* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

* O Tobie

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Ze względu na brak oznaczeń kategorii wiekowych w zamieszczanych materiałach z Youtube itp., aby chronić dzieci przed nieodpowiednią treścią, zalecamy rodzicom sprawdzenie dopuszczalnej kategorii wiekowej i samodzielne podjęcie decyzji. Dzieci zapraszamy do odwiedzenia działu:

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Czytania biblijne / Wj 13:1-8
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 23, 2018, 14:36:47 »
 Osobiscie  dla mnie wyjscie Izraelitow z niewoli egipskiej jest wydarzeniem o wiele wazniejszym jak na przyklad dzien w ktorym czlowiek zostawil swoj slad na Ksiezycu.  Ten dzien a wlasciwie  noc jest momentem w ktorym Bog wychodzi ze swego ukrycia. Dzialanie  Boga jest dzialaniem bezposrednim. Bog bierze w opieke caly narod. Bog od tego momentu zaczyna  ksztaltowac ludzkosc w malym zalazku jakim jest narod Izraelski
Tutaj mozemy zapytac o inne religie inarody swiata. Jaki tam jest Bog. Dla mnie we wszystkich religiach i narodach istnieje dzialanie  prawdziwego Boga z tym , ze jest ono ukryte.Wszystkie narody swiata sa pod panowaniem Boga, w nich realizuje sie bozy plan jednak w tych narodach, impuls bozy jest przesloniety przez  elementy czysto ludzkie.
Osobiscie wierze, ze Jezus Chrystus jest objawieniem Boga dlacalej ludzkosci. Izrael Starego Testamentu to lud zlozony z 12 plemion , ktore pochodza z dwunastu synow Jakuba, ktory tez byl nazwany Izraelem. Nowy lud pochodzi od Chrystusa stad jest nazwany chrzescianski.Lud chrzescianski pochodzi od 12 apostolow. Ten lud to jest ludzkosc, ktora uznaja pelnie bostwa.Pelnia bostwa to Trojjedyny Bog Ojciec-Syn - Duch swiety, Bog Trojjosobowy w jednej naturze i w jednym istnieniu. Bog istniejacy jako jedyny. Taki Bog przerasta ludzka fantazje i rozumownie. Fantazja i rozumowanie ludzkie  moze na podtawie trojosobowosci Boga wpasc w politeizm , na podstawie boskiej natury moze calkowicie pozbawic Boga osobowosci czy tez z Trojosobowosci ograniczyc sie  do jednej osoby.
Dzieki ci Panie,ze w narodzie izraelskim objawiles ,swoje istnienie osobowe i w Jezusie Chrystusie ukazales cala pelnie bostwa uzywajac czlowieczenstwa i w Jezusie Chrystusie stworzyles ten lud ktorego ja jestem czlonkiem i ktory na dzisiaj jest ludem , ktory ma ponad 2 miliardy czlonkow.
2
Czytania biblijne / Wj 12: 43-51
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 16, 2018, 14:44:19 »
Wj 12: 43-51

Wydarzenie historyczne tutaj  staje sie fundamentem  kultu, ktory ma swoj sposob  realizacji.Liturgia, obrzedy,  kultyczne nie sa jakims sposobem  przedstawiania mitu, ktory nie ma  odnosnika w tym co dzialo sie w swiecie realnym. Niewola w Egipcie i wyjscie z Egiptu nie ma wzmianek historycznych ma  za to odnosnik kultuczny. To wydarzenie jest zapisane w kulcie, ktory znamy pod nazwa Pascha.
Ta Pascha bezposrednio dotyczy narod Izraelski. Tutaj jest sie wspomina wydarzenia jakie mialo miejsce w tym narodzie.Wydarzenie jest narodowe, jednak znaczenie jego jest  jest znacznie wieksze niz tylko  narodowe swieto zydowskie. Tutaj jest wspomnienie Boga nie tylko dzialajacego w historii jednego czlowieka jak to bylo z Abrahamem, w historii jednej rodziny jak to bylo z rodzina Jakuba. Tutaj dzialanie Boga obejmuje narod. W Jezusie  Chrystusie dzialanie Boga obejmuje cala ludzkosc. Pascha Jezusa Chrystusa jest swietem, w ktorym  cala ludzkosc wspomina  zbawcza dzialalnosc Jezusa Chrystusa, ktora kultycznie bierze forme wieczerzy.
Pascha narodu Izraelskiego kultycznie tez jest wieczerza.
Obchodzenie Paschy  nie bylo czyms co tylko mogli czynic Izraelici. Pascha Starego Testamentu choc jest  swietem Izraelitow, jednak po spelnieniu warunku obrzezania moze ja obchodzic  cudzoziemiec.
Pascha Jezusa Chrystusa jest kosmopolityczna, jest Pascha nie jednego narodu, ale  wszystkich narodow co moze wyrazac  slowo kosmopolis. Wyznawcy Jezusa Chrystusa sa kosmopolitami, to znaczy tutaj nie tworza jakies spolecznosci narodowej.
Proba unarodowienia jest czyms co jawnie stoi w przeciwnosci z przeslaniem jakie pochodzi od Boga. Narody moga zywic sie tym przeslaniem, ale nie moga go miec tylko dla siebie.
