* Info

* Tematy

* Filmy

* Muzyka

* Kącik dla dzieci

* Kluby

* Informacje

* O Tobie

 
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Ze względu na brak oznaczeń kategorii wiekowych w zamieszczanych materiałach z Youtube itp., aby chronić dzieci przed nieodpowiednią treścią, zalecamy rodzicom sprawdzenie dopuszczalnej kategorii wiekowej i samodzielne podjęcie decyzji. Dzieci zapraszamy do odwiedzenia działu:

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Czytania biblijne / Rdz28: 1-22
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 24, 2017, 18:35:06 »
Rdz28: 1-22
W tym rozdziale Pisma Swietego  zaczyna sie historia  trzeciego pokolenia  rodziny monoteistycznej pochodzacej od Abrahama. To co Bog powiedzial Abrahamowi, Izaakowi  teraz to wszystko potwierdza Jakubowi:"Ja jestem Pan, Bóg Abrahama i Bóg Izaaka. Ziemię, na której leżysz, oddaję tobie i twemu potomstwu. 14 A potomstwo twe będzie tak liczne jak proch ziemi, ty zaś rozprzestrzenisz się na zachód i na wschód, na północ i na południe; wszystkie plemiona ziemi otrzymają błogosławieństwo przez ciebie i przez twych potomków. 15 Ja jestem z tobą i będę cię strzegł, gdziekolwiek się udasz; a potem sprowadzę cię do tego kraju. Bo nie opuszczę cię, dopóki nie spełnię tego, co ci obiecuję»."
Jakub ma objawienie  Boga, w ktorym, Bog mu sie przedstawia. Ta osobista wiez z Bogiem czyni , ze Jakub sam od siebie sklada pewne obietnice Bogu:"«Jeżeli Pan Bóg będzie ze mną, strzegąc mnie w drodze, w którą wyruszyłem, jeżeli da mi chleb do jedzenia i ubranie do okrycia się 21 i jeżeli wrócę szczęśliwie do domu ojca mojego, Pan będzie moim Bogiem. 22 Ten zaś kamień, który postawiłem jako stelę, będzie domem Boga. Z wszystkiego, co mi dasz, będę Ci składał w ofierze dziesięcinę».
Tutaj Jakub uznaje sie za poddanego panstwu Boga. Bycie obywatelem jakiegos panstwa oznacza placenie podatkow. Jakub chce Bogu ofiarowac 10 czesc tego co bedzie owocem jego pracy.
Izaak mial takie doswiadczenie, ze to co cieszy sie bozym blogoslawienstwem  daje owoce o wiele bardziej obfitsze i zrodlem bogactwa bylo Boze blogoslawienstwo. Jakub tez owoce ze swej  pracy chce ofiarowac Bogu aby jego  bogactwo cieszylo nie tylko Jego samego ale rowniez Boga.
Tutaj widze pewna wskazowke, na sposob posiadania i zdobywania bogactwa. Nie ma w tym nic zlego , ze czlowiek mysili o tym aby posiadac dobra materialne chodzi o to aby posiadanie tych dobr nie tylko cieszylo czlowieka ale rowniez cieszylo Boga.
Dobra ziemskie sa obrazem tych dobr jakie dostapimy od Boga w Ojczyznie Niebieskiej. Dobra ziemskie sa blogoslawienstwem od Boga.
Jezus Chrystus nie przeczy wartosci dobr ziemskich, jednak zadne dobro ziemskie nie moze byc porownane z tym dobrem jakim  jest Jezus Chrystus, tym dobrem jakim jest jego milosc. Nie ma dobra wiekszego jak milosc Boga. Osobiscie  w tych osobach, ktore dla milosci Boga wyrzekaja sie dobr ziemskich widze radosc zycia bogactwem Boga i ich materialne ubóstwo nigdy nie jest celem w sobie. Oni kochaja tak Boga, ze poprostu swoje ubóstwo przyjmuja z radoscia , poniewaz  im bardziej sa ubodzy materialnie tym bardziej sa bogaci Bogiem. Takie bogactwo ukazuje Jezus Chrystus. Dla mnie istnieja ludzie , ktorzy ciesza sie splendorem swego bogactwa ziemskiego ale tez istnieja tacy ludzie, ktorzy sa bogaczami   w panstwie Boga, ludzie przed ktorymi bede mogl pochylic glowe widzac to bogactwo jakie maja w w jednosci z  Bogiem, w splendorze jaki daje Bog.
Kazdy z nas wybiera swoj sposob na bogacenie sie.
Panie ja chce byc bogaty w poluszenstwie twej woli i wszystko inne dj mi tak aby bylo dodatkiem i czyms co potrzebuje moje ziemskie zycie nigdy czyms co by przeslonilo Twoja wole i bogactwo bycia z Toba.
