwagi lecz zaufanie bezwzgledne Duchowi Swietemu. Kiedy pozwolimy dzialac w nas Duchowi Swietemu wtedy wstepuja w nas takie sily jak to mogl fizycznie czuc Samson kiedy walczyl z Filistynami, czy tez Izraelici przy podniesionych rekach Mojzesza wygrywali swoje bitwy."Nie bojcie sie" nie jest wezwaniem  do osobistej walecznsci jest to wezwanie do modlitwy do pozwolenia dzialaniu w nas Duchowi Swietemu. Wtedy naprawde nie ma sie czego bac, sila wiary ktora plynie z mocy Ducha Swietego przezwycieza lek i prowadzi do zwyciestwa.
Takie doswiadczenie mysle jest zapisane w naszym narodzie kiedy po slowach mie lekajcie sie papiez powiedzial cos o Duchu Swietym wezwal Go aby odnowil oblicze ziemi dodajac tej ziemi. I na tej ziemi lek zostal przezwyciezony i na tej ziemi mamy swiadectwa, ze ateizmo nie musi byc przyszloscia  dla rozwoju ludzkosci, nie musi tez byc przyszlosc ludzkosci zdominowana przez fundamentalizm, SOLIDARNOSC, w  ktorej ludzkosc odnajdzie swoj rozwoj  w symfonii kultur zjednoczonych w adoracji Boga roznymi  jezykami moze byc celem w dazeniu do ktorego nie ma sie czego bac.

Offline Teofil

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 566
Odp: Mt 10,26–33
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2014, 20:53:31 »
Coraz bardziej zarysowuje się linia podziału. Widzimy, że tak naprawdę tylko chrześcijanie trzymający się fundamentu wiary są ostoją normalności. Naokoło mamy dzikie plemiona owładnięte szalonymi ideologiami. Putinowska Rosja śniąca o potędze, z kolejną pseudomistyczną ideą Euroazji, którą chce na siłę uszczęśliwić sąsiadów. Od Zachodu atakuje nas lewackie gender i wojujący nihilizm, który zmusza do afirmacji zboczeńców. Na południu islamskie sekty i fundamentaliści na siłę wprowadzają dziwaczne i anachroniczne prawo szariatu i ciemnotę. I do tego masoni trzech frakcji kłócą się o kolejne wcielenie utopijnego rządu światowego itp.

My chrześcijanie znowu jesteśmy na celowniku tych wszystkich szaleńców, bo jak zwykle nie kupujemy utopijnych wizji naprawiaczy świata. I jeśli nie będziemy heroiczni to na świecie znowu rozpęta się piekło. Tu nie ma wielkiego mistycyzmu, jesteśmy strażakami na tym świecie i jeśli nie będziemy gasić tego pożaru to świat spłonie. Bohaterami i męczennikami zostają często ludzie całkiem przypadkowo. Zło jest zawsze destrukcją, jak taki piroman co podnieca się płonącymi domami, a niekiedy udaje bohatera jako fałszywy strażak gaszący pożar, który sam wcześniej rozniecił.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na piątek, 24 listopada 2017 - 24 Listopad
  • Wspomnienie świętych męczenników Andrzeja Dung-Lac, prezbitera, i Towarzyszy

    (1 Mch 4,36-37.52-59)Juda i jego bracia powiedzieli: Oto nasi wrogowie są starci. Chodźmy, aby świątynię oczyścić i na nowo poświęcić. Zebrało się więc całe wojsko i poszli na górę Syjon. Dwudziestego piątego dnia dziewiątego miesiąca, to jest miesiąca Kislew, sto czterdziestego ósmego roku, wstali wcześnie rano i zgodnie z Prawem złożyli ofiarę na nowym ołtarzu całopalenia, który wybudowali. Dokładnie w tym samym czasie i tego samego dnia, którego poganie go zbezcześcili, został on na nowo poświęcony przy śpiewie pieśni i grze na cytrach, harfach i cymbałach. Cały lud upadł na twarz, oddał pokłon i aż pod niebo wysławiał Tego, który im zesłał takie szczęście. Przez osiem dni obchodzili poświęcenie ołtarza, a przy tym pełni radości składali całopalenia, ofiary pojednania i uwielbienia. Fasadę świątyni ozdobili złotymi wieńcami i małymi tarczami, odbudowali bramy i pomieszczenia dla kapłanów i drzwi do nich pozakładali, a między ludem panowała bardzo wielka radość z tego powodu, że skończyła się hańba, którą sprowadzili poganie. Juda zaś, jego bracia i całe zgromadzenie Izraela postanowili, że uroczystość poświęcenia ołtarza będą z weselem i radością obchodzili z roku na rok przez osiem dni, począwszy od dnia dwudziestego piątego miesiąca Kislew.

    (1 Krn 29,10-12)REFREN: Chwalimy, Panie, Twe przesławne imię

    Bądź błogosławiony, o Panie, Boże ojca naszego, Izraela,na wieki wieków.Twoja jest, o Panie, wielkość i potęga,sława, majestat i chwała;bo wszystko, co jest na niebie i na ziemi, jest Twoje.

