* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2 Kor 4, 13-5, 1  (Przeczytany 951 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 342
2 Kor 4, 13-5, 1
« dnia: Czerwiec 07, 2015, 19:17:02 »
(2 Kor 4, 13-5, 1)Cieszę się przeto owym duchem wiary, według którego napisano: Uwierzyłem, dlatego przemówiłem; my także wierzymy i dlatego mówimy, przekonani, że Ten, który wskrzesił Jezusa, z Jezusem przywróci życie także nam i stawi nas przed sobą razem z wami. Wszystko to bowiem dla was, ażeby w pełni obfitująca łaska zwiększyła chwałę Bożą przez dziękczynienie wielu. Dlatego to nie poddajemy się zwątpieniu, chociaż bowiem niszczeje nasz człowiek zewnętrzny, to jednak ten, który jest wewnątrz, odnawia się z dnia na dzień. Niewielkie bowiem utrapienia naszego obecnego czasu gotują bezmiar chwały przyszłego wieku dla nas, którzy się wpatrujemy nie w to, co widzialne, lecz w to, co niewidzialne. To bowiem, co widzialne, przemija, to zaś, co niewidzialne, trwa wiecznie. Wiemy bowiem, że jeśli nawet zniszczeje nasz przybytek doczesnego zamieszkania, będziemy mieli mieszkanie od Boga, dom nie ręką uczyniony, lecz wiecznie trwały w niebie.

 Osobiscie jestem przekonany o tym,ze  sw. Pawel pisze to co mu polecil Bog. Tutaj Bog naucza, ze  istnieja rzeczy wieczne. Nasze uczucia, nasze mysli, nasza swiadomosc samych siebie, nasza wrazliwosc na dobro, nasze przezywanie piekna to nie jest wynik tylko oddzialywan zewnetrznych na aparat psychiczny, ktory w reakcji z tymi bodzcami tworzy to co nazywamy zyciem wewnetrznym. Piekno tego swiata jak i jego nedze widzimy przez to ,ze jestesmy tez dusza niesmiertelna, ktora zyjac w tym ciele moze wielbic Boga przez to co stworzyl. Ten swiat jest odblaskiem jeszcze czegos wiekszego co trwa wiecznie i my mozemy byc uczestnikami tej wiecznosci i nasze zycie nie jest ograniczone do kondycji tego swiata widzialnego ale rowniez jest w nas dzieki lasce Boga mozliwosc widzenia tego co jest dzis niewidzialne ale w przyszlosci stanie sie widzialne .
 Piekno, dobro, milosc nie  zanikie z naszego zycia tak jak nie zaniknie nasze zycie.Tak nas uczy Bog i sw. Pawel daje swiadectwo nie tylko slownego pzekazu tej nauki jaka otrzymal od Boga, ale dzieli sie tym jak ta nauka dziala na jeg osobiste zycie.Nie czuje sie czlowiekiem wyniszczonym, wypalonym przez przeciwnosci i trudy zycia. W jego zyciu jest swiatlo jest piekno i dobro.Tak sobie wyobrazam, ze Ci, ktorzy byli przy nim w czasie jego doczesnego zycia, nie musieli cztyac jego listow. On sam byl tym listem i dzis w swych listac zawarl nie tylko nauczanie Boga ale swoj stosunek do Boga, ktory mozemy wyrazic slowami Jezu ufam Tobie.Znamy te slowa i mysle, ze tym samy znamy rowniez tego,kto jest oredownikiem tego co zakonnica pracujaca w ogrodzie i na furcie w jednym z prowincjonalnych domow zakonnych pragnela przypomniec swiatu a raczej co Jezus chcial przypomniec, zanim zjawi sie jako sedzia tego swiata.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

Błędny informator (feed).
Robert Nowak
Wrzesień 16, 2017, 18:42:26 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 24 | Komentarze: 0

Rdz 27:1-42
Abraham zapocztkowal kult jednego Boga w swej rodzinie. Wiara Abrahama jest utrzymana przez Izaaka. Jednak w trzecim pokoleniu pojawia sie powazne zagrozenie dla tej  wiary, poniewaz Ezaw powraca do tradycji politeistycznej przez swoj zwiazek poligamiczny. Zeni sie z dwoma kobietami o wyznaniach politeistycznych i sam w relacji z Bogiem jest oziebly.Tutaj mogla zakonczyc sie religia monoteistyczna, gdzie uznaje sie Jedynego Boga, nieidentyfikowanego z zadna sila natury.
Taki Bog mogl stac sie czyms co przechodzi do tradycji rodzinnej i oczywiscie moze byc  uznany przez potomkow Ezawa jako jeden z wielu bogow.
Jednak taka sytuacja nie ma miejsca.Rebeka , ktora zawsze w swym sercu miala wiecej uczucia dla Jakuba jak dla Ezawa, przygotowuje plan aby na czele   klanu rodzinnego stanal Jakub.
 Jakub widzial, ze pomysly mamy funkcjonuja dobrze tak jak to bylo z pierworodztwem, teraz   Rebeka wymyslila cos aby pozbawic Ezawa blogoslawienstwa. Plan zostal zrea...
Robert Nowak
Wrzesień 09, 2017, 18:47:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 36 | Komentarze: 0