2
Czytania biblijne / Rdz 27:1-42
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 16, 2017, 18:42:26 »
Rdz 27:1-42
Abraham zapocztkowal kult jednego Boga w swej rodzinie. Wiara Abrahama jest utrzymana przez Izaaka. Jednak w trzecim pokoleniu pojawia sie powazne zagrozenie dla tej  wiary, poniewaz Ezaw powraca do tradycji politeistycznej przez swoj zwiazek poligamiczny. Zeni sie z dwoma kobietami o wyznaniach politeistycznych i sam w relacji z Bogiem jest oziebly.Tutaj mogla zakonczyc sie religia monoteistyczna, gdzie uznaje sie Jedynego Boga, nieidentyfikowanego z zadna sila natury.
Taki Bog mogl stac sie czyms co przechodzi do tradycji rodzinnej i oczywiscie moze byc  uznany przez potomkow Ezawa jako jeden z wielu bogow.
Jednak taka sytuacja nie ma miejsca.Rebeka , ktora zawsze w swym sercu miala wiecej uczucia dla Jakuba jak dla Ezawa, przygotowuje plan aby na czele   klanu rodzinnego stanal Jakub.
 Jakub widzial, ze pomysly mamy funkcjonuja dobrze tak jak to bylo z pierworodztwem, teraz   Rebeka wymyslila cos aby pozbawic Ezawa blogoslawienstwa. Plan zostal zrealizowany w 100%. Ezaw stracil blogoslawienstwo syna pierworodnego i zostaje zoobowiazany do posluszenstwa bratu, co w jego przypadku jest to cos bardzo symbolicznego.
Tym razem Ezaw postanowil nie odpuscic bratu i przy najblizszej okazji chcial go poprostu zabic.
Rebeka  dobrze odczytala zamiary Ezawa i  znalazla sposob aby je pokrzyzowac. Wysyla Jakuba do swego brata Labana.
Tutaj Rebeka jest ta ktora broni przyszlosci rodziny monoteistycznej. Rebeka jest narzedziem Boga aby moglo realizowac sie to co wynikalo z opatrznosci Boga.
Osobiscie podziwiam madrosc Rebeki, ktora potrafila obronic przyszlosc rodziny monoteistycznej, zapwniajac pierworodztwo i blogoslawienstwo Jakubowi i ominela przy tym rozlew krwi miedzy bracmi. Ezaw mog zabic Jakuba ale tez Jakub przy poparciu Rebeki mogl zabic Ezawa. Jednak nie doszlo do przelewu braterskiej krwi, pozniej bedziemy czytac o pojednaniu tych braci.
Tutaj jest widoczne, ze Bog kiedy realizuje swoje plany nie niszczy wolnosci ludzkiej ale tez nie pozwoli sobie zniszczyc swoich zamiarow przez wolnosc ludzka.
Bog zatroszczyl sie aby Izaak mial tak wspaniala kobiete za zone jaka byla Rebeka.
Bog zatroszczyl sie aby Jakub byl tym przezktorego rodzina monoteistyczna miala zapewnione trwanie i jak potem zobaczymy trwaly rozwoj.
Bog w swej dobroci i milosierdziu nie pozbawil tego co chcial miec Ezaw. Ezaw nie stracil majatku, nie stracil tego co sie zwie powodzenie. Ezaw cieszyl sie laskawoscia Boga w takich wymiarach jak on chcial i Bog uszanowal jego wybor i jego zycie.
Ta historia uczy i pokazuje jak wielki i wspanialy jest Pan i we wszystkim ma swoje milosierdzie . Bog broni swoich planow i pozwala tez aby Ezaw mogl zyc takim zyciem jak on chce.  Chwala Ci Panie za  Twa madrosc i milosierdzie.
3
Czytania biblijne / Rdz 26 :1-35
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 09, 2017, 18:47:21 »
Rdz 26: 1-35
Dla mnie jest czyms fascynujacym widziec jak dziala Opatrznosc Boga w rodzinie Abrahama. Bog to co obiecal Abrahamowi potwierdza w objawieniu jakie ma Izaak. "rozmnożę potomstwo twe jak gwiazdy na niebie oraz dam twojemu potomstwu wszystkie te ziemie. Wszystkie ludy ziemi będą sobie życzyć szczęścia [takiego, jakie jest udziałem] twego potomstwa"
Bog kieruje ta pierwsza rodzine monoteistyczna na ziemie filistynska.
Familia Izaaka to emigranci, ktorzy przebywaja na ziemie filistynskie, poniewaz taki rozkaz otrzymali od Boga,aby ratowac sie przed sytuacja jaka zaistniala w kraju , w ktorym mieszkali.
