* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Mt 20,1-16a  (Przeczytany 828 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 351
Mt 20,1-16a
« dnia: Wrzesień 21, 2014, 16:27:36 »
Czy mi nie wolno uczynić ze swoim, co chcę? Czy na to złym okiem patrzysz, że ja jestem dobry«.

Czy mozna zlym okiem patrzec na Boga. Tutaj przypowiesc Jezusa wskazuje na taka mozliwosc. Dobroc Boga Jego milosierdzie czasem jest uwazane za slabosc co przeczy  Jego mocy , czy tez za niesprawiedliwosc co przeczy Jego sprawiedliwosci. Mocny i sprawiedliwy Bog dziala nie tak jak powinien i tutaj ukazuje sie te "zle oko" ktore stawia siebie w pozycji nad boga tak jakby bylo nad bogiem i chcialo dyktowac Bogu, co ma czynic aby byl dobry i sprawiedliwy no coz Bog odpowiada bardzo prosto . On jest Stworzycielem i nie stworzeniem , On ustala zasady i ze swoim moze czynic co chce i jak chce. Nie jest w planie Boga uczynic krzywde stworzeniom, daje to co przyrzekl, dochowuje przyrzeczen jednak przyrzeczenie ze mna nie obowiazuje, to co Bog da innym, ktorym tez cos przyrzekl. Jesli moja umowa jest na 3 godziny, innych na godzine nie jest to moj problem taka byla ugoda miedzy nami i nie moge sadzic Boga, ze z innymi uczynil inny typ umowy. Nie jestesmy od sadzenia Boga, jesli mu zaufalismy wiemy  co mamy czynic i jaka jest nasza odpowiedzialnosc, ta odpowiedzialnosc jest nasza, zakres odpowiedzialnosci innych nie jest naszym problemem , naszym problemem jest aby  przyjete zobowiazanie realizowac i owszem o realizowaniu tego co bylo przedmiotem umowy mozna innym przypomniec nie dyskutujac o umowie. Tak to sobie ja mysle.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na poniedziałek, 20 listopada 2017 - 20 Listopad
  • Wspomnienie św. Rafała Kalinowskiego, prezbitera

    (1 Mch 1,10-15.41-43.54-57.62-64)Wyszedł korzeń wszelkiego grzechu - Antioch Epifanes, syn króla Antiocha. Przebywał on w Rzymie jako zakładnik, zaczął panować w sto trzydziestym siódmym roku panowania greckiego. W tym to czasie wystąpili spośród Izraela synowie wiarołomni, którzy podburzyli wielu ludzi, mówiąc: Pójdźmy zawrzeć przymierze z narodami, które mieszkają wokoło nas. Wiele złego bowiem spotkało nas od tego czasu, kiedyśmy się od nich oddalili. Słowa te w ich mniemaniu uchodziły za dobre. Niektórzy zaś spomiędzy ludu zapalili się do tej sprawy i udali się do króla, a on dał im władzę, żeby wprowadzili pogańskie obyczaje. W Jerozolimie więc wybudowali gimnazjum według pogańskich zwyczajów. Pozbyli się też znaku obrzezania i odpadli od świętego przymierza. Sprzęgli się też z poganami i zaprzedali się im, aby robić to, co złe. Król wydał dekret dla całego państwa: Wszyscy mają być jednym narodem i niech każdy zarzuci swoje obyczaje. Wszystkie narody przyjęły ten rozkaz królewski, a nawet wielu Izraelitom spodobał się ten kult przez niego nakazany. Składali więc ofiary bożkom i znieważali szabat. W dniu piętnastym miesiąca Kislew sto czterdziestego piątego roku na ołtarzu całopalenia wybudowano "ohydę spustoszenia", a w okolicznych miastach judzkich pobudowano także ołtarze - ofiary kadzielne składano nawet przed drzwiami domów i na ulicach. Księgi Prawa, które znaleziono, darto w strzępy i palono ogniem. Wyrok królewski pozbawiał życia tego, u kogo gdziekolwiek znalazła się Księga Przymierza albo jeżeli ktoś postępował zgodnie z nakazami Prawa. Wielu jednak spomiędzy Izraelitów postanowiło sobie i mocno trzymało się swego postanowienia, że nie będą jeść nieczystych pokarmów. Woleli raczej umrzeć, aniżeli skalać się pokarmem i zbezcześcić święte przymierze. Oddali też swoje życie. Wielki gniew Boży strasznie zaciążył nad Izraelem.

    (Ps 119,53.61.134.150.155.158)REFREN: Broń mego życia, abym strzegł praw Twoich

    Gniew mnie ogarnia z powodu grzesznikówporzucających Twe prawo.Oplotły mnie więzy grzeszników,nie zapomniałem o Twoim prawie.

    Wyzwól mnie z ludzkiego ucisku,a będę strzegł Twych postanowień.Zbliżają się niegodziwi moi prześladowcy,dalecy są oni od Twojego prawa.