Mojzesz wyprowadza narod zydowski z niewoli Egipskiej.Jezus Chrystus wyprowadza z niewoli grzechu cala ludzkosc.
Ludzkosc to nie wszystkie jednostki, jesli chocby jeden chinczyk byl chrzescijaninem to znaczy, ze Chiny naleza do ludzkosci wyzwolonej z niewoli grzechu.
Pismo swiete jest przeslaniem do calej ludzkosci, jest przeslaniem kosmopolitycznym to znaczy jest przeslaniem dla calej ludzkosci i jesli istnieja cywilizacje pozaziemskie to rowniez i tym cywilizacjom winna byc gloszona nowina o przejsciu Boga przez nasza planete.
Dla mnie osobiscie jakikolwiek antysemityzm jest czyms co obraza   Boga, poniewaz narod zydowski jest narodem Boga .
Bycie antychrzescijaninem dla mnie oznacza bycie antychrystem,bycie przeciwnikiem Chrystusa to znaczy bycie w pozycji tego co proponuja anioly zbuntowane ze swej pozycji. Ich spolecznosc i forma jaka sie organizuja jest taka jak oni sobie wymysla . Taka tez byla decyzja Egiptu.
Egipt to sposob realizowania czegos w czym niewidzi sie potrzeby Boga prawdziwego. Potrzebe Boga sie zastepuje  idolatria.
Panstwa  naszej epoki  w miejsce prawdziwego Boga ustanawiaja kult swej wlasnej ideologii, ktora zastepuje idolatrie i na poziomie indywidualnym, kult JezusaChrystusa jest zastepowany  przez kult wlasnego ja ktory ma forme ateizmu humanistycznego dla mnie wzorcowo reprezentowanego przez Satre.
Takie sa moje osobiste refleksje. Ten fragment Pisma swietego mowi mi o tym czy jest Pascha. Ja widze, ze przejscie Boga sie realizuje w trzech fazach. W pierwszej fazie jest to przejscie w ktorym tworzy sie narod Izraelski, drugie przejscie  , ktore prowadzi do utworzenia spolecznosci kosmopolitycznej zwanej chrzescijanami poniewaz jest ona tworzona przez wyznawcow Jezuza Chrystusa, ta spolecznosc mimo swej zlozonosci zachowuje niewzruszenie wiare w bostwo i czlowieczenstwo Jezusa Chrystusa, wiare w Trojjedynego Boga i przykazania boze sa fundamentem  zasad moralnych i swoja wiedze o Bogu czerpie z  Pisma Swietego.
Trzecia Pascha jest to okreslana jako koniec swiata to przejscie bedzie oznaczac zmartwychwstanie naszych cial, zycie wieczne i radosc bycia z Bogiem bez zadnych obrzedow kultycznych poprostu  ta Pascha konczy okres w ktorym Bog dziala na sposob ukryty, dzialanie Boga bedzie jawne i jego obecnosc  bedzie czyms oczywistym zniknie raz na zawsze to co teraz jest pod zaslona wiary
3
Czytania biblijne / Wj 12: 37-42
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 13, 2018, 00:33:44 »
Wj 12: 37-42
Tak oto co niemozliwe stalo sie mozliwe. Izraelici wychodza z Egiptu. Co oznacza to wyjscie? Oznacza opuszczenie obozu pracy w , ktorym chciano dokonac eksterminacji jednego narodu. Oznacza odzyskanie wolnosci . Odzyskanie wolnosci tutaj, nie jest wynikiem jakiegos zrywu powstanczego jest wynikiem bezposredniej interwencji Boga. Tutaj jest moment w ktorym Bog wkracza w historie. To wkroczenie w historie zawarte jest w Pismie, ktore tlumaczone jest na wszystkie jezyki swiata i ktore nazwamy Pismem Swietym.
Swietosc tego Pisma nie pochodzi z opisu ludzkich dzialan, w nim jest wyrazona swietosc Boga. Tutaj nie ma mowy o wielkosci tworzonej na sposob ludzki, tutaj wielkosc sie ujawnia w swietosci dzialan Boga i On sam sie ujawnia jako Bog swiety.
Aby zrozumiec swietosc dzialania Boga, nie mozna tylko ograniczac sie do wyjasniania pojec. Trzeba to widziec z jakiegos typu doswiadczenia.Narod Izraelski ma doswiadczenie opresji w Egipcie. Istnieja inne typy doswiadczenia, ktore ukazuja swietosc Boga. Ewangelia mowi o doswiadczeniu odzyskania wzroku, uzdrowieniu z nieuleczalnej choroby,wyzwolenie z sytuacji zycia w grzechu tak jak to bylo w moim przypadku.
Kiedy sie doswiadcza takiego wyzwolenia nie ma opisu aby wyrazic co sie czuje we wnetrzu.
Slowa Swiety , Swiety , Swiety w odniesioniu do Boga w takiej sytuacji to nie puste dzwieki, ale to jakis opis tego co sie doswiadcza o Bogu kiedy czujesz , ze jestes wolny, ze mozesz znow swe zycie przezywac w tym co je czyni pieknym.
