* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: 2013-03-12_ Czytania na każdy dzień - wtorek, 12 marca 2013  (Przeczytany 921 razy)

Offline Teofil

  • Administrator
  • ****
  • *****
  • Wiadomości: 566
Dzisiejsze czytania: Ez 47,1-9,12; Ps 46,2-3.5-6.8-9; J 4,42.15; J 5,1-3a.5-16

Ez 47,1-9,12
Podczas widzenia otrzymanego od Pana zaprowadził mnie aniał z powrotem przed wejście do świątyni, a oto wypływała woda spod progu świątyni w kierunku wschodnim, ponieważ przednia strona świątyni była skierowana ku wschodowi; a woda płynęła spod prawej strony świątyni na południe od ołtarza. I wyprowadził mnie przez bramę północną na zewnątrz i poza murami powiódł mnie od bramy zewnętrznej, skierowanej ku wschodowi. A oto woda wypływała spod prawej ściany świątyni, na południe od ołtarza. Potem poprowadził mnie ów mąż w kierunku wschodnim; miał on w ręku pręt mierniczy, odmierzył tysiąc łokci i kazał mi przejść przez wodę; woda sięgała aż do kostek. Następnie znów odmierzył tysiąc [łokci] i kazał mi przejść przez wodę: sięgała aż do kolan; i znów odmierzył tysiąc [łokci] i kazał mi przejść: sięgała aż do bioder; i znów odmierzył jeszcze tysiąc [łokci]: był tam już potok, przez który nie mogłem przejść, gdyż woda była za głęboka, była to woda do pływania, rzeka, przez którą nie można było przejść. Potem rzekł do mnie: Czy widziałeś to, synu człowieczy? I poprowadził mnie z powrotem wzdłuż rzeki. Gdy się odwróciłem, oto po obu stronach na brzegu rzeki znajdowało się wiele drzew. A On rzekł do mnie: Woda ta płynie na obszar wschodni, wzdłuż stepów, i rozlewa się w wodach słonych, i wtedy wody jego stają się zdrowe. Wszystkie też istoty żyjące, od których tam się roi, dokądkolwiek potok wpłynie, pozostają przy życiu: będą tam też niezliczone ryby, bo dokądkolwiek dotrą te wody, wszystko będzie uzdrowione. A nad brzegami potoku mają rosnąć po obu stronach różnego rodzaju drzewa owocowe, których liście nie więdną, których owoce się nie wyczerpują; każdego miesiąca będą rodzić nowe, ponieważ woda dla nich przychodzi z przybytku. Ich owoce będą służyć za pokarm, a ich liście za lekarstwo.

Ps 46,2-3.5-6.8-9
REFREN: Pan Bóg Zastępów jest dla nas obroną

Bóg jest dla nas ucieczką i mocą:
najpewniejszą pomocą w trudnościach.
Przeto nie będziemy się bali, choćby zatrzęsła się ziemia
i góry zapadały w otchłanie morza.

Nurty rzeki rozweselają miasto Boże,
najświętszy przybytek Najwyższego.
Bóg jest w jego wnętrzu, więc się nie zachwieje,
Bóg je wspomaga o świcie.

Pan Zastępów jest z nami,
Bóg Jakuba jest naszą obroną.
Przyjdźcie, zobaczcie dzieła Pana,
zdumiewające dzieła, których dokonał na ziemi.

J 4,42.15
Panie Ty jesteś prawdziwie Zbawicielem świata. Daj nam wody żywej, byśmy nie pragnęli.

