* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Rdz 17:1-27  (Przeczytany 229 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 358
Rdz 17:1-27
« dnia: Maj 28, 2017, 14:00:06 »
Rdz 17:1-27

15 I mówił Bóg do Abrahama: «Żony twej nie będziesz nazywał imieniem Saraj, lecz imię jej będzie Sara4. 16 Błogosławiąc jej, dam ci i z niej syna, i będę jej nadal błogosławił, tak że stanie się ona matką ludów i królowie będą jej potomkami». 17 Abraham, upadłszy na twarz, roześmiał się5; pomyślał sobie bowiem: «Czyż człowiekowi stuletniemu może się urodzić syn? Albo czy dziewięćdziesięcioletnia Sara może zostać matką?» 18 Rzekł zatem do Boga: «Oby przynajmniej Izmael żył pod Twoją opieką!» 19 A Bóg mu na to: «Ależ nie! Żona twoja, Sara, urodzi ci syna, któremu dasz imię Izaak. Z nim też zawrę przymierze, przymierze wieczne z jego potomstwem, które po nim przyjdzie.

Kiedy czlowiek jest tak przyzwyczajony do praw natury zaczyna uwazac , ze ona wylacznie ustanawia swe prawa.Nie jest w prawach natury, aby 90 letnia kobieta rodzila dzieci i stuletni mezczyzna plodzil dzieci. To jest smiechu warte.Abram widzi tutaj Boga jako tego, ktory stanowi czesc natury i nie moze isc przeciw jej prawom. No ale co mysli Abram i jaki jest Bog to dwie rozne rzeczy. Miec idee Boga i spotkac Boga zywego to nie jest to samo. Spotkanie Boga zywego dla Abrama nie bylo  czyms ze swiata snow.
Do tej chwili Bog byl czlonkiem rodziny Abrama, byl jakby prywatnym bóstwem rodzinnym. Hagar dala swiadectwo , ze Bog Abrama , to nie bozek wymyslnony przez Abrama, tylko Ktos , kto wyratowal ja na pustyni i dal syna. Melchizedek, wczesniej rowniez w Bogu Abrahama widzi tego Boga, ktorego jest kaplanem.
Teraz Bog  z czlonka rodziny chce przejsc na zalozyciela wlasnej rodziny. Rodzina Abrama staje sie rodzina Boga.To z tej rodziny  narodzi sie z Dziewicy Maryji Syn Boga prawdziwego,dokona sie Wcielenie  Syna Jednorodzonego rownego w bostwie Ojcu.
Jak dokonuje sie akt zalozenia rodziny: Bog zmienia imiona, Abram juz nie jest Abramem tylko Abrahamem i Saraj juz nie jest Saraj tylko Sara.  W dzisiejszych czasach kiedy mezczyzna zaklada rodzine daje swoje nazwisko zonie. Bog nie zeni sie wylacznie z Abrahamem  , caly dom Abrahama, czyni swoja rodzina i jako znak tej rodzinnosc jest obrzezanie i ten zwiazek rodzinny jest nazwany Przymierzem. Technicznie mowimy o zawarciu przymierza. Obrzezanie , ktore Jezus Chrystus zastapi chrztem to cos takiego jak danie nazwiska. Relacja z Bogiem jest relacjom rodzinnosci. W moim odczuciu tutaj Bog ukazuje rabek calego swego planu. Plan Stworzenia i Plan Uswiecenia stworzenia. Stworzenie to czesc Planu Boga, za nia stoi uswiecenie.
W rodzinie Abrama rozpoczyna sie proces uswiecania. Uswiecanie rozumie jako wiez jednosci z Bogiem, w ktorej czlowiek nie tylko rozpoznaje w Bogu swego Stwórce, ale wchodzi w zycie Boga, ma relacje intymnosci  z Bogiem. To wszystko zaledwie jest w rodzinie Abrama w zarodku, jednak Duch Swiety pozwala w swym swietle ujrzec ten zarodek nowego zycia i obietnic danych przez Boga po grzechu Adama. W procesie uswiecenia ludzkosc nie zostaje wykluczona z jednosci z Bogiem i radowaniem sie  Jego obecnoscia i Jego miloscia silniejsza niz to co pochodzi z niewdziecznosci niektorych aniolow i grzesznosci ludzkiej.
Dzieki Ci Panie za slowa, ktore skierowales do Abrahama bo to sa rowniez  slowa , ktore mowia o nas jako jego potomkach i  blogoslawienstwie, ktorym mozemy sie cieszyc, przez Syna Twego, Jezusa Chrystusa, ktory sprawia , ze potomkowie Abrahama nie sa nimi przez zwiazek natury, ale za sprawa twej laski, ktora ma swoja wlana logike , ktora nie jest zalezna od natury.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na niedzielę, 21 stycznia 2018 - 21 Styczeń
  • Trzecia Niedziela zwykła