Rdz 26: 1-35
Dla mnie jest czyms fascynujacym widziec jak dziala Opatrznosc Boga w rodzinie Abrahama. Bog to co obiecal Abrahamowi potwierdza w objawieniu jakie ma Izaak. "rozmnożę potomstwo twe jak gwiazdy na niebie oraz dam twojemu potomstwu wszystkie te ziemie. Wszystkie ludy ziemi będą sobie życzyć szczęścia [takiego, jakie jest udziałem] twego potomstwa"
Bog kieruje ta pierwsza rodzine monoteistyczna na ziemie filistynska.
Familia Izaaka to emigranci, ktorzy przebywaja na ziemie filistynskie, poniewaz taki rozkaz otrzymali od Boga,aby ratowac sie przed sytuacja jaka zaistniala w kraju , w ktorym mieszkali.
Bog tym emigrantom blogoslawi: "Przebywając w tym kraju, zasiał Izaak ziarno i doczekał się w owym roku stokrotnego plonu, gdyż Pan mu pobłogosławił. 13 I tak stawał się on coraz bardziej zasobny, aż dorobił się wielkiej majętności. 14 Miał liczne stada owiec i wołów i wiele służby."
Bogactwo Izaaka wzbudzalo zawisc i stalo sie klopotliwe dla niego i rod...
Robert Nowak
Wrzesień 03, 2017, 07:35:36 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 48 | Komentarze: 0

Rdz 25 :29-34
Rzekł Ezaw: «Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?» 
To umieram z glodu  jest raczej opis pewnego  chwilowego pragnienie glodu jak czegos realnego.  Ezaw nigdy nie byl w sytuacji , gdzie bylo zagrozone jego zycie, gdzie stal przed niebezpieczenstwem smierci z glodu.
Ta scena ukazuje, jak nie wiele dla Ezawa znaczyl przywilej pierworodztwa.
On z natury mysliwy, nie bardzo sie czul dobrze w roli pasterza owiec. Tak to widziala zona Izaaka i tak tez to widzial Jakub.
W moim osobistym przekonaniu ani Rebeka ani Jakub nie chcieli pozbawic Ezawa pierworodztwa, chcieli poprostu wyprobowac  jak wysoce Ezaw ceni sobie pierworodztwo. 
Gdyby Ezawowi zalezalo na pierworodztwie, nie musial by prosic Jakuba o soczewice, trudno sobie wyobrazic aby nic nie bylo do jedzenia tam gdzie sie hoduje tyle owiec. 
Ezaw zostal poddany probie i proba wykazala, jak nie wiele mu zalezalo na pierworodztwie.
Abraham mial problem, kto zac...
Robert Nowak
Sierpień 27, 2017, 16:07:45 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 49 | Komentarze: 0

Rdz 25: 19- 28
O Izaaku Pismo Swiete , nie mowi zbyt wiele.My jednak mozemy snuc pewne domysly o zyciu Izaaka.
Zycie Izaaka bylo zyciem w dobrobycie materialnym, zyciem spokojnym . Izaak zyl w cieniu slawy Abrahama.Ja sobie wyobrazam Izaaka jako czlowieka niezwykle lagodnego , ktory cieszyl sie glebokim zyciem z Bogiem, radoscia posiadania pieknej kochajacej zony i dwoch synow jednak nie wszystko bylo idealne.Izaak mial problem ze wzrokiem i praktycznie zostal niewidomym.
W rodzinie Izaaka istnialy pewne preferencje w traktowaniu dzieci. Rebeka byla o wiele bliszej wiezi z Jakubem , jak Ezawem. I Ezaw byl ulubiencem Izaaka.
Ezaw nie lubial siedziec w domu.Jego swiatem bylo zycie zewnetrzne. Interesowalo go szczegolnie zycie mysliwego. Pasterzowanie owiec, siedzenie w domu to nie bylo w stylu Ezawa.
Ezaw to taki ciagle nieobecny w domu.
 Dla Izaaka to nie bylo przeszkoda, on zyl zyciem kontemplacyjnym, rozwazajac o Bogu.
Izaak nie nalezal do tych, d...
Robert Nowak
Sierpień 19, 2017, 15:14:41 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 70 | Komentarze: 0

Rdz 25: 1-18
Abraham umiera w bardzo podeszlej starosci, zostawiajac  siedmiu synow. Pismo swiete, nie wiele mowi o synach Ketury o Izmalu synu Abrahama z niewolnicy Hagar mowi, ze mial 12 synow i sa podane imiona synow Izmaela.
Izaak podobnie jak ojciec, ozenil sie z kobieta bezplodna jednak to nie bylo przeszkoda aby mogl miec dwoch synow Ezawa i Jakuba.
Izaak i Izmael kiedy wspolnie pochowali  ojca, ich drogi sie rozeszly.
W Pismie swietym mamy przekonanie o tym,ze za wszystkimi narodami ziemi, stoi jedna para,pierwsza para jest ta, z ktorej wywodzi sie cala ludzkosc.
Kolejne przekonanie  ktore wyraza Pismo Swiete to to, ze  Ludy z Azji Mniejszej sa przodkami syna Noego Sema,a zatem maja miedzy soba wiezy rodzinne.
Jezus Chrystus potwierdza ,ze ludzkosc to jedna rodzina Jego nauczanie jest takze tym, ktore opiera sie na rodzinnosci ludzkosci. Jezus Chrystus nie wyklucza zadnego narodu, zadnej rodziny ludzkiej z Dobrej Nowiny o Zbawieniu Czlowieka.
...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.