* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

Sancte Michael Archangele, defende nos in proelio; contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiae Caelestis, satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute in infernum detrude. Amen.

Autor Wątek: Wj 10: 16- 29  (Przeczytany 23 razy)

Offline Robert Nowak

  • Moderator
  • ****
  • Wiadomości: 390
Wj 10: 16- 29
« dnia: Sierpień 19, 2018, 14:19:27 »
 Wj 10: 16- 29

Osobiscie kiedy patrze na plagi jakie dotknely Egipt widze  jak Bog ukazuje w tych plagach jaka jest Jego potega. W pierwszej serii plag mozemy zobaczyc , ze Bogu sa poddane sily natury. On ma calkowita wladze nad prawami natury. Zjawiska naturalne  maja swoja przyczyne w prawach jakie dzialaja w formach materialnych, w ich wlasciwosciach, wzajemnych relacjach. Tutaj mozemy mowic o masie, o ruchu o szybkosci tego ruchu o sile jaka wystepuje w odzialywanie roznych cial fizycznych.
Pierwsza seria plag ukazuje,ze Bog ma calkowita kontrol nad tymi zjawiskami fizycznymi jakimi poddana jest ziemia.
Plaga ciemnosci jest  czyms co jest wywolane przez zjawiska kosmiczne. Ciemnosc jest zwiazana z taka pozycja cial niebieskich, ze swiatlo sloneczne zostaje przesloniete. Bog zatem kontroluje zjawiska kosmiczne.
Kleski zywiolowe i skutki zjawisk kosmicznych dotykaja ziemie  egipska z wyjatkiem obszaru zamieszkalego przez Izraelitow. To ukazuje rowniez w moim mniemaniu , ze nie jestesmy calkowicie poddani zjawiskom kosmicznym i prawom natury. Bog oslania swoj lud i tak kieruje prawami natury, ze Izraelici nie sa dotknieci zadna kleska.
Osobiscie wierze, ze przyszlosc naszej planety nie zalezy od slepych praw natury, niezalezy od tego, ze  nasz Uklad sloneczny zostanie naruszony przez jakies  zjawisko kosmiczne, ktore zakonczy historie naszej planety.
Ta historia zakonczy sie, kiedy taka bedzie wola Boga.
Dzialanie faraona ukazuje dlaczego  bedziemy mieli doczynienie z czyms co nazywamy koncem swiata. Zadna kleska nie zmienia postawy faraona. Faraon  chociaz ukazuje  ukazuje postawe nawrocenia: "Zgrzeszyłem przeciwko Panu, Bogu waszemu, i przeciwko wam.  A teraz, proszę, przebaczcie i tym razem grzech mój, a błagajcie Pana, Boga waszego, by usunął ode mnie przynajmniej tę śmierć»". Ta postawa jest powierzchowna i tak szybko jak ustaje plaga faraon wraca do swej pierwotnej postawy w ktorej to co dominuje jest kult wlasnej osoby i wlasnego autorytetu.
Ostatnia kleska polozy koniec tej postawie faraona tak ze ta ostatnia kleska bedzie oznaczala wyzwolenie Ludu Izraelskiego.
Koniec swiata bedzie oznaczal koniec  kultu ludzkosci, ktora pod imieniem Boga sobie samej chce oddawac kult. To bedzie momement wyzwolenia  dla tego Ludu, ktory zaufal  Bogu. Koniec swiata to nie czas zemsty Boga ale czas sprawiedliwosci. Faraon  widzac kleski zywiolowe mial okazje do nawrocenia.
Bog  daje ludzkosci rowniez rozne okazje, jednak w pewnym momencie nastapi to co ukazuje ostatnia plaga , ktora dotknie Egipt ta ostatnia plaga oznacza koniec swiata   i uczyni nieprzekraczalna granice miedy tymi, ktorzy w kulcie ludzkosci i wlasnej potedze  polozyli zaufanie a tymi , ktorzy zaufali Jezusowi Chrystusowi, ktory uzywajac Krzyza, uzywa go tak jak Mojzesz swa laske, za pomoca ktorej otwiera moze. Jezus otwiera bramy zycia wiecznego dla tych , ktorzy sa Jego ludem.
  Po koncu swiata, to co stworzyl kult ludzkosci i zaufanie swej potedze bedzie nalezalo do tego co jest  nazwane pieklem  i bedzie tworzylo jego czesc. Egipt nie zniknal po wyzwoleniu Izraelitow. Ci , ktorzy sprzeciwiaja sie Bogu nie zostana unicestwieni, nie stana sie nicoscia , zostana wiecznie odzieleni od panstwa Boga ale tez  po koncu swiata, nikt z tych, ktorzy zaufali Bogu juz nigdy nie dozna krzywdy od niesprawiedliwych, ktorzy na zawsze straca swoj autorytet , swoja potege i swiat w ktorym beda zyli nie bedzie mogl w niczym odzialywac na swiat, ktory  rozkwita w sloncu bozej milosci i cieszy sie obecnoscia Boga zywego.
Pod wplywem plag miedzy Izraelem i Egiptem dokonuje sie separacja. Egipt nie traci swego istnienia, nie zostaje unicestwiony. Egipt ma swoje zycie. Izrael ma zycie swoje.  Jakie jest zycie tych, ktorzy zyja w wiecznej separacji  z Bogiem to jest ich problem.
Osobiscie moim pragnieniem jest isc tam gdzie koniec, smierc jest tylko przecinkiem tego za czym stoi wiecznosc i radosc z obecnosci Boga, radosc z umiechu Jezusa Chrystusa i radosc bycie we wspolnocie tych, ktorzy swoje szaty obmyli w krwi Baranka.