    (Jon 3,1-5. 10)Pan przemówił do Jonasza po raz drugi tymi słowami: „Wstań, idź do Niniwy, wielkiego miasta, i głoś jej upomnienie, które Ja ci zlecam”. Jonasz wstał i poszedł do Niniwy, jak powiedział Pan. Niniwa była miastem bardzo rozległym – na trzy dni drogi. Począł więc Jonasz iść przez miasto jeden dzień drogi i wołał, i głosił: „Jeszcze czterdzieści dni, a Niniwa zostanie zburzona”. I uwierzyli mieszkańcy Niniwy Bogu, ogłosili post i przyoblekli się w wory od najstarszego do najmłodszego. Zobaczył Bóg ich czyny, że odwrócili się od złego postępowania. I ulitował się Bóg nad niedolą, którą postanowił na nich sprowadzić, i nie zesłał jej.

    Psalm (Ps 25 (24), 4-5. 6 i 7bc. 8-9)REFREN: Naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkamiDaj mi poznać Twoje drogi, Panie,naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.Prowadź mnie w prawdzie według swych pouczeń,Boże i zbawco, w Tobie mam nadzieję.Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,na swoją miłość, która trwa od wieków.Tylko o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,ze względu na dobroć Twą, Panie.Dobry jest Pan i łaskawy,dlatego wskazuje drogę grzesznikom.Pomaga pokornym czynić dobrze,uczy ubogich dróg swoich.

    (1 Kor 7, 29-31)Mówię wam, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci, a ci, którzy płaczą, tak jakby nie płakali, ci zaś, którzy się radują, tak jakby się nie radowali; ci zaś, którzy nabywają, jak gdyby nie posiadali; ci, którzy używają tego świata, tak jakby z niego nie korzystali. Przemija bowiem postać tego świata.

    (Mk 1, 15)Bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.(Mk 1, 14-20)Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!” Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. I rzekł do nich Jezus: „Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi”. A natychmiast, porzuciwszy sieci, poszli za Nim. Idąc nieco dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci. Zaraz ich powołał, a oni, zostawiwszy ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi, poszli za Nim.

Robert Nowak
Dzisiaj o 13:27:31 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 1 | Komentarze: 0

Rdz 39:21-23

Ten fragment Pisma Swietego mowi o Jozefie wiezniu.Za co Jozef poszedl do wiezienia?
Jozef stal sie ofiara oszczerstw.Przestepstwo jakie mu zarzucono bylo klamstwem, dowody rzeczowe na to klamstwo to plaszcz Jozefa, ktory mial poswiadczyc o probie gwaltu.Nie mozna bylo w zaden sposob wykazac,gwaltu  jakiego rzekomo chcial dokonac Jozef jednak dowod rzeczowy jaki przedstawila zona Putifara  wskazywal na usilowanie gwaltu byl na tyle silny, ze Jozef znalazl sie w wiezieniu. Opis biblijny nic nie mowi o swiadkach o obronie Jozefa.
Slowo zony Putifara i plaszcz Jozefa  jaki posiadala bylo czyms wystarczajacym aby Jozef trafil do wiezienia.
 To , ze Jozef  znalazl sie w wiezieniu w mojej opinii jest dowodem, ze Putifar nie dowierzal zbytnio zonie, poniewaz Jozef moglb  natychmiast zostac zabity.Bedac  niewolnik nie strzeglo go zadne prawo i pan mogl robic zniewolnikiem to co uwazal za stosowne.
 W mojej opinii Putifar wiedzac o nieslusznym oskar...
Robert Nowak
Styczeń 14, 2018, 13:04:46 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 11 | Komentarze: 0


