* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Wj 7:6-13  (Przeczytany 140 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 401
Wj 7:6-13
« dnia: Lipiec 22, 2018, 18:25:50 »
Druga audiencja u Faraona, przebiega tak jak to zostalo oznajmione przez Boga Mojzeszowi. Faraon prosi o znak. Ten znak otrzymuje, laska Mojzesza zamienia sie w weza. Faraon jednak nie dowierza temu znakowi, przywoluje swoich  kaplanow i ci tak samo byli wstanie zamienic swoje laski w weze. Jednak staje sie cos calkowicie nieprzewidzianego. "laska Aarona połknęła ich laski".To zdziwilo faraona, jednak nie widzial w tym nic takiego co mogloby przekonac go o wypuszczeniu Izraelitow. Znak Boga wobec zatwardzialego serca faraona nie uczynil efektu.
Mozemy zdziwic sie jak to mozliwe, widzac dzialanie Boga, to dzialanie nie zmienia ludzkiego serca.
Faraon w mojej opinii mial jakis punkt odniesienia, ktory  czyni go nieczulym na znak Boga. Osobiscie mysle, ze tym punktem odniesienia bylo przekonanie o tym, ze nie istnieje jeden Bog, tylko, ze swiat bogow jest bardziej zlozony. Faraon juz w Mojzeszu i Aaronie nie widzi oszustow, oni rzeczywiscie sa wyslani  przez jakiegos boga, tej etni, ktora chce opuscic Egipt. Ten "bog" jednak nie bedzie niszczyl porzadku kultycznego jaki stoi za wladza , ktora faraon ma od bogow za ktorymi stoi  potega Egiptu.
 W  moim odczuciu tutaj w gre wchodzi ideologia. Bog Iraelitow nie jest widziany tak jak sie ukazuje przez Mojzesza i Aarona. Tego Boga faron widzi od swojej opcji ideologicznej i prawie tysiacletniej tradycji panstwa egipskiego.
Tutaj mozemy tez zrozumiec pozycje izraelitow wobec Jezusa Chrystusa . Znaki jakie on czyni nie zmieniaja stanowiska kaplanow. Jezus Chrystus ze strony ich opcji ideologicznej jest tym, ktory burzy tysiacletnia Tradycje, burzy ten obraz Boga, jaki zostal wytworzony przez rozne szkoly rabinackie.
Laska Mojzesza, ktora zamienia sie  w weza i polyka laski kaplanow nie zmienia serce Faraona, tak jak nie zmienilo sie serce najwyzszego Kaplana Kajfasza wobec znakow i cudow jakie dokonywal Jezus Chrystus.
W Europie zachodniej dla  filozofii angielsko-sachonskiej, ktora jest empirystyczna, idealizm filozofii niemieckiej i te nurty filozoficzne, ktore rodza sie inspiracji Kartezjusza, nazwane fiolozofia moderna .Dla nich Jezus Chrystus nie jest nikim takim, ktory by ukazal Boga prawdziwego.
Dla faraona prawda jes w politeistycznej religii. Dla czlowieka wspolczesnego prawda jest kwestia racjonalnego rozumiena swiata i za ta racjonalnoscia stoi filozofia , nauka i kultura, ktora nie chce widziec w sobie chrzescijanskich korzeni. To wszystko w mojej opinii tworzy Egipt w jakim zyjemy dzis i ten Egipt ma swich kaplanow i faraona, ktory bedzie bronil tych wartosci i tych wartosci bedzie bronil Antychryst, ktorego faraon jest jakas figura.
Dzisiaj wyjscie z Egiptu oznacza pojscie za Chrystusem tak jak on kazdego z nas wola i zaakceptowanie tego wszystkiego co On poponuje dla naszej ziemskiej wedrowki do Ziemi Obiecanej jaka jest "Ziemia Boga", "Ojczyzna Niebieska"

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na sobotę, 15 grudnia 2018 - 15 Grudzień
  • Sobota II tygodnia adwentu - wspomnienie dowolne błogosławionego Jana Karola Steeba, prezbitera

    (Syr 48,1-4.9-11)

    Powstał Eliasz, prorok jak ogień, a słowo jego płonęło jak pochodnia. On głód na nich sprowadził, a swoją gorliwością zmniejszył ich liczbę. Słowem Pańskim zamknął niebo, z niego również trzy razy sprowadził ogień. Jakże wsławiony jesteś, Eliaszu, przez swoje cuda i któż się może pochwalić, że tobie jest równy? Ty, który zostałeś wzięty w skłębionym płomieniu, na wozie o koniach ognistych. O tobie napisano, żeś zachowany na czasy stosowne, by uśmierzyć gniew przed pomstą, by zwrócić serce ojca do syna, i pokolenia Jakuba odnowić. Szczęśliwi, którzy cię widzieli, i ci, którzy w miłości posnęli, albowiem i my na pewno żyć będziemy.