    Daleko od występnych jest zbawienie,bo nie dbają o Twoje ustawy.Na widok odstępców wstręt mnie ogarnia,bo słowa Twojego nie strzegą.

    (J 8,12b)Ja jestem światłością świata, kto idzie za Mną będzie miał światło życia.

    (Łk 18,35-43)Kiedy Jezus zbliżał się do Jerycha, jakiś niewidomy siedział przy drodze i żebrał. Gdy usłyszał, że tłum przeciąga, dowiadywał się, co się dzieje. Powiedzieli mu, że Jezus z Nazaretu przechodzi. Wtedy zaczął wołać: Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną! Ci, co szli na przedzie, nastawali na niego, żeby umilkł. Lecz on jeszcze głośniej wołał: Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną! Jezus przystanął i kazał przyprowadzić go do siebie. A gdy się zbliżył, za...

Robert Nowak
Listopad 19, 2017, 13:49:28 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 2 | Komentarze: 0

Rdz 34:1-31
Tutaj mamy opis sytuacji czysto ludzkich. Dowiadujemy sie o gwalcie , pozniej widzimy gre podstepu. Synowie Jakuba morduja sprawce gwaltu swej siostry zabijajac gwlacicela,jego ojca i zabijaja wszystkich mezszczyzn miasta w ktorym mial miejsce czyn, ktory uznali za haniebny.
Tutaj mozna sie gorszyc obrazem biblijnym. Ludzie otoczeni opieka Boga ,robia rzez w miescie,ograbiaja, ukazuja sie jako osoby przepelnione uczuciem nienawisci i zemsty.
W moim odczuciu opis biblijny ukazuje prawde o ludzkiej naturze. W ludzkiej naturze leza takie mozliwosci jak zdolnosc do glebokiej osobowej relacji z Bogiem, jak rowniez mozliwosci ktore sa niszczycielskie.Ta niszczycielska moc jaka  zawarta jest w naturze realzuje sie takze w ludziach , ktorzy sa wybrani  przez Boga.A zatem mozna zobaczyc, ze Bog w swoim dzialaniu nie  kieruje sie naszymi zaslugami. Jestesmy grzesznikami i ta grzesznosc z cala wyrazistoscia uazuje sie w postepku synow Jakuba. Ta grzesznosc w jakis sposo...
Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 18 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Robert Nowak
Październik 29, 2017, 17:37:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 32 | Komentarze: 0

Rdz  31 :1-54

41 Takie były owe dwadzieścia lat w służbie u ciebie! Służyłem ci czternaście lat za dwie twoje córki, a sześć lat - za trzodę. Ty zaś wielokrotnie zmieniałeś mi zapłatę. 42 Gdyby Bóg ojca mego, Bóg Abrahama - Ten, którego z bojaźnią czci Izaak, nie wspomagał mnie, to puściłbyś mnie teraz z niczym.

Sklonnosc do wyzysku, szukanie wlasnych korzysci, taki obraz natury ludzkiej przedstawia sie w postaci Labana.
Bogactwo Jakuba, przez Labana jest interpretowane jako krzywda, ktora sie mu wyrzadzilo. 
Interwencja Boga sprawia, ze omínelo sie przelewu krwi rodzinnej.
Bog wyprowadzil Jakuba z domu Labana. Bog przestrzegl Labana przed  atakiem na Jakuba.
Laban to czlowiek niesamowicie sprytny. Dba o swoje interesy i zrozumial , ze w swoim interesie lezy nie zadzierac z Bogiem Jakuba.
Tutaj widzimy czlowieka, ktory wyznaje wiare w wielu bogow.Bog Jakuba jest dla Labana jednym zwielu bogow, dlatego tez sen Labana nie powoduje jego naw...
Robert Nowak
Październik 22, 2017, 18:04:13 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 30:25-43
Jakub rzekł do niego: «Ty sam wiesz, jak ci służyłem i jaki jest twój dobytek dzięki mnie. 30 Miałeś bowiem niewiele, zanim przyszedłem; odkąd zaś tu jestem, pomnożył się on bardzo i Pan ci błogosławi. Jednak teraz muszę się zatroszczyć i o moją rodzinę»
"Tak to stał się Jakub człowiekiem bardzo zamożnym; miał bowiem liczne trzody, a ponadto niewolnice, sługi, wielbłądy i osły. "

Tutaj mozna powiedziec, ze Jakub ukazuje sie jako czlowiek sukcesu. Pamietamy, ze do domu Labana przybyl jako ucieknier przed zemsta Ezawa. Po wielu latach pracy Jakub jest innym czlowiekiem.Ma wielodzietna rodzine, ktora jest w stanie utrzymac z pracy wlasnych rak.
Abraham, Izaak i Jakub sa przykladem, ze blogoslawienstwo boze oznacza zycie stabilne ,zabezpieczenie materialne i zycie z uczciwej pracy, ktora daje owoce.
Te postacie biblijne ukazuja jak osoby mile Bogu sa  tymi , ktore Bog otacza swa troska i opieka.
Stary Testament ukazuje w tym miejscu  dobroc...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.