* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Rdz 21: 22-33  (Przeczytany 546 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 381
Rdz 21: 22-33
« dnia: Lipiec 23, 2017, 14:20:28 »
Rdz 21: 22-33

"Bóg pomaga ci we wszystkim, co czynisz"

Te slowa wypowiada Ambimelek , widzac to co Bog czyni wobec Abrahama i nie jest w tym jedyny . Dzialanie Boga wobec Abrahama widzial takze  Melchizedek.
O Abrahamie mowia, krolowie, ten ostatni zawiera przymierze z Abrahamem jednak Abraham nie jest postacia, ktora chce poruszac sie w wyzszych sferach.Abraham prowadzi zycie pasterskie, mysli o swej trzodzie o pastwiskach , o studni .
Abraham prowadzi zycie pasterskie i wielbi Boga".Abraham zaś zasadził w Beer-Szebie drzewo tamaryszkowe. Tam też wzywał imienia Pana, Boga Wiekuistego. 34 I tak przebywał Abraham przez długi czas w kraju Filistynów."
Czasem bywa tak , ze zaszczyty, honory, bogactwo czynia, ze ten ktory tym sie cieszy, oddala sie od Boga.Nie umie cieszyc sie Bogiem w dobrobycie.
 "Kiedy trwoga to do Boga" , Bog jest potrzebny w sytuacjach trudnych, a w zyciu spokojnym i dostatnim  szuka  sie czegos innego jak relacji z Bogiem.
Abraham ma zycie spokojne, dostatnie. Cieszy sie swoja rodzina. Ma pieknego syna. To wszystko zawdziecza Bogu i za to tez mu dziekuje.
Abraham uczy aby zycie dostatnie i spokojne widziec jako Bozy dar i aby umiec cieszyc sie tym darem.
Mysle, ze warto  tez zastanowic sie nad tym, czy czasem kiedy sie ma takie zycie, nie pojawia sie pokusa obrony dostatku, wlasnego dobrobytu. Abraham te pokuse przezwyciezyl. Historia narodu zydowskiego ukazuje, ze ta pokusa podzielila narod,a pozniej sprawila, ze narod, stracil wszystko, stal sie niewolnikiem innych narodow, a to wszystko stalo sie za sprawa dobrobytu, ktory sam w sobie stal sie celem i ktory oddalil narod od Boga i jego praw.
Abraham uczy nas aby nie przestawac wielbic Boga w dobrobycie, Jezus Chrystus uczy  aby nasze oczy byly zwrocone  na bogactwa Krolestwa Boga, bo tam prawdziwie sie realizuje zycie w dobrobycie i w wiecznym szczesciu, tutaj na ziemi dobrobyt moze byc racja mojej czy twojej zguby jesli on nam przesloni oczy na to, ze to co mamy,mamy dzieki Bogu i oddawanie mu czci jest tym co czyni nasze zycie dobrym nie nasz zewnetrzny stan posiadania.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na piątek, 20 lipca 2018 - 20 Lipiec
  • Piątek XV tygodnia okresu zwykłego - wspomnienie dowolne błogosławionego Czesława, prezbitera

    (Iz 38, 1-6. 21-22. 7-8)W owych dniach Ezechiasz zachorował śmiertelnie. Prorok Izajasz, syn Amosa, przyszedł do niego i rzekł mu: "Tak mówi Pan: Rozporządź domem twoim, bo umrzesz – nie będziesz żył". Wtedy Ezechiasz odwrócił się do ściany i modlił się do Pana. A mówił tak: "Ach, Panie, pamiętaj o tym, proszę, że postępowałem wobec Ciebie wiernie i ze szczerym sercem, że czyniłem to, co jest dobre w Twoich oczach". I płakał Ezechiasz bardzo rzewnie. Wówczas Pan skierował do Izajasza słowo tej treści: "Idź i powiedz Ezechiaszowi: Tak mówi Pan, Bóg Dawida, twego praojca: Słyszałem twoją modlitwę, widziałem twoje łzy. Oto uzdrowię cię. Trzeciego dnia pójdziesz do domu Pańskiego. Oto dodam do dni twego życia piętnaście lat. Wybawię ciebie i to miasto z ręki króla asyryjskiego i roztoczę opiekę nad tym miastem". Powiedział też Izajasz: "Weźcie placek figowy i przyłóżcie do wrzodu, a król będzie zdrowy!" Ezechiasz zaś rzekł: "Jaki będzie znak tego, że wejdę do domu Pańskiego?" Odpowiedział Izajasz: "Ten ci będzie znak od Pana, że spełni On to, co powiedział: Oto ja cofnę cień wskazówki zegara o dziesięć stopni, po których słońce już zeszło na słonecznym zegarze Achaza". I cofnęło się słońce o dziesięć stopni, po których już zeszło.