Osobiscie jestem przekonany , ze piekno zycia pochodzi ze swietosci Boga i radosc wlasnego istnienia w moim odczuciu jest wtedy kiedy sie czuje, ze zrodlem tego istnienia jest swietosc Boga, ktora pozwala na moja autentyczna wolnosc i autentyczny wybor tego kim chce byc.
Ja czuje sie wyrozniony tym, ze moge mowic o swietosci Boga na podstawie tego co sam doswiadczylem i takie doswiadczenie widze w tym o czym mowi ten fragment Pisma Swietego.

4
Czytania biblijne / Wj 12:29-36
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 02, 2018, 16:00:12 »
Wj 12:29-36
Po  wielu znakach i ostrzezeniach Bog przeprowadza bezposrednia ingerencje. Ta ingerencia pochodzi od mocy Boga i wyraza sie w tym, ze smierc dotknela wszystkich  pierworodnych mieszkancow Egiptu jednoczesnie niezaleznie od wieku i pochodzenia. Ja sobie wyobrazam,ze w tym czasie Egipt mogl miec jakies 8 mln mieszkancow smierc mogla dotknac  300000 osob.
300000  zgonow  jednej nocy. Nie dziwi  zatem , ze :" I podniósł się wielki krzyk w Egipcie, gdyż nie było domu, w którym nie byłoby umarłego." Ja osobiscie  mysle, Bog moglby zastosowac inne kryteria, gdyby norma bylo co 10 mieszkaniec, to oznaczalo by smierc 800000 osob, gdyby chcial zastowac kryterium co 4 to by oznaczalo smierc 2000000.
Smierc 300000; 800000 czy 2000000  miala by ten sam efekt. Bog w karaniu w moim odczuciu ogranicza sie do niezbednego minimum, ktore jest potrzebne aby wywolac zamierzony efekt.
Nie bylo zadnej mozliwosci doprowadzenia do wyjscia Izraelitow droga negocjacji i jakbysmy to mogli powiedziec dzis  za pomoca zabiegow dyplomatycznych. Kiedy wyczerpaly sie wszystkie srodki, nastepuje dzialanie Boga, ktore wzbudza groze i jednoczesnie ukazuje, ze moc Boga jest czyms rzeczywistym.
Egipcjanie mogli przekonac sie, ze Bog Izraela to nie  cos co mozna okreslic jako wyobrazenie kolektywne pewnego ludu. Bog ukazal swoja realnosc i czyms realnym bylo to co Mojzesz i Aaron przedstawiali faraonowi.
Realnosc Boga moga odczuc Izraelici i Egipcjanie. Dla Izraelitow ta realnosc oznacza wyzwolenie dla Egipcjan utrate osob najblizszych i najdrozszych.
Realnosc Boga oznacza, ze ludzkosc w czasie wiadomym przez Boga dozna to co w jakis sposob ukazuja Izraelici i Egipcjanie. Przejscie Boga bedzie oznaczalo dla Ludu Bozego  wyzwolenie dla "Egipcjan " olbrzymia bolesc.
Bog z ludzkoscia prowadzi negocjacje, nie spieszy sie z wymierzeniem  czystej sprawiedliwosci. Jednak wszystko ma swoje granice i w pewnym momencie ci ktorzy  sa ludem Boga zostaja wyprowadzeni z tych warunkow, zycia, wktorych Bog  wydaje sie byc  kims dalekim.Nadejdzie taki moment, ze pewna czesc ludzkosci juz na zawsze pozbedzie  sie jakiejkolwiek mozliwosci bycia z prawdziwym Bogiem i bedzie zyla wlasnymi " bogami"  i razem znimi juz na zawsze. Tymi "bogami" beda duchy upadle, ktorych moc naturalna jest o wiele potezniejsza od tej jaka ma czlowiek ze swej natury.  Przejscie Boga nie oznacza unicestwienia lecz odwieczna separacje.Tak jak Egipt nie zostal unicestwiony tak po koncu swiata nie zostanie unicestwiona ta czesc ludzkosci, ktora  bedzie zyc bez Boga.
 Egipcjanie stracili swoje dzieci pierworodne. Ludzkosc, ktora odrzuca Boga straci na zawsze kontakt z Pierworodnym Synem Boga. Po koncu tego  swiata nie tylko bedzie istniala nowa ziemia dla zbawionych, zaistnieje tez nowy Egipt w ktorym ci ktorzy to wybrali beda realizowac swoje zycie ze swymi idolami to jest duchami upadlymi i tutaj beda mogli poznac  i doswiadczyc calej  prawdy o nich.
Ja osobiscie nie jestem zainteresowany czynic spekulacji  o zyciu w Nowym Egipcie, ktory tez moze byc nazwany pieklem.
Zycie w bliskosci z Bogiem o tym warto myslec, taka nadzieja wierze, ze warto  zyc i  zaufac temu, ktory takie zycie obiecuje i jest nim Jezus Chrystus.
5
Czytania biblijne / Wj 11:1-10 ; 12:1-28
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 26, 2018, 14:27:29 »
Wj 11:1-10 ; 12:1-28

Tutaj mamy zapowiedziana ostania plage po ktorej Izrael bedzie mogl opuscic Egipt. Ta ostatnia plaga, nie jest plaga, ktora wynika ze zjawisk naturalnych. Tutaj ukarze sie potega Boga.