Rdz 39:1-20

Czasem sie slyszy takie narzekanie co ja mam za uczciwosc? Mysle, ze tutaj mozna popatrzec na Jozefa. Jozef  sprzedany dowodcy strazy przybocznej faraona staje sie zarzadca majatku swego pana.
Jozef uczciwie troszczy sie o majatek. Pan jest zadowolony widzac jak jego dobra rosna. Tutaj Jozef mogl z biegiem czasu odzyskac swoja wolnosc i zalozyc wlasny dom , wlasna rodzine z biegiem czasu moglby dostac obywatelstwo egipskie. Tak by wygladal scenariusz powiesci Dickensa, gdzie to ubodzy dochodza do wielkich majatkow dzieki swej uczciwosci. Nie jest to scenariusz z zycia Jozefa.
Jozef poza uczciwoscia.. "miał piękną postać i miłą powierzchowność." Putifar do tego nie przywiazywal wiekszej uwagi jednak jego zona miala tutaj inne stanowisko. Jozef byl niewolnikiem moglibysmy powiedziec w jezyku dzisiejszym" zwierzakiem domowym". Spanie z niewolnikiem bylo normalnoscia tamtych czasow  dlatego tez zona Putifara zapragnela innych uslug Jozefa.
Gdyb...
Robert Nowak
Styczeń 07, 2018, 13:45:48 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 16 | Komentarze: 0

Rdz 38:1-30
Tutaj odrywamy sie troche od historii Jozefa i w tym przerywniku pojawia sie krotka historia Judy i jego synowej  Tamar, ktora jest ukazaniem  jak uczestniczy madrosc Boza w dzialaniu ludzkim.
Mamy czas przed prawami  Dekalogu co nie oznacza, ze przed Dekalogiem nie bylo prawa Bozego.Widzimy prawo do zachowania rodziny. Jesli glowa rodziny umierala odpowiedzialnoscia brata bylo wzbudzenie potomka. Mozemy zobaczyc co stalo sie z Onanem, ktory to prawo naturalne naruszyl".Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia, aby nie dać potomstwa swemu bratu.  Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć. "
Przed Dekalogiem istnialo  prawo , ktore w jakis sposob mialo sluzyc dobru rodziny,ale nie tylko rodziny ale dobru osoby ludzkiej.Kobieta miala prawo do pewnej pozycji w rodzinie. Ta pozycja byla zwiazana z macierzynstwem. Juda to prawo w jakis sposob zanegowal."Wtedy Juda...
Robert Nowak
Grudzień 24, 2017, 10:38:49 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 33 | Komentarze: 0

Tutaj  wchodzimy bezposrednio w historie Jozefa, ktora ukazuje plan zbrodni doskonalej.
Bracia Jozefa planuja zbrodnie doskonala." Teraz zabijmy go i wrzućmy do którejkolwiek studni, a potem powiemy: Dziki zwierz go pożarł."/20/
Ten zbrodniczy  plan zostaje jednak zmodyfikowany za sprawa Rubena.I mówił Ruben do nich: «Nie doprowadzajcie do rozlewu krwi. Wrzućcie go do studni, która jest tu na pustkowiu, ale ręki nie podnoście na niego». Chciał on bowiem ocalić go z ich rąk, a potem zwrócić go ojcu. /22/
Plan Rubena tez jest modyfikowany przez Jude innego brata Jozefa.Wtedy Juda rzekł do swych braci: «Cóż nam przyjdzie z tego, gdy zabijemy naszego brata i nie ujawnimy naszej zbrodni? 2 Chodźcie, sprzedamy go Izmaelitom! Nie zabijajmy go, wszak jest on naszym bratem!3» I usłuchali go bracia./26-27/
Ten plan usuniecia Jozefa byl spowodwany "snami", ktore burzyly ustalony porzadek. Nie istnialo zadne prawo, ktore by nadawalo tak uprzywilejowana  pozycje Jozefa jaka wid...
Robert Nowak
Grudzień 17, 2017, 14:26:33 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz  37 :1-10
Po opisaniu rodowodu Ezawa, wracamy do historii Jakuba, protoplasty narodu izraelskiego.
 Rodowod Ismaela  i rodowod Ezawa ukazuje jak wierny jest Bog w swoich obietnicach, poniewaz te osoby sa protoplastami narodow.Tak oto spelnia sie obietnica dana Abrahamowi.
Wsrod tych narodow miejsce szczegolne ma narod , ktory bedzie sie wywodzil  z potomkow  Jakuba.Ten narod nie bierze poczatku z jednego syna Jakuba, ma on w swym poczatku wszystkich synow Jakuba. Tutaj narod to synowie Jakuba i pozniejsi  ich potomkowie. Ci synowie mimo, ze pochodza z roznych matek, niektore z nich sa sluzebnice a raczej niewolnice zon Jakuba jednak nie ma wewnetrzego rozczepienia w traktowaniu  dzieci, wszyscy sa legalnym synami Jakuba i rodowody  pozniejszych postaci wybitnych w narodzie zydowskim, beda w jakis sposob czynic odniesienie do ktoregos z synow  Jakuba.
Historia rodzinna w ktora wchodzimy opisuje doroslych synow Jakuba.Oni jako tako zachowuja jednosc miedzy soba. J...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.