J 5,1-3a.5-16
Było święto żydowskie i Jezus udał się do Jerozolimy. W Jerozolimie zaś znajduje się sadzawka Owcza, nazwana po hebrajsku Betesda, zaopatrzona w pięć krużganków. Wśród nich leżało mnóstwo chorych: niewidomych, chromych, sparaliżowanych. Znajdował się tam pewien człowiek, który już od lat trzydziestu ośmiu cierpiał na swoją chorobę. Gdy Jezus ujrzał go leżącego i poznał, że czeka już długi czas, rzekł do niego: Czy chcesz stać się zdrowym? Odpowiedział Mu chory: Panie, nie mam człowieka, aby mnie wprowadził do sadzawki, gdy nastąpi poruszenie wody. Gdy ja sam już dochodzę, inny wchodzi przede mną. Rzekł do niego Jezus: Wstań, weź swoje łoże i chodź! Natychmiast wyzdrowiał ów człowiek, wziął swoje łoże i chodził. Jednakże dnia tego był szabat. Rzekli więc Żydzi do uzdrowionego: Dziś jest szabat, nie wolno ci nieść twojego łoża. On im odpowiedział: Ten, który mnie uzdrowił, rzekł do mnie: Weź swoje łoże i chodź. Pytali go więc: Cóż to za człowiek ci powiedział: Weź i chodź? Lecz uzdrowiony nie wiedział, kim On jest; albowiem Jezus odsunął się od tłumu, który był w tym miejscu. Potem Jezus znalazł go w świątyni i rzekł do niego: Oto wyzdrowiałeś. Nie grzesz już więcej, aby ci się coś gorszego nie przydarzyło. Człowiek ów odszedł i doniósł Żydom, że to Jezus go uzdrowił. I dlatego Żydzi prześladowali Jezusa, że to uczynił w szabat.

http://mateusz.pl/czytania/2013/20130312.htm
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2013, 23:07:43 wysłana przez Teofil »

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 22 września 2018 - 22 Wrzesień
  • Sobota XXIV tygodnia okresu zw. - wsp. do. bł. Jana M. od Krzyża Mendeza, prezbitera i męczennika

    (1 Kor 15, 35-37. 42-49)Bracia: Powie ktoś: A jak zmartwychwstają umarli? W jakim ukazują się ciele? O, niemądry! Przecież to, co siejesz, nie ożyje, jeżeli wprzód nie obumrze. To, co zasiewasz, nie jest od razu ciałem, którym ma się stać potem, lecz zwykłym ziarnem, na przykład pszenicznym lub jakimś innym. Podobnie rzecz się ma ze zmartwychwstaniem. Zasiewa się zniszczalne – powstaje zaś niezniszczalne; sieje się niechwalebne – powstaje chwalebne; sieje się słabe – powstaje mocne; zasiewa się ciało zmysłowe – powstaje ciało duchowe. Jeżeli jest ciało zmysłowe, jest też ciało duchowe. Tak też jest napisane: "Stał się pierwszy człowiek, Adam, duszą żyjącą", a ostatni Adam duchem ożywiającym. Nie było jednak wpierw tego, co duchowe, ale to, co ziemskie; duchowe było potem. Pierwszy człowiek z ziemi – ziemski, Drugi Człowiek – z nieba. Jaki ów ziemski, tacy i ziemscy; jaki Ten niebieski, tacy i niebiescy. A jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak też nosić będziemy obraz Człowieka niebieskiego.

    (Ps 56 (55), 3 i 10. 11-12. 13-14)

    REFREN: W światłości wiecznej będę widział Boga

    Wrogowie moi wciąż mnie prześladują,liczni są ci, którzy ze mną walczą.Odstąpią moi wrogowie w dniu, gdy Cię wezwę,po tym poznam, że Bóg jest ze mną.

    W Bogu, którego słowo wielbię,w Panu, którego słowo wychwalam,w Bogu pokładam nadzieję, nie będę się lękał,cóż może uczynić mi człowiek?

    Wiążą mnie, Boże, śluby, które Ci złożyłem,Tobie oddam ofiary pochwalne,bo od śmierci ocaliłeś me życie,a nogi moje od upadku,abym w światłości życia chodził przed Bogiem.

    (Łk 8, 15)Błogosławieni, którzy w sercu dobrym i szlachetnym zatrzymują słowo Boże i wydają owoc dzięki swojej wytrwałości.

