* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Wj 7:6-13  (Przeczytany 206 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 405
Wj 7:6-13
« dnia: Lipiec 22, 2018, 18:25:50 »
Druga audiencja u Faraona, przebiega tak jak to zostalo oznajmione przez Boga Mojzeszowi. Faraon prosi o znak. Ten znak otrzymuje, laska Mojzesza zamienia sie w weza. Faraon jednak nie dowierza temu znakowi, przywoluje swoich  kaplanow i ci tak samo byli wstanie zamienic swoje laski w weze. Jednak staje sie cos calkowicie nieprzewidzianego. "laska Aarona połknęła ich laski".To zdziwilo faraona, jednak nie widzial w tym nic takiego co mogloby przekonac go o wypuszczeniu Izraelitow. Znak Boga wobec zatwardzialego serca faraona nie uczynil efektu.
Mozemy zdziwic sie jak to mozliwe, widzac dzialanie Boga, to dzialanie nie zmienia ludzkiego serca.
Faraon w mojej opinii mial jakis punkt odniesienia, ktory  czyni go nieczulym na znak Boga. Osobiscie mysle, ze tym punktem odniesienia bylo przekonanie o tym, ze nie istnieje jeden Bog, tylko, ze swiat bogow jest bardziej zlozony. Faraon juz w Mojzeszu i Aaronie nie widzi oszustow, oni rzeczywiscie sa wyslani  przez jakiegos boga, tej etni, ktora chce opuscic Egipt. Ten "bog" jednak nie bedzie niszczyl porzadku kultycznego jaki stoi za wladza , ktora faraon ma od bogow za ktorymi stoi  potega Egiptu.
 W  moim odczuciu tutaj w gre wchodzi ideologia. Bog Iraelitow nie jest widziany tak jak sie ukazuje przez Mojzesza i Aarona. Tego Boga faron widzi od swojej opcji ideologicznej i prawie tysiacletniej tradycji panstwa egipskiego.
Tutaj mozemy tez zrozumiec pozycje izraelitow wobec Jezusa Chrystusa . Znaki jakie on czyni nie zmieniaja stanowiska kaplanow. Jezus Chrystus ze strony ich opcji ideologicznej jest tym, ktory burzy tysiacletnia Tradycje, burzy ten obraz Boga, jaki zostal wytworzony przez rozne szkoly rabinackie.
Laska Mojzesza, ktora zamienia sie  w weza i polyka laski kaplanow nie zmienia serce Faraona, tak jak nie zmienilo sie serce najwyzszego Kaplana Kajfasza wobec znakow i cudow jakie dokonywal Jezus Chrystus.
W Europie zachodniej dla  filozofii angielsko-sachonskiej, ktora jest empirystyczna, idealizm filozofii niemieckiej i te nurty filozoficzne, ktore rodza sie inspiracji Kartezjusza, nazwane fiolozofia moderna .Dla nich Jezus Chrystus nie jest nikim takim, ktory by ukazal Boga prawdziwego.
Dla faraona prawda jes w politeistycznej religii. Dla czlowieka wspolczesnego prawda jest kwestia racjonalnego rozumiena swiata i za ta racjonalnoscia stoi filozofia , nauka i kultura, ktora nie chce widziec w sobie chrzescijanskich korzeni. To wszystko w mojej opinii tworzy Egipt w jakim zyjemy dzis i ten Egipt ma swich kaplanow i faraona, ktory bedzie bronil tych wartosci i tych wartosci bedzie bronil Antychryst, ktorego faraon jest jakas figura.
Dzisiaj wyjscie z Egiptu oznacza pojscie za Chrystusem tak jak on kazdego z nas wola i zaakceptowanie tego wszystkiego co On poponuje dla naszej ziemskiej wedrowki do Ziemi Obiecanej jaka jest "Ziemia Boga", "Ojczyzna Niebieska"

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na poniedziałek, 18 marca 2019 - 18 Marzec
  • Poniedziałek - wspomnienie dowolne św. Cyryla Jerozolimskiego, biskupa i doktora Kościoła

    (Dn 9, 4b-10)

    O Panie, Boże mój, wielki i straszliwy, który dochowujesz wiernie przymierza tym, co Ciebie kochają i przestrzegają Twoich przykazań. Zgrzeszyliśmy, zbłądziliśmy, popełniliśmy nieprawość i zbuntowaliśmy się, odstąpiliśmy od Twoich przykazań. Nie byliśmy posłuszni Twoim sługom, prorokom, którzy przemawiali w Twoim imieniu do naszych królów, do naszych przywódców, do naszych przodków i do całej ludności kraju. U Ciebie, Panie, sprawiedliwość, a u nas wstyd na twarzach, jak to jest dziś u nas – mieszkańców Judy i Jerozolimy, i całego Izraela, u bliskich i dalekich, we wszystkich krajach, dokąd ich wypędziłeś z powodu niewierności, jaką Ci okazali. Panie! Wstyd na naszych twarzach, naszych królów, naszych przywódców i naszych ojców, bo zgrzeszyliśmy przeciw Tobie. Ale Pan, Bóg nasz, jest miłosierny i okazuje łaskawość, mimo że zbuntowaliśmy się przeciw Niemu i nie słuchaliśmy głosu Pana, Boga naszego, by postępować według wskazań, które nam dał przez swoje sługi, proroków.