Bog tym emigrantom blogoslawi: "Przebywając w tym kraju, zasiał Izaak ziarno i doczekał się w owym roku stokrotnego plonu, gdyż Pan mu pobłogosławił. 13 I tak stawał się on coraz bardziej zasobny, aż dorobił się wielkiej majętności. 14 Miał liczne stada owiec i wołów i wiele służby."
Bogactwo Izaaka wzbudzalo zawisc i stalo sie klopotliwe dla niego i rodziny."Filistyni z zazdrości 15 zasypali ziemią wszystkie studnie, które słudzy jego ojca, Abrahama, niegdyś wykopali. Sam zaś Abimelek rzekł do Izaaka: «Odejdź od nas, bo jesteś zamożniejszy od nas!» "
Izaak opuszcza ziemie filistynskie i wraca na ziemie, ktore opuscil.Wraca na ziemie , ktore byly ziemia jego Ojca i tutaj prowadzi zasobne zycie.
Bogactwo nie psuje serca Izaaka.On laczy w sobie posluszenstwo Bogu i to co jest piekne w naturze ludzkiej.Izaak ma zdolnosc do przebaczania, do nie trzymania w sercu uraz.
Izaak nie zlorzeczy , krolowi filistynskiemu, nie szuka zemsty , za sposob w jaki zostal potraktowany.Nikomu krzywdy nie wyrzadzal a jednak musial opuscic kraj z rozkazu krola filistynskiego.
Teraz, zjawia sie krol filistynski ze swoja swita aby zawrzec przymierze:"..Chcemy z tobą zawrzeć przymierze, że nie uczynisz nam nic złego..."
Izaak akceptuje warunki przymierza co zapewnia zycie spokojne , bezpieczne i w dostatku.
Tak sobie mysle, ze tutaj jest ukazany sposob na uczciwe wzbogacenie sie.Mozna zostac bogatym przez blogoslawienstwo Boze, przez wlasny trud, nie wyzyskujac nikogo .
Jednak to ziemskie bogactwo jak ukazuje Pismo Swiete, nie czyni czlowieka w pelni szczesliwym, Izaak ma klopoty w swojej rodzinie. Relacje miedzy Izaakiem i Ezawem sa dosc napiete, po tym jak Ezaw oddal przywilej pierworodztwa.
Ezaw coraz bardziej oddala sie od rodziny co wyraza sie w zawarciu zwiazku poligamicznego. Ezaw zeni sie z Jehudit i Bosmat. Ten zwiazek poligamiczny staje sie .." powodem zgryzoty Izaaka i Rebeki".
Bogactwo ziemskie chociaz uczciwie nabyte nie uwalnia od zgryzoty. Tu na ziemi tak sie przedstawia sytuacja, ze zawsze , niezaleznie od tego jak nam sie wiedzie nie mozemy byc wolni od zgryzoty.
Pismo swiete zywym przykladem Izaaka uczy, ze bogactwo ziemskie to nie wszystko.Bog nie tylko stworzyl nas do radowania sie dobrami ziemskimi .On ma dla nas cos wiekszego. Najwiekszym bogactwem jest zycie jednosci z Bogiem, jakie nam daje Jezus Chrystus, ktory uczy nas o bogctwach prawdziwych tych nieprzeminajacych.
4
Czytania biblijne / Rdz 25 :29-34
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Wrzesień 03, 2017, 07:35:36 »
Rdz 25 :29-34
Rzekł Ezaw: «Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?» 
To umieram z glodu  jest raczej opis pewnego  chwilowego pragnienie glodu jak czegos realnego.  Ezaw nigdy nie byl w sytuacji , gdzie bylo zagrozone jego zycie, gdzie stal przed niebezpieczenstwem smierci z glodu.
Ta scena ukazuje, jak nie wiele dla Ezawa znaczyl przywilej pierworodztwa.
On z natury mysliwy, nie bardzo sie czul dobrze w roli pasterza owiec. Tak to widziala zona Izaaka i tak tez to widzial Jakub.
W moim osobistym przekonaniu ani Rebeka ani Jakub nie chcieli pozbawic Ezawa pierworodztwa, chcieli poprostu wyprobowac  jak wysoce Ezaw ceni sobie pierworodztwo. 
Gdyby Ezawowi zalezalo na pierworodztwie, nie musial by prosic Jakuba o soczewice, trudno sobie wyobrazic aby nic nie bylo do jedzenia tam gdzie sie hoduje tyle owiec. 
Ezaw zostal poddany probie i proba wykazala, jak nie wiele mu zalezalo na pierworodztwie.
Abraham mial problem, kto zachowa jego rodzine, ktora byla na wymarciu, tutaj mamy inny problem, kto stanie na czele rodziny, ktora zyje wiara w jedynego Boga, jest rodzina o kulcie monoteistycznym.
Izaak  widzial wiare swojego  ojca i doswiadczyl dzialania Bozej laski kiedy to z bezplodnej zony rodza sie blizniaki.