 


* Czytania z Mateusza: http://mateusz.pl/czytania/2015/

  • post Czytania na piątek, 21 września 2018 - 21 Wrzesień
  • Piątek XXIV tygodnia okresu zwykłego - Święto świętego Mateusza, apostoła i ewangelisty

    (Ef 4, 1-7. 11-13)Bracia: Zachęcam was ja, więzień w Panu, abyście postępowali w sposób godny powołania, jakim zostaliście wezwani, z całą pokorą i cichością, z cierpliwością, znosząc siebie nawzajem w miłości. Usiłujcie zachować jedność Ducha dzięki więzi, jaką jest pokój. Jedno jest Ciało i jeden Duch, bo też zostaliście wezwani w jednej nadziei, jaką daje wasze powołanie. Jeden jest Pan, jedna wiara, jeden chrzest. Jeden jest Bóg i Ojciec wszystkich, który jest i działa ponad wszystkimi, przez wszystkich i we wszystkich. Każdemu z nas została dana łaska według miary daru Chrystusowego. I On ustanowił jednych apostołami, innych prorokami, innych ewangelistami, innych pasterzami i nauczycielami dla przysposobienia świętych do wykonywania posługi, celem budowania Ciała Chrystusowego, aż dojdziemy wszyscy razem do jedności wiary i pełnego poznania Syna Bożego, do człowieka doskonałego, do miary wielkości według Pełni Chrystusa.

    (Ps 19, 2-3. 4-5)

    REFREN: Po całej ziemi ich głos się rozchodzi

    Niebiosa głoszą chwałę Boga,dzieło rąk Jego obwieszcza nieboskłon.Dzień opowiada dniowi,noc nocy przekazuje wiadomość.

    Nie są to słowa ani nie jest to mowa,których by dźwięku nie usłyszano;Ich głos się rozchodzi po całej ziemi,ich słowa aż po krańce ziemi.

    AklamacjaCiebie, Boże, chwalimy, Ciebie, Panie, wysławiamy, Ciebie wychwala przesławny chór Apostołów.