    (Dn 9, 4b-10)

    O Panie, Boże mój, wielki i straszliwy, który dochowujesz wiernie przymierza tym, co Ciebie kochają i przestrzegają Twoich przykazań. Zgrzeszyliśmy, zbłądziliśmy, popełniliśmy nieprawość i zbuntowaliśmy się, odstąpiliśmy od Twoich przykazań. Nie byliśmy posłuszni Twoim sługom, prorokom, którzy przemawiali w Twoim imieniu do naszych królów, do naszych przywódców, do naszych przodków i do całej ludności kraju. U Ciebie, Panie, sprawiedliwość, a u nas wstyd na twarzach, jak to jest dziś u nas – mieszkańców Judy i Jerozolimy, i całego Izraela, u bliskich i dalekich, we wszystkich krajach, dokąd ich wypędziłeś z powodu niewierności, jaką Ci okazali. Panie! Wstyd na naszych twarzach, naszych królów, naszych przywódców i naszych ojców, bo zgrzeszyliśmy przeciw Tobie. Ale Pan, Bóg nasz, jest miłosierny i okazuje łaskawość, mimo że zbuntowaliśmy się przeciw Niemu i nie słuchaliśmy głosu Pana, Boga naszego, by postępować według wskazań, które nam dał przez swoje sługi, proroków.

    (Ps 79 (78), 5a i 8. 9. 11 i 13)

    REFREN: Nie czyń nam, Panie, według naszych grzechów

    Czy wiecznie będziesz się gniewał?Nie pamiętaj nam win przodków naszych,niech szybko nas spotka Twoje zmiłowanie,gdyż bardzo jesteśmy słabi.

    Wspomóż nas, Boże, nasz Zbawco,dla chwały Twojego imienia;wyzwól nas i odpuść nam grzechyprzez wzgląd na swoje imię.

    Niech jęk pojmanych dojdzie do Ciebiei mocą Twego ramienia ocal na śmierć skazanych.My zaś, lud Twój i owce Twojej trzody,będziemy wielbić Ciebie na wiekii przez pokolenia głosić Twoją chwałę.

    (Ps 79 (78), 5a i 8. 9. 11 i 13)

    REFREN: Nie czyń nam, Panie, według naszych grzechów

    Czy wiecznie będziesz się gniewał?Nie pamiętaj nam win przodków naszych,niech szybko nas spotka Twoje zmiłowanie,gdyż bardzo jesteśmy słabi.

    Wspomóż nas, Boże, nasz Zbawco,dla chwały Twojego imienia;wyzwól ...

Robert Nowak
Styczeń 20, 2019, 14:28:04 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 47 | Komentarze: 0

Ten tekst nie jest tekstem  dla ktorego trzeba szukac, jakis specjalnych srodkow  aby go zrozumiec. Tutaj Bog mowi jasno, ten Bog , ktory  wyprowadzil Izraelitow z Egiptu, nie jest Bogiem tylko dla Izraelitow. Ten Bog nie jest jakims lokalnym bostwem, ten Bog jest  Bogiem, Jedynym.
 Nie ma zadnej boskosci atomizowanej na rozne bostwa. Nie istnieje cos takiego jak boskosc nieosobowa, zrodlo energii  kosmicznej  czy  jakas  kosmiczna bezoosbowa rozumnosc, jak to na przyklad uwazal Arystoteles, czy jakas Mojra, ktora dyktuje przeznaczenie bogow i ludzi , jak to sobie wyobrazano w  spolecznosci greckiej.
 Wszystkie wierzenia w Boga, jakie znamy maja za  podstawe  znaki z ktorych sie wyczytuje  istnienie czegos co stoi za tym istnieniem jakim jest nasze istnienie  i istnienie tego wszystkiego co nas otacza. Jednak my  z tym istnieniem nie mielismy zadnego  kontaktu bezposredniego, nie mielismy zadnej  intuicji.
Pismo swiete wyjasnia powod nie posiadania takiej intuicji w opi...
Robert Nowak
Styczeń 06, 2019, 13:20:58 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 118 | Komentarze: 0