Ezaw swoim stylem zycia raczej potrzebowal Boga do swych planow jak realizowanie planow Boga w swoim zyciu.
 Bycie glowa rodziny monoteistycznej w kulturze religii politeistyczych to cos bardzo niewygodnego, kiedy zatem Jakub proponuje soczewice za pierworodztwo, Ezaw mogl w tym widziec dobra okazje na pozbycie sie  przywileju , ktory stanowi ciezar dla wlasnej dynamiki zyciowej a poza tym mogl zaspokioc chwilowe pragnienie glodu.
Co mnie zastanawia u Ezawa, to latwosc rezygnacji z dobr trwalych na rzecz dobra tymczasowego. Dlaczegos co jest tylko dobrem tymczasowym Ezaw  rezygnuje z dobra trwalego za ktorym bylo bogoslawienstwo Boga. «Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie".
My mamy obietnice dobr wiecznych, jako wyznawcy Chrystusa jestesmy dziedzicami tych dobr, Jezus mówi , ze jestesmy Jego bracmi i siostrami.
Tak sie zastanawiam ilu z nas swoje pierworodztwo sprzedaje za swiat  swoich zludzen. Ilu z nas zyje  zludzeniem dobr doczesnych i dobra wieczne traktuje jako zludzenie.
Na poczatku stworzenia tym kto upada byla Ewa, ktora zostala zwiedziona rajskim owocem , tutaj upada przyszla glowa rodziny monoteistycznej Ezaw.
Jest takie powiedzenie, ze na krzywych liniach Bog pisze proste litery.
Glowa rodziny monoteistycznej stanie sie Jakub ale tez nie tak od razu, on tez stanie przed wieloma probami, bedzie "mocowal " sie z Bogiem aby ukazac, ze bycie glowa rodziny monoteistycznej  ma swoja cene i  u Boga nie ma nic na "piekne oczy" wszystko jest poddane probie.
Probie byl poddany Abraham i ja zdal z wyroznieniem, probie byl poddany Izaak, kiedy widzial noz ojca swego nad soba i zachowal calkowity spokoj  , probie poddany byl Ezaw, ktory tak jak Adam i Ewa nie sprostali temu co od nich rzadal Bog.
Ezaw  w moim rozumieniu jest przestroga , ze nie zyje sie wiara ojcow.
 Jezeli my mamy wiare ojcow bez naszej osobistej wiary , moze sie znalezc "soczewica", ktora nam ja zastapi. Wiara nie jest dziedziczna. Kiedy sie staje przed Bogiem On nie bedzie pytal o wiare naszych  ojcow, ale o moja wiare osobista .
Czym ta wiara jest i czy naprawde to jest wiara czy tez  cos gdzie wiara w Boga jest zastapion ziemskimi  interesami ktore  sa wyrazone  slownikiem religijnym. Takie cos ma swoja nazwe . To jest " soczewica"
5
Czytania biblijne / Rdz 25: 19- 28
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 27, 2017, 16:07:45 »
Rdz 25: 19- 28
O Izaaku Pismo Swiete , nie mowi zbyt wiele.My jednak mozemy snuc pewne domysly o zyciu Izaaka.
Zycie Izaaka bylo zyciem w dobrobycie materialnym, zyciem spokojnym . Izaak zyl w cieniu slawy Abrahama.Ja sobie wyobrazam Izaaka jako czlowieka niezwykle lagodnego , ktory cieszyl sie glebokim zyciem z Bogiem, radoscia posiadania pieknej kochajacej zony i dwoch synow jednak nie wszystko bylo idealne.Izaak mial problem ze wzrokiem i praktycznie zostal niewidomym.
W rodzinie Izaaka istnialy pewne preferencje w traktowaniu dzieci. Rebeka byla o wiele bliszej wiezi z Jakubem , jak Ezawem. I Ezaw byl ulubiencem Izaaka.
Ezaw nie lubial siedziec w domu.Jego swiatem bylo zycie zewnetrzne. Interesowalo go szczegolnie zycie mysliwego. Pasterzowanie owiec, siedzenie w domu to nie bylo w stylu Ezawa.
Ezaw to taki ciagle nieobecny w domu.
 Dla Izaaka to nie bylo przeszkoda, on zyl zyciem kontemplacyjnym, rozwazajac o Bogu.
Izaak nie nalezal do tych, dla ktorych wiez z Bogiem identyfikuje sie z zyciem ascetyczynym, odmawianiem sobie pokarmow.Dla mnie Izaak to taki  czlowiek z brzuszkiem .Przyjemnosc jedzenia zastepowala przyjemnosc widzenia.
Ezaw wiedzial jak najlepiej sprawiac przyjemnosci ojcu, przygotowujac dobre potrawy. Ezaw widac nie tylko mial talent mysliwski ale rowniez kucharski.
