* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2 Kor 8,7.9.13-15  (Przeczytany 698 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 351
2 Kor 8,7.9.13-15
« dnia: Czerwiec 28, 2015, 15:16:01 »
2 Kor 8,7.9.13-15)Podobnie jak obfitujecie we wszystko, w wiarę, w mowę, w wiedzę, we wszelką gorliwość, w miłość naszą do was, tak też obyście i w tę łaskę obfitowali. Znacie przecież łaskę Pana naszego Jezusa Chrystusa, który będąc bogaty, dla was stał się ubogim, aby was ubóstwem swoim ubogacić. Nie o to bowiem idzie, żeby innym sprawiać ulgę, a sobie utrapienie, lecz żeby była równość. Teraz więc niech wasz dostatek przyjdzie z pomocą ich potrzebom, aby ich bogactwo było wam pomocą w waszych niedostatkach i aby nastała równość według tego, co jest napisane: Nie miał za wiele ten, kto miał dużo. Nie miał za mało ten, kto miał niewiele.

W naszym spojrzeniu ubostwo jest tym co powinno byc wykorzenione i powinien nastac powszechny dobrobyt materialny Przemiany spoleczne winny isc w kierunku dobrobytu materialnego i przemiany czlowieka biednego w bogatego.
Tymczasem Jezus Chrystus ukazuje inna droge z bogactwa swego boskiego zycia idzie w zycie ludzkie, Syn Bozy wciela sie w ludzka nature i w kondycji  zycia ziemskiego jest praktycznie ogolocony z natury boskiej to znaczy z tej natury nie moze czynic zadnego uzytku , ktory by sluzyl jego wywyzszeniu zycie w naturze ludzkiej jest ubostwem, ktore jest poza naszym wyobrazeniem. Ubostwo Jezusa jest tym czym ubogaca.
 Ubostwo jest tym czym ubogaca. Ubostwo pozwala zobaczyc ze jest czyms blednym utozsamiac bogactwo z dobrobytem materialnym. Tak sie sklada, ze  w naszej osobowosc jest zawarte bogactwo,ktore winno tez sluzyc w przemianie swiata to bogactwo w sposob szczegolny jest widoczne w ludziach ubogich bo w  nich jest zdolosc do przezywania w sposob szczegolny bliskosci z Bogiem, ludzie ubodzy czuja wzajemna wiez, czuja solidarnosc, braterstwo w stopniu o wiele wiekszym  niz to wystepuje w swiecie ludzi bogatych.
 Swiety Pawel proponuje aby bogaci udzielali biednym cos ze swego bogactwa materialnego i biedni z bogactwa swego ubostwa ta wymiana dobr to sposob walki z miseria, miseria materialna y miseria duchowa. Swiety Pawel proponuje aby ubogi we wspolnocie chrzescijankiej nie zyl w mizerii materialnej i bogaty nie zyl w mizerii duchowej.
Spolecznosc ludzka winna isc w kierunku spolecznsci solidarnej jako alternatywy dla swiata nieograniczonej konsumpcji i glebokich roznic w zakresie posiadanych dobr.Spolecznosc solidarna to rowniez alternatywa dla ideologii lewicowych i propozycji globalnego komunizmu, gdzie rownosc jest pojeta w sensie czysto materialnym i widzi sie ja jako cos co moze w pelni zrealizowac oczekiwania czlowieka w swiecie materii. Pwszechny dobrobyt ma zlikwidowac tesknote za wiecznoscia . Ubostwo jest tym co kieruje na wiecznosc ale to ubostwo nie moze byc miseria i bogactwo jest tym co pozwala zyc godnie w doczesnosci ale nie moze byc miseria ducha. Nie mozemy zyc ani w mizerii duchowej ani w mizerii materialnej, nie mozemy tez ograniczyc nasze zycia do idei raju ziemskiego,ktora to idea jest uczynieniem z ziemi czesci piekla.
 Spolecznosc solidaria to spolecznosc w ktorej: Nie ma za wiele ten kto ma duzo i nie ma za  malo ten kto ma niewiele.
 Ten kto ma niewiele ukazuje wiecznosc ten kto ma duzo ukazuje szczodrosc Boga na ziemi i ta szczodrosc  nie pozwala na mizerie materialna.Wzajemnie sobie pomagamy wzajemnie sie ubogacamy aby osiagnac bogactwo zycvie wiecznego i w tym dazeniu jestesmy rowni i o ta rownosc walczymy aby swiat materialny nas nie pochlonal razem z tym wszystkim co w nim sie proponuje  z pozycji ideologii dalekich czy tez wrogich Bogu ktore chca ziemie zamienic w pieklo to znaczy spolecznosc, ktora przestala ufac Bogu i Jego opatrznosci.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na czwartek, 23 listopada 2017 - 23 Listopad
  • (1 Mch 2,15-29)Do miasta Modin przybyli królewscy wysłańcy, którzy zmuszali do odstępstwa przez uczestnictwo w składaniu ofiary. Wielu spomiędzy Izraelitów przyszło do nich. Gdy jednak zebrali się Matatiasz i jego synowie, wtedy królewscy wysłańcy zwrócili się do Matatiasza słowami: Ty jesteś zwierzchnikiem, sławnym i wielkim w tym mieście, a powagę twoją umacniają synowie i krewni. Teraz więc ty pierwszy przystąp i wykonaj to, co jest polecone w królewskim dekrecie, tak jak to uczyniły już wszystkie narody, a nawet mieszkańcy Judy i ci, którzy pozostali w Jerozolimie. Za to ty i synowie twoi będziecie należeli do królewskich przyjaciół, ty i synowie twoi będziecie zaszczytnie obdarzeni srebrem, złotem i innymi darami. Na to jednak Matatiasz odpowiedział donośnym głosem: Jeżeli nawet wszystkie narody, które mieszkają w państwie podległym królewskiej władzy, na znak posłuszeństwa swemu królowi odstąpiły od kultu swych ojców i zgodziły się na jego nakazy, to jednak ja, moi synowie i moi krewni będziemy postępowali zgodnie z przymierzem, które zawarli nasi ojcowie. Niech nas Bóg broni od przekroczenia prawa i jego nakazów! Królewskim rozkazom nie będziemy posłuszni i od naszego kultu nie odstąpimy ani na prawo, ani na lewo. Zaledwie skończył mówić te słowa, pewien człowiek, Judejczyk, przystąpił do ołtarza w Modin, ażeby złożyć ofiarę, zgodnie z królewskim dekretem. Gdy zobaczył to Matatiasz, zapłonął gorliwością i zadrżały mu nerki, i zawrzał gniewem, który był słuszny. Pobiegł więc i zabił tamtego obok ołtarza. Zabił wtedy także królewskiego urzędnika, który zmuszał do składania ofiar, ołtarz zaś rozwalił. Zapałał gorliwością o Prawo i tak uczynił jak Finees Zambriemu, synowie Saloma. Wtedy też Matatiasz zaczął w mieście wołać donośnym głosem: Niech idzie za mną każdy, kto płonie gorliwością o Prawo i obstaje za przymierzem. Potem zaś on sam i jego synowie uciekli w góry, pozostawiając w mieście wszystko, co tylko posiadali. Wtedy wielu ludzi, którzy szukali tego, co sprawiedliwie i słuszne, udało się na pustynię i tam przebywali.

