* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2013-03-12_ Czytania na każdy dzień - wtorek, 12 marca 2013  (Przeczytany 833 razy)

Offline Teofil

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 566
Dzisiejsze czytania: Ez 47,1-9,12; Ps 46,2-3.5-6.8-9; J 4,42.15; J 5,1-3a.5-16

Ez 47,1-9,12
Podczas widzenia otrzymanego od Pana zaprowadził mnie aniał z powrotem przed wejście do świątyni, a oto wypływała woda spod progu świątyni w kierunku wschodnim, ponieważ przednia strona świątyni była skierowana ku wschodowi; a woda płynęła spod prawej strony świątyni na południe od ołtarza. I wyprowadził mnie przez bramę północną na zewnątrz i poza murami powiódł mnie od bramy zewnętrznej, skierowanej ku wschodowi. A oto woda wypływała spod prawej ściany świątyni, na południe od ołtarza. Potem poprowadził mnie ów mąż w kierunku wschodnim; miał on w ręku pręt mierniczy, odmierzył tysiąc łokci i kazał mi przejść przez wodę; woda sięgała aż do kostek. Następnie znów odmierzył tysiąc [łokci] i kazał mi przejść przez wodę: sięgała aż do kolan; i znów odmierzył tysiąc [łokci] i kazał mi przejść: sięgała aż do bioder; i znów odmierzył jeszcze tysiąc [łokci]: był tam już potok, przez który nie mogłem przejść, gdyż woda była za głęboka, była to woda do pływania, rzeka, przez którą nie można było przejść. Potem rzekł do mnie: Czy widziałeś to, synu człowieczy? I poprowadził mnie z powrotem wzdłuż rzeki. Gdy się odwróciłem, oto po obu stronach na brzegu rzeki znajdowało się wiele drzew. A On rzekł do mnie: Woda ta płynie na obszar wschodni, wzdłuż stepów, i rozlewa się w wodach słonych, i wtedy wody jego stają się zdrowe. Wszystkie też istoty żyjące, od których tam się roi, dokądkolwiek potok wpłynie, pozostają przy życiu: będą tam też niezliczone ryby, bo dokądkolwiek dotrą te wody, wszystko będzie uzdrowione. A nad brzegami potoku mają rosnąć po obu stronach różnego rodzaju drzewa owocowe, których liście nie więdną, których owoce się nie wyczerpują; każdego miesiąca będą rodzić nowe, ponieważ woda dla nich przychodzi z przybytku. Ich owoce będą służyć za pokarm, a ich liście za lekarstwo.

Ps 46,2-3.5-6.8-9
REFREN: Pan Bóg Zastępów jest dla nas obroną

Bóg jest dla nas ucieczką i mocą:
najpewniejszą pomocą w trudnościach.
Przeto nie będziemy się bali, choćby zatrzęsła się ziemia
i góry zapadały w otchłanie morza.

Nurty rzeki rozweselają miasto Boże,
najświętszy przybytek Najwyższego.
Bóg jest w jego wnętrzu, więc się nie zachwieje,
Bóg je wspomaga o świcie.

Pan Zastępów jest z nami,
Bóg Jakuba jest naszą obroną.
Przyjdźcie, zobaczcie dzieła Pana,
zdumiewające dzieła, których dokonał na ziemi.

J 4,42.15
Panie Ty jesteś prawdziwie Zbawicielem świata. Daj nam wody żywej, byśmy nie pragnęli.

J 5,1-3a.5-16
Było święto żydowskie i Jezus udał się do Jerozolimy. W Jerozolimie zaś znajduje się sadzawka Owcza, nazwana po hebrajsku Betesda, zaopatrzona w pięć krużganków. Wśród nich leżało mnóstwo chorych: niewidomych, chromych, sparaliżowanych. Znajdował się tam pewien człowiek, który już od lat trzydziestu ośmiu cierpiał na swoją chorobę. Gdy Jezus ujrzał go leżącego i poznał, że czeka już długi czas, rzekł do niego: Czy chcesz stać się zdrowym? Odpowiedział Mu chory: Panie, nie mam człowieka, aby mnie wprowadził do sadzawki, gdy nastąpi poruszenie wody. Gdy ja sam już dochodzę, inny wchodzi przede mną. Rzekł do niego Jezus: Wstań, weź swoje łoże i chodź! Natychmiast wyzdrowiał ów człowiek, wziął swoje łoże i chodził. Jednakże dnia tego był szabat. Rzekli więc Żydzi do uzdrowionego: Dziś jest szabat, nie wolno ci nieść twojego łoża. On im odpowiedział: Ten, który mnie uzdrowił, rzekł do mnie: Weź swoje łoże i chodź. Pytali go więc: Cóż to za człowiek ci powiedział: Weź i chodź? Lecz uzdrowiony nie wiedział, kim On jest; albowiem Jezus odsunął się od tłumu, który był w tym miejscu. Potem Jezus znalazł go w świątyni i rzekł do niego: Oto wyzdrowiałeś. Nie grzesz już więcej, aby ci się coś gorszego nie przydarzyło. Człowiek ów odszedł i doniósł Żydom, że to Jezus go uzdrowił. I dlatego Żydzi prześladowali Jezusa, że to uczynił w szabat.