    (Syr 48,1-4.9-11)

    Powstał Eliasz, prorok jak ogień, a słowo jego płonęło jak pochodnia. On głód na nich sprowadził, a swoją gorliwością zmniejszył ich liczbę. Słowem Pańskim zamknął niebo, z niego również trzy razy sprowadził ogień. Jakże wsławiony jesteś, Eliaszu, przez swoje cuda i któż się może pochwalić, że tobie jest równy? Ty, który zostałeś wzięty w skłębionym płomieniu, na wozie o koniach ognistych. O tobie napisano, żeś zachowany na czasy stosowne, by uśmierzyć gniew przed pomstą, by zwrócić serce ojca do syna, i pokolenia Jakuba odnowić. Szczęśliwi, którzy cię widzieli, i ci, którzy w miłości posnęli, albowiem i my na pewno żyć będziemy.

    (Ps 80,2aci3b,15-16,18-19)

    REFREN: Odnów nas, Boże, i daj nam zbawienie

    Usłysz, Pasterzu Izraela, Ty, który zasiadasz nad cherubinami. Zbudź swą potęgę i przyjdź nam z pomocą.

    Powróć, Boże Zastępów, wejrzyj z nieba, spójrz i nawiedź tę winorośl. I chroń to, co zasadziła Twoja prawica, latorośl, którą umocniłeś dla siebie.

    Wyciągnij rękę nad mężem Twojej prawicy, nad synem człowieczym, którego umocniłeś w swej służbie. Już więcej nie odwrócimy się od Ciebie, daj nam nowe życie, a będziemy Cię chwalili.

    (Ps 80,2aci3b,15-16,18-19)

    REFREN: Odnów nas, Boże, i daj nam zbawienie

    Usłysz, Pasterzu Izraela, Ty, który zasiadasz nad cherubinami. Zbudź swą potęgę i przyjdź nam z pomocą.

    Powróć, Boże Zastępów, wejrzyj z nieba, spójrz i nawiedź tę winorośl. I chroń to, co zasadziła Twoja prawica, latorośl, którą umocniłeś dla siebie.

    Wyciągnij rękę nad mężem Twojej prawicy, nad synem człowieczym, którego umocniłeś w swej służbie. Już więcej nie odwrócimy się od Ciebie, daj nam nowe życie, a będziemy Cię chwalili.

    (Łk 3,4.6)

    Przygotujcie drogę Panu, prostujcie ścieżki dla Niego; wszyscy ludzie ujrzą zbawienie Boże.

    (Łk 3,4.6)

    Przygotujcie drogę Panu, prostujcie ścieżki dla Niego; wszyscy ludzie ujrzą zbawienie Boże.

    (Mt 17,10-13)

    Kiedy schodzili z góry, uczniowie zapytali Jezusa: „Czemu uczeni w Piśmie twierdzą, że najpierw musi przyjść Eliasz?” On odparł: „Eliasz istotnie przyjdzie i naprawi wszystko. Lecz powiadam wam: Eliasz już przysze...

Robert Nowak
Grudzień 09, 2018, 13:41:57 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 20 | Komentarze: 0

Wyj 17:1-7

"Czy też Pan jest rzeczywiście wśród nas, czy nie?"

Ja osobiscie tutaj zastanawiam sie nad paczatkiem tego pytania. Gdzie narodzilo sie takie pytanie po fakcie wyjscia z Egiptu i tego wszystkiego co nastapilo z wojskiem  faraona.? To pytanie w moim odczuciu rodzi sie w swiadomosci spolecznej, nie jest to pytanie konkretnej osoby tylko spoleczenstwa.
Swiadomosc spoleczna nie jest czyms co spontanicznie zawierza sie Bogu. Swiadomosc spoleczna  tutaj nie zyje prawda historyczna, nie ma pamieci czy raczej ta pamiec jest bardzo wybiorcza.
Pismo Swiete ukazuje wiez z Bogiem na plaszczyznie osobowej i jest to relacja  z Bogiem jaka ma Mojzesz i z drugiej strony swiadomosc ludu , ktory  jest bardzo bliski buntu i ukamieniowaniu Mojzesza.
Jezus Chrystus, kory wyprowadzanas z niewoli grzechu  w tym procesie wyzwolenczym nie tylko stanal przed niebezpieczenstwem smierci  . On ja przyjal . Odpowiedzia na dzialalnosc Jezusa Chrystusa byl wyrok smier...
Robert Nowak
Grudzień 02, 2018, 13:50:12 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 20 | Komentarze: 0