Ezaw w opisie biblijnym ukazuje sie jako czlowiek swiatowy. Izaak zyjacy wlasnym swiatem  nie widzial w tym zadnego problemu.
 W planach Bozej opatrznosci istnieje porzadek natury i Bog nie niszczy tego co jest naturalne w czlowieku.
Ezaw przez forma w jaka sie ulozyly ciala blizniakow zostal uznany za pierworodnego i bycie pierworodnym dawalo mu pewna pozycje do ktorej  natura Ezawa nie byla zdolna.
Jakub zyjacy w bliskosci swoich rodzicow, byl jakby napromieniowany  tym wszystkim co sprawiala obecnosc Boga w zyciu rodzicow czego nie mozna powiedziec o Ezawie.
Bycie pierworodnym oznaczalo , prowadzic zycie pasterskie, oznaczalo zajmowanie sie owcami i to bylo przeciwne dla zycia jako prowadzil Ezaw.
W planach Boga pierworodnym synem Izaaka byl Jakub, jednak w porzadku przyczyn i efektow naturalnych pierworodnym byl Ezaw. 
Obaj synowie Rebeki  sa synami Izaaka, nie zapominajmy jednak , ze Rebeka byla bezplodna a zatem  w  narodzenie  Ezawa i Jakuba w jakis sposob interweniowal Bog i to On i nie prawa naturalne decyduja o pozycji kogos w planach Bozych.
Tutaj osobiscie widze, ze byloby bledem utozsamiac plany Boze z porzadkiem naturalnym.
Istnieje cos takiego jak porzadek laski i porzadek natury.
Izaak jest synem Abrahama z porzadku laski.
Jakub jest pierworodnym Izaaka w porzadku laski
My  w porzadku natury jestesmy stworzeniami rozumnymi, animal racionales
W porzadku laski jestesmy za sprawa Jezusa Chrystusa dziecmi Boga.
Bog nie wyrzadza krzywdy jakby to mozna sadzic z pozorow utraty pierworodztwa przez Ezawa, Bog broni od krzywd i dzialanie Bozej laski nie moze byc przedmiotem sadow etycznych, poniewaz takimi sadami mozemy mierzyc dzialanie ludzkie nigdy dzialanie Boga, ktore w swj dalekowzrocznosci jest zawsze dobrem i sluzy dobru rodziny ludzkiej.
6
Czytania biblijne / Rdz 25: 1-18
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 19, 2017, 15:14:41 »
Rdz 25: 1-18
Abraham umiera w bardzo podeszlej starosci, zostawiajac  siedmiu synow. Pismo swiete, nie wiele mowi o synach Ketury o Izmalu synu Abrahama z niewolnicy Hagar mowi, ze mial 12 synow i sa podane imiona synow Izmaela.
Izaak podobnie jak ojciec, ozenil sie z kobieta bezplodna jednak to nie bylo przeszkoda aby mogl miec dwoch synow Ezawa i Jakuba.
Izaak i Izmael kiedy wspolnie pochowali  ojca, ich drogi sie rozeszly.
W Pismie swietym mamy przekonanie o tym,ze za wszystkimi narodami ziemi, stoi jedna para,pierwsza para jest ta, z ktorej wywodzi sie cala ludzkosc.
Kolejne przekonanie  ktore wyraza Pismo Swiete to to, ze  Ludy z Azji Mniejszej sa przodkami syna Noego Sema,a zatem maja miedzy soba wiezy rodzinne.
Jezus Chrystus potwierdza ,ze ludzkosc to jedna rodzina Jego nauczanie jest takze tym, ktore opiera sie na rodzinnosci ludzkosci. Jezus Chrystus nie wyklucza zadnego narodu, zadnej rodziny ludzkiej z Dobrej Nowiny o Zbawieniu Czlowieka.
My mozemy zapytac sie rodzinnosc to jest idea Pisma swietego czy rzeczywistosc  o ktorej swiadcy Pismo Swiete . Ja osobiscie wierze, ze ludzkosc jako rodzina to nie idea ale prawda o czlowieku, stworzonym przez Boga.
 Czlowiek   w swych ideach o jednosci rodzaju ludzkiego,jest jak morskie fale , raz sie przybliza i innym razem sie oddala od tej rzeczywistosci,o ktorej mowi z jednej strony stworczy akt Boga Ojca i z drugiej strony Zbawcze dzielo Jednorodzonego Syna Bozego Jezusa Chrystusa.
7
Muzyka chrześcijańska / FISHECLECTIC Chcę widzieć Cię
« Ostatnia wiadomość wysłana przez admin dnia Sierpień 14, 2017, 14:03:25 »
8
Czytania biblijne / Rdz 24: 1-66
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robert Nowak dnia Sierpień 12, 2017, 17:36:40 »
Rdz 24: 1-66

