* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 1 Kor 1,3-9  (Przeczytany 1208 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 357
1 Kor 1,3-9
« dnia: Listopad 30, 2014, 14:25:05 »
1 Kor 1,3-9
W Nim to bowiem zostaliście wzbogaceni we wszystko: we wszelkie słowo i wszelkie poznanie, bo świadectwo Chrystusowe utrwaliło się w was, tak iż nie doznajecie braku żadnej łaski, oczekując objawienia się Pana naszego Jezusa Chrystusa.

W biblijnym opisie mamy dwa drzewa jedno jest drzewem zycia, drugie jest nazwane drzewem poznania dobra i zla. Osobiscie ja identyfikuje sie z czyms co przeczytalem  w tekscie sw. Bonawentury. Istnieja dwa drzewa poznania. Poznanie, ktore ma swoje zrodlo naturalne naszym intelekcie i naszych zmyslach i poznanie  z tego owocu, ktory jest na drzewie zycia jakim jest Krzyz. Z tego owocu jesli go spozywamy rodzi sie poznanie. Poznanie na zycie wieczne. Inne drzewo jest poznaniem na doczesnosc. To poznanie jest poznaniem na wladze,na moznosc manipulacji, na postawienie wlasnych kryteriow temu co jest dobre a co zle.Dwa drzewa poznania, poznanie na doczesnosc, poznanie na wiecznosc. Poznanie doczesnosci i poznanie na wiecznosc. Poznanie tego co jest wola Ojca i co sie nam objawia w owocu zycia, ktorym jest odwieczne Slowo Ojca, ktorym jest Jezus Chrystus i poznanie lucyferiano poznanie w ktorym wobec Boga nie ma czegos takiego jak wiara, zaufanie i zawierzenie, w tym innym poznaniu wobec Boga istnieje nieufnosc, podejrzenie i sprzeciw na uznanie Jego wladzy,jego woli w imie tego co my sami sobie wytwarzamy i jednoczesnie tworzymy zaleznosc tak mocna jak to moze uczynic narkotyk. To hipnotyczne i pelne iluzji drzewo daje swoje owoce,mamy wspaniale srodki techniczne, ktore sa srodkami masowej zaglady nie tylko mam tutaj na mysli bron ale caly nasz przemysl za pomca ktorego dochodzimy do zaglady naszego srodowiska naturalnego. Mamy dwa drzewa i jaki owoc spozywamy taka tez bedzie nasza przyszlosc.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

Błędny informator (feed).
Robert Nowak
Styczeń 14, 2018, 13:04:46 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 7 | Komentarze: 0


Rdz 39:1-20

Czasem sie slyszy takie narzekanie co ja mam za uczciwosc? Mysle, ze tutaj mozna popatrzec na Jozefa. Jozef  sprzedany dowodcy strazy przybocznej faraona staje sie zarzadca majatku swego pana.
Jozef uczciwie troszczy sie o majatek. Pan jest zadowolony widzac jak jego dobra rosna. Tutaj Jozef mogl z biegiem czasu odzyskac swoja wolnosc i zalozyc wlasny dom , wlasna rodzine z biegiem czasu moglby dostac obywatelstwo egipskie. Tak by wygladal scenariusz powiesci Dickensa, gdzie to ubodzy dochodza do wielkich majatkow dzieki swej uczciwosci. Nie jest to scenariusz z zycia Jozefa.
Jozef poza uczciwoscia.. "miał piękną postać i miłą powierzchowność." Putifar do tego nie przywiazywal wiekszej uwagi jednak jego zona miala tutaj inne stanowisko. Jozef byl niewolnikiem moglibysmy powiedziec w jezyku dzisiejszym" zwierzakiem domowym". Spanie z niewolnikiem bylo normalnoscia tamtych czasow  dlatego tez zona Putifara zapragnela innych uslug Jozefa.
Gdyb...
Robert Nowak
Styczeń 07, 2018, 13:45:48 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 14 | Komentarze: 0