    (Mt 9, 9-13)Odchodząc z Kafarnaum Jezus ujrzał człowieka siedzącego w komorze celnej, imieniem Mateusz, i rzekł do niego: „Pójdź za Mną”. On wstał i poszedł za Nim. Gdy Jezus siedział w domu za stołem, przyszło wielu celników i grzeszników i siedzieli wraz z Jezusem i Jego uczniami. Widząc to faryzeusze, mówili do Jego uczniów: „Dlaczego wasz Nauczyciel jada wspólnie z celnikami i grzesznikami?” On, usłyszawszy to, rzekł: „Nie potrzebują lekarza zdrowi, lecz ci, którzy się źle mają. Idźcie i starajcie się zrozumieć, co znaczy: "Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary". Bo nie przyszedłem powołać sprawiedliwych, ale grzeszników”.

Robert Nowak
Wrzesień 16, 2018, 14:44:19 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 7 | Komentarze: 0

Wj 12: 43-51

Wydarzenie historyczne tutaj  staje sie fundamentem  kultu, ktory ma swoj sposob  realizacji.Liturgia, obrzedy,  kultyczne nie sa jakims sposobem  przedstawiania mitu, ktory nie ma  odnosnika w tym co dzialo sie w swiecie realnym. Niewola w Egipcie i wyjscie z Egiptu nie ma wzmianek historycznych ma  za to odnosnik kultuczny. To wydarzenie jest zapisane w kulcie, ktory znamy pod nazwa Pascha.
Ta Pascha bezposrednio dotyczy narod Izraelski. Tutaj jest sie wspomina wydarzenia jakie mialo miejsce w tym narodzie.Wydarzenie jest narodowe, jednak znaczenie jego jest  jest znacznie wieksze niz tylko  narodowe swieto zydowskie. Tutaj jest wspomnienie Boga nie tylko dzialajacego w historii jednego czlowieka jak to bylo z Abrahamem, w historii jednej rodziny jak to bylo z rodzina Jakuba. Tutaj dzialanie Boga obejmuje narod. W Jezusie  Chrystusie dzialanie Boga obejmuje cala ludzkosc. Pascha Jezusa Chrystusa jest swietem, w ktorym  cala ludzkosc wspomina  zbawcza dzi...
Robert Nowak
Wrzesień 13, 2018, 00:33:44 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 9 | Komentarze: 0

Wj 12: 37-42
Tak oto co niemozliwe stalo sie mozliwe. Izraelici wychodza z Egiptu. Co oznacza to wyjscie? Oznacza opuszczenie obozu pracy w , ktorym chciano dokonac eksterminacji jednego narodu. Oznacza odzyskanie wolnosci . Odzyskanie wolnosci tutaj, nie jest wynikiem jakiegos zrywu powstanczego jest wynikiem bezposredniej interwencji Boga. Tutaj jest moment w ktorym Bog wkracza w historie. To wkroczenie w historie zawarte jest w Pismie, ktore tlumaczone jest na wszystkie jezyki swiata i ktore nazwamy Pismem Swietym.
Swietosc tego Pisma nie pochodzi z opisu ludzkich dzialan, w nim jest wyrazona swietosc Boga. Tutaj nie ma mowy o wielkosci tworzonej na sposob ludzki, tutaj wielkosc sie ujawnia w swietosci dzialan Boga i On sam sie ujawnia jako Bog swiety.
Aby zrozumiec swietosc dzialania Boga, nie mozna tylko ograniczac sie do wyjasniania pojec. Trzeba to widziec z jakiegos typu doswiadczenia.Narod Izraelski ma doswiadczenie opresji w Egipcie. Istnieja inne typy doswiad...
Robert Nowak
Wrzesień 02, 2018, 16:00:12 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 15 | Komentarze: 0