 W Bogu nie ma tak, ze mozna mowic o jego przymiotach w sposob odzielny od Jego soby. Przymiot Boga jest ukazaniem Boga i nie dziala w sposob niezalezny od Boga. Boskosc i Osobowosci w Bogu  sa jedno i nie ma zadnego Panteonu bogow w Bogu. Czlowiek w swej  wyobrazni, z kazdego przymiotu Boga czyni boga oddzielego. Takie jest zjawisko politeizmu. Czlowiek ze swoich przymiotow chce ucznic " boga jedynego"  , wykreowanego z wlasnej fantazji , ktory ogniskuje to co w mysli humanistycznej uwaza sie za najwartosciowsze takie jest zjawisko ateizmu humanistycznego.
Kiedy w Pismie Swietym Bog mowi o dzialaniu jakiegos swojego przymiotu mowi o swoim osobistym dzialaniu.
To osobiste  dzialanie Boga oznacza wyzwolenie Izraela i ponizenie faraona i wszystkich bogow Egiptu:" Tej nocy przejdę przez Egipt, zabiję wszystko pierworodne w ziemi egipskiej od człowieka aż do bydła i odbędę sąd nad wszystkimi bogami Egiptu".
To dzialanie ma tez byc poczatkiem kultu. Forma kultu, sposob jego sprawowania pochodzi od samego Boga.
Kult chrzescijanski, Ostatnia Wieczerza, tez jest ustanowiony aby  uobecniac to wszysko co realizowalo sie przez przejscie Jezusa Chrystusa, to przejscie Boga  realizowane nie przez przymiot potegi lecz przez osobe Syna wcielonego w nature ludzka.
Pascha opisana na kartach Starego Testamentu  i Wieczerza Panska opisana w Nowym Testamencie mowia o ubecnieniu Boga w historii ludzkiej, ktora zostaje  upamietniona w formie kultu. Mysle, ze tutaj jest wazne uczynic pewna uwage. Forma kultu nie powinna przeslaniac wydarzenia, ktore w kulcie zostaly uobecnione.
Uobecnienie tych wydarzen nie powinno byc zwegleniem. Kult zweglony skupia sie na wydarzeniu, ktore poprostu staje sie czyms historycznym i zyje w pamieci historycznej.
My o Bogu nie mozemy miec pamieci historycznej, nie mozemy wiary w Boga  Trojjosobowego ograniczac do pamieci historycznej wyrazonej w przepisach kultycznych i zasadach moralnych. Wiara bez zywej osobowej relacji z Trojjedynym Bogiem, ograniczona do pamieci historycznej , ktora zywi przepisy kultyczne i zasady moralne jest pewna zweglina. Na niej tak jak na weglu odbijaja sie formy dawnego zycia , ktore istnieje na weglu ale ale nie zyje od siebie   poprostu jest wspomnieniem czegos co istnialo w historii.
Wiara w Boga w moim przekonaniu to nie pamiec historyczna ale zywy kontakt z Trojosobowym Bogiem, ktory realizuje sie przez Ducha Swietego, ktory teraz realizuje dzielo Boga, tak jak to czyni Ojciec i Syn.
6
Czytania biblijne / Wj 10: 16- 29
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 19, 2018, 14:19:27 »
 Wj 10: 16- 29

Osobiscie kiedy patrze na plagi jakie dotknely Egipt widze  jak Bog ukazuje w tych plagach jaka jest Jego potega. W pierwszej serii plag mozemy zobaczyc , ze Bogu sa poddane sily natury. On ma calkowita wladze nad prawami natury. Zjawiska naturalne  maja swoja przyczyne w prawach jakie dzialaja w formach materialnych, w ich wlasciwosciach, wzajemnych relacjach. Tutaj mozemy mowic o masie, o ruchu o szybkosci tego ruchu o sile jaka wystepuje w odzialywanie roznych cial fizycznych.
Pierwsza seria plag ukazuje,ze Bog ma calkowita kontrol nad tymi zjawiskami fizycznymi jakimi poddana jest ziemia.
Plaga ciemnosci jest  czyms co jest wywolane przez zjawiska kosmiczne. Ciemnosc jest zwiazana z taka pozycja cial niebieskich, ze swiatlo sloneczne zostaje przesloniete. Bog zatem kontroluje zjawiska kosmiczne.
Kleski zywiolowe i skutki zjawisk kosmicznych dotykaja ziemie  egipska z wyjatkiem obszaru zamieszkalego przez Izraelitow. To ukazuje rowniez w moim mniemaniu , ze nie jestesmy calkowicie poddani zjawiskom kosmicznym i prawom natury. Bog oslania swoj lud i tak kieruje prawami natury, ze Izraelici nie sa dotknieci zadna kleska.
Osobiscie wierze, ze przyszlosc naszej planety nie zalezy od slepych praw natury, niezalezy od tego, ze  nasz Uklad sloneczny zostanie naruszony przez jakies  zjawisko kosmiczne, ktore zakonczy historie naszej planety.
Ta historia zakonczy sie, kiedy taka bedzie wola Boga.