    Do Ciebie, Panie należy królowanie.Bogactwo i chwała od Ciebie pochodzi.Ty nad wszystkim panujesz, a w ręku Twoim siła i potęgai ręką Twoją wywyższasz i utwierdzasz wszystko.

    (J 10,27)Moje owce słuchają mojego głosu, Ja znam je, a one Idą za Mną.

    (Łk 19,45-48)Jezus wszedł do świątyni i zaczął wyrzucać sprzedających w niej. Mówił do nich: Napisane jest: Mój dom będzie domem modlitwy, a wy uczyniliście z niego jaskinię zbójców. I nauczał codziennie w świątyni. Lecz arcykapłani i uczeni w Piśmie oraz przywódcy ludu czyhali na Jego życie. Tylko nie wiedzieli, co by mogli uczynić, cały lud bowiem słuchał Go z zapartym tchem.

Robert Nowak
Listopad 19, 2017, 13:49:28 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 6 | Komentarze: 0

Rdz 34:1-31
Tutaj mamy opis sytuacji czysto ludzkich. Dowiadujemy sie o gwalcie , pozniej widzimy gre podstepu. Synowie Jakuba morduja sprawce gwaltu swej siostry zabijajac gwlacicela,jego ojca i zabijaja wszystkich mezszczyzn miasta w ktorym mial miejsce czyn, ktory uznali za haniebny.
Tutaj mozna sie gorszyc obrazem biblijnym. Ludzie otoczeni opieka Boga ,robia rzez w miescie,ograbiaja, ukazuja sie jako osoby przepelnione uczuciem nienawisci i zemsty.
W moim odczuciu opis biblijny ukazuje prawde o ludzkiej naturze. W ludzkiej naturze leza takie mozliwosci jak zdolnosc do glebokiej osobowej relacji z Bogiem, jak rowniez mozliwosci ktore sa niszczycielskie.Ta niszczycielska moc jaka  zawarta jest w naturze realzuje sie takze w ludziach , ktorzy sa wybrani  przez Boga.A zatem mozna zobaczyc, ze Bog w swoim dzialaniu nie  kieruje sie naszymi zaslugami. Jestesmy grzesznikami i ta grzesznosc z cala wyrazistoscia uazuje sie w postepku synow Jakuba. Ta grzesznosc w jakis sposo...
Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 20 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Robert Nowak
Październik 29, 2017, 17:37:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 38 | Komentarze: 0

Rdz  31 :1-54

41 Takie były owe dwadzieścia lat w służbie u ciebie! Służyłem ci czternaście lat za dwie twoje córki, a sześć lat - za trzodę. Ty zaś wielokrotnie zmieniałeś mi zapłatę. 42 Gdyby Bóg ojca mego, Bóg Abrahama - Ten, którego z bojaźnią czci Izaak, nie wspomagał mnie, to puściłbyś mnie teraz z niczym.

Sklonnosc do wyzysku, szukanie wlasnych korzysci, taki obraz natury ludzkiej przedstawia sie w postaci Labana.
Bogactwo Jakuba, przez Labana jest interpretowane jako krzywda, ktora sie mu wyrzadzilo. 
Interwencja Boga sprawia, ze omínelo sie przelewu krwi rodzinnej.
Bog wyprowadzil Jakuba z domu Labana. Bog przestrzegl Labana przed  atakiem na Jakuba.
Laban to czlowiek niesamowicie sprytny. Dba o swoje interesy i zrozumial , ze w swoim interesie lezy nie zadzierac z Bogiem Jakuba.
Tutaj widzimy czlowieka, ktory wyznaje wiare w wielu bogow.Bog Jakuba jest dla Labana jednym zwielu bogow, dlatego tez sen Labana nie powoduje jego naw...
Robert Nowak
Październik 22, 2017, 18:04:13 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 44 | Komentarze: 0

Rdz 30:25-43
Jakub rzekł do niego: «Ty sam wiesz, jak ci służyłem i jaki jest twój dobytek dzięki mnie. 30 Miałeś bowiem niewiele, zanim przyszedłem; odkąd zaś tu jestem, pomnożył się on bardzo i Pan ci błogosławi. Jednak teraz muszę się zatroszczyć i o moją rodzinę»
"Tak to stał się Jakub człowiekiem bardzo zamożnym; miał bowiem liczne trzody, a ponadto niewolnice, sługi, wielbłądy i osły. "

Tutaj mozna powiedziec, ze Jakub ukazuje sie jako czlowiek sukcesu. Pamietamy, ze do domu Labana przybyl jako ucieknier przed zemsta Ezawa. Po wielu latach pracy Jakub jest innym czlowiekiem.Ma wielodzietna rodzine, ktora jest w stanie utrzymac z pracy wlasnych rak.
Abraham, Izaak i Jakub sa przykladem, ze blogoslawienstwo boze oznacza zycie stabilne ,zabezpieczenie materialne i zycie z uczciwej pracy, ktora daje owoce.
Te postacie biblijne ukazuja jak osoby mile Bogu sa  tymi , ktore Bog otacza swa troska i opieka.
Stary Testament ukazuje w tym miejscu  dobroc...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.