Pan, Bóg niebios, który mnie wywiódł z domu mego ojca i z mego kraju rodzinnego, który mi uroczyście obiecał: Potomstwu twemu dam ten kraj, On pośle swego anioła przed tobą; znajdziesz tam żonę dla mego syna

Jestem sługą Abrahama. 35 Pan w szczególny sposób błogosławił memu panu, toteż stał się on zamożny: dał mu owce, woły, srebro, złoto, niewolników, niewolnice, wielbłądy i osły.

Gdy więc dziś przyszedłem do źródła, modliłem się: Panie, Boże pana mego Abrahama, jeśli taka wola Twoja, spraw, abym dopiął celu podróży, którą odbywam. 43 Oto jestem u źródła. Niech więc stanie się tak, żeby ta dziewczyna wyszła czerpać wodę, A gdy jej powiem: Daj mi się napić trochę wody z twego dzbana, 44 niechaj mi powie: Pij ty, a i wielbłądy twe napoję; będzie to ta kobieta, którą Pan wybrał dla syna pana mojego. 45 Zaledwie przestałem tak w duchu się modlić, ukazała się Rebeka z dzbanem na ramieniu i zeszła do źródła, aby czerpać wodę. Wtedy powiedziałem do niej: Daj mi pić. 46 Ona zaś szybko nachyliła swój dzban i powiedziała: Pij, a potem napoję także twe wielbłądy. I napiłem się i wielbłądy moje napoiła. 47