Dzialanie faraona ukazuje dlaczego  bedziemy mieli doczynienie z czyms co nazywamy koncem swiata. Zadna kleska nie zmienia postawy faraona. Faraon  chociaz ukazuje  ukazuje postawe nawrocenia: "Zgrzeszyłem przeciwko Panu, Bogu waszemu, i przeciwko wam.  A teraz, proszę, przebaczcie i tym razem grzech mój, a błagajcie Pana, Boga waszego, by usunął ode mnie przynajmniej tę śmierć»". Ta postawa jest powierzchowna i tak szybko jak ustaje plaga faraon wraca do swej pierwotnej postawy w ktorej to co dominuje jest kult wlasnej osoby i wlasnego autorytetu.
Ostatnia kleska polozy koniec tej postawie faraona tak ze ta ostatnia kleska bedzie oznaczala wyzwolenie Ludu Izraelskiego.
Koniec swiata bedzie oznaczal koniec  kultu ludzkosci, ktora pod imieniem Boga sobie samej chce oddawac kult. To bedzie momement wyzwolenia  dla tego Ludu, ktory zaufal  Bogu. Koniec swiata to nie czas zemsty Boga ale czas sprawiedliwosci. Faraon  widzac kleski zywiolowe mial okazje do nawrocenia.
Bog  daje ludzkosci rowniez rozne okazje, jednak w pewnym momencie nastapi to co ukazuje ostatnia plaga , ktora dotknie Egipt ta ostatnia plaga oznacza koniec swiata   i uczyni nieprzekraczalna granice miedy tymi, ktorzy w kulcie ludzkosci i wlasnej potedze  polozyli zaufanie a tymi , ktorzy zaufali Jezusowi Chrystusowi, ktory uzywajac Krzyza, uzywa go tak jak Mojzesz swa laske, za pomoca ktorej otwiera moze. Jezus otwiera bramy zycia wiecznego dla tych , ktorzy sa Jego ludem.
  Po koncu swiata, to co stworzyl kult ludzkosci i zaufanie swej potedze bedzie nalezalo do tego co jest  nazwane pieklem  i bedzie tworzylo jego czesc. Egipt nie zniknal po wyzwoleniu Izraelitow. Ci , ktorzy sprzeciwiaja sie Bogu nie zostana unicestwieni, nie stana sie nicoscia , zostana wiecznie odzieleni od panstwa Boga ale tez  po koncu swiata, nikt z tych, ktorzy zaufali Bogu juz nigdy nie dozna krzywdy od niesprawiedliwych, ktorzy na zawsze straca swoj autorytet , swoja potege i swiat w ktorym beda zyli nie bedzie mogl w niczym odzialywac na swiat, ktory  rozkwita w sloncu bozej milosci i cieszy sie obecnoscia Boga zywego.
Pod wplywem plag miedzy Izraelem i Egiptem dokonuje sie separacja. Egipt nie traci swego istnienia, nie zostaje unicestwiony. Egipt ma swoje zycie. Izrael ma zycie swoje.  Jakie jest zycie tych, ktorzy zyja w wiecznej separacji  z Bogiem to jest ich problem.
Osobiscie moim pragnieniem jest isc tam gdzie koniec, smierc jest tylko przecinkiem tego za czym stoi wiecznosc i radosc z obecnosci Boga, radosc z umiechu Jezusa Chrystusa i radosc bycie we wspolnocie tych, ktorzy swoje szaty obmyli w krwi Baranka.
7
Czytania biblijne / Wj 9:1-35 a 10:1-15
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 12, 2018, 14:55:32 »
Wj  9:1-35 a 10:1-15

Oto pod wplywem nieustepliwej postawy faraona na Egipt spadaja kolejne plagi :zaraza od  ktorej ginie bydlo,zjawisko pylu, ktory powoduje choroby ciala przejawiajace sie w owrzodzeniu,wyniszczajacy grad, grzmoty, blyskawice, plaga szaranczy.
Tutaj Bog ukazuje jak moze dzialac w swiecie fizycznym.
Zjawiska naturalne maja swoje  przyczyny naturalne jednak nie sa calkowicie poddane przyczynom naturalnym. Bog moze dzialacw swiecie naturalnym tak jak chce i moze kierowac zjawiskami naturalnymi.
Egipcjanie mogli zobaczyc, ze te zjawiska naturalne, ktore dla nich byly katastroficzne, nie dotykaly tej czesci terytorium, gdzie mieszkali Izraelici.
Prawa natury nie ograniczaja potegi Boga, one raczej ja ukazuja. Tak Bog to oznajmia Mojzeszowi:" I rzekł Pan do Mojżesza: «Idź do faraona, ponieważ uczyniłem twardym serce jego i jego sług, abym mógł czynić znaki swoje wśród nich, 2 i abyś opowiadał dzieciom twoim i wnukom, co zdziałałem w Egipcie. A znaki moje czyniłem między nimi, aby wiedzieli, że Ja jestem Pan».