    (Ps 50 1-2.5-6.14-15)REFREN: Boże zbawienie ujrzą sprawiedliwi

    Przemówił Pan, Bóg nad bogami,i wezwał ziemię od wschodu do zachodu słońca.Bóg zajaśniał z Syjonu,korony piękności.

    „Zgromadźcie Mi moich umiłowanych,którzy przez ofiarę zawarli ze Mną przymierze”.Niebiosa zwiastują Jego sprawiedliwość,albowiem sam Bóg jest sędzią.

    „Bogu składaj ofiarę dziękczynną,spełnij swoje śluby wobec Najwyższego.I wzywaj Mnie w dniu utrapienia,uwolnię ciebie, a ty Mnie uwielbisz”.

    (Ps 95,8ab)Nie zatwardzajcie dzisiaj serc waszych, lecz słuchajcie głosu Pańskiego.

    (Łk 19,41-44)Gdy Jezus był już blisko Jerozolimy, na widok miasta zapłakał nad nim i rzekł: O gdybyś i ty poznało w ten dzień to, co służy pokojowi. Ale teraz zostało to zakryte przed twoimi oczami. Bo przyjdą na ciebie dni, gdy twoi nieprzyjaciele otoczą cię wałem, oblegną cię i ścisną zewsząd. Powalą na ziemię ciebie i twoje dzieci z tob...

