rzeczysedno.pl

Forum tematyczne => Wiedza => Zdrowie i medycyna => Wątek zaczęty przez: trzynastka w Maj 18, 2013, 09:51:42

Tytuł: Dziewięć najlepszych spalaczy tłuszczu
Wiadomość wysłana przez: trzynastka w Maj 18, 2013, 09:51:42
(http://5.s.dziennik.pl/pliki/4598000/4598130-posilek-owoce-moza-chilli-300-227.jpg)_Spalanie tkanki tłuszczowej wymaga samozaparcia i dyscypliny, ale i wiedzy. Co można zrobić, aby zintensyfikować spalanie tkanki tłuszczowej? Oczywiście wysiłek fizyczny to podstawa. Co prawda jednorazowe i epizodyczne próby treningowe pozbawią nas kilku nadprogramowo przyjętych kalorii, ale nie będą miały wielkiego wpływu na tkankę tłuszczową. Dopiero regularny wysiłek fizyczny przyspieszy tempo przemiany materii i zużyje nadmiar zgromadzonego tłuszczu. Najważniejsze jest jednak to, co pojawia się na naszym talerzu i w naturalny sposób pomaga oczyścić organizm, podkręcić metabolizm i spalić tłuszcz w przerwach między treningami.
_


Cytrusy – grejpfrut, cytryna, limonka, pomarańcza, mandarynka

(http://pomaderia.pl/upload/newsgallery/1430/2661.jpg)
_Są uważane za najbardziej dietetyczne owoce, bo mają mało cukrów, za to wiele kwasów obniżających indeks glikemiczny posiłków. Cechują się wysoką zawartością witaminy C, która wzmacnia odporność organizmu, ale również zasłynęła jako pogromca w spalaniu nadprogramowego tłuszczu. W tej kategorii niezaprzeczalnie królują grejpfruty. Zjedzenie połówki tego owocu przed każdym posiłkiem lub wypicie szklanki soku podwaja ilość zrzuconych kilogramów.
_


Owoce morza

(http://1.bp.blogspot.com/-z7D3xPHU6-A/UU8lJpb-QPI/AAAAAAAAEJ4/vq-mIjAGH2k/s1600/owoce+morza.jpg)_Produkty morskie obfitują w jod, który stymuluje pracę tarczycy, a zarazem właściwą termoregulację i pracę układu krwionośnego. Najbogatszym źródłem tego pierwiastka są wodorosty, ale spokojnie, równie dużo posiadają go kraby, mule, ostrygi i krewetki. Te ostatnie, mają wiele innych zalet. Są ubogie wy tłuszcz i zawierają wiele białka, który jest doskonałym budulcem mięśni. Im większa ilość mięśni, tym lepsza przemiana materii.
_


Ryby, szczególnie łosoś

(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR9gyjEyaHvhg3PME1FE6YOdILZ6SR2BDfCD6eHxnG_S-FXyDe1Mw)_Mięso ryb pobudza metabolizm dzięki obfitości nienasyconych tłuszczów zawierających kwasy omega 3. Związek ten zmniejsza tendencję do tycia, nasila uczucie sytości i reguluje wydzielanie insuliny. Na talerzu powinna się pojawić ryba duszona, pieczona lub grilowana, ponieważ smażenie pozbawia ją cennych właściwości. Warte polecenia jest też sushi z surową rybą lub wędzoną na zimno.
_


Herbata bez cukru

(http://3.bp.blogspot.com/-rxXgukUhRrU/TzFrZkBYosI/AAAAAAAAAFc/dt4rCWpMAlE/s640/zielona_herbata_filizanka.jpg)_Zielona, czerwona, czarna - dzięki zawartości teiny, pobudza mikrocyrkulację i zwiększa ilość spalanych kalorii do kilkunastu procent. Udowodniono, że zarówno katechiny jak i teina przyspieszają metabolizm tkanki tłuszczowej, dlatego rośliny zawierające duże ich ilości są naturalnymi preparatami odchudzającymi. Mechanizm działania katechin oraz teiny polega na zwiększeniu stężenia w organizmie noradrenaliny - hormonu odpowiedzialnego za zwiększone wytwarzanie energii pochodzącej ze spalania tłuszczu.
_


Białko

(http://www.plentyofhealth.com/wp-content/uploads/2011/10/High-protein-foods.jpg)_Porcja białka przed treningiem działa przez całą dobę, pomagając spalać tłuszcz długo po zakończeniu ćwiczeń. Białko pomaga budować mięśnie i zachować sprawniejszy metabolizm, ponieważ jego strawienie przez organizm pochłania 30% więcej kalorii i obniża indeks glikemiczny posiłku.
_


Jogurt naturalny

(http://3.bp.blogspot.com/-llsfBY8IvoQ/TyMPEkvUQuI/AAAAAAAAKB8/_cw_hilIch8/s1600/Domowy+Jogurt+Naturalny-1.JPG)_Nabiał jest najlepszym źródłem wapnia w diecie. Ten sam pierwiastek sprawi, że odchudzając się spalisz więcej tłuszczu. Niskokaloryczna dieta o zawartości 1000-1400 mg wapnia pozwala stracić 22% więcej kilogramów i o 61% więcej tkanki tłuszczowej niż w diecie ubogiej w nabiał. Aby dostarczyć w sobie tę porcję wapnia wystarczy zjadać codziennie 3-4 szklanki jogurtu lub innych fermentowanych napojów mlecznych.
_


Ostre sosy, chili, imbir

(http://zdrowejedzenie.blox.pl/resource/imbir.jpg)_Pikantne przyprawy stymulują krążenie krwi. Zwiększają również straty energii potrzebnej do produkcji ciepła i podnoszą metabolizm na kilka godzin. Dodatkową zaletą przypraw jest zmniejszenie apetytu i odkładania tłuszczu w organizmie. Parę kropli TABASCO® dodanych do jedzenia przyspiesza trawienie. Dzieje się tak dzięki kapsaicynie - substancji umożliwiającej szybsze spalanie lipidów. Analogicznie funkcjonuje papryczka chili i imbir. Ten ostatni także przeciwdziała zaparciom, dlatego warto przyprawiać nim dania z drobiu oraz ziemniaków. Możesz też zaparzyć go jak zioła i spożywać napar. Badania dowodzą, że jedząc imbir spalisz więcej kalorii a także mniej przytyjesz, gdy się przejesz.
_


Czerwone wino

(http://us.123rf.com/400wm/400/400/hkenanc/hkenanc0812/hkenanc081200017/3989352-rotwein-im-glas.jpg)_Zawiera w sobie silny przeciwutleniacz – resweratrol, który zwiększa wykorzystanie przez organizm tlenu oraz energii zgromadzonej jako tłuszcz. Wino może więc sprzyjać szczupłej sylwetce, jednak pod warunkiem, że nie przekroczysz dziennej dawki dwóch kieliszków i wybierzesz wytrawne lub półwytrawne. Najlepiej pić je wieczorem, gdy organizm najlepiej przetwarza alkohol.
_