Tutaj Pismo swiete ukazuje w moim odczuciu falszywosc tez o Bogu, jakie sie glosi z pozycji  panteizmu. W tej pozycji nie widzi sie roznicy miedzy tym co Bog stwarza i co jest stworzone. To co stworzone jako calosc jest "bogiem". Taki "bog" nie moze miec swej wlasnej swiadomosci, racjonalnosc takiego "boga" to patrony racjonalnosci  bezosobowej, jakie maja miejsce w kosmosie. Te patrony racjonalnosci w jakis sposob w kosmicznym chaosie, tworza jakis typy racjonalnosci, ktora sie przejawia w konfiguracji materii, kosmicznej w rozne uklady czy formy konkretne gwiazd, planet i tego punktu w kosmosie jakim jest ziemia z calym bogactwem materialnych form.
Pismo Swiete ukazuje, ze zjawiska materialne sa kierowane przez Boga jednak Bog nie jest ani byskawica, ani grad.Nic ze zjawisk  naturalnych ksztaltuje Boga. Bog ze swej wlasnej swiadomosci kieruje tymi zjawiskami.
Tutaj Pismo Swiete ukazuje transcendencje Boga. Bog nie jest w materii jaka jej czastka. Bog ma moc tak kierowac materia jak to chce Jego swiadomosc.
Zjawiska naturalne, ktore dotykaja Egipt maja swoj cel. Bog chce wyzwolic narod Izraelski.
W Jezusie Chrystusie ludzka natura, jego cialo, krew wyzwalaja ludzkosc, jednak nie czynia tego od siebie samej.Ludzkie cialo Jednorodzonego Syna, jest kierowane wola Boga i w ludzkiej naturze Jezusa Chrystusa dokonuje sie nasze wyzwolenie z neiwoli grzechu za pomoca tych plag, ktore dotykaly to ludzkie cialo Jednoodzonego Syna.
 Potrzeba bylo plag aby mogl narod izraelski mogl byc wyzwolony potrzebne byly plagi na ludzkim ciele Syna Jednorodzonego Boga abysmy my mogli byc wolni, aby nasze zycie moglo byc wyzwolone z tej pajeczej sieci w jaka sie wplatalismy z podstepu szatana.
W moim odczuciu nie musimy bac sie tych wszystkich zjawisk jakie maja towarzyszyc koncowi tego swiata, bo  te zjawiska beda znakiem tego czym byly dla Izraelitow.Oznaczaly, ze niewola dobiega konca. Zjawiska konca swiata zwiastuja, ze ziemia juz dla nikogo nie bedzie domem niewoli. NowaZiemia i Nowe Niebo beda nalezec do ludzi wolnych.
8
Czytania biblijne / Wj 7:23 a Wj 8: 1-28
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 05, 2018, 14:24:18 »
Wj 7:23 a   Wj 8: 1-28

 Po pierwszej klesce zywiolowej, zaczynaja pojawiac sie natepne, plaga zab, komarow , much. Kaplani egipscy zaczynaja widziec w tych zjawiskach , cos co nie mozna nasladowac. “Aaron wyciągnął rękę swoją i laskę i uderzył proch ziemi. Komary pokryły ziemię i bydło, cały proch ziemi w kraju egipskim zamienił się w komary. 14 Lecz to samo starali się uczynić czarownicy dzięki swej wiedzy tajemnej, by sprowadzić komary, ale tego nie potrafili…  15 Wówczas rzekli czarownicy do faraona: «Palec to Boży»…
Zacietrzewienie faraona sprawia, ze  nie ustaja kleski. Po pladze komarow  pojawiasie plaga much.
Przy  tej pladze   Bog daje wyraznie znac o opiece swojej poniewaz  ta plaga nie dotyka ziemi Goszen, ktora zamieszkuja Izraelici.
Mozemy zobaczyc, ze faron  powoli zaczyna rozpoznawac interwencje Boga w obronie Izraelitow.  W moim mniemaniu faraon widzac interwencje Boga Izraela, chce z nim a nie z  Jego ludem uczynic jakis uklad.  Proponuje Mojzeszowi  tego Boga wprowadzic, do swojego panteonu bogow. Stad tez jest gotowy na uznanie  kultu dla Boga Izraela, zachowujac statutus ludu Izraelskiego.Osobiscie widzew tym podporzadkowanie wierzen  polityce panstwa.Panstwo uznaje prawo  pewnego Boga “plemiennego” jednak wyznawcy tego Boga musza byc podporzadkowani polityce panstwa. To co chce zrobic faraón przypomina zasade  dziel i rzadz. Faraon chce udobruchac Boga  Izraela dajac prawo do kultu jednak w niczym niechce zmienic status niewolniczy tych, ktorzy  sa czcielami tego Boga tym samym chce odzielic Boga od jego czcicieli. Co przez Mojzesza Bog stanowczo odrzuca.
«Nie wypada postępować w ten sposób, ponieważ obrazą3 Egipcjan byłaby nasza ofiara dla Pana, Boga naszego, gdybyśmy złożyli na ofiarę to, co w oczach Egipcjan jest niedozwolone. Czy za to nie ukamienowaliby nas?
To co mowi  Mojzesz w moim odczuciu ukazuje  falszywosc tych twierdzen, ktore okreslane sa jako deizm. Bog istnieje dla siebie samego i wystarczy , zeby mogl  byc rozpoznany a sprawy ludzkie nie sa przedmiotem jego zainteresowan.