    (Łk 8, 4-15)Gdy zebrał się wielki tłum i z poszczególnych miast przychodzili do Jezusa, opowiedział im przypowieść: "Siewca wyszedł siać swoje ziarno. A gdy siał, jedno padło na drogę i zostało podeptane, a ptaki podniebne wydziobały je. Inne padło na skałę i gdy wzeszło, uschło, bo nie miało wilgoci. Inne znowu padło między ciernie, a ciernie razem z nim wyrosły i zagłuszyły je. Inne w końcu padło na ziemię żyzną i gdy wzrosło, wydało plon stokrotny". To mówiąc, wołał: "Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha!" Pytali Go więc Jego uczniowie, co oznacza ta przypowieść. On rzekł: "Wam dano poznać wprost tajemnice królestwa Bożego, innym zaś w przypowieściach, „aby patrząc, nie widzieli, i słuchając, nie rozumieli”. Takie jest znaczenie przypowieści: Ziarnem jest słowo Boże. Tymi zaś na drodze są ci, którzy słuchają słowa; potem przychodzi diabeł i zabiera słowo z ich serca, żeby nie uwierzyli i nie byli zbawieni. Na skałę pada u tych, którzy gdy usłyszą, z radością przyjmują słowo, lecz nie mają korzenia: wierzą do czasu, a w chwili pokusy odstępują. To, które padło między ciernie, oznacza tych, którzy słuchają słowa, lecz potem odchodzą, a zagłuszeni p...

Robert Nowak
Wrzesień 16, 2018, 14:44:19 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 8 | Komentarze: 0

Wj 12: 43-51

Wydarzenie historyczne tutaj  staje sie fundamentem  kultu, ktory ma swoj sposob  realizacji.Liturgia, obrzedy,  kultyczne nie sa jakims sposobem  przedstawiania mitu, ktory nie ma  odnosnika w tym co dzialo sie w swiecie realnym. Niewola w Egipcie i wyjscie z Egiptu nie ma wzmianek historycznych ma  za to odnosnik kultuczny. To wydarzenie jest zapisane w kulcie, ktory znamy pod nazwa Pascha.
Ta Pascha bezposrednio dotyczy narod Izraelski. Tutaj jest sie wspomina wydarzenia jakie mialo miejsce w tym narodzie.Wydarzenie jest narodowe, jednak znaczenie jego jest  jest znacznie wieksze niz tylko  narodowe swieto zydowskie. Tutaj jest wspomnienie Boga nie tylko dzialajacego w historii jednego czlowieka jak to bylo z Abrahamem, w historii jednej rodziny jak to bylo z rodzina Jakuba. Tutaj dzialanie Boga obejmuje narod. W Jezusie  Chrystusie dzialanie Boga obejmuje cala ludzkosc. Pascha Jezusa Chrystusa jest swietem, w ktorym  cala ludzkosc wspomina  zbawcza dzi...
Robert Nowak
Wrzesień 13, 2018, 00:33:44 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 10 | Komentarze: 0

Wj 12: 37-42
Tak oto co niemozliwe stalo sie mozliwe. Izraelici wychodza z Egiptu. Co oznacza to wyjscie? Oznacza opuszczenie obozu pracy w , ktorym chciano dokonac eksterminacji jednego narodu. Oznacza odzyskanie wolnosci . Odzyskanie wolnosci tutaj, nie jest wynikiem jakiegos zrywu powstanczego jest wynikiem bezposredniej interwencji Boga. Tutaj jest moment w ktorym Bog wkracza w historie. To wkroczenie w historie zawarte jest w Pismie, ktore tlumaczone jest na wszystkie jezyki swiata i ktore nazwamy Pismem Swietym.
Swietosc tego Pisma nie pochodzi z opisu ludzkich dzialan, w nim jest wyrazona swietosc Boga. Tutaj nie ma mowy o wielkosci tworzonej na sposob ludzki, tutaj wielkosc sie ujawnia w swietosci dzialan Boga i On sam sie ujawnia jako Bog swiety.
Aby zrozumiec swietosc dzialania Boga, nie mozna tylko ograniczac sie do wyjasniania pojec. Trzeba to widziec z jakiegos typu doswiadczenia.Narod Izraelski ma doswiadczenie opresji w Egipcie. Istnieja inne typy doswiad...
Robert Nowak
Wrzesień 02, 2018, 16:00:12 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 17 | Komentarze: 0