Wyj 16:31-35

Narod  Izraelski po wyjsciu z Egiptu na pustyni bedzie przebywal  40 lat. Mamy zatem  na pustyni pewne panstwo z ktorym nie graniczy zadne inne. Nie ma wymiany handlowej, nie ma wymiany kulturalnej, nie ma konfliktow z sasiadami. Nie ma czegos takiego, co  my nazywamy spor o miedze. W narodzie Izraelskim na pustyni nie ma biednych. Przy 40 latach rzadow Boga, nikt z narodu Izraelskiego  nie cierpial niedozywienia. Tutaj pismo swiete tego jeszcze nie mowi, powie na innym miejscu. Nikt w narodzie izraelskim na pustyni nie cierpial  z powodu zniszczonego ubrania, butow i rzeczy codziennego uzytku. Narod  Izraelski cechowalo ubranie schludne i przestrzegane byly zasady higieny. To wszystko dzialo sie na pustyni.
Widzimy zatem troske Boga o rzeczy materialne. Roznice jakie istnialy w narodzie byly podyktowane bliskoscia Boga. Najblizej Boga byl Mojzesz i Aaron oni byli  przywodcami narodu na pustyni i oni majac do pomocy rade organizowali codzienne zycie w narod...
Robert Nowak
Listopad 25, 2018, 16:20:01 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 31 | Komentarze: 0

 Po wydarzeniach burzliwych , ktore towarzyszyly wyprowadzeniu plemion  z rodziny Jakuba, ktore otrzymuja imie wspolne Izrael  co jest drugim imieniem Jakuba, tak jak drugim imieniem Saula jes Pawel, czy drugim imieniem Szymona bylo Piotr.
 Nie przez przypadek Jakub otrzymuje to imie, ktore nie bedzie oznaczalo wspolnoty plemion tylko   jednosc narodowa, bedzie oznaczalo pewien narod. Ten narod, nie zyje Bogiem ukrytym, zyje  Bogiem, ktory sie ujawnil.
 Bog w sposob ukryty dziala w kazdym narodzie jednak Jego jawne dzialania tutaj ograniczaja sie do Narodu Izraelskiego, ktory jest  Narodem Wybranym zewszystkich ludow ziemi .
 W   zalazku historii jawnego dzialani a Boga Narodem Wybranym jest narod z konkretna historia i kultura  ,dalsze dzialanie Boga na sposob jawny jest dzialaniem w narodzie , ktory uznaje  w Jezusie Chrystusie  swego Pana i Zbawce. Ten narod jest bardziej zlozony jak narod izraelski. Ten narod obejmuje wszystkie kultury, wszystkie ludy ziemi i poza ty...
Robert Nowak
Listopad 18, 2018, 13:15:00 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 57 | Komentarze: 0

 Narod Zydowski tak jak ukazuje Pismo  Swiete  jest tym miejscem gdzie dzialalnosc Boga wychodzi z ukrycia. Osobiscie wierze, ze Bog dzialal i dziala w kazdym narodzie jednak to dzialanie jest ukryte. Swiety Tomasz mowi o przyczynach dalszch , blizszych i pierwszej przyczynie wszystkiego. Ta pierwsza przycza byla w jakis sposob wyczuwana  przez filozofow greckich, szczegolnie przez Arystotelesa, ktory swoja filozofie buduje na modelu przyczyn. Tam przyczyny sa pojete na sposob intelektualny. Ruch ma swoja przyczyne i pierwsza przyczyna nie moze  byc ruchem i ta przyczyna
 jest rozumiana na wzor Zenona z Elei jako nieruchoma.
 Nieruchomy byt jest przyczyna, przyczyn.Ten nieruchomy byt zostaje nazwany Pierwsza Przyczyna.
Pismo Swiete w historii Ludu Wybranego ukazuje, ze :
1. Pierwsza Przyczyna, moze sie komunikowac z czlowiekiem tak jak to bylo w przypadku Abrahama; Jakuba; Jozefa, Mojzesza miedzy innymi.
2. Ta Przyczyna moze z  czegos bardzo niskiego uczynic c...
Robert Nowak
Listopad 11, 2018, 14:58:10 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 84 | Komentarze: 0

Wyj 15:21-27

Wyzwolenie Izraelitow z Egiptu  i zwycieska bitwa Boga z wojskiem faraona daje poczatek zwiazku Boga nie z jedna osoba, nie z jedna rodzina ale z jednym narodem. W historii ludzkosci mamy tutaj  zalazek ziemskiego Ludu Bozego. Tym ludem jest narod utworzony z rodziny /Izraela/ Jakuba . Historia poczatku tego narodu jest historia poczatku Ludu Bozego do ktorego przechodzi sie przez chrzest. Chrzest jest tym momentem gdzie zostaja gdzie opuszcza sie Egipt i staje sie czlonkiem Ludu Boga. Tutaj  historia Izraela nie jest tylko historia konkretnego narodu, jest historia ludzkosci, ktora chce byc Ludem Boga, chce byc spolecznoscia Boga, ktora w niebie jest formada przez   rozumne istoty nadprzyrodzone , ktore w godzinie proby okazaly wiernosc Bogu i tutaj na ziemi ta spolecznosc rozpoczyna sie od Ludu, ktory opuscil Egipt . Mozliwosc bycia czlonkiem tej spolecznosci dla calej ludzkosci zostala otworzona w Jezusie Chrystusie i ta spolecznoscia jest Kosciol.
Tutaj...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.