Takiego Boga , mozna sobie  rozumowo skonstrowac.Jednak ten Bog  , ktory objawia sie Mojzeszowi, nie jest konstrukcja ludzkiego umyslu, niezaleznie czy te konstrukcje rozumiemy na sposob jednostkowy czy spoleczny.
 Bogu  prawdziwemu nie mozna dyktowac warunkow, nie mozna w sposob polowczny traktowac  Jego decyzji, tak jak to chcial uczynic faraón. Zawołał więc faraon Mojżesza i Aarona i rzekł: «Możecie złożyć ofiarę Bogu waszemu, ale w tym kraju».

To co mnie w jakis sposob dotknelo w tym fragmenccie, to zobaczenie, ze Bog nie mysli wylacznie o sobie.  W planie Boga jest zawarte jakies dobro dla Izraelitow co sobie tlumacze , ze w  planie Boga jest jakies dobro  dla mnie. 
To za co Boga sie Boga sie wielbi, to nie tylko jego istnienie ale rowniez czyny.
Wielkosc Boga jest w istnieniu i dzialaniu. Stary Testament ukazuje to dzialanie wobec ludu Izraelskiego. Nowy Testament ukazuje dzialanie Boga wobec calej ludzkosci.W Starym Testamencie jest ukazane , ze Bog nie jest obojetny na zniewolenie narodu, na jego ucisk i cierpienie. Nowy Testament pokazuje jeszcze cos glebszego co zawiera w sobie milosc Boga.
 Jezus Chrystus Syn Boga Prawdziwego, druga OsobaTrojcy Swietej wchodzi w historie ludzka aby wyzwolic czlowieka z niewoli grzechu. Jezus Chrystus nie tylko reaguje na ludzkie cierpienie ale go  przyjmuje . W Jezusie Chrystusie Bog ukazuje, ze nie tylko jestesmy dla niego czescia stworzenia, jestesmy dziecmi, a nasz brat Jezus Chrystus, jest tym ktory ukazuje jak bardzo Bog jest Bogiem z nami. Ukazuje to w swoim istnieniu  i konkretnych dzialaniach .
Dzieki Ci Trojjedyny Boze , ze jestes i dzieki za kazdy czyn , ktory jest manifestacja   Kim jestes  i czym jest dla Ciebie ludzkie istnienie,o ktore troszczysz sie tak jakto  mozemy poznawac w Pismie Swietym i te ktore jest moim istnieniem , ktore jest dla Ciebie przedmiotem troski ktore co moge ososobiscie doswiadczac od chwili kiedy obudzila sie moja swiadomosc i od kiedy uznaje  w Jezusie Chrystusie  Twoim  Synie Jednorodzonym  mojego  Pana i Zbawce .
9
Czytania biblijne / Wj 7:14-23
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Lipiec 29, 2018, 17:40:19 »
Wj 7:14-23

Kiedy czytam ten fragment Pisma Swietego mam takie skojarzenie  z ringiem bokserskim. Zaczyna sie pierwsze starcie miedzy Bogiem Izraela i synem bogow egipskich za ktorego uwazal sie faraon. Pierwsze starcie i jednym ciosem  Bog Izraela  sprawia , ze syn "bogow egipskich" lezy na deskach. Jednak na jego stronie, zostaje ocucony przez los kaplanow egipskich,ktorzy ukazali , ze moga robic rzeczy podobne jak te, ktore sie dzieja za sprawa laski Mojzesza. Faraon po pierwszym powaleniu na deski wstaje . " Faraon odwrócił się i poszedł do swego domu, nie biorąc sobie tego do serca."
Bog moglby okazac potege w taki sposob, ze  odrazu moglby wymusic na faronie swoja decyzje.
Tutaj ukazuje sie w moim odczuciu milosierdzie Boga. Faraon zna decyzje Boga i nie ma najmniejszego zamiaru ugiac sie przed Bogiem.Bog swoim pierwszym uderzeniem, ukazuje, ze sprawa ludu izraelskiego jest ta, ktora mu lezy na sercu. Ten pierwszy cios w jakis sposob zrownuje sytuacje Egipcjan z Izraelitami. Kleska zywiolowa dotyka lud egipski i czyni , ze lud ten na sobie odczuwa skutki  kleski zywiolowej. Ten pierwszy cios jaki otrzymuje faraon jest aby zobaczyl sytuacje swojego ludu i przez sytuacje swojego ludu zrozumial sytuacje Izraelitow.
Jak widzimy  faraona nie wiele to obchodzi. Swoj autorytet jest wazniejszy i teraz na mocy swego autorytetu sprzeciwia sie  woli Boga.
Ta pierwsza ingerencja w obronie Izraelitow, ukazuje tak samo Izraelitom, ze Mojzesz, jest rzeczywiscie przedstawicielem Boga a zatem tym pierwszym uderzeniem Bog wzmacia autorytet Mojzesza.
 W dzialaniu Boga mozemy w mojej opinii zobaczyc apel do Faraona, wzmocnieenie autorytetu Mojzesza i rzeczywista troske o narod zydowski.
W Bogu nie ma jakiegos rozlozenia procentowego mocy, sprawiedliwosci, milosierdzia, wspanialomyslnosci, w kazdym czynie Boga wszystko jest 100%.