http://mateusz.pl/czytania/2013/20130312.htm
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2013, 23:07:43 wysłana przez Teofil »

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 16 grudnia 2017 - 16 Grudzień
  • (Syr 48,1-4.9-11)Powstał Eliasz, prorok jak ogień, a słowo jego płonęło jak pochodnia. On głód na nich sprowadził, a swoją gorliwością zmniejszył ich liczbę. Słowem Pańskim zamknął niebo, z niego również trzy razy sprowadził ogień. Jakże wsławiony jesteś, Eliaszu, przez swoje cuda i któż się może pochwalić, że tobie jest równy? Ty, który zostałeś wzięty w skłębionym płomieniu, na wozie, o koniach ognistych. O tobie napisano, żeś zachowany na czasy stosowne, by uśmierzyć gniew przed pomstą, by zwrócić serce ojca do syna, i pokolenia Jakuba odnowić. Szczęśliwi, którzy cię widzieli, i ci, którzy w miłości posnęli, albowiem i my na pewno żyć będziemy.

    (Ps 80,2-3.15-16.18-19)REFREN: Odnów nas, Boże, i daj nam zbawienie

    Usłysz, Pasterzu Izraela,Ty, który zasiadasz nad cherubinami.Zbudź swą potęgęi przyjdź nam z pomocą.

    Powróć, Boże Zastępów,wejrzyj z nieba, spójrz i nawiedź tę winorośl.I chroń to, co zasadziła Twoja prawica,latorośl, którą umocniłeś dla siebie.

    Wyciągnij rękę nad mężem Twojej prawicy,nad synem człowieczym,którego umocniłeś w swej służbie.Już więcej nie odwrócimy się od Ciebie,daj nam nowe życie, a będziemy Cię chwalili.

    (Łk 3,4.6)Przygotujcie drogę Panu, prostujcie ścieżki dla Niego; wszyscy ludzie ujrzą zbawienie Boże.

    (Mt 17,10-13)Kiedy schodzili z góry, uczniowie zapytali Jezusa: Czemu uczeni w Piśmie twierdzą, że najpierw musi przyjść Eliasz? On odparł: Eliasz istotnie przyjdzie i naprawi wszystko. Lecz powiadam wam: Eliasz już przyszedł, a nie poznali go i postąpili z nim tak, jak chcieli. Tak i Syn Człowieczy będzie od nich cierpiał. Wtedy uczniowie zrozumieli, że mówił im o Janie Chrzcicielu.

Robert Nowak
Grudzień 10, 2017, 14:06:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 16 | Komentarze: 0

Rdz 36:1-43
Ten fragment Pisma Swietego jest poswiecony Ezawowi.   
Ezaw nie chce miec konfliktu z bratem zatem opuszcza Kanaan. "Ezaw, zabrawszy swoje żony, synów i córki, całą czeladź swego domu, swoją trzodę i wszystkie zwierzęta oraz całe mienie, które sobie nabył w Kanaanie, udał się do ziemi [Seir] daleko od swego brata Jakuba,  gdyż zbyt liczne mieli stada, aby mogli być razem: kraj, w którym przebywali, nie mógł im wystarczyć ze względu na ich mienie. "
Pismo swiete, ukazuje Ezawa jako ojca jednego ze starozytnych narodow. W pokoleniu Ezawa beda rozni wladcy, ktorzy najpierw sa naczelnikami szczepow, a pozniej   z pokolenia Ezawa beda wywodzili sie krolowie.
Ten opis jest tez opisem blogoslawienstwa bozego jakie doznaje Ezaw. W tym opisie mozna zobaczyc szczodrosc Boga.Mozna tez zobaczyc odpowiedz czlowieka na szczodrosc Boga.
Ezaw w relacji do Boga swego ojca Izaaka wykazywal stosunek , ktory mozna nazwac indyferencja,byl wobec tego Boga obojetny.Poko...
Robert Nowak
Grudzień 03, 2017, 14:49:44 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 32 | Komentarze: 0

