* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2 Kor 8,7.9.13-15  (Przeczytany 649 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 343
2 Kor 8,7.9.13-15
« dnia: Czerwiec 28, 2015, 15:16:01 »
2 Kor 8,7.9.13-15)Podobnie jak obfitujecie we wszystko, w wiarę, w mowę, w wiedzę, we wszelką gorliwość, w miłość naszą do was, tak też obyście i w tę łaskę obfitowali. Znacie przecież łaskę Pana naszego Jezusa Chrystusa, który będąc bogaty, dla was stał się ubogim, aby was ubóstwem swoim ubogacić. Nie o to bowiem idzie, żeby innym sprawiać ulgę, a sobie utrapienie, lecz żeby była równość. Teraz więc niech wasz dostatek przyjdzie z pomocą ich potrzebom, aby ich bogactwo było wam pomocą w waszych niedostatkach i aby nastała równość według tego, co jest napisane: Nie miał za wiele ten, kto miał dużo. Nie miał za mało ten, kto miał niewiele.

W naszym spojrzeniu ubostwo jest tym co powinno byc wykorzenione i powinien nastac powszechny dobrobyt materialny Przemiany spoleczne winny isc w kierunku dobrobytu materialnego i przemiany czlowieka biednego w bogatego.
Tymczasem Jezus Chrystus ukazuje inna droge z bogactwa swego boskiego zycia idzie w zycie ludzkie, Syn Bozy wciela sie w ludzka nature i w kondycji  zycia ziemskiego jest praktycznie ogolocony z natury boskiej to znaczy z tej natury nie moze czynic zadnego uzytku , ktory by sluzyl jego wywyzszeniu zycie w naturze ludzkiej jest ubostwem, ktore jest poza naszym wyobrazeniem. Ubostwo Jezusa jest tym czym ubogaca.
 Ubostwo jest tym czym ubogaca. Ubostwo pozwala zobaczyc ze jest czyms blednym utozsamiac bogactwo z dobrobytem materialnym. Tak sie sklada, ze  w naszej osobowosc jest zawarte bogactwo,ktore winno tez sluzyc w przemianie swiata to bogactwo w sposob szczegolny jest widoczne w ludziach ubogich bo w  nich jest zdolosc do przezywania w sposob szczegolny bliskosci z Bogiem, ludzie ubodzy czuja wzajemna wiez, czuja solidarnosc, braterstwo w stopniu o wiele wiekszym  niz to wystepuje w swiecie ludzi bogatych.
 Swiety Pawel proponuje aby bogaci udzielali biednym cos ze swego bogactwa materialnego i biedni z bogactwa swego ubostwa ta wymiana dobr to sposob walki z miseria, miseria materialna y miseria duchowa. Swiety Pawel proponuje aby ubogi we wspolnocie chrzescijankiej nie zyl w mizerii materialnej i bogaty nie zyl w mizerii duchowej.
Spolecznosc ludzka winna isc w kierunku spolecznsci solidarnej jako alternatywy dla swiata nieograniczonej konsumpcji i glebokich roznic w zakresie posiadanych dobr.Spolecznosc solidarna to rowniez alternatywa dla ideologii lewicowych i propozycji globalnego komunizmu, gdzie rownosc jest pojeta w sensie czysto materialnym i widzi sie ja jako cos co moze w pelni zrealizowac oczekiwania czlowieka w swiecie materii. Pwszechny dobrobyt ma zlikwidowac tesknote za wiecznoscia . Ubostwo jest tym co kieruje na wiecznosc ale to ubostwo nie moze byc miseria i bogactwo jest tym co pozwala zyc godnie w doczesnosci ale nie moze byc miseria ducha. Nie mozemy zyc ani w mizerii duchowej ani w mizerii materialnej, nie mozemy tez ograniczyc nasze zycia do idei raju ziemskiego,ktora to idea jest uczynieniem z ziemi czesci piekla.
 Spolecznosc solidaria to spolecznosc w ktorej: Nie ma za wiele ten kto ma duzo i nie ma za  malo ten kto ma niewiele.
 Ten kto ma niewiele ukazuje wiecznosc ten kto ma duzo ukazuje szczodrosc Boga na ziemi i ta szczodrosc  nie pozwala na mizerie materialna.Wzajemnie sobie pomagamy wzajemnie sie ubogacamy aby osiagnac bogactwo zycvie wiecznego i w tym dazeniu jestesmy rowni i o ta rownosc walczymy aby swiat materialny nas nie pochlonal razem z tym wszystkim co w nim sie proponuje  z pozycji ideologii dalekich czy tez wrogich Bogu ktore chca ziemie zamienic w pieklo to znaczy spolecznosc, ktora przestala ufac Bogu i Jego opatrznosci.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na wtorek, 26 września 2017 - 26 Wrzesień
  • (Ezd 6,7-8.12b.14-20)Pozwólcie namiestnikowi Żydów i starszyźnie żydowskiej pracować nad tym domem Bożym. Niech odbudują ten dom Boży na dawnym miejscu. Wydaję rozporządzenie, jak macie się odnosić do owej starszyzny żydowskiej przy budowie owego domu Bożego, mianowicie: z dochodów królewskich, płynących z podatku Transeufratei, dokładnie bez zawieszenia mają być owym mężom wypłacone koszty. Ja, Dariusz, wydałem ten rozkaz: niech będzie on dokładnie wykonany. A starszyzna żydowska budowała z powodzeniem dzięki proroctwu Aggeusza proroka i Zachariasza, syna Iddo, i doprowadzili budowę do skutku, zgodnie z rozkazem Boga izraelskiego i z rozporządzeniem Cyrusa i Dariusza - oraz Artakserksesa, króla perskiego. I dom ten był gotowy na dwudziesty trzeci dzień miesiąca Adar - był to rok szósty panowania króla Dariusza. I Izraelici: kapłani, lewici i reszta wysiedleńców radośnie obchodzili poświęcenie tego domu Bożego. I na poświęcenie tego domu Bożego ofiarowali: sto cielców, dwieście baranów, czterysta jagniąt, a jako ofiarę przebłagalną za całego Izraela - dwanaście kozłów według liczby pokoleń izraelskich. I do służby Bożej w Jerozolimie ustanowili kapłanów według ich oddziałów, a lewitów według ich ugrupowań, zgodnie z przepisem księgi Mojżeszowej. Czternastego dnia miesiąca pierwszego wysiedleńcy obchodzili Paschę. Lewici bowiem jak jeden mąż oczyścili się; wszyscy oni byli teraz czyści i zabili [baranki na] Paschę dla wszystkich wysiedleńców, dla braci swoich kapłanów i dla siebie.