    (Iz 38, 10. 11. 12abcd. 16)

    REFREN: Pan mnie zachował od unicestwienia

    Rzekłem: "W połowie dni moichodejść muszę.W bramach Otchłani mnie opuścilat moich reszta".

    Mówiłem: "Nie ujrzę już Bogana ziemi żyjących,nie zobaczę już nikogospośród mieszkańców tego świata.

    Rozbiorą moje mieszkanie i przeniosą ode mniejak namiot pasterski.Jak tkacz zwinąłem me życie,a Pan jego nić przeciął.

    Nad którymi Pan czuwa, ci żyją,wśród nich dopełni się życie mego ducha.Uzdrowiłeś mnie, Panie,i żyć dozwoliłeś".

    (J 10, 27)Moje owce słuchają mego głosu, Ja znam je, a one idą za Mną.

    (Mt 12, 1-8)Pewnego razu Jezus przechodził w szabat pośród zbóż. Uczniowie Jego, odczuwając głód, zaczęli zrywać kłosy i jeść ziarna. Gdy to ujrzeli faryzeusze, rzekli Mu: "Oto twoi uczniowie czynią to, czego nie wolno czynić w szabat". A On im odpowiedział: "Czy nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy poczuł głód, on i jego towarzysze? Jak wszedł do domu Bożego i jadł chleby pokładne, których nie było wolno jeść ani jemu, ani jego towarzyszom, lecz tylko kapłanom? Albo nie czytaliście w Prawie, że w dzień szabatu kapłani naruszają w świątyni spoczynek szabatu, a są bez winy? Oto powiadam wam: Tu jest coś większego niż świątynia. Gdybyście zrozumieli, co znaczy: „Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary”, nie potępialibyście niewinnych. Albowiem Syn Człowieczy jest Panem szabatu".

Robert Nowak
Lipiec 15, 2018, 19:40:41 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 4 | Komentarze: 0

 Wj 6:28- 7:5

A Mojżesz tak się tłumaczył przed Panem: «Oto mówienie sprawia mi trudność6. Jakże więc faraon zechce mię słuchać?»
 
Po pierwszej audiencji u faraona proszenie ponownego spotkania z kims  o kim z gory wiemy jaka bedzie reakcja, nie czyni sie z wielkim optymizmem. Widzimy zatem wymowki Mojzesza, ktory czuje, ze misja jaka chce mu sie powierzyc przerasta jego mozliwosci. Mojzesz ukazuje cala swoja  ludzka slabosc i Bog , ktory widzi serce czlowieka, nie unosi sie gniewem, nie czyni wymowek Mojzeszowi.   Na te wymowki  Mojzesza:" Pan odpowiedział Mojżeszowi: «Oto «Jeśli faraon powie wam tak: "Uczyńcie cud na waszą korzyść"2, wtedy powiesz Aaronowi: Weź laskę i rzuć ją przed faraonem, a przemieni się w węża»2 faraona1, a Aaron, brat twój, będzie twoim prorokiem. 2 Ty powiesz mu wszystko, co ci rozkażę, a Aaron, brat twój, będzie przemawiał do faraona, ażeby wypuścił Izraelitów ze swego kraju...«Jeśli faraon powie wam tak: "Uczyńcie cud na waszą korzyść"2...
Robert Nowak
Lipiec 08, 2018, 17:18:19 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 8 | Komentarze: 0

 
Pismo swiete tutaj nijako ukazuje  uzasadnienie swej swietosci. Ta swietosc nie pochodzi od autorow, ktorzy go  redaguja. Swietosc pochodzi od Boga. Tutaj sa spisane nakazy i dzialania samego Boga. Boga, ktory nie jest tworem kultury, tworem ludzkiej wyobrazn. Jest Bogiem, ktory podejmuje decyzjei dziala w ludzkiej historii.
Wjscie z Egiptu nie jest czyms co sobie wymyslil Mojzesz i Aaron i do tego celu stworzyli ideologie, ktora ma w jakis sposob motywowac narod do  opuszczenia Egiptu. Tutaj mamy jasno napisane :
"rzekł Pan: «Wyprowadźcie synów Izraela z Egiptu według ich zastępów"