Wyj 19:1-24

 Niesamowite wydarzenie Bog wychodzi z ukrycia i daje materialne znaki swojej obecnosci. Te materialne znaki wzywaja do szacunku. Obecnosc Boga wymaga szacunku.  Ten szacunek wyraza sie w odpowiednim ubraniu i tym wszystkim co my nazywamy zasadami higienicznymi. To wszystko podyktowane jest tym, gdyz ma nastapic wielkie wydarzenie. To wydarzenie nie jest tylko wielkie dla Izraelitow, to jest wydarzenie , ktore dotyczy calej ludzkosci. Narod Izraelski jest nasieniem  Narodu Wybranego poniewaz w tym nasieniu  narodzi sie Jezus Chrystus ,ktory przez swoja meke Krzyzowa , Smierc i Zmartwychwstanie z tego nasienia uczyni cos co mozemy nazwac wielkim wybuchem, ktory daje poczatek Nowego Uniwersalnego Kosmopolitycznego Narodu. Ten narod to nie jakas jedna kultura to narod Wybrany z Ludzkosci ale nie Ludzkosc jako taka.
Bog swojemu narodowi stawia wymagania istnieja jakies wyrazy zewnetrznego szacunku i wewnetrznej postawy:" ... jeśli pilnie słuchać będziecie...
Robert Nowak
Grudzień 30, 2018, 22:47:47 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 116 | Komentarze: 0

  Wyj 18: 1- 27

Osobiscie jestem zafascynowany tym obrazkiem z zycia Mojzesza. Tutaj nastepuje cos takiego co w jezyku wspolczesnym mozemy nazwac polaczeniem rodzin. Mojzesz na pustyni odzyskuje kontakt ze swoja zona I dziecmi od ktorych byl oddalony w moim mniemaniu ze wzgledow bezpieczenswa dla swojej rodziny.
Z drugiej strony ukazana jest madrosc ludzka I otwrtosc Mojzesza na dobre rady. Tesc Mojzesza daje Mojzeszowi rada aby lud I mojzesz  nie czuli sie za bardzo obciazeni wszystkimi konfliktami jakie przezywa wspolnota. Mojzesz rade starcow, ktora byla w Egipcie zastepuje nowa forma organizacyjna.  Ustanawia przelozonych nad kazda dziesiatka, setka y tysiacem . Izraelitow.
Tak wiec wszystkie bierzace sprawy byly zalatwiane przez  tych ktorych Mojzesz ustanowil jako przelozonych   waga sprawy decydowala do jakiego przelozonego trzeba sie zwrocic. Mojzesz zalatwial sprawy najistotniejsze I byl w pozycji   najwyzszejw wladzy  wykonawczej , sadowniczej I ustawod...
Robert Nowak
Grudzień 23, 2018, 13:58:16 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 118 | Komentarze: 0

 Wyj 17:8-16

Oto pojawia sie nowa grozba przed  Izraelitami w Refidim  pojawiaja sie Amalekici gotowi do bitwy. Ja sobie wyobrazam, ze kosztownosci jakie otrzymali Izraelici w Egipcie, byly  przyczyna pojawienia sie Amalekitow. Do tego czasu Izraelici nie stoczyli zadnej bitwy, nie maja zadnego doswiadczenia  wojennego. Nie jest to pierwsza sytuacja , ktora  stawia  lud izraelski przed  zaglada. Amalekici mieli plan prosty zlupic  kosztownosci, pozabijac tych , ktorych uznaja za bezuzytecznych i  jencow wojennych zdrowych , mlodych i silnych sprzedac na targu niewolnikow.
 Lup wydawal sie latwy.
 Izraelici nie maja zadnego wyjscia, tutaj  trzeba podjac walke. Mojzesz  wybiera na przywodce mlodego Jozuego  i on prowadzi do bitwy na predce utworzone wojsko.
Pismo Swiete mowi, ze zwyciestwo w bitwie nalezalo do Izraelitow, natomiast  dla Amalekitow ta bitwa znaczyla koniec ich istnienia to co chcieli uczynic z Izraelem to spotkalo ich jednak zwyciestwo w tej bitw...
Robert Nowak
Grudzień 09, 2018, 13:41:57 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 169 | Komentarze: 0

Wyj 17:1-7

"Czy też Pan jest rzeczywiście wśród nas, czy nie?"

Ja osobiscie tutaj zastanawiam sie nad paczatkiem tego pytania. Gdzie narodzilo sie takie pytanie po fakcie wyjscia z Egiptu i tego wszystkiego co nastapilo z wojskiem  faraona.? To pytanie w moim odczuciu rodzi sie w swiadomosci spolecznej, nie jest to pytanie konkretnej osoby tylko spoleczenstwa.
Swiadomosc spoleczna nie jest czyms co spontanicznie zawierza sie Bogu. Swiadomosc spoleczna  tutaj nie zyje prawda historyczna, nie ma pamieci czy raczej ta pamiec jest bardzo wybiorcza.
Pismo Swiete ukazuje wiez z Bogiem na plaszczyznie osobowej i jest to relacja  z Bogiem jaka ma Mojzesz i z drugiej strony swiadomosc ludu , ktory  jest bardzo bliski buntu i ukamieniowaniu Mojzesza.
Jezus Chrystus, kory wyprowadzanas z niewoli grzechu  w tym procesie wyzwolenczym nie tylko stanal przed niebezpieczenstwem smierci  . On ja przyjal . Odpowiedzia na dzialalnosc Jezusa Chrystusa byl wyrok smier...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.