    (Ps 122,1-2.4-5)REFREN: Idźmy z radością na spotkanie Pana

    Uradowałem się, gdy mi powiedziano:„Pójdziemy do domu Pańskiego!”Już stoją nasze stopy,w twych bramach, Jeruzalem.

    Do niego wstępują pokolenia, pokolenia Pańskie,aby zgodnie z prawem Izraela, wielbić imię Pana.Tam ustawiono trony sędziowskie,trony domu Dawida.

    (Łk 11,28)Błogosławieni, którzy słuchają słowa Bożego i zachowyją je wiernie.

    (Łk 8,19-21)Przyszli do Jezusa Jego Matka i bracia, lecz nie mogli dostać się do Niego z powodu tłumu. Oznajmiono Mu: Twoja Matka i bracia stoją na dworze i chcą się widzieć z Tobą. Lecz On im odpowiedział: Moją matką i moimi braćmi są ci, którzy słuchają słowa Bożego i wypełniają je.

Robert Nowak
Wrzesień 24, 2017, 18:35:06 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 4 | Komentarze: 0

Rdz28: 1-22
W tym rozdziale Pisma Swietego  zaczyna sie historia  trzeciego pokolenia  rodziny monoteistycznej pochodzacej od Abrahama. To co Bog powiedzial Abrahamowi, Izaakowi  teraz to wszystko potwierdza Jakubowi:"Ja jestem Pan, Bóg Abrahama i Bóg Izaaka. Ziemię, na której leżysz, oddaję tobie i twemu potomstwu. 14 A potomstwo twe będzie tak liczne jak proch ziemi, ty zaś rozprzestrzenisz się na zachód i na wschód, na północ i na południe; wszystkie plemiona ziemi otrzymają błogosławieństwo przez ciebie i przez twych potomków. 15 Ja jestem z tobą i będę cię strzegł, gdziekolwiek się udasz; a potem sprowadzę cię do tego kraju. Bo nie opuszczę cię, dopóki nie spełnię tego, co ci obiecuję»."
Jakub ma objawienie  Boga, w ktorym, Bog mu sie przedstawia. Ta osobista wiez z Bogiem czyni , ze Jakub sam od siebie sklada pewne obietnice Bogu:"«Jeżeli Pan Bóg będzie ze mną, strzegąc mnie w drodze, w którą wyruszyłem, jeżeli da mi chleb do jedzenia i ubranie do okrycia się 21 i jeżel...
Robert Nowak
Wrzesień 16, 2017, 18:42:26 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 27 | Komentarze: 0