"Pan powiedział do Mojżesza i Aarona i dał im rozkaz dla Izraelitów i dla faraona, króla egipskiego, aby pozwolił wyjść Izraelitom z ziemi egipskiej."
Mojzesz i Aaron maja realizowac rozkaz Boga i z tym rozkazem Mojzesz i Aaron maja udac sie do faraona.
O tym, ze Pismo swiete nie dziala w swiecie fikcji w jakims narodzie fikcyjnym, ukazuje nam sie historia narodu wyra...
Robert Nowak
Lipiec 01, 2018, 17:28:15 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 15 | Komentarze: 0

  Wj 6:6-12

W tym fragmencie mamy z jednej strony obietnice   Boga i reakcja Izraelitow na te obietnice.Bog obiecuje:
1.Uwolnienie z obozu  koncentracyjnego jaki zostal stworzony dla Izraelitow w celu biologicznego wyniszczenia przez prace.
2. Bezposrednia protekcja Boga nad narodem
3. Ofiarowanie ziemi, która zepewni  utrzymanie narodu.
Mozemy zobaczyc , ze kiedy:"Mojżesz oznajmił te słowa Izraelitom, którzy nie chcieli ich słuchać z powodu udręki ducha i z powodu ciężkich robót.
To co mowil Mojzesz  Izraelitom te obietnice Boga wydawaly sie czyms co nasze przyslowie mowi  " o gruszkach na wierzbie". Osobiscie mysle, ze Izraelici nie zaprzeczyli  obietnicom Boga, jednak mieli tego "BOGA" za kogos  kto nie ma takiej sily jak bogowie faraona i caly aparat prawno-administracyjny jaki  stal za faraonem.
Stalin kiedys mial zapytac iloma dywizjami dysponuje papiez. Izraelici  nie o dywizje pytali ale o sile Boga. Doswiadczenie jakie mieli to  audie...
Robert Nowak
Czerwiec 24, 2018, 18:02:06 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 21 | Komentarze: 0

Wj 6:1-5
Tutaj osobiscie wierze , ze sa spisane slowa Boga.
Tylko Bog , moze mowic o przyszlosci , przeszlosci i terazniejszosci w taki sposob jak to slyszy Mojzesz. Slowa wypowiedziane przez Boga dokladnie odbijaja fakty i obietnice nie maja nic wspolnego z tym co mozemy nazwac polowicznoscia to znaczy spelniaja sie w pewnym stopniu lecz nie w 100% jak to bywa z obietnicami politycznymi, roznych kampanii wyborczych. Obietnice Boga realizuja sie w 100%.
W tym opisie biblijnym widzimy ,ze Bog rozumiany jako bezosobowe istnienie to jest jakas konstrukcja mysli ludzkiej, ktora z orginalnej intuicji Boga zachowala jego niestworzonosc i z niej stworzyla mysl pewna pochodna w ktorej zachowuje sie istnienie Boga lecz gubi sie to wszystko co nalezy do Boga jako tego, ktory jest swiadom samego siebie i Jego zdolnosc komunikacji ze stworzeniem, ktora moze realizowac od siebie samego.
Tutaj tez zostaje ukazany blad deizmu, ktory czyni z Boga stworce, ktory swoje stworzenie poz...
Robert Nowak
Czerwiec 17, 2018, 20:58:20 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 32 | Komentarze: 0

 Wj 5:20-23

 Mojzesz uczynil wszystko tak jak mu bylo polecone przez Boga. Poprosil o audiencje u faraona i przedstwil mu wole Boga. Faraon kierujac sie wlasnymi rozumowaniami   nie tylko odmowil spelnienie woli Boga, ale uznal, ze to co przedstawia Mojzesz, pochodzi wylacznie od jego idei przejecia wladzy nad etnia hebrajska i oderwanie tej etni od wladzy  faraona, stad tez po audiencji u faraona przychodza sankcje karne na Hebrajczykow. W tej sytuacji rozpoczynaja sie szemrania. Starszyzna, odsunieta od wladzy  podgrzewa te szemrania i stawia zarzut  Aaronowi i Mojzeszowi:"Niechaj wejrzy Pan na was i osądzi, gdyż naraziliście nas na niesławę u faraona i jego dworzan. Wy to podaliście miecz w ich rękę, aby nas zabijali»"
W tych okolicznosciach Mojzesz przygnieciony fiaskiem swej misji zwraca sie do Boga.Panie, czemu zezwoliłeś wyrządzić zło temu ludowi? Czemu mnie wysłałeś? 23 Wszak od tej chwili, gdy poszedłem do faraona, by przemawiać w Twoim imieniu, gorzej się on o...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.