Rdz 38:1-30
Tutaj odrywamy sie troche od historii Jozefa i w tym przerywniku pojawia sie krotka historia Judy i jego synowej  Tamar, ktora jest ukazaniem  jak uczestniczy madrosc Boza w dzialaniu ludzkim.
Mamy czas przed prawami  Dekalogu co nie oznacza, ze przed Dekalogiem nie bylo prawa Bozego.Widzimy prawo do zachowania rodziny. Jesli glowa rodziny umierala odpowiedzialnoscia brata bylo wzbudzenie potomka. Mozemy zobaczyc co stalo sie z Onanem, ktory to prawo naturalne naruszyl".Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia, aby nie dać potomstwa swemu bratu.  Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć. "
Przed Dekalogiem istnialo  prawo , ktore w jakis sposob mialo sluzyc dobru rodziny,ale nie tylko rodziny ale dobru osoby ludzkiej.Kobieta miala prawo do pewnej pozycji w rodzinie. Ta pozycja byla zwiazana z macierzynstwem. Juda to prawo w jakis sposob zanegowal."Wtedy Juda...
Robert Nowak
Grudzień 24, 2017, 10:38:49 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 30 | Komentarze: 0

Tutaj  wchodzimy bezposrednio w historie Jozefa, ktora ukazuje plan zbrodni doskonalej.
Bracia Jozefa planuja zbrodnie doskonala." Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł."/20/
Ten zbrodniczy  plan zostaje jednak zmodyfikowany za sprawa Rubena.I mówił Ruben do nich: «Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego». Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. /22/
Plan Rubena tez jest modyfikowany przez Jude innego brata Jozefa.Wtedy Juda rzekł do swych braci: «Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? 2 Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem!3» I usłuchali go bracia./26-27/
Ten plan usuniecia Jozefa byl spowodwany "snami", ktore burzyly ustalony porzadek. Nie istnialo zadne prawo, ktore by nadawalo tak uprzywilejowana  pozycje Jozefa jaka wid...
Robert Nowak
Grudzień 17, 2017, 14:26:33 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz  37 :1-10
Po opisaniu rodowodu Ezawa, wracamy do historii Jakuba, protoplasty narodu izraelskiego.
 Rodowod Ismaela  i rodowod Ezawa ukazuje jak wierny jest Bog w swoich obietnicach, poniewaz te osoby sa protoplastami narodow.Tak oto spelnia sie obietnica dana Abrahamowi.
Wsrod tych narodow miejsce szczegolne ma narod , ktory bedzie sie wywodzil  z potomkow  Jakuba.Ten narod nie bierze poczatku z jednego syna Jakuba, ma on w swym poczatku wszystkich synow Jakuba. Tutaj narod to synowie Jakuba i pozniejsi  ich potomkowie. Ci synowie mimo, ze pochodza z roznych matek, niektore z nich sa sluzebnice a raczej niewolnice zon Jakuba jednak nie ma wewnetrzego rozczepienia w traktowaniu  dzieci, wszyscy sa legalnym synami Jakuba i rodowody  pozniejszych postaci wybitnych w narodzie zydowskim, beda w jakis sposob czynic odniesienie do ktoregos z synow  Jakuba.
Historia rodzinna w ktora wchodzimy opisuje doroslych synow Jakuba.Oni jako tako zachowuja jednosc miedzy soba. J...
Robert Nowak
Grudzień 10, 2017, 14:06:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 36:1-43
Ten fragment Pisma Swietego jest poswiecony Ezawowi.   
Ezaw nie chce miec konfliktu z bratem zatem opuszcza Kanaan. "Ezaw, zabrawszy swoje żony, synów i córki, całą czeladź swego domu, swoją trzodę i wszystkie zwierzęta oraz całe mienie, które sobie nabył w Kanaanie, udał się do ziemi [Seir] daleko od swego brata Jakuba,  gdyż zbyt liczne mieli stada, aby mogli być razem: kraj, w którym przebywali, nie mógł im wystarczyć ze względu na ich mienie. "
Pismo swiete, ukazuje Ezawa jako ojca jednego ze starozytnych narodow. W pokoleniu Ezawa beda rozni wladcy, ktorzy najpierw sa naczelnikami szczepow, a pozniej   z pokolenia Ezawa beda wywodzili sie krolowie.
Ten opis jest tez opisem blogoslawienstwa bozego jakie doznaje Ezaw. W tym opisie mozna zobaczyc szczodrosc Boga.Mozna tez zobaczyc odpowiedz czlowieka na szczodrosc Boga.
Ezaw w relacji do Boga swego ojca Izaaka wykazywal stosunek , ktory mozna nazwac indyferencja,byl wobec tego Boga obojetny.Poko...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.