* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2 Kor 4, 13-5, 1  (Przeczytany 1035 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 357
2 Kor 4, 13-5, 1
« dnia: Czerwiec 07, 2015, 19:17:02 »
(2 Kor 4, 13-5, 1)Cieszę się przeto owym duchem wiary, według którego napisano: Uwierzyłem, dlatego przemówiłem; my także wierzymy i dlatego mówimy, przekonani, że Ten, który wskrzesił Jezusa, z Jezusem przywróci życie także nam i stawi nas przed sobą razem z wami. Wszystko to bowiem dla was, ażeby w pełni obfitująca łaska zwiększyła chwałę Bożą przez dziękczynienie wielu. Dlatego to nie poddajemy się zwątpieniu, chociaż bowiem niszczeje nasz człowiek zewnętrzny, to jednak ten, który jest wewnątrz, odnawia się z dnia na dzień. Niewielkie bowiem utrapienia naszego obecnego czasu gotują bezmiar chwały przyszłego wieku dla nas, którzy się wpatrujemy nie w to, co widzialne, lecz w to, co niewidzialne. To bowiem, co widzialne, przemija, to zaś, co niewidzialne, trwa wiecznie. Wiemy bowiem, że jeśli nawet zniszczeje nasz przybytek doczesnego zamieszkania, będziemy mieli mieszkanie od Boga, dom nie ręką uczyniony, lecz wiecznie trwały w niebie.

 Osobiscie jestem przekonany o tym,ze  sw. Pawel pisze to co mu polecil Bog. Tutaj Bog naucza, ze  istnieja rzeczy wieczne. Nasze uczucia, nasze mysli, nasza swiadomosc samych siebie, nasza wrazliwosc na dobro, nasze przezywanie piekna to nie jest wynik tylko oddzialywan zewnetrznych na aparat psychiczny, ktory w reakcji z tymi bodzcami tworzy to co nazywamy zyciem wewnetrznym. Piekno tego swiata jak i jego nedze widzimy przez to ,ze jestesmy tez dusza niesmiertelna, ktora zyjac w tym ciele moze wielbic Boga przez to co stworzyl. Ten swiat jest odblaskiem jeszcze czegos wiekszego co trwa wiecznie i my mozemy byc uczestnikami tej wiecznosci i nasze zycie nie jest ograniczone do kondycji tego swiata widzialnego ale rowniez jest w nas dzieki lasce Boga mozliwosc widzenia tego co jest dzis niewidzialne ale w przyszlosci stanie sie widzialne .
 Piekno, dobro, milosc nie  zanikie z naszego zycia tak jak nie zaniknie nasze zycie.Tak nas uczy Bog i sw. Pawel daje swiadectwo nie tylko slownego pzekazu tej nauki jaka otrzymal od Boga, ale dzieli sie tym jak ta nauka dziala na jeg osobiste zycie.Nie czuje sie czlowiekiem wyniszczonym, wypalonym przez przeciwnosci i trudy zycia. W jego zyciu jest swiatlo jest piekno i dobro.Tak sobie wyobrazam, ze Ci, ktorzy byli przy nim w czasie jego doczesnego zycia, nie musieli cztyac jego listow. On sam byl tym listem i dzis w swych listac zawarl nie tylko nauczanie Boga ale swoj stosunek do Boga, ktory mozemy wyrazic slowami Jezu ufam Tobie.Znamy te slowa i mysle, ze tym samy znamy rowniez tego,kto jest oredownikiem tego co zakonnica pracujaca w ogrodzie i na furcie w jednym z prowincjonalnych domow zakonnych pragnela przypomniec swiatu a raczej co Jezus chcial przypomniec, zanim zjawi sie jako sedzia tego swiata.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

Błędny informator (feed).
Robert Nowak
Styczeń 14, 2018, 13:04:46 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 7 | Komentarze: 0


Rdz 39:1-20

Czasem sie slyszy takie narzekanie co ja mam za uczciwosc? Mysle, ze tutaj mozna popatrzec na Jozefa. Jozef  sprzedany dowodcy strazy przybocznej faraona staje sie zarzadca majatku swego pana.
Jozef uczciwie troszczy sie o majatek. Pan jest zadowolony widzac jak jego dobra rosna. Tutaj Jozef mogl z biegiem czasu odzyskac swoja wolnosc i zalozyc wlasny dom , wlasna rodzine z biegiem czasu moglby dostac obywatelstwo egipskie. Tak by wygladal scenariusz powiesci Dickensa, gdzie to ubodzy dochodza do wielkich majatkow dzieki swej uczciwosci. Nie jest to scenariusz z zycia Jozefa.
Jozef poza uczciwoscia.. "miał piękną postać i miłą powierzchowność." Putifar do tego nie przywiazywal wiekszej uwagi jednak jego zona miala tutaj inne stanowisko. Jozef byl niewolnikiem moglibysmy powiedziec w jezyku dzisiejszym" zwierzakiem domowym". Spanie z niewolnikiem bylo normalnoscia tamtych czasow  dlatego tez zona Putifara zapragnela innych uslug Jozefa.
Gdyb...
Robert Nowak
Styczeń 07, 2018, 13:45:48 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 14 | Komentarze: 0