...padłem na kolana i oddałem pokłon Panu; i dziękowałem Panu, Bogu pana mego Abrahama, że poprowadził mnie drogą właściwą...

Izaak wprowadził Rebekę do namiotu Sary, swej matki. Wziąwszy Rebekę za żonę, Izaak miłował ją, bo była mu pociechą po matce.

Pismo swiete mowi, ze Abraham stal sie czlowiekiem zamoznym, juz nie jest jednym z wielu pasterzy, jest kims, kto ma wlasne pastwiska i cieszy sie wielkim autorytetem i powazaniem. Tak Bog ukazal jak czuwa nad  Abrahamem, teraz kiedy ziemskie zycie Abrahama zbliza sie ku koncowi , Bog pomaga Abrahamowi w wyborze zony dla jego syna.
Widzimy, ze ani  Rebeka ani Izaak zostali przymuszeni do zwiazku.Mozna powiedziec, ze pokochali sie od pierwszego wejrzenia.
Przy Bogu mozna cieszyc sie dobrami ziemskimi, cieszyc sie miloscia i wiernoscia kobiety, ktora Bog przeznacza na towarzyszke zycia.
Abraham to co osiaga, nie czyni nikomu krzywdy, uczciwa praca i laskawosc Boga czynia, ze rodzina Abrahama, moze cieszyc sie dobrami ziemskimi.
Izaak moze cieszyc sie miloscia pieknej kobiety, ktora nie burzy tego co Bog uczynil w jego rodzinie.
Tak oto mamy obrazek piekna zycia przy Bogu.
Bog czyni zycia Abrahama, zyciem pieknym. Takie zycie teraz stoi przed Izaakiem.
Bog chce dla mnie , dla ciebie zycie piekne i  w Jezusie Chrystusia nadzieja pieknego zycia nie ogranicza sie do doczesnosci, w doczesnosci tym pieknem sa oczy zony, usmiechy dziecka to wszystko w jakis sopsob mowi , ze to piekno nie jest jedyne bo w nim zapowiada sie piekno samego Boga i zycie w pieknie Boga do ktorego Bog nas stworzyl . w Jezusie Chrystusie  Bog ukazal nam piekno swego usmiechu i glebokosc spojrzenia na to co jest dobrem  kazdego z nas.
9
Aforyzmy i przysłowia w obrazach / Serce duszy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Puella Clara dnia Sierpień 12, 2017, 15:39:44 »
____
Radość jest sercem duszy:
oświetla tego, kto ją ma
i ogrzewa wszystkich,
na których padają jej promienie.


Św. Jan od Krzyża
____
10
Aforyzmy i przysłowia w obrazach / Czyste sumienie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Puella Clara dnia Sierpień 12, 2017, 15:24:26 »
____
Zbyt często czyste sumienie
jest tylko rezultatem
marnej pamięci.


Św. Ambroży
____
Strony: [1] 2 3 4 5 ... 10

Prezentowane na stronie zewnętrzne materiały multimedialne nie są częścią naszego serwisu. Oprogramowanie Aeva oraz inne skrypty przetwarzają metodą framingu odnośniki internetowe do kanałów lub stron, na których są prezentowane te materiały. Nośniki i strumienie znajdują się na serwerach należących do właściwego nadawcy prezentującego publicznie treści multimedialne (np: YouTube). Wszelką odpowiedzialność za udostępnione treści ponoszą właściciele kont (kanałów), którzy je publicznie udostępniają ("wyświetlają"). Nasz serwis nie ma w tym żadnego udziału ani wpływu.