Rdz 27:1-42
Abraham zapocztkowal kult jednego Boga w swej rodzinie. Wiara Abrahama jest utrzymana przez Izaaka. Jednak w trzecim pokoleniu pojawia sie powazne zagrozenie dla tej  wiary, poniewaz Ezaw powraca do tradycji politeistycznej przez swoj zwiazek poligamiczny. Zeni sie z dwoma kobietami o wyznaniach politeistycznych i sam w relacji z Bogiem jest oziebly.Tutaj mogla zakonczyc sie religia monoteistyczna, gdzie uznaje sie Jedynego Boga, nieidentyfikowanego z zadna sila natury.
Taki Bog mogl stac sie czyms co przechodzi do tradycji rodzinnej i oczywiscie moze byc  uznany przez potomkow Ezawa jako jeden z wielu bogow.
Jednak taka sytuacja nie ma miejsca.Rebeka , ktora zawsze w swym sercu miala wiecej uczucia dla Jakuba jak dla Ezawa, przygotowuje plan aby na czele   klanu rodzinnego stanal Jakub.
 Jakub widzial, ze pomysly mamy funkcjonuja dobrze tak jak to bylo z pierworodztwem, teraz   Rebeka wymyslila cos aby pozbawic Ezawa blogoslawienstwa. Plan zostal zrea...
Robert Nowak
Wrzesień 09, 2017, 18:47:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 40 | Komentarze: 0

Rdz 26: 1-35
Dla mnie jest czyms fascynujacym widziec jak dziala Opatrznosc Boga w rodzinie Abrahama. Bog to co obiecal Abrahamowi potwierdza w objawieniu jakie ma Izaak. "rozmnożę potomstwo twe jak gwiazdy na niebie oraz dam twojemu potomstwu wszystkie te ziemie. Wszystkie ludy ziemi będą sobie życzyć szczęścia [takiego, jakie jest udziałem] twego potomstwa"
Bog kieruje ta pierwsza rodzine monoteistyczna na ziemie filistynska.
Familia Izaaka to emigranci, ktorzy przebywaja na ziemie filistynskie, poniewaz taki rozkaz otrzymali od Boga,aby ratowac sie przed sytuacja jaka zaistniala w kraju , w ktorym mieszkali.
Bog tym emigrantom blogoslawi: "Przebywając w tym kraju, zasiał Izaak ziarno i doczekał się w owym roku stokrotnego plonu, gdyż Pan mu pobłogosławił. 13 I tak stawał się on coraz bardziej zasobny, aż dorobił się wielkiej majętności. 14 Miał liczne stada owiec i wołów i wiele służby."
Bogactwo Izaaka wzbudzalo zawisc i stalo sie klopotliwe dla niego i rod...
Robert Nowak
Wrzesień 03, 2017, 07:35:36 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 50 | Komentarze: 0

Rdz 25 :29-34
Rzekł Ezaw: «Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?» 
To umieram z glodu  jest raczej opis pewnego  chwilowego pragnienie glodu jak czegos realnego.  Ezaw nigdy nie byl w sytuacji , gdzie bylo zagrozone jego zycie, gdzie stal przed niebezpieczenstwem smierci z glodu.
Ta scena ukazuje, jak nie wiele dla Ezawa znaczyl przywilej pierworodztwa.
On z natury mysliwy, nie bardzo sie czul dobrze w roli pasterza owiec. Tak to widziala zona Izaaka i tak tez to widzial Jakub.
W moim osobistym przekonaniu ani Rebeka ani Jakub nie chcieli pozbawic Ezawa pierworodztwa, chcieli poprostu wyprobowac  jak wysoce Ezaw ceni sobie pierworodztwo. 
Gdyby Ezawowi zalezalo na pierworodztwie, nie musial by prosic Jakuba o soczewice, trudno sobie wyobrazic aby nic nie bylo do jedzenia tam gdzie sie hoduje tyle owiec. 
Ezaw zostal poddany probie i proba wykazala, jak nie wiele mu zalezalo na pierworodztwie.
Abraham mial problem, kto zac...
Robert Nowak
Sierpień 27, 2017, 16:07:45 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 51 | Komentarze: 0

Rdz 25: 19- 28
O Izaaku Pismo Swiete , nie mowi zbyt wiele.My jednak mozemy snuc pewne domysly o zyciu Izaaka.
Zycie Izaaka bylo zyciem w dobrobycie materialnym, zyciem spokojnym . Izaak zyl w cieniu slawy Abrahama.Ja sobie wyobrazam Izaaka jako czlowieka niezwykle lagodnego , ktory cieszyl sie glebokim zyciem z Bogiem, radoscia posiadania pieknej kochajacej zony i dwoch synow jednak nie wszystko bylo idealne.Izaak mial problem ze wzrokiem i praktycznie zostal niewidomym.
W rodzinie Izaaka istnialy pewne preferencje w traktowaniu dzieci. Rebeka byla o wiele bliszej wiezi z Jakubem , jak Ezawem. I Ezaw byl ulubiencem Izaaka.
Ezaw nie lubial siedziec w domu.Jego swiatem bylo zycie zewnetrzne. Interesowalo go szczegolnie zycie mysliwego. Pasterzowanie owiec, siedzenie w domu to nie bylo w stylu Ezawa.
Ezaw to taki ciagle nieobecny w domu.
 Dla Izaaka to nie bylo przeszkoda, on zyl zyciem kontemplacyjnym, rozwazajac o Bogu.
Izaak nie nalezal do tych, d...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.