Rdz 38:1-30
Tutaj odrywamy sie troche od historii Jozefa i w tym przerywniku pojawia sie krotka historia Judy i jego synowej  Tamar, ktora jest ukazaniem  jak uczestniczy madrosc Boza w dzialaniu ludzkim.
Mamy czas przed prawami  Dekalogu co nie oznacza, ze przed Dekalogiem nie bylo prawa Bozego.Widzimy prawo do zachowania rodziny. Jesli glowa rodziny umierala odpowiedzialnoscia brata bylo wzbudzenie potomka. Mozemy zobaczyc co stalo sie z Onanem, ktory to prawo naturalne naruszyl".Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia, aby nie dać potomstwa swemu bratu.  Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć. "
Przed Dekalogiem istnialo  prawo , ktore w jakis sposob mialo sluzyc dobru rodziny,ale nie tylko rodziny ale dobru osoby ludzkiej.Kobieta miala prawo do pewnej pozycji w rodzinie. Ta pozycja byla zwiazana z macierzynstwem. Juda to prawo w jakis sposob zanegowal."Wtedy Juda...
Robert Nowak
Grudzień 24, 2017, 10:38:49 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 30 | Komentarze: 0

Tutaj  wchodzimy bezposrednio w historie Jozefa, ktora ukazuje plan zbrodni doskonalej.
Bracia Jozefa planuja zbrodnie doskonala." Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł."/20/
Ten zbrodniczy  plan zostaje jednak zmodyfikowany za sprawa Rubena.I mówił Ruben do nich: «Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego». Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. /22/
Plan Rubena tez jest modyfikowany przez Jude innego brata Jozefa.Wtedy Juda rzekł do swych braci: «Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? 2 Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem!3» I usłuchali go bracia./26-27/
Ten plan usuniecia Jozefa byl spowodwany "snami", ktore burzyly ustalony porzadek. Nie istnialo zadne prawo, ktore by nadawalo tak uprzywilejowana  pozycje Jozefa jaka wid...
Robert Nowak
Grudzień 17, 2017, 14:26:33 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz  37 :1-10
Po opisaniu rodowodu Ezawa, wracamy do historii Jakuba, protoplasty narodu izraelskiego.
 Rodowod Ismaela  i rodowod Ezawa ukazuje jak wierny jest Bog w swoich obietnicach, poniewaz te osoby sa protoplastami narodow.Tak oto spelnia sie obietnica dana Abrahamowi.
Wsrod tych narodow miejsce szczegolne ma narod , ktory bedzie sie wywodzil  z potomkow  Jakuba.Ten narod nie bierze poczatku z jednego syna Jakuba, ma on w swym poczatku wszystkich synow Jakuba. Tutaj narod to synowie Jakuba i pozniejsi  ich potomkowie. Ci synowie mimo, ze pochodza z roznych matek, niektore z nich sa sluzebnice a raczej niewolnice zon Jakuba jednak nie ma wewnetrzego rozczepienia w traktowaniu  dzieci, wszyscy sa legalnym synami Jakuba i rodowody  pozniejszych postaci wybitnych w narodzie zydowskim, beda w jakis sposob czynic odniesienie do ktoregos z synow  Jakuba.
Historia rodzinna w ktora wchodzimy opisuje doroslych synow Jakuba.Oni jako tako zachowuja jednosc miedzy soba. J...
Robert Nowak
Grudzień 10, 2017, 14:06:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 36:1-43
Ten fragment Pisma Swietego jest poswiecony Ezawowi.   
Ezaw nie chce miec konfliktu z bratem zatem opuszcza Kanaan. "Ezaw, zabrawszy swoje żony, synów i córki, całą czeladź swego domu, swoją trzodę i wszystkie zwierzęta oraz całe mienie, które sobie nabył w Kanaanie, udał się do ziemi [Seir] daleko od swego brata Jakuba,  gdyż zbyt liczne mieli stada, aby mogli być razem: kraj, w którym przebywali, nie mógł im wystarczyć ze względu na ich mienie. "
Pismo swiete, ukazuje Ezawa jako ojca jednego ze starozytnych narodow. W pokoleniu Ezawa beda rozni wladcy, ktorzy najpierw sa naczelnikami szczepow, a pozniej   z pokolenia Ezawa beda wywodzili sie krolowie.
Ten opis jest tez opisem blogoslawienstwa bozego jakie doznaje Ezaw. W tym opisie mozna zobaczyc szczodrosc Boga.Mozna tez zobaczyc odpowiedz czlowieka na szczodrosc Boga.
Ezaw w relacji do Boga swego ojca Izaaka wykazywal stosunek , ktory mozna nazwac indyferencja,byl wobec tego Boga obojetny.Poko...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.