Robert Nowak
Listopad 19, 2017, 13:49:28 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 3 | Komentarze: 0

Rdz 34:1-31
Tutaj mamy opis sytuacji czysto ludzkich. Dowiadujemy sie o gwalcie , pozniej widzimy gre podstepu. Synowie Jakuba morduja sprawce gwaltu swej siostry zabijajac gwlacicela,jego ojca i zabijaja wszystkich mezszczyzn miasta w ktorym mial miejsce czyn, ktory uznali za haniebny.
Tutaj mozna sie gorszyc obrazem biblijnym. Ludzie otoczeni opieka Boga ,robia rzez w miescie,ograbiaja, ukazuja sie jako osoby przepelnione uczuciem nienawisci i zemsty.
W moim odczuciu opis biblijny ukazuje prawde o ludzkiej naturze. W ludzkiej naturze leza takie mozliwosci jak zdolnosc do glebokiej osobowej relacji z Bogiem, jak rowniez mozliwosci ktore sa niszczycielskie.Ta niszczycielska moc jaka  zawarta jest w naturze realzuje sie takze w ludziach , ktorzy sa wybrani  przez Boga.A zatem mozna zobaczyc, ze Bog w swoim dzialaniu nie  kieruje sie naszymi zaslugami. Jestesmy grzesznikami i ta grzesznosc z cala wyrazistoscia uazuje sie w postepku synow Jakuba. Ta grzesznosc w jakis sposo...
Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 18 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Robert Nowak
Październik 29, 2017, 17:37:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 34 | Komentarze: 0

Rdz  31 :1-54

41 Takie były owe dwadzieścia lat w służbie u ciebie! Służyłem ci czternaście lat za dwie twoje córki, a sześć lat - za trzodę. Ty zaś wielokrotnie zmieniałeś mi zapłatę. 42 Gdyby Bóg ojca mego, Bóg Abrahama - Ten, którego z bojaźnią czci Izaak, nie wspomagał mnie, to puściłbyś mnie teraz z niczym.

Sklonnosc do wyzysku, szukanie wlasnych korzysci, taki obraz natury ludzkiej przedstawia sie w postaci Labana.
Bogactwo Jakuba, przez Labana jest interpretowane jako krzywda, ktora sie mu wyrzadzilo. 
Interwencja Boga sprawia, ze omínelo sie przelewu krwi rodzinnej.
Bog wyprowadzil Jakuba z domu Labana. Bog przestrzegl Labana przed  atakiem na Jakuba.
Laban to czlowiek niesamowicie sprytny. Dba o swoje interesy i zrozumial , ze w swoim interesie lezy nie zadzierac z Bogiem Jakuba.
Tutaj widzimy czlowieka, ktory wyznaje wiare w wielu bogow.Bog Jakuba jest dla Labana jednym zwielu bogow, dlatego tez sen Labana nie powoduje jego naw...
Robert Nowak
Październik 22, 2017, 18:04:13 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 42 | Komentarze: 0

Rdz 30:25-43
Jakub rzekł do niego: «Ty sam wiesz, jak ci służyłem i jaki jest twój dobytek dzięki mnie. 30 Miałeś bowiem niewiele, zanim przyszedłem; odkąd zaś tu jestem, pomnożył się on bardzo i Pan ci błogosławi. Jednak teraz muszę się zatroszczyć i o moją rodzinę»
"Tak to stał się Jakub człowiekiem bardzo zamożnym; miał bowiem liczne trzody, a ponadto niewolnice, sługi, wielbłądy i osły. "

Tutaj mozna powiedziec, ze Jakub ukazuje sie jako czlowiek sukcesu. Pamietamy, ze do domu Labana przybyl jako ucieknier przed zemsta Ezawa. Po wielu latach pracy Jakub jest innym czlowiekiem.Ma wielodzietna rodzine, ktora jest w stanie utrzymac z pracy wlasnych rak.
Abraham, Izaak i Jakub sa przykladem, ze blogoslawienstwo boze oznacza zycie stabilne ,zabezpieczenie materialne i zycie z uczciwej pracy, ktora daje owoce.
Te postacie biblijne ukazuja jak osoby mile Bogu sa  tymi , ktore Bog otacza swa troska i opieka.
Stary Testament ukazuje w tym miejscu  dobroc...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.