Wj 12:29-36
Po  wielu znakach i ostrzezeniach Bog przeprowadza bezposrednia ingerencje. Ta ingerencia pochodzi od mocy Boga i wyraza sie w tym, ze smierc dotknela wszystkich  pierworodnych mieszkancow Egiptu jednoczesnie niezaleznie od wieku i pochodzenia. Ja sobie wyobrazam,ze w tym czasie Egipt mogl miec jakies 8 mln mieszkancow smierc mogla dotknac  300000 osob.
300000  zgonow  jednej nocy. Nie dziwi  zatem , ze :" I podniósł się wielki krzyk w Egipcie, gdyż nie było domu, w którym nie byłoby umarłego." Ja osobiscie  mysle, Bog moglby zastosowac inne kryteria, gdyby norma bylo co 10 mieszkaniec, to oznaczalo by smierc 800000 osob, gdyby chcial zastowac kryterium co 4 to by oznaczalo smierc 2000000.
Smierc 300000; 800000 czy 2000000  miala by ten sam efekt. Bog w karaniu w moim odczuciu ogranicza sie do niezbednego minimum, ktore jest potrzebne aby wywolac zamierzony efekt.
Nie bylo zadnej mozliwosci doprowadzenia do wyjscia Izraelitow droga negocjacji i jakbysmy...
Robert Nowak
Sierpień 26, 2018, 14:27:29 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 18 | Komentarze: 0

Wj 11:1-10 ; 12:1-28

Tutaj mamy zapowiedziana ostania plage po ktorej Izrael bedzie mogl opuscic Egipt. Ta ostatnia plaga, nie jest plaga, ktora wynika ze zjawisk naturalnych. Tutaj ukarze sie potega Boga.
 W Bogu nie ma tak, ze mozna mowic o jego przymiotach w sposob odzielny od Jego soby. Przymiot Boga jest ukazaniem Boga i nie dziala w sposob niezalezny od Boga. Boskosc i Osobowosci w Bogu  sa jedno i nie ma zadnego Panteonu bogow w Bogu. Czlowiek w swej  wyobrazni, z kazdego przymiotu Boga czyni boga oddzielego. Takie jest zjawisko politeizmu. Czlowiek ze swoich przymiotow chce ucznic " boga jedynego"  , wykreowanego z wlasnej fantazji , ktory ogniskuje to co w mysli humanistycznej uwaza sie za najwartosciowsze takie jest zjawisko ateizmu humanistycznego.
Kiedy w Pismie Swietym Bog mowi o dzialaniu jakiegos swojego przymiotu mowi o swoim osobistym dzialaniu.
To osobiste  dzialanie Boga oznacza wyzwolenie Izraela i ponizenie faraona i wszystkich bogow Egipt...
Robert Nowak
Sierpień 19, 2018, 14:19:27 wysłana przez Robert Nowak
Wyświetleń: 23 | Komentarze: 0

 Wj 10: 16- 29

Osobiscie kiedy patrze na plagi jakie dotknely Egipt widze  jak Bog ukazuje w tych plagach jaka jest Jego potega. W pierwszej serii plag mozemy zobaczyc , ze Bogu sa poddane sily natury. On ma calkowita wladze nad prawami natury. Zjawiska naturalne  maja swoja przyczyne w prawach jakie dzialaja w formach materialnych, w ich wlasciwosciach, wzajemnych relacjach. Tutaj mozemy mowic o masie, o ruchu o szybkosci tego ruchu o sile jaka wystepuje w odzialywanie roznych cial fizycznych.
Pierwsza seria plag ukazuje,ze Bog ma calkowita kontrol nad tymi zjawiskami fizycznymi jakimi poddana jest ziemia.
Plaga ciemnosci jest  czyms co jest wywolane przez zjawiska kosmiczne. Ciemnosc jest zwiazana z taka pozycja cial niebieskich, ze swiatlo sloneczne zostaje przesloniete. Bog zatem kontroluje zjawiska kosmiczne.
Kleski zywiolowe i skutki zjawisk kosmicznych dotykaja ziemie  egipska z wyjatkiem obszaru zamieszkalego przez Izraelitow. To ukazuje rowniez w moim...
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.