Rdz 35:1-29

Po tym co dokonali snowie Jakuba , Jakub musial zmienic miejsce swego zamieszkania. Tutaj kiedy Jakub przeprowadza sie, nie mowi sie o rodzinie Jakuba tylko o domie Jakuba. Ten dom  to :Jakub, 12 synow, dwie zony pierwszorzedne Rachela i Lea, zony drugorzedne Bilha i Zilpa . Ten dom forman takze ci ktorzy pracuja u Jakuba, sa pasterzami, i roznego typu sluzba domowa.
Jakub tym wszystkim domownikom porponuje kult swego Boga.
 Bog Jakuba ukazuje sie jako Bog, ktory praktycznie posiada jednego czciciela i jest nim Jakub.Synowie Jakuba nie ukazuja sie jako Ci, ktorzy maja relacje osobowa z Bogiem. Nie pytajac ojca, zemscili sie za siostre, ktora zostala zgwalcona, na ten gwalt odpowiedzieli gwaltem co spowodowalo, ze Jakub musi opuscic swoje miejsce zamieszkania.
Inny problema jaki ma Jakub z  synami to sprawa Rubena, ktory nawiazuje relacje seksulne z drugorzedna zona Jakuba, Biha.
Rachela ukochana zona Jakuba, tez trudno uznac za czcicielke Bo...
Robert Nowak
Listopad 19, 2017, 13:49:28 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 30 | Komentarze: 0

Rdz 34:1-31
Tutaj mamy opis sytuacji czysto ludzkich. Dowiadujemy sie o gwalcie , pozniej widzimy gre podstepu. Synowie Jakuba morduja sprawce gwaltu swej siostry zabijajac gwlacicela,jego ojca i zabijaja wszystkich mezszczyzn miasta w ktorym mial miejsce czyn, ktory uznali za haniebny.
Tutaj mozna sie gorszyc obrazem biblijnym. Ludzie otoczeni opieka Boga ,robia rzez w miescie,ograbiaja, ukazuja sie jako osoby przepelnione uczuciem nienawisci i zemsty.
W moim odczuciu opis biblijny ukazuje prawde o ludzkiej naturze. W ludzkiej naturze leza takie mozliwosci jak zdolnosc do glebokiej osobowej relacji z Bogiem, jak rowniez mozliwosci ktore sa niszczycielskie.Ta niszczycielska moc jaka  zawarta jest w naturze realzuje sie takze w ludziach , ktorzy sa wybrani  przez Boga.A zatem mozna zobaczyc, ze Bog w swoim dzialaniu nie  kieruje sie naszymi zaslugami. Jestesmy grzesznikami i ta grzesznosc z cala wyrazistoscia uazuje sie w postepku synow Jakuba. Ta grzesznosc w jakis sposo...
Robert Nowak
Listopad 12, 2017, 15:05:43 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 37 | Komentarze: 0

Rdz 33:1-20

Jakub przpomnijmy pozbawil Ezawa
1.Pierworodztwa
2.Blogoslawienstwa jakie nalezy sie starszemu bratu
Teraz po ponad 20 latach , spotykaja sie Ezaw i Jakub. Jak wyglada spotkanie:
" Ezaw pospieszył na jego spotkanie i objąwszy go za szyję ucałował go; i rozpłakali się obaj."
 "Ezaw zapytał: «Dla kogo są te wszystkie stada, które spotkałem?» Jakub odpowiedział: «Obyś mnie darzył życzliwością, panie mój!» 9 Na to Ezaw: «Mam ja dużo, bracie mój, niechaj przy tobie zostanie to, co jest twoje».

Piekny opis spotkania tylko mozna sie zapytac, zeby spotkac sie z bratem po co brac ze soba 400 ludzi?
W moim odczuciu plan Ezawa nie roznil sie wiele od planu Labana. Obydwoje sie czuli oszukani przez Jakuba i poprostu chcieli wymierzyc mu to co w swoim mniemaniu uwazali za sprawiedliwe. I  taka nagla zmiana u obu.Co sie stalo?
Poprostu dla Boga nie ma rzeczy niemozliwych. Bog zadzialal w  sercu Labana i w sercu Ezawa.
Jakub ...
Robert Nowak
Listopad 05, 2017, 14:13:21 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 48 | Komentarze: 0

Rdz 32:1-33

Jakub  kiedy z rozkazu   Boga opuszcza Labana  jest przez niego scigany jednak Bog  sprawia, ze poscig zamienia sie w przyjazne  pozegnanie..." Laban ucałował swych wnuków i swe córki, pobłogosławił im i udał się w powrotną drogę do siebie. "
Teraz kiedy Jakub zbliza sie do stron  gdzie mieszkal jego  ojciec. Na spotkanie wychodzi Ezaw z 400 ludzmi.
Jakub kiedy o tym sie dwiaduje wyobraza sobie najgorszy mozliwy scenariusz. Ezaw  teraz ma sposobnosc zemsty, a zemsta ta, to oczywiscie   zaglada rodziny Jakuba. Coz robic w takiej sytuacji?
Jakub z jednej strony szuka rozwiazania  w swej wlasnej inteligencji i z drugiej strony szuka pomocy Boga, czyniac Bogu wymowke, ze ta cala sytuacja w jakiej sie znalazl jest wynkiem  posluszenstwa Bogu. Co jest polprawda, poniewaz tez Jakub mial inne racje do opuszczenia domu Labana, ktore w swej  modlitwie przemilczal.
Jakub ukazuje pewna ludzka sytuacje, z jednej strony jest zawierzenie Bogu z drugiej str...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.