Wj 12:29-36
Po  wielu znakach i ostrzezeniach Bog przeprowadza bezposrednia ingerencje. Ta ingerencia pochodzi od mocy Boga i wyraza sie w tym, ze smierc dotknela wszystkich  pierworodnych mieszkancow Egiptu jednoczesnie niezaleznie od wieku i pochodzenia. Ja sobie wyobrazam,ze w tym czasie Egipt mogl miec jakies 8 mln mieszkancow smierc mogla dotknac  300000 osob.
300000  zgonow  jednej nocy. Nie dziwi  zatem , ze :" I podniósł się wielki krzyk w Egipcie, gdyż nie było domu, w którym nie byłoby umarłego." Ja osobiscie  mysle, Bog moglby zastosowac inne kryteria, gdyby norma bylo co 10 mieszkaniec, to oznaczalo by smierc 800000 osob, gdyby chcial zastowac kryterium co 4 to by oznaczalo smierc 2000000.
Smierc 300000; 800000 czy 2000000  miala by ten sam efekt. Bog w karaniu w moim odczuciu ogranicza sie do niezbednego minimum, ktore jest potrzebne aby wywolac zamierzony efekt.
Nie bylo zadnej mozliwosci doprowadzenia do wyjscia Izraelitow droga negocjacji i jakbysmy...
Robert Nowak
Sierpień 26, 2018, 14:27:29 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 19 | Komentarze: 0

Wj 11:1-10 ; 12:1-28

Tutaj mamy zapowiedziana ostania plage po ktorej Izrael bedzie mogl opuscic Egipt. Ta ostatnia plaga, nie jest plaga, ktora wynika ze zjawisk naturalnych. Tutaj ukarze sie potega Boga.
 W Bogu nie ma tak, ze mozna mowic o jego przymiotach w sposob odzielny od Jego soby. Przymiot Boga jest ukazaniem Boga i nie dziala w sposob niezalezny od Boga. Boskosc i Osobowosci w Bogu  sa jedno i nie ma zadnego Panteonu bogow w Bogu. Czlowiek w swej  wyobrazni, z kazdego przymiotu Boga czyni boga oddzielego. Takie jest zjawisko politeizmu. Czlowiek ze swoich przymiotow chce ucznic " boga jedynego"  , wykreowanego z wlasnej fantazji , ktory ogniskuje to co w mysli humanistycznej uwaza sie za najwartosciowsze takie jest zjawisko ateizmu humanistycznego.
Kiedy w Pismie Swietym Bog mowi o dzialaniu jakiegos swojego przymiotu mowi o swoim osobistym dzialaniu.
To osobiste  dzialanie Boga oznacza wyzwolenie Izraela i ponizenie faraona i wszystkich bogow Egipt...
Robert Nowak
Sierpień 19, 2018, 14:19:27 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 24 | Komentarze: 0

 Wj 10: 16- 29

Osobiscie kiedy patrze na plagi jakie dotknely Egipt widze  jak Bog ukazuje w tych plagach jaka jest Jego potega. W pierwszej serii plag mozemy zobaczyc , ze Bogu sa poddane sily natury. On ma calkowita wladze nad prawami natury. Zjawiska naturalne  maja swoja przyczyne w prawach jakie dzialaja w formach materialnych, w ich wlasciwosciach, wzajemnych relacjach. Tutaj mozemy mowic o masie, o ruchu o szybkosci tego ruchu o sile jaka wystepuje w odzialywanie roznych cial fizycznych.
Pierwsza seria plag ukazuje,ze Bog ma calkowita kontrol nad tymi zjawiskami fizycznymi jakimi poddana jest ziemia.
Plaga ciemnosci jest  czyms co jest wywolane przez zjawiska kosmiczne. Ciemnosc jest zwiazana z taka pozycja cial niebieskich, ze swiatlo sloneczne zostaje przesloniete. Bog zatem kontroluje zjawiska kosmiczne.
Kleski zywiolowe i skutki zjawisk kosmicznych dotykaja ziemie  egipska z wyjatkiem obszaru zamieszkalego przez Izraelitow. To ukazuje rowniez w moim...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.