Aniolowie zbuntowani nie doswiadczyli czystej sprawiedliwosci, doswiadczyli te zmilosierdzia Boga, gdyz Bog ich oddziela od siebie jednak ich nie sprowadza do nicosci, nie niszczy ich niesmiertelnosci, nie niszczy ich natury.
Bog wobec  sprzeciwu Jego woli  reaguje ze sprawiedliwosci jednak w tej reakcji nigdy nie ma rezygnacji z milosierdzia.
Faraon bedzie mial wielokrotna mozliwosc na realizacje decyzji Boga tak, ze to nie bedzie zadnym uszczerbkiem dla jego autorytetu.
My widzimy czasem zewnetrzny triumf zla. Dziwimy sie dlaczego Bog pozwala aby ci , ktorzy Go nie uznaja mogli cieszyc sie sukcesem. Bog kazdemu daje czas, kazdemu daje szanse i to nie jedna. Serce Faraona z osobistej decyzji zaczelo zatwardzac sie.
Oczywiscie dla czlowieka zbuntowanego czas dany przez Boga nie jest tym, ktory wykorzystuje on dla swego dobra. Jednak ten czas jest w mojej opinii czasem w ktorym mozemy zobaczyc, dobroc Boga, dobroc w ktorej na pierwszym planie jest oczekiwanie na nawrocenie grzesznika a pozniej oczywiscie jest moment na sprawiedliwosc, na ukazanie tego co Bog moze uczynic zeswej wszechmocy i sprawiedliwosci.
10
Czytania biblijne / Wj 7:6-13
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Lipiec 22, 2018, 18:25:50 »
Druga audiencja u Faraona, przebiega tak jak to zostalo oznajmione przez Boga Mojzeszowi. Faraon prosi o znak. Ten znak otrzymuje, laska Mojzesza zamienia sie w weza. Faraon jednak nie dowierza temu znakowi, przywoluje swoich  kaplanow i ci tak samo byli wstanie zamienic swoje laski w weze. Jednak staje sie cos calkowicie nieprzewidzianego. "laska Aarona połknęła ich laski".To zdziwilo faraona, jednak nie widzial w tym nic takiego co mogloby przekonac go o wypuszczeniu Izraelitow. Znak Boga wobec zatwardzialego serca faraona nie uczynil efektu.
Mozemy zdziwic sie jak to mozliwe, widzac dzialanie Boga, to dzialanie nie zmienia ludzkiego serca.
Faraon w mojej opinii mial jakis punkt odniesienia, ktory  czyni go nieczulym na znak Boga. Osobiscie mysle, ze tym punktem odniesienia bylo przekonanie o tym, ze nie istnieje jeden Bog, tylko, ze swiat bogow jest bardziej zlozony. Faraon juz w Mojzeszu i Aaronie nie widzi oszustow, oni rzeczywiscie sa wyslani  przez jakiegos boga, tej etni, ktora chce opuscic Egipt. Ten "bog" jednak nie bedzie niszczyl porzadku kultycznego jaki stoi za wladza , ktora faraon ma od bogow za ktorymi stoi  potega Egiptu.
 W  moim odczuciu tutaj w gre wchodzi ideologia. Bog Iraelitow nie jest widziany tak jak sie ukazuje przez Mojzesza i Aarona. Tego Boga faron widzi od swojej opcji ideologicznej i prawie tysiacletniej tradycji panstwa egipskiego.
Tutaj mozemy tez zrozumiec pozycje izraelitow wobec Jezusa Chrystusa . Znaki jakie on czyni nie zmieniaja stanowiska kaplanow. Jezus Chrystus ze strony ich opcji ideologicznej jest tym, ktory burzy tysiacletnia Tradycje, burzy ten obraz Boga, jaki zostal wytworzony przez rozne szkoly rabinackie.
Laska Mojzesza, ktora zamienia sie  w weza i polyka laski kaplanow nie zmienia serce Faraona, tak jak nie zmienilo sie serce najwyzszego Kaplana Kajfasza wobec znakow i cudow jakie dokonywal Jezus Chrystus.
W Europie zachodniej dla  filozofii angielsko-sachonskiej, ktora jest empirystyczna, idealizm filozofii niemieckiej i te nurty filozoficzne, ktore rodza sie inspiracji Kartezjusza, nazwane fiolozofia moderna .Dla nich Jezus Chrystus nie jest nikim takim, ktory by ukazal Boga prawdziwego.
Dla faraona prawda jes w politeistycznej religii. Dla czlowieka wspolczesnego prawda jest kwestia racjonalnego rozumiena swiata i za ta racjonalnoscia stoi filozofia , nauka i kultura, ktora nie chce widziec w sobie chrzescijanskich korzeni. To wszystko w mojej opinii tworzy Egipt w jakim zyjemy dzis i ten Egipt ma swich kaplanow i faraona, ktory bedzie bronil tych wartosci i tych wartosci bedzie bronil Antychryst, ktorego faraon jest jakas figura.
Dzisiaj wyjscie z Egiptu oznacza pojscie za Chrystusem tak jak on kazdego z nas wola i zaakceptowanie tego wszystkiego co On poponuje dla naszej ziemskiej wedrowki do Ziemi Obiecanej jaka jest "Ziemia Boga", "Ojczyzna Niebieska"
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10

Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.